Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Estruturas 1 Código 630G02019
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Coordinación
Muñoz Vidal, Manuel
Correo electrónico
manuel.munoz@udc.es
Profesorado
Barreiro Roca, José Carlos
Muñoz Vidal, Manuel
Suárez Riestra, Félix Leandro
Correo electrónico
jose.barreiro@udc.es
manuel.munoz@udc.es
felix.suarez@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecementos de Teoría da Elasticidade e Resistencia de Materiais

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos principios da mecánica xeral, a estática, a xeometría de masas e os campos vectoriais e tensoriais.
A72 Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Estruturas no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B9 Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos de Elasticidade, Plasticidade e Resistencia de Materiais. Sistemas hiperestáticos. Métodos numéricos e informáticos de análise estructural. A7
A72
B1
B3
B5
C6
O alumno adquirirá aptitudes para o predimensionamiento, deseño, cálculo e comprobación de estructuras e para dirixir a sua execución material A7
A72
B1
B3
B5
B9
C6

Contidos
Temas Subtemas
01 ESTRUCTURA. ELEMENTOS Y ANÁLISIS 1 Concepto de Estructura
2 Elementos Estructurales Lineales y Superficiales
3 Sistemas Estructurales
4 Equilibrio y Estabilidad
5 Resistencia y Rigidez
6 Diseño, Idealización y Análisis
7 Acciones, Conexiones y Coacciones.
02 ESTADO TENSIONAL 1 Concepto de tensión. Compoñentes do vector de tensión
2 Tensións segundo a orientación da sección
3 Estado de tensión plana. Tensor de tensions
4 Compoñentes intrínsecas de Tensión
03 ESTADO DEFORMACIONAL 1 Deformacións e desprazamentos. Compoñentes
2 Estado de deformación plana. Tensor de deformacións
3 Compoñentes intrínsecas da deformación
04 RELACIÓN TENSIÓN DEFORMACIÓN 1 Constants elásticas dos materiais
2 Lei xeralizada de Hooke
3 Ecuacións de Lamé
05 RESISTENCIA DE MATERIAIS 1 Concepto de elástico sólido. Prisma mecánico.
2 Hipótese de Bernoulli e principio de Saint-Venant.
3 Diagrama de tensión: deformación.
4 Criterios de fracaso para Saint Venant e Tresca.
06 ESFORZO AXIL 1 Estados de tensión e tensión uniaxiais
2 Resistencia de sección.
3 Resolución de problemas monoaxiais hiperstáticos
4 Forza das barras. Abultante Carga crítica de Eule
07 ESFORZO CORTANTE 1 Teoría elemental
2 Elementos de unión
3 Cálculo de pasadores
08 FLEXION PURA 1 Hipótesis e resolución xeral
2 Flexión pura simétrica. Ley de Navier. Módulo resistente
3 Cálculo de seccions
4 Ecuación diferencial da liña elástica
09 FLEXION SIMPLE 1 Tensions rasantes. Fórmula de Colignon
2 Tensions Principais. Isostáticas
3 Cálculo de vigas.
10 FLEXION ESVIADA 1 Tensions normais e tanxenciais.
2 Fibra neutra
3 Análise de deformacions.
11 FLEXION COMPOSTA 1 Tensions normais e tanxenciais. Exe neutro.
2 Centro de presions e exe neutro
3 Núcleo central. Concepto. Determinación
12 TORSIÓN 1 Torsión simple e torsión pura
2 Torsión de barras cilíndricas. Teoría de Coulomb.
3 Torsión de prismas de sección transversal non circular.
4 Consideracions de diseño en elementos sometidos a torsión.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A72 B5 14 28 42
Solución de problemas B1 C6 24 36 60
Proba práctica B3 B9 6 12 18
Proba obxectiva B1 B3 C6 4 20 24
Seminario A72 B9 C6 1 1 2
Discusión dirixida B1 1 1 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impartense para a totalidade do grupo. Nelas desenvolvense os aspectos que se consideran necesarios para o desenrolo da materia.
Solución de problemas Resolución práctica de problemas relacionados coa asignatura. Esta resolución pode ser efectuada polo profesor, polos alumnos ou de forma mixta
Proba práctica
Proba obxectiva Prácticas individuais o longo do curso
Seminario Clase especial desenrolo para enfocar algunha das prácitcas propostas
Discusión dirixida Exposición e debate de temas puntuais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba práctica
Descrición
Atención directa ó alumno para o enfoque do traballo tutelado e para á discusión e solución de dudas teóricas e resolución de problemas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B3 C6 Proba final da primeira oportunidade. (Na segunda oportunidade calcula o 100% da nota). Admítense as notas de clase e a folla de formulario.
Consistirá na resolución de problemas prácticos, así como de cuestións teóricas a partir do material impartido nas clases teóricas e exercicios realizados.
tamén se valorará
- Estruturación de contidos
- Aproximación, claridade e precisión
- Dominio do funcionamento da materia
80
Proba práctica B3 B9 Denomínanse Boletíns ou probas de resolución de problemas que realizará o alumno ao longo do curso. Admítense as notas de clase e a folla de formulario. As dúbidas concretas pódense consultar co profesor. 20
 
Observacións avaliación

A avaliación será o máis continua posible. Para a avaliación e
cualificación da materia valoraranse os seguintes aspectos, que terán un
peso diferente na cualificación final da materia, tal e como se
desglosa na táboa anterior que figura no apartado de avaliación:

* Enténdese como obrigatoria a asistencia a clase, verificada mediante lista ou outro sistema.

* Desenvolveranse prácticas interactivas, onde o alumno poderá consultar as dúbidas que xurdan.

* Na primeira oportunidade final do curso realizarase unha proba obxectiva.
A proba obxectiva será individual e non se poderá consultar
bibliografía. Durante o seu desenvolvemento só se permitirá a consulta
dun formulario resumo.

* Cando a cualificación consta de varios apartados, esixirase unhanota mínima do 35% (3,5
sobre 10) en cada un dos apartados a avaliar. Unha vez superado este
mínimo, realizarase a media dos tramos segundo os pesos indicados na
guía. No caso de que nalgún apartado non se acade o mínimo para facer
media, a nota outorgada será a media ponderada, pero sen superar nunca o 4,5.

* Na primeira oportunidade farase a media dos dous apartados avaliables segundo os pesos indicados na táboa anterior.

* Na denominada segunda oportunidade ao
final do curso, avaliarase unicamente mediante a proba obxectiva. O
único requisito para poder presentarse a esta proba final será figurar
nas actas desta materia. Neste caso, a puntuación da materia será o 100%
da proba obxectiva.

* Para a realización de prácticas e exames, os materiais permitidos só serán:

- DNI ou outra identificación

- Material de escritura e debuxo e calculadora

- Unha ficha resumo de fórmulas

- Os teléfonos móbiles están expresamente prohibidos

* No caso de estudantes que teñan dispensa de asistencia e
que, polo tanto, poidan presentarse na primeira e segunda oportunidade
sen requirir avaliación continua, a avaliación será similar á segunda
oportunidade xeral en ambas ocasións, é dicir:100% a proba obxectiva.

* A docencia ao alumnado dosprogramas de mobilidade adaptarase
ás condicións pedagóxicas e ás probas e exames de avaliación. Se as
datas de mobilidade non permiten un seguimento razoable do curso,
poderán optar en todo caso aos exames de primeira e segunda oportunidade
nas mesmas condicións que o alumnado con dispensa de asistencia.


Fontes de información
Bibliografía básica

1. TORROJA, E.
Razón y Ser de los Tipos Estructurales
Consejo Superior de Investigaciones Científicas, Madrid, 2010 (1ª edición de 1957).

2. ENGEL, H.
Sistemas de Estructuras
Ed. Gustavo Gili, Barcelona, 2001

3. GORDON, J.E.
Estructuras o por qué las cosas no se caen
Calamar Ed., 2004

5 SUÁREZ-RIESTRA, F.
Equilibrio, Resistencia y Estabilidad. Conceptos fundamentales de Resistencia y Mecánica de Materiales.
Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, A Coruña,2013.

4 BEER, F. P.; JOHNSTON, E. R.; DEWOLF, J.T.
Mecánica de materiales.
McGraw-Hill Interamericana S.A. México,2004. 3ª edición (1ª edición de 1981).

5 MOTT, ROBERT L.
Resistencia de materiales.
Pearson Educación. México, 2009. 2ª edición.

6 MUÑOZ, M.; MARTÍN, E.; GONZÁLEZ, M.; FREIRE, M. J.
El sólido elástico en la Arquitectura.
Nino Centro de Impresión Digital. Santiagode Compostela, 1998.

7 VÁZQUEZ FERNÁNDEZ, M.
Resistencia de materiales.
Coimpres S.A.Madrid, 1986.

Bibliografía complementaria

1 BEDFORD, A.; LIECHTI, K. M.
Mecánica de materiales.
Prentice-Hall Inc. Pearson Educación deColombia Ltda. Bogotá, 2002.


2 BYARS, E. F.; SNYDER, R. D.
Mecánica de cuerpos deformables.
Representación y Servicios de IngenieríaS.A. México, 1978. 3ª edición.

3 GERE, J. M.
Timoshenko. Resistencia de materiales.
Thomson. Madrid, 2002.5ª edición.

4 GONZÁLEZ TABOADA, J.A.
Tensiones y deformaciones en materialeselásticos.
Universidad de Santiago de Compostela, 1989.

5 ORTIZ BERROCAL, L.
Elasticidad.
Universidad Politécnica deMadrid. Madrid, 1985.

6 HIBBELER, R. C.
Mecánica de materiales.
Prentice Hall Hispanoamericana S.A. México,1998. 3ª edición.

7 ORTIZ BERROCAL, L.
Resistencia de materiales.
McGraw-Hill. Madrid, 2002. 2ª edición (1ª edición de1980).

8 POPOV, E. P.; BALAN, T. A.
Mecánica de sólidos.
Pearson Educación. México, 2000. 2ª edición.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemáticas para a Arquitectura 1/630G02004
Matemáticas para a Arquitectura 2/630G02009
Física para a Arquitectura 1/630G02008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Construción 2/630G02020

Materias que continúan o temario
Estruturas 3/630G02028
Estruturas 2/630G02023

Observacións

Previamente recomendase un repaso dea materia do curso anterior sobre a que se traballará reiteradamente, como é:

 - xeometría de masas

 - resolución de estructuras articuladas

 - diagramas de esforzos de vigas e pórticos

Dado o tratamento continuo da materia, recoméndase unha revisión diaria da materia tratada na clase, o que permitirá elevar as dúbidas que poidan xurdir na seguinte clase ou de forma individualizada nas horas de titoría.

Ademais do seguimento das clases, é necesario consultar a bibliografía eo material recomendado para cada parte da materia, onde poderá atopar referencias que complementen e reforzan o tema suscitado desde diferentes puntos de vista que se suman ao traballo de formación.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías