Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Estruturas 5 Código 630G02038
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Coordinación
Muñiz Gomez, Santiago
Correo electrónico
santiago.muniz@udc.es
Profesorado
Freire Tellado, Manuel Jose
Muñiz Gomez, Santiago
Correo electrónico
manuel.freire.tellado@udc.es
santiago.muniz@udc.es
Web
Descrición xeral O contido da materia, segundo consta en correspondente Plan de Estudos, abarca coñecementos sobre estruturas de formigón pretensado, estruturas de fábrica e estruturas de madeira, tanto nos seus aspectos de proxecto estrutural, como nos de dimensionado, comprobación e patoloxía.

Os coñecementos a adquirir, no que incumbe a estas tipoloxías, englóbanse en:
-Concepción e proxecto estrutural
-Dimensionado e comprobación
-Integración da estrutura co resto do proxecto edificatorio
-Control e supervisión de proxecto
-Dirección de obra
-Patoloxía estrutural
Esta materia está integrada dentro do que se denomina no Plan de Estudos do Grao vixente TALLER 8.

Competencias do título
Código Competencias do título
A12 Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar estruturas de edificación. (T)
A17 Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas.
A18 Aptitude para conservar as estruturas de edificación, a cimentación e obra civil
A63 Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas.
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta
B9 Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes
B11 Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coa superación de ESTRUTURAS 5, preténdese que o alumno adquira a destreza necesaria en: -Proxecto, dimensionado e comprobación de estruturas de madeira, fábrica e formigón pretensado -Integración deste proxecto estrutural dentro do global de proxecto arquitectónico -Coñecementos de patoloxía e técnicas de rehabilitación centradas nos contidos citados -Capacidade de supervisión e control en obra das tipoloxías empregadas. A12
A17
A18
A63
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B9
B11
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
ESTRUCTURAS DE MADEIRA
-Proxecto de estruturas de madeira
-Propiedades físicas e mecánicas da madeira
-Cálculo de estruturas de madeira segundo CTE SE M
-Construción de estruturas de madeira
-Proxecto de estruturas de madeira contralaminada (CLT)
ESTRUCTURAS DE FÁBRICA
-Proxecto de estruturas de fábrica
-Dimensionado de estruturas de fábrica segundo CTE SE F
ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN PRETENSADO -Introdución ao formigón pretensado.
-Aspectos construtivos e de materiais en formigón pretensado
-Laxas postesadas en edificación
-Cálculo de estruturas de formigón pretensado
-Perdas
-Proxecto de estruturas de formigón pretensado

