Identifying Data 2019/20
Subject (*) History of Art Code 630G02015
Study programme
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Louzao Martinez, Francisco Xabier
E-mail
x.louzao@udc.es
Lecturers
López Salas, Estefanía
Louzao Martinez, Francisco Xabier
Pérez Sanchez, Yolanda
E-mail
estefania.lsalas@udc.es
x.louzao@udc.es
yolanda.perez@udc.es
Web http://http://udccom.blogspot.com.es/
General description A Historia da Arte en todos os estudos de Arquitectura, sempre foi un paréntesis e unha contribución complementaria ao exercicio de formación do proxecto do alumnado.

A historiografía da arte é unha ciencia multidisciplinar que busca un estudo obxectivo da arte, a través da historia, clasifica as culturas, establece periodoloxías e observa as súas características e influencias distintivas.

Con iso, buscamos coñecer os aspectos básicos que caracterizan os diferentes períodos e manifestacións artísticas e poder valorar, con máis precisión, as obras que aínda se conservan hoxe en día. Apreciar mellor o seu valor artístico e sociocultural, a influencia que tiveron nas etapas posteriores da historia e na nosa visión do mundo actual.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A40 Ability to practise architectural criticism
A48 Adequate knowledge of general theories of form, composition and architectural types
A49 Adequate knowledge of the general history of architecture
A53 Adequate knowledge of the architectural, urban and landscape traditions of Western culture, as well as their technical, climatic, economic, social and ideological foundationsxicos.
A54 Adequate knowledge of aesthetics and theory and history of fine arts and applied arts
A55 Adequate knowledge of the relationship between cultural patterns and social responsibilities of the architect
A68 Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Composición no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
B2 Students can apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and have competences that can be displayed by means of elaborating and sustaining arguments and solving problems in their field of study
B3 Students have the ability to gather and interpret relevant data (usually within their field of study) to inform judgements that include reflection on relevant social, scientific or ethical issues
B4 Students can communicate information, ideas, problems and solutions to both specialist and non-specialist public
B5 Students have developed those learning skills necessary to undertake further studies with a high level of autonomy
B6 Knowing the history and theories of architecture and the arts, technologies and human sciences related to architecture
B7 Knowing the role of the fine arts as a factor that influences the quality of architectural design
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and caring citizenship, being able to analyse facts, diagnose problems, formulate and implement solutions based on knowledge and solutions for the common good
C6 Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they must face
C7 Assuming as professionals and citizens the importance of learning throughout life

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. A40
A48
A49
A54
A55
A68
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C6
C7
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. A40
A48
A49
A55
A68
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C6
C7
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. A40
A48
A49
A53
A54
A55
A68
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C6
C7
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. A40
A53
A55
A68
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C6
C7
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. A53
A55
A68
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
Ancient Classical art:
1 - Greece
2 - Rome
Medieval art:

3 - Paleochristian and Byzantine
4 - Early Medieval Art (Pre-Romanesque)
5 - Romanesque
6 - Gothic
Modern and Contemporary art:
7 - Renaissance
8 - Baroque
9 - 18th century (Neoclassicism, Romanticism)
10 - 19th century (Realism, Pre-Raphaelites, Impressionism, Post-Impressionism)
11 - 20th-Century Art (1900 to 1945)
12 - 20th-Century Art (after 1945)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B5 B6 B7 C6 C7 42 0 42
Supervised projects A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 7 45 52
Oral presentation A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 7 45 52
Objective test A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 2 0 2
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Supervised projects O alumnado realizará un traballo grupal relacionado con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o profesorado. Os pasos a seguir son: asignación do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula.
Oral presentation O alumnado realizará un traballo individual relacionado co temario da asignatura que será acordado co profesorado. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, preparación da presentación e exposición na aula, cunha duración máxima de 15 minutos.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. A Proba obxectiva combinará distintos tipos de preguntas: unha análise e comentario de varias obras de arte (práctica) e o desenvolvemento de varios temas da asignatura (teórica 1 + teórica 2).
Para superar o exame o alumnado deberá alcanzar un mínimo de 3 puntos en cada unha das preguntas: práctica (mín. 3) + teórica 1 (mín. 3) + teórica 2 (mín. 3), nas que se divida o exame.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
There is a continuous assessment, which means practical work supervised by the teacher during the course

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 O alumnado realizará un traballo individual relacionado co temario da asignatura que será acordado co profesorado. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, preparación da presentación e exposición na aula, cunha duración máxima de 15 minutos. 20
Objective test A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. A Proba obxectiva combinará distintos tipos de preguntas: unha análise e comentario de varias obras de arte (práctica) e o desenvolvemento de varios temas da asignatura (teórica 1 + teórica 2).
Para superar o exame o alumnado deberá alcanzar un mínimo de 3 puntos en cada unha das preguntas: práctica (mín. 3) + teórica 1 (mín. 3) + teórica 2 (mín. 3), nas que se divida o exame.
60
Supervised projects A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 O alumnado realizará un traballo grupal relacionado con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o profesorado. Os pasos a seguir son: asignación do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula. 20
 
Assessment comments

IMPORTANT: Students must be assessed in all exercises to pass the course.

Second chance: Final exam and marks obtained for exercises completed during the continuous assessment process.

History of Art:

Continuous Assessment (40%): Work completed in class during
lectures and independently. 

Continuous assessment exercises require demonstration of understanding of
the relevant course contents and materials:

1 – An individual presentation (2)

2 –  Group presentation (2)

3 - OPTIONAL: A personal sketchbook (portfolio of individual learning) (1) 

Final Exam (60%): A two hour written exam will assess
knowledge and comprehension of theoretical content and its applications. In
order to pass the course, the student must get at least the grade 3 in the
exam.

Attendance and students' active participation in class discussions will
be valued positively in the final grade.










Sources of information
Basic HONOUR, Hugh y FLEMING, John (1986). Historia del Arte. Barcelona: Reverté
DUROZOI, Gérard (1997). Diccionario de arte del siglo XX. Madrid: Akal
(2009). Diccionario de conceptos de arte contemporáneo. Madrid : Abada
REVILLA, Federico (2012). Diccionario de iconografía y simbología. Madrid: Cátedra
LUCIE-SMITH, Edward (1997). Diccionario de términos artísticos . Barcelona: Destino
GOMBRICH, Ernst Hans (1988). Historia del Arte. Madrid: Akal
RAMÍREZ, Juan Antonio (1996-1997). Historia del Arte. Madrid : Alianza
JANSON, Horst Waldemar y JANSON Anthony F. (1988). Historia del arte para jóvenes. Madrid: Akal

BIBLIOGRAPHY OF THE HISTORY OF ART

BRIGSTOCKE, H. (Ed.): The Oxford companion to western art. Oxford University Press, 2001.  

GOMBRICH, E.H.: The Story of Art (several editions)

HARRIS, J.: Art history : the key concepts. London: Routledge, 2006.

HONOUR H. & FLEMING, J.: A World History of Art. London: Laurence King, 2009.

JANSON, H. W. : Janson’s history of art : the western tradition. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, 2007.

LYMBEROPOLOU, A., BRACEWELL-HOMER, P. & ROBINSON, J. (eds): Art & Visual Culture A Reader. London: TatePublishing.

ONIANS, J. (Ed.): Atlas of world art. London: Laurence King, 2004.

STOKSTAD, M. & COTHREN, M.W. : Art history. Prentice Hall, 2011.

SILVER, L.: Art in history. New York: Abbeville Press, 1993

 

Dictionaries

CLARKE, M., CLARKE, D.: The Concise Oxford Dictionary of Art Terms (2 ed.). Oxford University Press, 2013.

CHILVERS, I.: The Oxford Dictionary of Art and Artists. Oxford University Press, 2014.

HALL, J.: Dictionary of Subjects and Symbols in Art. John Murray, 1974

MURRAY, P. & L.: Dictionary of Art & Artists. London: Penguin, 1996.

OnLine

The Getty Art and Architecture Thesaurus: http://www.getty.edu/research/tools/vocabularies/aat/

Glossary of art terms | Tate: http://www.tate.org.uk/learn/online-resources/glossary

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introduction to Architecture/630G02005

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.