Identifying Data 2016/17
Subject (*) Proxectos 5 Code 630G02021
Study programme
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo
Coordinador
Martinez Raído, Jose Luis
E-mail
jose.luis.martinez.raido@udc.es
Lecturers
Crespo Gonzalez, Cristobal
Martinez Raído, Jose Luis
Pedros Fernandez, Oscar
Prieto López, Juan Ignacio
Rodriguez Blanco, Emilio
E-mail
cristobal.crespo@udc.es
jose.luis.martinez.raido@udc.es
oscar.pedros@udc.es
juan.prieto1@udc.es
emilio.rblanco@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1 - METODOLOXÍA DO PROXECTO II - Linguaxe Arquitectónica I: Estructura e Forma.

- Linguaxe Arquitectónica II: Composición e Material.

- Ferramentas organizativas. Programa, uso e función.

- Ferramentas culturais. Tradición, historia e cultura do lugar.

- O uso colectivo. Espazos comúns, de relación e de reunión.

- Tratamento de espazos interiores. Material, cor, iluminación.

- Tratamento de espazos exteriores. Pavimentos, axardinamento, patios.
TEMA II - ARQUITECTURA E CIDADE - Arquitectura pública e institucional.

- Arquitectura e patrimonio. A cidade histórica. A cidade herdada

TEMA III - INTRODUCCIÓN Á NORMATIVA DE PROXECTO II - Acondicionamento dos espazos. Iluminación, ventilación, sistemas.

- Instalacións dos edificios.

- Condicións de seguridade contra incendios e evacuación.

- Patrimonio, restauración e intervención arquitectónica.
EJERCICIO 1 - O PROXECTO BÁSICO - Análise urbana.

- Proxecto de edificio público ou institucional nun ámbito non consolidado
EJERCICIO 2 - PROXECTO DE EXECUCIÓN - Proxecto de intervención sobre o patrimonio construído.

- Desenvolvemento construtivo.

- Desenvolvemento estrutural.
IACOBUS PROGRAMME - BUILDING THE EUROPEAN HERITAGE This course hosts the project resulting from the International Convention IACOBUS, held in collaboration with the Schools of Architecture Regensburg (Germany) and Clermont-Ferrand (France).

The agreement is of an annual priodicity and rotating nature. Its object and subject deals with the recovery of the European Architectural Heritage. It is configured by an International Workshop and a final presentation in a project competition format.

The proposed project may overlap or replace any of the exercises outlined within the course content.

Participation in this program is voluntary for students.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities 2 0 2
Document analysis 0 12 12
Collaborative learning 4 10 14
Directed discussion 5 0 5
Diagramming 0 8 8
Workshop 15 20 35
Guest lecture / keynote speech 15 0 15
Supervised projects 14 20 34
Objective test 1 0 1
Student portfolio 0 20 20
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Nas primeiras clases do curso formúlase ao alumno unha proba gráfica que permita coñecer o nivel previo co que parte o alumno. A devandita proba realízase na aula.
Document analysis Antes de iniciar o desenvolvemento material dos traballos no TALLER, procederase á análise das fontes documentais relacionadas co tema proposto mediante a utilización de documentos audiovisuais, bibliográficos, reportaxes documentais, paneis gráficos, fotografías, maquetas, artigos, textos informativos, normativa de aplicación, etc. Os grupos (profesor - alumnos) analizan a documentación dispoñible e amplíana, elaborando unha síntese das distintas fontes documentais. Compleméntase esta análise con intervencións de profesionais da arquitectura e doutros campos, que serán invitados a efectuar charlas e coloquios con desenvolvemento de temas concretos e experiencias persoais.
Collaborative learning A clase organízase en pequenos grupos de traballo, onde os alumnos traballan conxuntamente para resolver as tarefas asignadas polo profesor. Organízase ao grupo para obter a máxima información posible e compartila (análise da parcela, busca de exemplos, de normativas, construción da maqueta xeral do emprazamento, toma de datos ou medicións in situ, tratamento infográfico da documentación obtida, etc.). Este traballo está guiado de forma presencial polo profesor asignado. Trátase de optimizar a aprendizaxe individual e o do grupo.
Directed discussion Tanto o traballo de grupo coma o individual expóñense de xeito público para incitar os membros do grupo a intervir no proceso creativo propio e alleo, de forma libre, informal e espontánea.
Diagramming Os datos obtidos nas análises, así como as intencións do proxecto, exprésanse de forma gráfica simplificada nas primeiras fases de cada traballo. Son as fases de información previa e anteproxecto.
Workshop Os proxectos desenvólvense mediante a combinación de diversas metodoloxías e probas: asistencia a exposicións, conferencias, análise de problemas concretos do programa. O alumno realiza tarefas eminentemente prácticas en cada un dos exercicios do curso, sempre baixo o apoio e supervisión do profesorado.
Guest lecture / keynote speech Periodicamente realízanse conferencias ou exposicións, relacionadas co tema a tratar en cada exercicio. Onde o relator expón de forma oral e/ou gráfica a información aos alumnos.
Supervised projects Preténdese promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Refírese á aprendizaxe de "como facer as cousas", é o estudante o que asume a responsabilidade da súa formación. Un claro exemplo do traballo tutelado é o que se desenvolve ao abeiro do PROGRAMA INTERNACIONAL: IACOBUS
Objective test
Student portfolio Como resultado do seu traballo ao final do cuadrimestre, o alumno terá elaborado o seu portafolios da materia, accesible a través da plataforma docente Moodle. Este obxecto final, desenvolvido a través das sesións en grupos e no taller, servirá de base á cualificación e curriculuim persoal do alumno.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Workshop
Directed discussion
Description
O alumno recibe atención personalizada concernente ao traballo que está a desenvolver na materia e no Taller, a través do profesor do grupo ao que fose asignado. No Taller, ademais, terá a posibilidade de comentar e obter revisións críticas por parte dos profesores dos demais grupos e materias, para poder contrastar opinións e criterios e confrontalos cos propios.

O portafolios do alumno será obxecto de revisións personalizadas, para observar a súa evolución e constatar a súa autoría.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno, dispoñible e accesible a través da plataforma docente Moodle.

Avalíanse os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final.
80
Objective test Os coñecementos instrumentais contidos no temario de docencia expositiva do curso serán avaliados mediante unha proba oxectiva. 20
 
Assessment comments
<p><font size="2">Para poder superar a materia será necesario cumprir os seguintes requisitos:</font></p>
<p><font size="2">
<p>1º Entregar todos os traballos propostos nos prazos e formas indicados na materia.<br />2º Asistir regularmente a clases e ao Taller. Esixirase unha asistencia mínima do 80%</p>
<p>Terá a condición de NON PRESENTADO o/a alumno/a que se atope nalgunha das seguintes circunstancias:</p>
<p>1º Non cumpla a asistencia esixida ás clases e ao Taller.</p>
<p>2º Non entregue os traballos propostos en forma e prazo, ou os entregue incompletos. Consideraranse incompletos aqueles traballos que non conteñan a documentación requerida en tódalas asignaturas que compoñen o Taller.</p>
<p>3º Non asista á proba obxectiva.</font></p>

Sources of information
Basic NEUFERT, Ernst (2007). Arte de Proyectar en Arquitectura. Barcelona, G.G.
VVAA (2010). Código Técnico de la Edificación. http://www.codigotecnico.org/web/recursos/documentos/
TANIZAKI, Junichiro (1933). El elogio de la sombra. Siruela
VVAA (2009). Escuela de música y albergue en St. Klara, Regensburg. A Coruña, UDC
PROYECTOS III (Plan Antiguo) (). IACOBUS: Rehabilitación del Patrimonio Europeo. http://blogiacobus.wordpress.com/
VVAA (2007). La plaza de Pontevedra y el frente marítimo del Orzán. A Coruña, UDC
AUGÉ, Marc (). Los no lugares. Gedisa
VVAA (2007). Normas do hábitat galego. http://igvs.xunta.es/ipecos-opencms-portlet/export/sites/default/PortalVivenda/Biblioteca/normashabi
ZUMTHOR, Peter (). Thinking architecture. Birkhäuser
VVAA (2008). Un complejo hotelero en Randan. A Coruña, UDC
ASCHNER ROSELLI, Juan Pablo (2009). ¿Cómo concebir un proyecto arquitectónico?. deArq (Revista digital) num. 05

Complementary DAZA, Ricardo (2000). Buscando a Mies. Barcelona, Actar Publishers
MONTEYS, X., FUERTES, P. (2001). Casa Collage. Barcelona, G.G.
KOOLHAAS, Rem (2007). Conversaciones con estudiantes. Barcelona, G.G.
SLOTERDIJK, Peter (1998-2004). Esferas . Siruela
TORRES TUR, Elías (2005). Luz cenital. Barcelona, Collegi d´Arquitectes de Catalunya
DELEUZE, Gille, GUATTARI, Félix (1994). Mil Mesetas. Capitalismo y esquizofrenia. Pre-textos


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Proxectos 5/630G01021
Construción 3/630G01022
Urbanística 2/630G01024

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Construción 4/630G01027
Urbanística 3/630G01029
Estruturas 4/630G01034

Subjects that continue the syllabus
Proxectos 7/630G01031
Proxectos 8/630G01036

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.