Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Historia de la Arquitectura 1 Código 630G02035
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 1º cuatrimestre
Cuarto Obligatoria 6
Idioma
Castellano
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador/a
Alonso Pereira, Jose Ramón
Correo electrónico
jose.ramon.alonso.pereira@udc.es
Profesorado
Alonso Pereira, Jose Ramón
Caridad Graña, Juan Antonio
Río Vázquez, Antonio Santiago
Correo electrónico
jose.ramon.alonso.pereira@udc.es
juan.caridad@udc.es
antonio.rio.vazquez@udc.es
Web
Descripción general Parte primeira da materia Historia da Arquitectura desenvolvida no cuarto curso do Grao en Estudos de Arquitectura, esta materia presenta a arquitectura do pasado a través do seu valor como patrimonio construído, centrándose para iso no medio España e Galicia, onde se desenvolve a actividade docente e a aprendizaxe do alumno, establecendo unha cadea histórica que analice o proceso proxectual e explique os porqués das permanencias e os cambios na arquitectura.

Competencias del título
Código Competencias del título
A38 Capacidad para intervenir en y conservar, restaurar y rehabilitar el patrimonio construido. (T)
A42 Aptitud para catalogar el patrimonio edificado y urbano y planificar su protección. (T)
A49 Conocimiento adecuado de la historia general de la arquitectura.
A51 Conocimiento adecuado de los métodos de estudio de las necesidades sociales, la calidad de vida, la habitabilidad y los programas básicos de vivienda.
A52 Conocimiento adecuado de la ecología, la sostenibilidad y los principios de conservación de recursos energéticos y medioambientales.
A53 Conocimiento adecuado de las tradiciones arquitectónicas, urbanísticas y paisajísticas de la cultura occidental, así como de sus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociales e ideológicos.
A57 Conocimiento adecuado de la sociología, teoría, economía e historia urbanas.
A63 Elaboración, presentación y defensa ante un Tribunal Universitario de un trabajo académico original realizado individualmente relacionado con cualquiera de las disciplinas cursadas.
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Conocer la historia y las teorías de la arquitectura, así como las artes, tecnologías y ciencias humanas relacionadas con esta
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C4 Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultura de la sociedad

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Comprender, cunha visión xeral e unitaria, o devir da arquitectura histórica A38
A49
A51
A52
A53
A57
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C4
C6
C7
C8
Explicar o por qué das permanencias e das mudanzas da arquitectura e do urbanismo A38
A42
A49
A51
A52
A53
A57
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C4
C6
C7
C8
Fundamentar o coñecemento dos problemas históricos da arquitectura nas súas diversas escalas A38
A42
A49
A51
A52
A53
A57
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C4
C6
C7
C8
Comprender os problemas da arquitectura histórica en sí mesma e no seu proceso proxectivo A38
A42
A49
A51
A52
A53
A57
A63
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C4
C6
C7
C8
Comprender os problemas da urbanismo histórico, en sí mesmo e no seu proceso proxectivo A38
A42
A49
A51
A52
A53
A57
A63
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C4
C6
C7
C8

Contenidos
Tema Subtema
1. Fundamentos 1. A historia da arquitectura como historia da cidade e do territorio
2. A arquitectura como patrimonio construido
2.A arquitectura histórica en Galicia 1. As orixes da arquitectura
2. A Idade Media.
2.1. A Galicia parroquial e territorial
2.2. A Galicia catedralicia e urbana
3. Os renacementos
4. O esplendor do barroco
4.1 O barroco nos medios relixiosos
4.2 O barroco nos medios urbanos
5. Neoclasicismos e eclecticismos
6. As bases da arquitectura moderna

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Actividades iniciales A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57 A63 B2 B3 B4 C1 C4 C6 C7 C8 1 0 1
Sesión magistral A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 C8 40 0 40
Discusión dirigida A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57 A63 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 C8 13 0 13
Trabajos tutelados A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57 A63 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 C8 0 45 45
Prácticas a través de TIC A63 B2 B3 B4 B5 B6 C1 0 15 15
Prueba objetiva A38 A42 A49 A52 A53 A57 A63 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 C8 4 30 34
 
Atención personalizada 2 0 2
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Actividades iniciales Encadramento da asignatura no Plano de Estudos. Plantexamento do curso e obxetivos pretendidos.
Sesión magistral Clases teóricas e exposicións orais complementadas co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó alumno as bases fundamentais dos coñecementos e facilitar a súa aprendizaxe.
Discusión dirigida Fomento da participación do alumno na exposición e defensa das súas teses sobre o asunto tratado. Búsqueda de debate e polémica. Importancia da formulación de preguntas (inda que as veces queden sin respostar) como paso previo á obtención de respostas.
Trabajos tutelados Como complemento das clases expositivas e das interactivas, e co obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantes desenvolverán continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela dos profesores.
Prácticas a través de TIC Tanto as propostas dos traballos tutelados como a súa elaboración e contestación faranse a través das TIC.
Prueba objetiva Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita como gráfica.

Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Descripción
Como complemento das clases expositivas e das interactivas, e co obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantes desenvolverán continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela dos profesores.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prueba objetiva A38 A42 A49 A52 A53 A57 A63 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 C8 Configurada como:
1. Preguntas concretas sobre o conxunto das materias do programa.
2. Temas de reflexión e análise da arquitectura e o urbanismo nos distintos aspectos abordados no temario.
3. Análises concretos individualizados ou comparativos de textos, obras ou fragmentos arquitectónicos e/ou urbanos, valorando a capacidade analítica da arquitectura nas súas diversas escalas e grados de profundidade.
60
Trabajos tutelados A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57 A63 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 C8 Realización satisfactoria dos traballos tutelados mostrando unha adecuada progresión ó longo do curso. 40
 
Observaciones evaluación

A avaliación da asignatura configúrase como unha suma ponderada de probas obxectivas e traballos tutelados que serán expostos polos alumnos nas clases interactivas.

A asistencia e participación ás clases presencias é necesaria para ser avaliado. O traballo no presencial é valorado a través dos traballos tutelados cun peso do 40% na calificación final.

A proba obxectiva terá un peso total do 60% na calificación final.

Cada unha das partes que forman a calificación (traballo tutelado e proba obxectiva) son valorados de 0 a 10 puntos.

Para poder aprobar a materia débense cumplir as dúas condicións seguintes:



1. A nota mínima en cada unha das partes será de 3
puntos.



2. Unha das partes da proba obxectiva e un dos traballos tutelados teñen que obter unha calificación igual ou superior a 5
puntos.



Para poder ser avaliado na primeira oportunidade (maio) o alumno
debe cumprir a totalidade dos seguintes requisitos:



1. Asistir ó menos ó 80% das clases presenciais.



2. Entregar os traballos tutelados nas datas sinaladas.



3. Realizar a proba obxectiva, non deixando sen contestar a ningunha
das preguntas plantexadas.

No caso de non cumprir algún dos primeiros puntos, o alumno obterá un "Non presentado" na convocatoria (oportunidades de maio e xullo).

Si o alumno non se presenta á proba obxectiva na primeira oportunidade, cumprindo o resto de requisitos, obterá un "Non presentado" en maio.

Na segunda oportunidade (xullo), repetirase soamente a proba obxectiva, coas mesmas condicións que na primeira oportunidade, á que soamente se poderán presentar aqueles alumnos que:



1. Ou ben cumpriran os tres requisitos citados anteriormente
e non alcanzara a puntuación suficiente para aprobar.



2. Ou ben cumpriran os dous primeiros pero non se presentaran á proba obxectiva na primeira oportunidade.


Aqueles estudantes que participen programas de mobilidade saínte ou entrante
adaptaranse ás mesmas normas que o resto do estudantado.

Os estudantes repetidores que nun curso
anterior teñan cumprido o requisito de presencialidade quedan exentos de
cumplilo nos cursos seguintes


Fuentes de información
Básica

Alonso Pereira, J. R.: Introducción a la historia de la arquitectura (Barcelona: Reverté)

Soraluce Blond, J. R.: Guía da arquitectura galega (Vigo: Galaxia)

Vázquez Varela, J. M. y otros: Historia del arte gallego (Madrid: Alhambra)

Complementária

En paralelo á realización dos traballos tutelados, en cada curso académico concretarase a bibliografía específica para a realización dos mesmos. 


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Teoría de la Arquitectura/630G02025
Introducción a la Arquitectura/630G02005
Historia del Arte/630G02015

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías