Identifying Data 2020/21
Subject (*) Urbanism 1 Code 630G02018
Study programme
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Lopez Gonzalez, Candido
E-mail
candido.lopez@udc.es
Lecturers
Diaz Revilla, Alfonso
García Fontán, Cristina
Lopez Gonzalez, Candido
Vazquez Mosquera, Jose Manuel
E-mail
a.diaz.revilla@udc.es
cristina.garcia.fontan@udc.es
candido.lopez@udc.es
jose.vmosquera@udc.es
Web
General description A materia desenvolve un corpus tanto de coñecementos de teoría e historia dos trazados urbanos como de útiles metodolóxicos de analise. Este permitelle ao alumnado percibir o Proxecto Arquitectónico e o Proxecto Urbano como parte dun contexto mais amplo, e desenvolver un posicionamento critico ante a cidade contemporánea. Así mesmo enfróntase coa especificidade da cidade europea co obxetivo de comprender o porqué da súa existencia como un sistema de conceptos, signos,e formas.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
_Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
_Sesión maxistral
_Portafolios do alumno
_Proba mixta
*Metodoloxías docentes que se modifican
_Obradoiro: Os exercicios a desnvolver nesta metodoloxía se incorporan na metodoloxía "Traballos tutelados"

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
_Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, resolver dúbidas, solicitar encontros virtuais, e facer o seguimento dos traballos tutelados.
_Moodle: Semanalmente e segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, a través dos que se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos impartidos.
_Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos
tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate
6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “Traballos tutelados”. Esta dinámica
permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do
alumando para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación
Traballos tutelados (40%).
En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que as referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
Aaí mismo, a oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.
E requisito para superar a materia tanto asistir e participar regularmente nas actividades da clase como entregar e expoñer os traballos tutelados na data e nos medios que se indiquen.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
_Non se modifican. A bibliografía básica atópase escaneada a disposición do alumnado no Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A34 Ability to design, implement and develop sketches and drafts, concept designs, developed designs and technical designs (T)
A42 Ability to catalogue the built and urban heritage and plan its protection (T)
A46 Ability to apply standards and urban regulations
A50 Adequate knowledge of the methods of studying the processes of symbolization, practical functions and ergonomics
A51 Adequate knowledge of the methods of studying the social requirements, living conditions, habitability and basic housing programmes
A53 Adequate knowledge of the architectural, urban and landscape traditions of Western culture, as well as their technical, climatic, economic, social and ideological foundationsxicos.
A56 Adequate knowledge of the foundations of vernacular architecture
A57 Adequate knowledge of urban sociology, theory, economics and history
A63 Development, presentation and public review before a university jury of an original academic work individually elaborated and linked to any of the subjects previously studied
B1 Students have demonstrated knowledge and understanding in a field of study that is based on the general secondary education, and is usually at a level which, although it is supported by advanced textbooks, includes some aspects that imply knowledge of the forefront of their field of study
B5 Students have developed those learning skills necessary to undertake further studies with a high level of autonomy
B6 Knowing the history and theories of architecture and the arts, technologies and human sciences related to architecture
B8 Knowing the urbanism and techniques applied in the planning process
B12 Understanding the relationship between people and buildings and between these and their environment, and the need to relate buildings and the spaces between them according to the needs and human scale
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and caring citizenship, being able to analyse facts, diagnose problems, formulate and implement solutions based on knowledge and solutions for the common good
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they must face
C7 Assuming as professionals and citizens the importance of learning throughout life
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A34
A42
A46
A50
A51
A53
A56
A57
A63
B1
B5
B6
B8
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEORÍAS E HISTORIA DOS TRAZADOS URBANOS TEORÍA URBANISTICA MEDIEVAL
01._A CIDADE MEDIEVAL. A CIDADE PECHADA.

TEORIA RENACENTISTA DA CIDADE
02._A CIDADE COMO PROXECTO DE ARQUITECTURA
03._A CIDADE BARROCA. DO EMBELLISMENT PARCIAL AO EMBELLISMENT TOTAL

REVOLUCIÓN INDUSTRIAL E CIDADE
04._MODELOS DE ORGANIZACIÓN ESPACIAL ANTIURBANA
05._A DIALÉCTICA REFORMA URBANA / EXTENSION URBANA

TEORÍA URBANÍSTICA MODERNA
Análise Científica dos problemas urbanos
06._A URBANISTICA COMO CIENCIA: CERDÁ. TEORÍA GENERAL DE LA URBANIZACIÓN
07._O PLANO REGULADOR E ZONING
As grandes propostas para a cidade contemporánea
08._CIDADE XARDIN
09._CIDADE LINEAL
10._CIDADE INDUSTRIAL
As teorías sobre a gran cidade
11._GROSSTADT-METROPOLIS
12._LE CORBUSIER. HILBERSEIMER. WRIGHT
13._CIAM: A CIDADE FUNCIONAL
A construcción da cidade contemporánea. O Urbanismo coa cidade
14._A URBANÍSTICA CONTEMPORÁNEA
ELEMENTOS DE ANALISE URBANO A._O LUGAR

B._OS TRAZADOS

C._OS TECIDOS

D._OS COMPOÑENTES:
1.A PARCELA
2.A ILLA
3.AS RÚAS E A PLAZA
4.OS ESPACIOS LIBRES E ZONAS VERDES: PARQUES, XARDÍNS, ...
5.O TIPO EDIFICATORIO
6.OS EQUIPAMENTOS
PRÁCTICAS ANALISIS URBAN O TEMA CENTRAL DO CURSO É O ANÁLISIS E ESTUDO DOS TECIDOS URBÁNS PROTOTÍPICOS DA CIDADE EUROPEA

CONTEXTOS DOS TRABALLOS:
1. CIDADE HISTORICA:
- CIDADE DE ORIXE MEDIEVAL: CIDADE E ARRABÁIS.
- EXTENSIONS URBANAS: ENSANCHES
2. CIDADE CONTEMPORÁNEA:
- PLANS DE ALINEACIÓNS. PLANS XERÁIS
- POLÍGONOS
- PERIFERIA
- ESCALA TERRITORIAL DO URBANO

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Student portfolio A51 A50 B5 B12 C1 C4 1 2.5 3.5
Workshop A34 A42 A46 A53 B1 B8 C3 C6 C7 30 48 78
Mixed objective/subjective test A34 A42 A50 A51 A53 A63 4 0 4
Guest lecture / keynote speech A51 A53 A57 B6 C8 15 22.5 37.5
Workshop A34 A42 A50 A56 C5 10 15 25
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Student portfolio O PORTFOLIO é un documento imprescindible de aproximacion, tanto a través das técnicas de representacion gráfica (dibuxo, fotografía, collage...) como da reflexion teórica, á lectura da cidade nos diferentes ámbitos espaciáis prototípicos estudiados.
Os dibuxos, fotografías, noticias de prensa, ou reflexions propias reproducirán a mirada do alumnado nas diferentes escalas de aproximación e identificación do específicamente urbanístico, e farán fincapé nas RELACIÓNS sobre as que opera consciente ou inconscientemente o PROXECTO URBANÍSTICO, ou o propio PROXECTO ARQUITECTÓNICO, enriquecendo ou empobrecendo o ámbito de actuación.
O alumnado durante todo o curso académico deberá elaborar o seu portafolio individualmente.
Workshop A ANALISE URBANA: TEORÍA E MÉTODOS

PRACTICA I
Análise Urban 1: A Cidade de Orixe Medieval
_As Extensiós Urbanas I
_Intensivas: Ensanches
_Extensivas: Barriadas xardin

PRACTICA II
Analise Urban 2:Extensión Urbanas II
_Planes Xerais como planes de Extension
_Planes Xerais como planes de Zonificación:Os Poligonos
_Desregulación do planeamento e a escala territorial do urbano

*PLANO DE SINTESE.
Mixed objective/subjective test Exame final da materia
Guest lecture / keynote speech Sesións teóricas
Workshop As asignaturas P4, AA2 e U1 coordinarán os seus desenvolvementos no "espacial e temporal" durante o segundo cuatrimestre en torno da CUESTION da RESIDENCIA, en ámbitos susceptibles de ser incorporados aos temarios respectivos. Propónse como obxectivo que o ALUMNADO estableza unha REFLEXION INTEGRAL sobre a cuestion da vivenda de cara a redaccion do PROXECTO ARQUITECTONICO, incorporando desde o primeiro momento as variables (mais aló do DESENVOLVEMENTO DO PROGRAMA estricto) derivadas da ANALISE URBANA nas diferentes ESCALAS.

ANALISE URBANA - ANALISE ARQUITECTONICA - PROXECTO.

Plantexanse como unha UNIDADE DE DOCENCIA que teña NO TEMA VIVENDA, (que en términos urbanísticos identíficase como A RESIDENCIA ou USO RESIDENCIAL) O EIXO VERTEBRADOR. ASÍ MESMO, AS HORAS SEMANAIS DO OBRADOIRO-TALLER (4 horas) CONSIDERÁNSE UN TEMPO PARA A COMPLEMENTARIADE CRITICA DOS DIFERENTES PUNTOS DE VISTA QUE CONFLUEN NO PROXECTO, DESDE A ANALISE ESPECIFICAMENTE ARQUITECTONICA ATA A ANALISE URBANISTICA.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Student portfolio
Workshop
Description
Os profesores de prácticas realizarán un seguimento persoalizado dos traballos do alumnado. As prácticas dos Obradoiros realizaránse como máximo en grupos de TRES persoas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A34 A42 A50 A56 C5 Valoraráse a capacidade de análise, diagnose e proposta no tratamento do proxecto común dende un punto de vista urbanístico. 10
Student portfolio A51 A50 B5 B12 C1 C4 Descrición gráfica e escrita con dibuxos de perspectiva, plantas e seccións dos tecidos prototípicos da cidade europea reflexo das percepcións do alumnado. Así como a incorporación de fotografías, noticias de prensa ou reflexions propias dos estudantes a luz do plantexado nas aulas tanto de teoría como de práctica. 15
Workshop A34 A42 A46 A53 B1 B8 C3 C6 C7 CRITERIOS DE AVALIACIÓN

A._TRATAMENTO XERAL DOS CONTIDOS DO TEMA.
Deberáse facer mención explicita ao:

1. ANALISE TERRITORIAL
1.1 A Relación da Cidade e o Territorio
-A Forma do Territorio
-As Infraestructuras
-Os Asentamentos de población

2.ANALISE URBAN. FORMAS DE CRECIMENTO URBAN
2.1 A Cidade de orixe Medieval
-A "Cidade"
-Os Arrabáis
2.2 Extensión Urbanas:Os Ensanches
-Ensanches Extensivos e Intensivos
-Os Plans de Ensanche:
a-Memoria
b-Planos(aliñacións e rasantes)
c-Ordenanza
d-Ordenanza de ensanche
2.3 Os Poligonos
-Tipos: residencial, industrial, comercial, etc.
-O Planeamento Parcial
-As Ordenanzas de Volumen
2.4 A escala territorial do urbano

B._ESTRUCTURA: ARTELLAMENTO, EXPRESIÓS E ORGANIZACIÓS DOS CONCEPTOS.
Deberáse explicitar a especificidade de cada unha das etapas ou cortes realizados a partir da descripción dos elementos e das relacións entre elementos en cada escala de traballo (territorial, urbana, de barrio, de rúa) mediante a utilización de técnicas propias de cada fase de analise.
30
Mixed objective/subjective test A34 A42 A50 A51 A53 A63 Proba composta de contidos teóricos e contidos prácticos.
Os contidos teóricos da materia serán os impartidos nas sesións maxistrais e tamén na información que se atopa colgada na plataforma moodle.
SERÁ OBLIGATORIO PARA SUPERAR A MATERIA TER APROBADA ESTA PROBA MIXTA INDIVIDUAL
40
Guest lecture / keynote speech A51 A53 A57 B6 C8 Será necesaria a asistencia a un 80% das clases, nas que ademáis poderánse realizar exercicios de entrega rápida. 5
 
Assessment comments

*A entrega de todas-las prácticas dos Obradoiros será
obligatoria para presentarse tanto á primeira como á segunda oportunidade



*A asistencia as sesions dos Obradoiros
fixase no 80% como mínimo


Sources of information
Basic L. Benevolo (). Diseño de la Ciudad 1, 2, 3, 4 e 5. Gustavo Gili
G. Cullen (1974). El paisaje urbano. Barcelona: Blume
P. R. Panerai et al. (1986). Formas urbanas: de la manzana al bloque. Barcelona: Gustavo Gili
A. E. J. Morris (1994). Historia de la Forma Urbana. Barcelona: Gustavo Gili
B. Gravagnuolo (1998). Historia del urbanismo en Europa. 1750-1960. Madrid: Akal
G. Cannigia y G.L. Maffei (1995). Tipologia de la Edificación. Estructura del Espacio Antrópico. Madrid: Celeste

- LUB: Laboratorio de Urbanismo ETSA Barcelona. Formas de Crecimiento Urbano. Barcelona: UPC.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Architectural Design 3/630G02011
Architectural Analysis 2/630G02017

Subjects that continue the syllabus
Urbanism 2/630G02024

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.