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A12 A17 A18 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 25 55
Solución de problemas A12 A17 A18 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 16 24 40
Traballos tutelados A12 A17 A18 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 15 25
Obradoiro A12 A17 A18 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 15 25
Proba mixta A12 A17 A18 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 0 4
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Constitúen unha parte importante da actividade presencial do alumno e desenvólvense a través dun método fundamentalmente de tipo expositivo tentando, no entanto, involucrar ao alumno, na medida que isto sexa posible, na etapa de desenvolvemento do tema exposto, proporcionándolle a oportunidade para formular preguntas e expresar ideas, conducíndolle desta maneira, por influencia indirecta, ao proceso de aprendizaxe. A exposición realízase con apoio de medios audiovisuais e informáticos e estrutúrase nas seguintes etapas: introdución, desenvolvemento, resumo e orientación bibliográfica.
Seguindo as directrices da Xefatura de Estudos do centro, as clases expositivas teñen unha duración de 2 horas. O profesor pode establecer límites temporais a esta puntualidade. O control de asistencia pode ser realizado polo profesor no momento que considere oportuno durante a clase podendo haber varios controis de asistencia durante a clase. Lémbrase que dita asistencia é activa e non só presencial. A asistencia debe ser completa e non parcial (asinar e irse).
Quérese facer constar que non todo o temario da materia ten porqué desenvolverse mediante exposición directa do profesorado. A exposición centrarase naqueles aspectos que se consideran máis importantes ou máis complexos de adquirir de forma autónoma polo alumno. Pero o resto de apartados do temario deberán ser preparados polo propio alumno. Pódense establecer controis que permitan tanto a autoevaluación do propio alumno como a supervisión por parte do profesor dos coñecementos adquiridos.
Durante o desenvolvemento do curso, en función das características de heteroxeneidade existentes, poden establecerse diversos controis baixo plataforma TIC ou de maneira presencial, co fin de incluír criterios de autoevaluación do alumno, que lle permita coñecer o seu grao de asimilación de contidos co fin de tomar as medidas docentes correctoras oportunas.
Solución de problemas Os seus contidos poden ser:
-Resolución práctica de problemas relacionados coa materia. Esta resolución pode ser efectuada polo profesor, polos alumnos ou de forma mixta. Entréganse semanalmente.
-Traballos teórico-prácticos. Sobre a base de referencias bibliográficas, profúndase no desenvolvemento de partes da materia.
-Seguimento das actividades prácticas propostas na materia.
Estas prácticas teñen unha importancia significativa xa que, aínda que por si soas, non conducen ao coñecemento da materia, permiten a consolidación e aclaración dos conceptos adquiridos nas clases expositivas, ver as aplicacións prácticas e profesionais dos coñecementos que se van achegando e constitúen, por tanto, o complemento necesario da formación teórica adquirida.
O labor proyectual de estruturas de edificación, como todas as proyectuales en xeral, é un labor cunha forte compoñente de auto aprendizaxe e adestramento, e ese será un dos obxectivos desta parte práctica: a adquisición de "oficio" por parte do alumno, baixo a tutela do profesor e mesmo coa imprescindible reflexión colaborativa do grupo.
Estas actividades están pensadas nos alumnos que asistan ao curso de maneira continua desde o principio, xa que é nestes primeiros días onde se establecen posibles subgrupos e temas prácticos a desenvolver, sendo parte da base destes temas común para todo o curso.
A duración destas clases é de 1.00 hora. O profesor pode impedir o acceso á aula ou non recoller unha determinada actividade práctica a un alumno que pretenda acceder á aula cun excesivo atraso, prexudicando o traballo colaborativo da aula. En todo caso a chegada a unha clase interactiva cun atraso superior a 15 minutos, ten consideración de NON REALIZACIÓN. Isto é extensible á entrega da devandita actividade, salvo autorización do profesor. En xeral todas as actividades prácticas recóllense para a súa avaliación, coas condicións establecidas en cada momento.
Pode haber actividades prácticas que se desenvolvan ao longo do período lectivo, a modo de autoformación do alumno como complemento e preparación para as diversas probas obxectivas.
-Prácticas de clase: Desenvolvidas durante as clases interactivas (clases para subgrupos), entregándose ou non segundo estímese oportuno en cada momento. Poden ser de contido exclusivamente práctico ou conter desenvolvemento teórico. Así mesmo poden ter compoñente gráfica, numérica ou mixta. Aínda que son individuais, a súa resolución realízase de maneira colaborativa e asistida polos profesores. É posible que se acheguen prácticas ao alumno a modo de autoformación e complemento da actividade docente, que lle permitan complementar os seus coñecementos sobre a materia e preparar de forma adecuada as diversas probas obxectivas de avaliación.
-Prácticas de clase especiais: Prácticas concretas a modo de resumo de cada unha das partes da materia, realizadas individualmente polo alumno e entregadas durante a devandita clase. Teñen un peso na cualificación específico. Anúncianse con anterioridade de maneira oportuna e poden ter tanto contido teórico como práctico. Para a súa realización permitirase o emprego dun formulario manuscrito formato A3 (1 páxina por ambas as caras), calculadora, a normativa legal correspondente e aquela documentación que, en cada caso, poida fornecerse a tales efectos. Neste aspecto rexe o exposto no apartado de exames.
Traballos tutelados -Prácticas de curso: Desenvólvense ao longo do curso como traballo autónomo do alumno, aínda que se farán controis de seguimento ao longo do cuadrimestre. Estas prácticas permiten ao alumno enfrontarse a casos máis próximos á realidade estrutural e á súa resolución, concretando así os coñecementos adquiridos á problemática da edificación usual. En función das xa mencionadas características de heteroxeneidade, o desenvolvemento desta práctica de curso poderá ser individual ou en grupo reducido de alumnos. Isto fixarase na presentación da práctica. Parte das prácticas de clase versarán sobre problemas concretos destas prácticas de curso e poden estar ligadas á actividade de Taller.
Co fin de non sobrecargar ao alumno con traballos a maiores, tentarase que estas prácticas teñan un contido fundamentalmente estrutural, enfocado á temática que se estea tratando no curso. Así, normalmente, serán edificios dos que se entregan documentación gráfica arquitectónica e nos que é necesario definir unha determinada estrutura. No caso de necesitar algún tipo de deseño arquitectónico búscanse normalmente tipoloxías sinxelas onde predomine a compoñente estrutural. Na media do posible irán ligadas e coordinadas con cada unha das partes da materia.
Son pois conceptualmente distintas que a práctica de TALLER, onde se traballa sobre un edificio proxectado polo propio alumno e onde ten que coordinar todo o seu esforzo proyectual nas diversas ramas implicadas no proceso. Independentemente do sinalado poden estar ligadas total ou parcialmente ao propio Taller, en función das características concretas do traballo proposto no mesmo. No caso de alumnos que non teñen taller estas prácticas versarán en función da situación concreta do alumno. Debe consultarse co profesor os primeiros días. Normalmente tentaranse que versen sobre algún proxecto anterior realizado polo alumno, se existe esta posibilidade.

Durante o curso se explicitarán as condicións concretas para este tipo de prácticas e as súas características. Non é posible fixalas a priori xa que dependerán en parte dos contidos e temáticas definidas pola coordinación do TALLER, non dispoñible no momento de redactar o presenta documento.
Obradoiro Tal e como se comentou, ESTRUTURAS 5, está incluída dentro do denominado TALLER 8. Isto implica que é altamente conveniente ter superadas as materiais correspondentes ao TALLER 7.
No TALLER farase un seguimento do traballo exposto no mesmo, analizando e reflexionando sobre as ferramentas proyectuales empregadas para a resolución do devandito proxecto. Será fundamental o proceso polo cal o alumno ten que integrar as diversas tecnoloxías, cada día máis presentes, dentro do seu labor proyectual. O resultado dun bo proxecto será precisamente a integración dos diversos aspectos construtivos, estruturais, normativos, de instalacións, etc., dentro do conxunto da obra.
Lémbrase o que sinala o vixente Plan de Estudos de Grao respecto ao taller (art. 5.1.2. e seguintes).
Proba mixta Os exames finais axustaranse aos calendarios oficiais establecidos polo Centro, tendo unha duración estimada de 4 horas. Poderase esixir identificación mediante DNI ou documentación oficial equivalente, sendo condición imprescindible para a realización do exame.
Permitirase unha única folla manuscrita formato A3 por cada unha das partes da materia, calculadora, a normativa legal correspondente (sen anotacións na mesma) e aquela documentación que, en cada caso, poida fornecerse a tales efectos. Queda expresamente prohibido calquera outro tipo de documentación e o emprego de medios de comunicación.
Non se permite o uso de dispositivos electrónicos máis aló de calculadoras tradicionais. En caso de dúbida é conveniente que o alumno consulte se un determinado dispositivo pode ser empregado en calquera destas probas. En xeral non se permitirá ningún dispositivo que permita conexión tipo wifi, bluetooh ou similar. Non se permitirán teléfonos móbiles, "smartphones", i-pods, tabletas, computadores, dispositivos con auriculares, calculadoras programables, etc.
Estes exames cubrirán os diversos coñecementos adquiridos durante o curso, podendo ter compoñente teórica e práctica, debéndose alcanzar un nivel mínimo de coñecementos en cada unha das partes da materia que se avalía.
A cualificación do exame axústase ás normas de cualificación da UDC (cualificación 0-10), aplicado á parte na que non teña superada o alumno. No caso concreto de presentación a exame cunha parte non superada, será condición de superación desa parte a cualificación obtida, facendo a correspondente media co resto de cualificación de curso.
Non está previsto o "guardado" de cualificacións dun curso para o seguinte. É dicir, un alumno que en 2ª oportunidade non supere a materia, aínda que só teña unha parte pendente, o ano seguinte debe facer seguimento da totalidade da mesma, coa excepción de TALLER 8, que ten normas específicas de cualificación xa contempladas no Plan de Estudos
Estes exames rexeranse pola denominada "Normativa de Realización e Revisión de exames e traballos" da UDC que estea vixente en cada momento.
Independentemente das instrucións concretas e particulares de cada exame, ademais da cualificación global do mesmo, é necesario un aprobado parcial de cada unha das partes, non sendo estas directamente compensables entre si. Isto débese a que a materia ten 3 partes claramente diferenciadas. Por exemplo, non é admisible un alumno cunha cualificación excelente en Fábrica e Madeira, pero con deficiencias moi graves en Formigón Pretensado.
Independentemente do sinalado legalmente sobre posibles fraudes de tipo docente, serán considerados como faltas disciplinarias graves e, en consecuencia, a automática cualificación de SUSPENSO (0) calquera das situacións seguintes:
-Suplantación de identidade dun compañeiro en controis de asistencia ou en actividades -esta falta esténdese tanto ao alumno suplantador como ao suplantado-.
-Realización fraudulenta de prácticas e controis por persoa distinta ao alumno asinante.
-Copia de prácticas.
-Copia de exames.
-Situacións equivalentes
-Plaxio

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Solución de problemas
Proba mixta
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Os horarios de tutorías sinálanse nas páxinas oficiais correspondentes da Universidade e a Escola. Dada a situación actual é altamente conveniente solicitar ditas tutorías por correo electrónico, podéndose resolver as dúbidas xa sexa de forma presencial como vía telemática, segundo sexa o caso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A12 A17 A18 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A cualificación do TALLER vén xa establecida no propio Plan de Estudos.
Aqueles alumnos que superasen o TALLER 8 en anteriores cursos deben comunicar de forma fehaciente (escrito) dita situación ao profesor, co fin de actualizar as cualificacións correspondentes. Isto é así xa que o procedemento de cualificacións actualmente existente non permite ter acceso inmediato e sinxelo a estas situacións concretas. Como práctica de curso realizarán os traballos que lles sexan sinalados polo profesor, normalmente asociados ao devandito taller xa superado. Será esta a base da cualificación da parte práctica da materia.
Por outra banda, de acordo co establecido no vixente Plan de Estudos, o taller está suxeito a un proceso de avaliación continua dado que ademais é un labor interdisciplinar entre varias materias. Non ten sentido se non hai un seguimento continuado. As revisións e entregas que se realizan ao longo do curso son as que permiten ademais garantir a autoría do traballo e contrastar a súa evolución. Por iso esíxese o seguimento ao longo do curso e a súa entrega nas datas especificadas para iso, non admitíndose a substitución deste seguimento pola súa entrega directa nin en primeira nin en segunda oportunidade.
30
Solución de problemas A12 A17 A18 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A cualificación global da materia basearase en métodos de Avaliación Continua, non sendo admitidas dispensas de asistencia salvo nas condicións regulamentariamente establecidas pola propia Universidade. Isto supón que se controla a asistencia e a actitude mostrada durante as diversas actividades docentes expostas e que unha parte da cualificación obterase desta actividade e polo traballo realizado polo estudante ao longo do cuadrimestre. Este condicionante vén imposto pola propia filosofía de TALLER incluída no Plan de Estudos do Centro, sendo pois allea á propia materia.

Este traballo cotián debe completarse coa realización de probas teórico – prácticas que permitan comprobar o grao de asimilación, por parte do estudante, dos contidos conceptuais e procedementais propios da materia.

-Asistencia. Dado que se opta por unha avaliación continua é obrigatoria unha asistencia superior ao 80% para poder ser cualificado nesta materia. Enténdese por asistencia a asistencia activa, isto é non só a mera presenza física, senón tamén o interese e participación nas diversas sesións presenciais expostas.

Prácticas de clase: cun nivel mínimo de desenvolvemento, coas condicións de asistencia anteriormente sinaladas. Inclúense neste apartado prácticas desenvolvidas polo alumno de forma autónoma.
Prácticas de clase especiais: Prácticas concretas a modo de resumo de cada unha das partes da materia, realizadas individualmente polo alumno e entregadas durante a devandita clase. Anúncianse con anterioridade de maneira oportuna e poden ter tanto contido teórico como práctico. Estas prácticas teñen carácter liberatorio da materia correspondente e substitúen en si aos exames, coas matizacións que se sinalan na presente guía.

Para a súa realización permitirase o emprego dun formulario manuscrito formato A3 (1 folla ambas as caras), calculadora, a normativa legal correspondente e aquela documentación que, en cada caso, poida fornecerse a tales efectos. Neste aspecto rexe o exposto no apartado de exames.

Todos os controis de asistencia, cuestionarios, prácticas e, en xeral, as actividades de curso sinaladas con anterioridade, só serán computados a aqueles alumnos debidamente matriculados e que figuren nas listas oficiais no momento de realización das mesmas. É dicir, non se contempla a posibilidade, por exemplo, de que un alumno asista como “oínte” ao curso mentres non “oficializa” a súa matrícula: todas as actividades e cualificacións obtidas antes de que apareza nas listaxes oficiais non serán tidas en conta (os profesores non ampliarán manualmente ningún tipo de listaxe de alumnos, só se empregarán listaxes oficiais).
No caso concreto de non cumprimento de condicións de asistencia ou de entrega de número mínimo de prácticas curtas, non é posible a superación do curso por partes, sendo necesarios presentarse ao exame de 1ª e 2ª oportunidadcon a totalidade de materia do curso. Isto é aplicable a alumnos con matrícula a tempo parcial.
As porcentaxes indicativas sinaladas son aplicables ao seguimento do curso. Loxicamente non son aplicables aos exames, os cales é necesario superar de forma autónoma.
O resto de cualificacións serven para establecer a nota final para alumnos que superen este item.
ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A tempo parcial E DISPENSA ACADÉMICA
ATENCIÓN PERSONALIZADA: sen cambios.
ASISTENCIA: réxese polo criterio xeral da UDC
AVALIACIÓN: sen cambios.

60
Proba mixta A12 A17 A18 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Para emendar #resultar de obtidos non curso, ou alumno poderá presentarse aos denominados exames oficiais de 1ª e 2ª oportunidade pero suxeito ás condicións que se sinalan. Neste caso as porcentaxes sinaladas con anterioridade quedan:
-Exame: 60%
-Prácticas de curso: 10%
-Taller: 30%
Sendo necesario obter un APTO non exame para que sexan aplicados as porcentaxes anteriores.
A cualificación do exame axústase ás normas de cualificación dá UDC (cualificación 0-10), aplicado á parte na que non teña superada ou alumno. Non caso concreto de presentación a exame cunha parte non superada, será condición de superación desa parte a cualificación obtida, facendo a correspondente media co resto de cualificación de curso.
Non está previsto ou"guardado" de cualificacións dun curso para ou seguinte. *É dicir, un alumno que en 2ª oportunidade non supere a materia, aínda que só teña unha parte pendente, ou ano seguinte debe facer seguimento dá totalidade dá mesma, coa excepción de TALLER 8, que ten normas específicas de cualificación xa contempladas non Plan de Estudos
Lestes exames rexeranse pola denominada "Normativa de Realización e Revisión de exames e traballos" dá UDC que estea vixente en cada momento.
Independentemente dás instrucións concretas e particulares de cada exame, ademais dá cualificación global do mesmo, é necesario un aprobado parcial de cada unha dás partes, non sendo estas directamente compensables entre se. Isto #deber a que a materia ten 3 partes claramente diferenciadas. Por exemplo, non é admisible un alumno cunha cualificación excelente en Fábrica e Madeira, pero con deficiencias moi graves en Formigón Pretensado.
ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A tempo parcial E DISPENSA ACADÉMICA
ATENCIÓN PERSONALIZADA: sen cambios.
ASISTENCIA: réxese polo criterio xeral da UDC
AVALIACIÓN: sen cambios.

Independentemente do sinalado legalmente sobre posibles fraudes de tipo docente, serán considerados como faltas disciplinarias graves e, en consecuencia, a automática cualificación de SUSPENSO (0) calquera dás situacións seguintes:
-Suplantación de identidade dun compañeiro en controis de asistencia ou en actividades -esta falta esténdese tanto ao alumno suplantador como ao suplantado-.
-Realización fraudulenta de prácticas e controis por persoa distinta ao alumno asinante.
-Copia de prácticas.
-Copia de exames.
-Situacións equivalentes
-Plaxio
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso (con nota 0) na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida, en todas as actividades de avaliación, para unha convocatoria extraordinaria.
0
Traballos tutelados A12 A17 A18 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Cualificación obtida nas diversas actividades realizadas ao longo do curso polo alumno, que demostra o seguimento do mesmo.

As actividades prácticas teñen sentido se o seu desenvolvemento materialízase ao longo do curso, polo que existe unha entrega única a finais de curso.
En principio non se considera a posibilidade de entregar estas actividades unha vez rematado o curso (2ª oportunidade ou oportunidade adiantada)

Esta porcentaxe de cualificación é só aplicable a alumnos que superasen o primeiro item.
10
 
Observacións avaliación

No caso especial de Convocatoria adianta mantéñense os criterios de avaliación anteriormente sinalados coa excepción que se computan unicamente as prácticas realizadas no curso inmediatamente anterior. Por exemplo, para a Adiantada de decembro de 2000 tómanse en conta as cualificacións das prácticas obtidas no curso 1999-2000.

Para a dicir convocatoria non se permite ningún tipo de ampliación das actividades prácticas sinaladas con anterioridade. No caso de que o alumno non desenvolvese estas actividades prácticas a nota máxima do devandito exame sería dun 60% da total. No devandito exame considérase como nota de Aprobado un 5 sobre unha cualificación máxima de 10.

 Se as situacións particulares de desenvolvemento de curso así o aconsellan, as porcentaxes e criterios anteriores poden sufrir axustes. Se isto ocorrese anunciaríase oportunamente e publicaríase na plataforma Moodle da materia.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia: elimínase o criterio de asistencia do 80% pero mantéñense o resto de entregas tanto semanais como globais e as correccións correspondentes que permitan garantir a súa autoría.
A non presentación de algún dos items sinalados implica cualificación de non presentado.
Mantéñense os criterios de porcentaxes sinaladas con anterioridade.


Fontes de información
Bibliografía básica

BIBLIOGRAFÍA SELECCIONADA

PROYECTO DE ESTRUCTURAS

 GORDON, J.E.

Estructuras o por qué las cosas no se caen.

Celeste, 1.999

MALCOM MILLAIS

Estructuras de edificación

Celeste Ediciones, Madrid 1.997

 

MUÑIZ GOMEZ, S; FREIRE TELLADO, J.M.

Representación de estructuras

Ed. Tórculo, La Coruña, 1.994

 

REGALADO TESORO, F.

Breve introducción a las estructuras y a sus mecanismos resistentes

Cype Ingenieros, Alicante, 1.999

 

SALVADORI, M.

Why Buildings stand up. The Strength of Architecture.

W.W. Norton and Company, New York, 1980

 

SALVADORI, M. / HELLER, R.

Estructuras para arquitectos.

Editorial CP67, Buenos Aires, 1.987

 

TORROJA, E.

Razón y ser de los tipos estructurales.

Consejo Superior de Investigaciones Científicas I.E.T.c.c., Madrid 1.991

 

ESTRUCTURAS DE MADERA

ARGÜELLES, R. / ARRIAGA, F.

Estructuras de madera: Diseño y cálculo.

Asociación de Investigación Técnica de las Industrias de Madera y Corcho. Madrid, 1.996

 

ARGÜELLES, R. / ARRIAGA, F.

Estructuras de madera: Bases de cálculo. (nueva edición de “diseño y cálculo”)

Asociación de Investigación Técnica de las Industrias de Madera y Corcho. Madrid, 2013

 

ARRIAGA, F. et alt.

Guía de la madera.

Asociación de Investigación Técnica de las Industrias de Madera y Corcho. Madrid, 1.994

           

CAIRONI, M. / BONERA, L.

Il legno lamellare: il calcolo.

Habitat Legno, Edolo (Brescia), 1.989

 

ESTÉVEZ, J.; MUÑÍZ, S.

ESTRUCTURAS 2

2. Contenidos teóricos: Fábrica+Madera

Reprografía del Noroeste. A Coruña, 2007

 

GAUTHIER, P.

La construcción con madera laminada. Manual Técnico

Documentación comercial

Pamplona 2003

 

GÖTZ, K.H.

Construire en bois

Presses Polytechniques. ET Universitaires Romandes

Lausanne 1988

 

HERZOG, T.

Construire en bois 2

Presses Polytechniques. ET Universitaires Romandes

Lausanne 1994

 

HOLTZA

Hojas de trabajo

Documentación comercial

 

LANER, F.

Il legno lamellare: il progetto.

Habitat Legno, Edolo (Brescia), 1.989

 

SANCHEZ MAZAIRA.

La madera laminada encolada

Escuela de la Edificación. Madrid 1992.

 

T&T AGINCO

Uniones metálicas en estructuras de madera. Manual técnico

Documentación comercial.

Pamplona 2004

 

ESTRUCTURAS DE FÁBRICA

CTE SE-F Código Técnico de la Edificación. Documento Básico ‘Seguridad Estructural: Estructuras de Fábrica'.

Ministerio de Vivienda. R.D. 314/2006, de 17 de marzo, Código Técnico de la Edificación y modificaciones posteriores.

 

EN 1996-1-1: 2005. Eurocódigo 6. Proyecto de estructuras de fábrica. Parte 1-1: Reglas Generales para estructuras de fábrica armada y sin armar (Ratif. AENOR en junio de 2007)

 

EN 1996-2: 2006. Eurocódigo 6. Proyecto de estructuras de fábrica. Parte 2: Proyecto, selección de materiales y ejecución de la fábrica (Ratificada por AENOR en junio de 2007)

 

EN 1996-3: 2006. Eurocódigo 6. Proyecto de estructuras de fábrica. Parte 3: Métodos de cálculo simplificado para estructuras de fábrica sin armar (Ratif. AENOR en junio de 2007)

 

AA.VV.

Aplicación del CTE DB SE -F a una estructura con muros de carga de ladrillo.

Hispalyt, Febrero de 2.007

 

AA.VV.

Aplicación del CTE DB SE -F a una estructura con muros de carga de bloque de termoarcilla.

Hispalyt, Noviembre de 2.007

 

HENDRY, A.W.; SINHA, B.P.; DAVIES, S.R.

Design of Masonry Structures.

Taylor & Francis, 2006 (3RD Edition of Load Bearing Bricwork Desing)

 

HENDRY, A.RNOLD W. ED.

Reinforced & Prestressed Masonry.

Longman Scientific & Technical, 1991 1ST Edition.

 

ADELL ARGILES, J.M.; BEDOYA FRUTOS, C.; DE ISIDRO GORDEJUELA, F.; FOMBELLA GUILLÉN, R.; GÓMEZ LÓPEZ, E.; NEILA GONZÁLEZ, J.; PUERTA GARCÍA, A.; SORIANO SANTANDREU, F.

El muro de ladrillo.

HISPALYT Asociación Española de Fabricantes de Ladrillo y tejas de arcilla cocida. Madrid, 1992.

 

CASSINELLO, F.

Muros de carga de fábrica de ladrillo.

Monografía nº 238, Inst. Eduardo Torroja de la Construcción y el Cemento, Madrid, 1964

 

ESTÉVEZ, J.; MUÑÍZ, S.

ESTRUCTURAS 2

2. Contenidos teóricos: Fábrica+Madera

Reprografía del Noroeste. A Coruña, 2007

 

ESTÉVEZ CIMADEVILA, F.; OTERO CHANS, D.

Estructuras de Fábrica. Aplicación Práctica de FL-90 y EC-6.

Universidad de La Coruña, 2.004.

 

FERNÁNDEZ MADRID, J.:

Manual del Granito para Arquitectos. 

Asociación Gallega de Graniteros. Santiago, 1.996.

 

FREIRE TELLADO, M.; MUÑIZ, S.; ESTÉVEZ CIMADEVILA, F.

Estructuras de Fábrica.

Departamento de Tecnología de la Construcción. Universidad de La Coruña. Ed. Tórculo, 1.991.

 

FOMBELLA GUILLEN, R.

Estructuras de ladrillo

UNED-Escuela de la Edificación. Madrid, 1986

 

GEO-HIDROL

Cerramientos (disponible en www.geohidrol.es)

Madrid 2006

 

I. E. T. C. C.

PIET 70. Obras de Fábrica.

Madrid, 1.971 s.d.

 

LAHUERTA VARGAS, J.

Rehabilitación de Obras de Fábrica.

Curso de Rehabilitación. Tomo 5. La Estructura, C.O.A.M. 1.984.

 

NORMABLOC

Manual técnico Normabloc (disponible en www.normabloc.org)

Madrid 2007

 

RODRIGUEZ MARTIN, L.F.

Fábrica de bloques.

UNED-Escuela de la Edificación, Madrid 1.986

 

ROLANDO, A.

La fábrica de ladrillo armada. Una nueva tecnología aplicada a un material tradicional.

Editorial Rueda, S.L., Madrid, 1.992

 

VILLEGAS, L.

Las estructuras de fábrica actuales. Situación internacional y nacional. Bibliografía.

Publicaciones GTED. Santander, 1.995.

 

ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN PRETENSADO

 

ACI

Post-tensioned concrete design for ACI 318-08

ACIES

Losas postesadas en edificación

 

ATEP

Recomendaciones para el proyecto y construcción de losas postesadas con tendones no adherentes H.P.9-96

Madrid 1996

 

CALAVERA, J.

Proyecto y cálculo de estructuras de hormigón en masa, armado y pretensado. 2 Tomos

INTEMAC. Madrid 2008 (2ª ed).

 

COMISIÓN PERMANENTE DEL HORMIGÓN

Guía de Aplicación de la Instrucción de Hormigón Estructural EDIFICACIÓN

FIB CEB-FIP

Fomento. Madrid 2002

 

DREUX, G.

La práctica del hormigón pretensado

Blume. Madrid 1970

 

FIB

Post-tensioning in buildings. Technical report. Bulletin 31. Task Group 1.1.

Stuttgart 2005         

 

GIL MARTÍN, L. M. (coord..)

Problemas resueltos de elementos estructuras de hormigón armado y pretensado según EHE-08 y EC2

CICCP

Madrid 2012

 

GILBERT, R.I.; MICKLEBOROUGH, N.C.

Design of prestressed concrete

Spon Press. Sydney 2005 

 

JOHANNSON, J.

Diseño y cálculo de estructuras pretensadas

Boixareau Editores. Barcelona 1975

 

KHAN, S; WILLIAMS, M.

Postensioned concrete floors

Butterworth – Heinemann. Oxford 1995

 

LACROIX, R.; FUENTES, A.

Hormigón pretensado. Concepción, cálculo, ejecución

Ed. Técnicos asociados. Barcelona 1978

 

LEONHARDT, F.

Estructuras de hormigón pretensado

 

MURCIA VELA, J; MARÍ BERNAT, A.R.

Hormigón armado y pretensado (2T)

UPC. Barcelona 2010

 

PAEZ, A.

El hormigón pretensado en ingeniería y arquitectura

Bellisco. Madrid 1989

 

PTI

Guide for design of post-tensioned buildings. PTI DC20.9-11

USA 2011

 

PTI

POST-TENSIONING MANUAL. 6ª ed.

USA 2006

 

RODRIGUEZ MARTIN, L.F.; COBO ESCAMILLA, A.

Hormigón Pretensado

UNED. Madrid

 

SANCHEZ AMILLATEGUI, F. – GONZÁLEZ PERICOT, C.

Hormigón Pretensado. Vol. 1. Fundamentos.

Madrid 2002 (2ª Ed)

 

SANCHEZ AMILLATEGUI, F. – GONZÁLEZ PERICOT, C.

Curso de Hormigón Pretensado.

Madrid 1986 (1ª Ed)

 

UNIVERSIDAD POLITÉCNICA DE MADRID

2º Curso de proyecto y construcción de estructuras de hormigón pretensado. Unidades didácticas

Madrid 2ª ed. 2005

 

NORMATIVA

ACI         Requisitos de Reglamento para concreto estructural ACI 318S-05

CTE        Código Técnico de la Edificación

CTE        Monografías CTE Del Consejo Superior de Colegios de Arquitectos de España

EC2        Eurocódigo 2. Diseño de estructuras de hormigón

CE-21    Código Estructural. Ministerio de Fomento, Madrid 2021.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Instalacións 1/630G01030
Proxectos 7/630G01031
Construción 5/630G01033
Estruturas 4/630G01034

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 8/630G01036
Construción 6/630G01037
Instalacións 2/630G01039

Materias que continúan o temario
Estruturas Singulares/630G01049
Proxectos de Estruturas/630G01050

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías