Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Estruturas 2 Código 630G02023
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Coordinación
Muñoz Vidal, Manuel
Correo electrónico
manuel.munoz@udc.es
Profesorado
Muñoz Vidal, Manuel
Tabernero Duque, Fernando Maria
Correo electrónico
manuel.munoz@udc.es
fernando.tabernero@udc.es
Web
Descrición xeral Bases de cálculo.
Accions na edificación.
Métodos enerxéticos.
Análise estrutural mediante o método matricial.
Análise estrutural mediante o método dos elementos finitos.
Aplicacions Informáticas de cálculo.

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos principios da mecánica xeral, a estática, a xeometría de masas e os campos vectoriais e tensoriais.
A72 Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Estruturas no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B9 Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocimientos das bases de cálculo estrutural. A7
A72
B1
B3
C6
Evaluación das acciones na edificación. A72
B1
B3
Métodos numéricos e informáticos de analise estrutural. A72
B9
C6
O alumno adquirirá atitudes para o predimensionado, deseño, cálculo e comprobación de estruturas e para dirixir a sua execución material A7
A72
B1
B3
B5
B9
C6

Contidos
Temas Subtemas
01 ACCIONS NA EDIFICACIÓN 1 Accións permanentes. CTE-DB SE-AE
2 Accións permanentes: acción de campo. CTE-DB SE-C
3 Utilizar accións variables e climáticas. CTE-DB SE-AE
4 Consideración de accións nunha situación accidental: CTE-DB SE e NCSE-02
5 Combinación de accións
02 MÉTODOS ENERXÉTICOS 1 Lei de Clapeyron.
2 Traballo de deformación axil, flexión e corte.
3 teoremas de Castigliano.
4 Método de carga unitaria de Mohr-Maxwell.
5 Teorema do traballo mínimo de Menabrea.
03 O MÉTODO MATRICIAL 1 Idealizacións para o cálculo
2 Métodos de análise matricial. Flexibilidade e rixidez
3 O método de rixidez
4 Estruturas planas
5 Compatibilidade e equilibrio
6 Condicións e ligazóns de contorno
7 Reaccións e esforzos
04 O MÉTODO DOS ELEMENTOS FINITOS 1 Principios xerais.
2 ecuación constitutiva.
3 Funcións de interpolación.
4 Formulación isoparamétrica
5 Tensión e deformación plana.
6 Equilibrio de elementos
05 CÁLCULO DE ESTRUTURAS POR ORDENADOR 1 Definición topológica de estruturas en software
2 Entrada precisa de datos: secuenciación
3 Cálculo con software de cálculo numérico xeral.
4 Matrix e software de cálculo de elementos finitos.
5 Problemas e limitacións do software.
06 BÁSES DE CÁLCULO 1 Análise estrutural. Limitar estados.
2 O concepto probabilístico de falla.
3 Método de coeficientes parciais.
4 Combinación de accións. Hipótese

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A72 B5 14 28 42
Solución de problemas B1 C6 24 36 60
Proba práctica B3 B9 6 12 18
Proba obxectiva B1 B3 C6 4 20 24
Seminario A72 B9 C6 1 1 2
Discusión dirixida B1 1 1 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impártense para todo o grupo. Neles desenvólvense os aspectos que se consideran necesarios para o desenvolvemento da materia.
Solución de problemas Resolución práctica de problemas relacionados coa materia. Esta resolución pode ser realizada polo profesor, polo alumnado ou de forma mixta.
Proba práctica Resolución de exercicios prácticos da materia, de éxito individual, cun tempo limitado, podemos consultar dúbidas puntuais co profesor. Só se poden usar notas e formularios de clase.
Proba obxectiva Resolución de exercicios teóricos e prácticos da materia, de éxito individual, con tempo limitado. Só se poden usar notas e formularios de clase.
Seminario Clase especial desenvolvida para centrarse nalgunhas das prácticas propostas
Discusión dirixida Discusión de cuestións teóricas

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba práctica
Descrición
Atención directa ao alumno para o enfoque dos exercicios prácticos e para a discusión e resolución de dúbidas teóricas e resolución de problemas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba práctica B3 B9 Denomínanse Boletíns ou probas de resolución de problemas que realizará o alumno ao longo do curso. Admítense as notas de clase e a folla de formulario. As dúbidas concretas pódense consultar co profesor. 20
Proba obxectiva B1 B3 C6 Proba final da primeira oportunidade. (Na segunda oportunidade calcula o 100% da nota). Admítense as notas de clase e a folla de formulario.
Consistirá na resolución de problemas prácticos, así como de cuestións teóricas a partir do material impartido nas clases teóricas e exercicios realizados.
tamén se valorará
- Estruturación de contidos
- Aproximación, claridade e precisión
- Dominio do funcionamento da materia
80
 
Observacións avaliación

A avaliación será o máis continua posible. Para a avaliación e cualificación da materia valoraranse os seguintes aspectos, que terán un peso diferente na cualificación final da materia, tal e como se desglosa na táboa anterior que figura no apartado de avaliación:

* Enténdese como obrigatoria a asistencia a clase, verificada mediante lista ou outro sistema.

* Desenvolveranse prácticas interactivas, onde o alumno poderá consultar as dúbidas que xurdan.

* Na primeira oportunidade final do curso realizarase unha proba obxectiva. A proba obxectiva será individual e non se poderá consultar bibliografía. Durante o seu desenvolvemento só se permitirá a consulta dun formulario resumo.

* Cando a cualificación consta de varios apartados, esixirase unhanota mínima do 35% (3,5 sobre 10) en cada un dos apartados a avaliar. Unha vez superado este mínimo, realizarase a media dos tramos segundo os pesos indicados na guía. No caso de que nalgún apartado non se acade o mínimo para facer media, a nota outorgada será a media ponderada, pero sen superar nunca o 4,5.

* Na primeira oportunidade farase a media dos dous apartados avaliables segundo os pesos indicados na táboa anterior.

* Na denominada segunda oportunidade ao final do curso, avaliarase unicamente mediante a proba obxectiva. O único requisito para poder presentarse a esta proba final será figurar nas actas desta materia. Neste caso, a puntuación da materia será o 100% da proba obxectiva.

* Para a realización de prácticas e exames, os materiais permitidos só serán:
- DNI ou outra identificación
- Material de escritura e debuxo e calculadora
- Unha ficha resumo de fórmulas
- Os teléfonos móbiles están expresamente prohibidos

* No caso de estudantes que teñan dispensa de asistencia e que, polo tanto, poidan presentarse na primeira e segunda oportunidade sen requirir avaliación continua, a avaliación será similar á segunda oportunidade xeral en ambas ocasións, é dicir:100% a proba obxectiva.

* A docencia ao alumnado dosprogramas de mobilidade adaptarase ás condicións pedagóxicas e ás probas e exames de avaliación. Se as datas de mobilidade non permiten un seguimento razoable do curso, poderán optar en todo caso aos exames de primeira e segunda oportunidade nas mesmas condicións que o alumnado con dispensa de asistencia.


Fontes de información
Bibliografía básica

1 ARGÜELLES ÁLVAREZ,R.; ARGÜELLES BUSTILLO,R.;ARRIAGA MARTITEGUI,F.; ATIENZA REALES,J.

Estructuras de acero.Cálculo: Norma Básica y Eurocódigo.

Bellisco Ediciones Técnicasy Científicas. Madrid, 1999.


2 MINISTERIO DE FOMENTO (2002)

NCSE-02. Norma deconstrucción sismorresistente

Madrid. Secretaría GeneralTécnica. Centro de Publicaciones


3 Ministerio de vivienda

CTE. Código Técnico de la Edificación

Ministerio de Vivienda.Madrid, 2006.


4 MUÑOZ, M.; MARTÍN, E.; GONZÁLEZ, M.; FREIRE, M. J.

El sólido elástico en laArquitectura.

Nino Centro de ImpresiónDigital. Santiago de Compostela, 1998.


5 GERE, J. M.

Timoshenko. Resistencia demateriales.

Thomson. Madrid, 2002.5ªedición.

_____________

6 CELIGÜETA, J. T.

Curso de análisisestructural.

EUNSA. 1998.


7 PARIS CARBALLO, F.

Cálculo Matricial deEstructuras.

Universidad de Oviedo. 2006.


8 VÁZQUEZ FERNÁNDEZ, M.

Cálculo Matricial deEstructuras.

Noela. Madrid.2ª ed. 1999.

  9    1    9 SUAREZ RIESTRA, F. L.

Equilibrio, Resistencia y Estabilidad.

Universidade da Coruña. Servizo de Publicacións.

_____________

10  ARGÜELLES ÁLVAREZ, R.

Fundamentos de Elasticidad ysu Programación por Elementos Finitos.

Bellisco. 1992.


11 BHAVIKATTI, S. S.

Finite Element Analysis.

New Age InternationalPublishers. 2005.


12 RADES, M.

Finite Element Analysis.

Printech. 2006.


13 CHANDRUPATLA, T.R. ; BELEGUNDU, A.D..

Introducción al estudio delElemento Finito en Ingeniería.

Prentice Hall. 2ª ed. 1999..


14 PEREA, RICARDO.

Introducción al Método delos Elementos Finitos.

Ed. Sección Publicaciones dela E.T.S. de Ingenieros Industriales de la Universidad Politécnica de Madrid.


15 VÁZQUEZ, MANUEL - LÓPEZ, ELOISA.

El Método de los ElementosFinitos aplicado al análisis estructural.

Ed. Noela. Madrid 2001.


16 ZIENKIEWICZ, O.C.; TAYLOR, R.L..

El Método de los ElementosFinitos. Vols 1 y 2.

CIMNE-Mc Graw Hill. 1994.

Bibliografía complementaria

1 RODRÍGUEZ MARTÍN, L. F.

Curso de estructuras metálicas de acero laminado.

Colegio Oficial deArquitectos . Madrid, 1984.

_____________

2 AGUIAR FALCONI, R.

Análisis Matricial deEstructuas.

CEINCI, 3ª edición. 2004.


3 ALARCÓN ÁLVAREZ, E. - ÁLVAREZ CABAL, GÓMEZ LERA,Ma. S. Gómez Lera.

Cálculo Matricial deEstructuras

Ed. Reverté. 1990.


4 BRAY, K.H.M; CROXTON, P.C.L, MARTIN, L.H.

Análisis Matricial deEstructuas.

Paraninfo. 1978.

_____________

5 BELTRÁN, FRANCISCO. Teoría General del Método delos Elementos Finitos.

Notas de clase / Curso deDoctorado 1998-1999.

Departamento de MecánicaEstructural y Construcciones Industriales. ETS Ingenieros industriales Madrid.


6 COOK, R. D.

Finite Element Modeling forStress Analysis.

John Wiley & Sons Inc.1995.


7 DE LA ROSA OLIVER, EMILIO.

Modelos diferenciales ynuméricos en la Ingeniería. Métodos de Fourier; de diferencias y elementosfinitos.

Ed. Bellisco. Madrid 1999.


8 FORNONS GARCÍA, JOSÉ MARÍA.

El Método de los ElementosFinitos en la ingeniería de estructuras.

Ed. Marcombo - UniversidadPolitécnica Barcelona.


9 HSIEH, Y.

Teoría Elemental deEstructuras.

Prentice Hall. 1979.


10 MARTÍ MONTRULL, P.

Análisis de Estructuras.

Horacio Escarbajal. 2ª ed.2007.


11 OÑATE, E.

Cálculo de Estructuras porel Método de los Elementos Finitos.

CIMNE. Barcelona. 1995


12 PRZEMIENIECKI, J. S.

Theory of Matrix StructuralAnalysis.

Mc Graw Hill. 1968.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estruturas 1/630G01019
Matemáticas para a Arquitectura 2/630G02009
Física para a Arquitectura 1/630G02008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Construción 3/630G01022

Materias que continúan o temario
Estruturas 3/630G01028

Observacións

Previamente recomendase un repaso da materia do curso anterior sobre a que setraballará reiteradamente, como é:

- resolución de estructuras articuladas

- diagramas de esforzos de vigas e pórticos

- estado tensional do sólido

- estado de deformacions

- ley de Hooke xeralizada

Polo tratamento continuado da materia recomendase un repaso cada día deo tratado na clase, planteando as dudas que poidan surxir na próxima clase o nas horas de tutoría.

Aparte do seguimento das clases, o alumno debe consultala bibliografía e material recomendado para cada parte da materia.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías