Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Construción 2 Código 630G02020
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Amor Cagiao, Jose Antonio
Correo electrónico
j.amor@udc.es
Profesorado
Amor Cagiao, Jose Antonio
Correo electrónico
j.amor@udc.es
Web http://jac@udc.es
Descrición xeral Neste curso, despois dunha introduccion a construcción, aos procesos arquitectónicos e aos materiais e a súa relación coa Arquitectura, estudianse as características xerais dos materiais; os conglomerados e os conglomerantes cos que se fabrican, as súas características, a súa prescrición e os seus usos; aténdese aos terreos e a súa relación cos edificios; ás cimentacións dos mesmos e aos seus elementos de contención; desenvolvendo, finalmente, os muros de fábricas portantes, tanto nos seus aspectos técnicos como nas súas connotacións arquitectónicas.
O desenvolvemento do programa inclúe: encadre histórico, tipoloxías, normativa, concepción, prescrición e lesions.

Competencias do título
Código Competencias do título
A17 Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas.
A20 Aptitude para valorar as obras.
A25 Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos convencionais e a súa patoloxía.
A26 Coñecemento axeitado das características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materiais de construción.
A31 Coñecemento dos métodos de medición, valoración e peritaxe.
A63 Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas.
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta
B10 Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible
B12 Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno coñecerá os comportamentos xenéricos dos materiais ante determinadas solicitaciones; saberá fabricar e utilizar os conglomerados; coñecerá os terreos e os elementos de contención dos mesmos; saberá dos distintos cimentos que trasladan as cargas dos edificios ao terreo e dominará os muros portantes de fábrica con todas as súas características. Tamén aprenderá a realizar o proxecto dunha vivenda unifamiliar, sen deseñala. A17
A20
A25
A26
A31
A63
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B10
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCCIÓN A CONSTRUCCIÓN

TEMA 01. ARQUITECTURA, MATERIAIS E CONSTRUCCIÓN

TEMA 02. CARACTERÍSTICAS XERAES DOS MATERIAIS

TEMA 03. CONGLOMERANTES E CONGLOMERADOS

TEMA 04. TERREOS

TEMA 05. SISTEMAS DE CIMENTACIÓN E CONTENCIÓN

TEMA 06. MUROS PORTANTES DE FÁBRICA

TEMA 07. FÁBRICAS CERÁMICAS

TEMA 08. FÁBRICAS DE BLOQUES DE CONCRETO

TEMA 09. FÁBRICAS DE PEDRAS NATURAES
INTRODUCCIÓN A CONSTRUCCIÓN

TEMA 01. ARQUITECTURA, MATERIAIS E CONSTRUCCIÓN
Lección 01. O proceso arquitectónico.
Lección 02. A arquitectura dos materiais.

TEMA 02. CARACTERÍSTICAS XERAES DOS MATERIAIS
Lección 03. Os materiais de construcción
Lección 04. Características organolépticas e físicas dos
materiais
Lección 05. Características mecánicas dos materiais
Lección 06. Características térmicas dos materiais.
CTE-DB-HE
Lección 07. Características higrotérmicas dos
materiais. CTE-DB-HE
Lección 08. Características químicas dos materiais
Lección 09. Características acústicas dos materiais.
CTE-DB-HR

TEMA 03. CONGLOMERANTES E CONGLOMERADOS
Lección 10. Os conglomerantes e os conglomerados
Lección 11. Os yesos
Lección 12. As cales
Lección 13. Os cementos
Lección 14. Auga de amasado. Áridos. Aditivos.
Adiciones
Lección 15. Pastas
Lección 16. Morteiros
Lección 17. Concretos

TEMA 04. TERREOS
Lección 18. Terreos. Estudos xeotécnicos. CTE-DB-
SE-C
Lección 19. Terreos: acondicionamento e replanteo do
edificio

TEMA 05. SISTEMAS DE CIMENTACIÓN E CONTENCIÓN
Lección 20. Fundacións directas e profundas. Asentos.
Reforzos
Lección 21. Sistemas de contención

TEMA 06. MUROS PORTANTES DE FÁBRICA
Lección 22. As fábricas e os muros portantes de
fábrica. CTE-DB-SE-F.

TEMA 07. FÁBRICAS CERÁMICAS
Lección 23. A cerámica e as suas fábricas

TEMA 08. FÁBRICAS DE BLOQUES DE CONCRETO
Lección 24. Os bloques de concreto e as suas fábricas

TEMA 09. FÁBRICAS DE PEDRAS NATURALES
Lección 25. As pedras naturaes e as suas fábricas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A17 A25 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B10 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 28 28 56
Proba de resposta múltiple A17 A25 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B10 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 0 2 2
Obradoiro A17 A20 A25 A31 A63 B1 B2 B3 B4 B10 C3 C7 28 62 90
Proba obxectiva A17 A25 A63 B1 B2 B3 B10 1 0 1
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral * Nas clases teóricas desenvólvense as distintas leccións do programa.
Dichas leccións presentanse todas elas en Power Point e en cada unha informase ao alumno do seu tempo de exposición, dos obxectivos a conseguir, dos contidos e da bibliografía básica e de ampliación, no seu caso.
Non se busca un coñecemento memorístico dos contidos, senón un saber intelixente da materia. Saber, no que a visión de lesións relacionadas co contido, permiten que o alumno valore a transcendencia das decisións tomadas.
Proba de resposta múltiple * Co obxecto de fomentar a aprendizaxe continuada e saber os resultados do devandito aprendizaxe, realizaranse cinco probas obrigatorias que, entre todas,recollerán os diferentes temas e as súas leccións.
Estas probas realizaranse dentro da plataforma de tele-ensino Moodle da UDC.
Obradoiro * A realización de prácticas é unha das bases da docencia.
Nelas o alumno atopa unha identificación inmediata entre os coñecementos teóricos das sesións maxistrais e a súa materialización construtiva.
Exporase a realización dunha práctica mediante o desenvolvemento construtivo de arquitecturas determinadas.
No desenvolvemento das clases de prácticas expoñeranse exemplos que sirvan como modelo para o desenvolvemento do traballo.
Proba obxectiva * A proba obxectiva presencial busca constatar a aplicación dos saberes, teorícos e prácticos, adquiridos na materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Obradoiro
Proba obxectiva
Proba de resposta múltiple
Descrición
As leccións maxistrais terán atención personalizada para a aclaración de conceptos e dúbidas.

As clases de prácticas contarán con atención personalizada para o desenvolvemento do traballo e para a aclaración de conceptos e dubidas.

A proba obxectiva presenciai terá, antes e despois de realizarse, atención personalizada para aclaración de conceptos e dúbidas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A17 A25 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B10 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Esíxese a asistencia ás clases teóricas, polo menos, nun 80% da súa totalidade.
O incuprimento da asistencia non permitirá a superación da asignatura.
Os xustificantes de inasistencia, si os hay, presentaranse unha vez redactados e o antes posible, e non serán admitidos o final do curso.
En ningún caso poderase superar a asignatura sin unha asistencia mínima de un 50% as clases teóricas.

2
Obradoiro A17 A20 A25 A31 A63 B1 B2 B3 B4 B10 C3 C7 *Exisese a asistencia as sesiones do obradoiro, a o menos, nun 80% da sua totalidad.
O incumprimento da asistencia non permitirá superar a asignatura.
Os xustificantes de inasistencia, si os hay, presentaránse unha vez redactados e o antes posible, non admitindose a o final do curso.
En ningún caso podráse superar a asignatura sin asistir a un mínimo dun 50% das clases do obradoiro.
* A práctica valoraráse sobre dez (10) e exixese una calificación mínima, en todas as oportunidades, de cinco (5,0) para poder superala.
* Nas clases será necesaria, por parte dos alumnos, a exposición pública das suas prácticas.

20
Proba obxectiva A17 A25 A63 B1 B2 B3 B10 *A proba obxectiva presencial realizarase a o final do curso, en fecha proposta po la ETSAC.
*A súa valoración será sobre dez (10,0) e a obtención de menos dun catro (4,0) inhabilita para superar a asignatura.
18
Proba de resposta múltiple A17 A25 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B10 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 * Realizaranse 5 probas de resposta múltiple, co o fin de evaluar o coñocemento do programa teórico.
Permítense 2 intentos en cada unha delas con penalizacions (primeiro tento: penalización 0 puntos; segundo tento: penalización 1,5 puntos).
* Esíxese a superación da totalidade das probas de resposta múltiple de forma independente (obter un 5,0 sobre 10,00 en cada proba, se non hai penalizacións por repetición).
60
 
Observacións avaliación
Na materia utilizase o método de AVALIACIÓN CONTINUA.

Non se poderá aprobar a asignatura con nota menor de cinco (5,0) en cada unha das probas de resposta múltiple; con nota menor de catro (4,0) na proba obxetiva; e con nota menor de cinco (5,0) na práctica do curso. Tendo en conta o anterior, a nota final obterase facendo media entre a nota da práctica e a nota media das seis notas restantes.

Os aprobados da primeira oportunidade gardaranse ata a segunda oportunidade.

NON SE GARDAN NOTAS, NIN DE TEORÍA, NIN DE PRÁCTICAS, DE CURSOS ANTERIORES.


Fontes de información
Bibliografía básica Fructuós Mañá Reixach (2007). A obra grosa . Santiago. COAG
AA. VV. (2009). Aplicaciones del CTE-SE-F. Monografías de los Colegios de Arquitectos.
David Dernie (2003). Arquitectura en Piedra . Barcelona Blume
Klaus Greilich, Theodor Hugues, Christine Peter (). Bloques cerámicos. GG
(). CTE-DB-SE-F, DB-HE, DB-SE-C.
Ignacio Paricio (1983 revisad post ). La construcción de la arquitectura. Barcelona ITC
Ignacio Aparicio (2000). La fachada de ladrillo. Barcelona. Bisagra
Jose Amor Cajiao_Antonio Raya de Blas (2012). Los Materiales y la Arquitectura. Editorial Noroeste
AA. VV (1998). Manual de Geotecnia i patología, diagnosi i intervenció en fonaments. CAAT de Barcelona
José Laffarga y Manuel Olivares (1995). Materiales de construcción . Sevilla. Editan
José Amor Cajiao (2004). Materiales I. Editorial Noroeste
Jose Amor Cagiao (2004). Materiales II. Editorial Noroeste
Richard Weston (2003). Materiales, forma y arquitectura. Barcelona. Blume
Theodor Hugues, Ludwig Steiger, Johann Weber (). Piedra natural. Tipos de piedra, detalles, ejemplos. GG
(). Tectónica 15 Cerámica (I).
- Vivienda en Mallorca. Jørn Utzon - Iglesia de la Atlántida. Eladio Dieste. Uruguay - Iglesia Evangelista. Berlin. Rudolf Reiterman & Peter Snsseroth - Escuela de Idiomas. A. Albalat. A Coruña. España. - Museo de la Piedra. K. Kuma - Termas en Vals. Meter - Casa Moledo. Souto de Moura - Iglesia del Peregrinaje. R. Piano - Real Club de Golf. El Prat. C. Ferrater
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción 1/630G02010

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 4/630G02016

Materias que continúan o temario
Construción 3/630G02022

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías