Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A35 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos urbanos. (T) |
A36 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de dirección de obras. (T) |
A37 |
Capacidade para elaborar programas funcionais de edificios e espazos urbanos. (T) |
A38 |
Capacidade para intervir en e conservar, restaurar e rehabilitar o patrimonio construído. (T) |
A41 |
Aptitude para resolver o acondicionamento ambiental pasivo, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural. (T) |
A43 |
Capacidade para realizar proxectos de seguridade, evacuación e protección en inmobles. (T) |
A44 |
Capacidade para redactar proxectos de obra civil. (T) |
A45 |
Capacidade para deseñar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización, xardinería e paisaxe. (T) |
A46 |
Capacidade para aplicar normas e ordenanzas urbanísticas. |
A47 |
Capacidade para elaborar estudos medioambientais, paisaxísticos e de corrección de impactos ambientais. (T) |
A52 |
Coñecemento axeitado da ecoloxía, a sostibilidade e os principios de conservación de recursos enerxéticos e medioambientais. |
A53 |
Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A58 |
Coñecemento axeitado dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano e a ordenación territorial e metropolitana. |
A60 |
Coñecemento da regulamentación civil, administrativa, urbanística, da edificación e da industria relativa ao desempeño profesional. |
A61 |
Coñecemento do análisis de viabilidade e a supervisión e coordinación de proxectos integrais. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B9 |
Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes |
B10 |
Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de abordar novos equipamentos dentro da escala do barrio e do sector urbano, desenvolvendo os programas de necesidades axeitados a cada situación |
A37 A38 A44 A52 A53 A58 A61
|
B2 B3 B4 B5 B12
|
C1 C3 C8
|
Capacidade de dar unha resposta arquitectónica obxectual e contextual ás novas instalacións urbanas, incorporando a perspectiva de xénero e accesibilidade como fundamentos da sostibilidade. |
A34 A35 A36 A38 A41 A43 A44 A45 A46 A47 A52 A53 A60 A63
|
B2 B4 B5 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3
|
Capacidade para estudar e analizar críticamente obras e proxectos arquitectónicos como medio de coñecemento e formación continua, en relación cos aspectos do programa de necesidades, resolución funcional, técnica e simbólica. Deberá considerarse o contexto físico e temporal dos estudos de caso, e relacionalos cos parámetros contemporáneos de sostibilidade, perspectiva de xénero e biofilia. |
A63
|
B2 B3 B4 B5 B12
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O deseño sostible |
-O impacto ambiental e social das intervencións arquitectónicas e urbanas
-Materiais avanzados fronte a materiais tradicionais
-Redución, reutilización e reciclaxe: aplicacións na formulación de programas de necesidades e deseño arquitectónico e urbano
- As novas ferramentas conceptuais de análise e transformación da realidade: perspectiva de xénero, sostibilidade, biofilia |
Novos programas e escalas complexas |
-Equipametno vs. infraestrutura
-O concepto de infraestrutura para a vida cotiá
-Noves tecnoloxías: aplicación no hábitat |
Estudo e análise crítica de proxectos arquitectónicos: a vida na cidade. |
-Estudio dos casos 1. O proxecto residencial na cidade consolidada.
-Estudo dos casos 2. Proxectos de atención e conciliación na cidade.
-Estudio dos casos 3. Os equipamentos da escala urbana. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A52 A53 A58 A60 A61 B9 B10 B11 B12 C3 C5 C6 C8 |
14 |
0 |
14 |
Obradoiro |
A34 A35 A36 A37 A38 A41 A43 A44 A45 A46 A47 A63 B2 B4 B5 C1 |
195 |
0 |
195 |
Estudo de casos |
B3 C4 C7 |
15 |
0 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación oral para introducir as referencias e as contribucións teóricas en relación coa metodoloxía do taller. |
Obradoiro |
Modo formativo inherente ao proxecto arquitectónico obxectual, contextual e urbano, que consiste en horas presenciales e non presenciales. Inclúe traballo práctico, individual ou colectivo, sesións críticas individuais e colectivas, comparticións, debates e comentarios, e preparación de estudos que desenvolven estudos. dos casos.
Nas horas de clase o alumno desenvolverá o traballo do proxecto co apoio e supervisión do profesorado. Nas horas non presenciais completarase o progreso na resolución dos exercicios derivados do traballo persoal e profundar os comentarios e observacións feitos na aula. |
Estudo de casos |
Estudio e análise crítica de casos prácticos dos tipos 1, 2 ou 3 indicados nos contidos. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Atención individualizada al alumnado para el desarrollo de los trabajos de taller |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
B3 C4 C7 |
Estudo dun proxecto baseado na procura de información a partir de distintas fontes documentais, tanto gráficas como escritas. Tratamento de datos, preparación do estudo e conclusións.
Se avaliará o rigor do contido ea calidade da expresión gráfica.
O traballo debe ser exposto publicamente mediante un tempo limitado nas diferentes etapas de preparación.
Traballos desenvolvidos individualmente. |
25 |
Obradoiro |
A34 A35 A36 A37 A38 A41 A43 A44 A45 A46 A47 A63 B2 B4 B5 C1 |
Desenvolvemento dos traballos do taller que varían de nivel de anteproxecto a básico, como se indica en cada caso.
Todas as obras desenvolvidas no taller deben ser expostas en público mediante un tempo limitado nas distintas etapas de preparación.
Pódense desenvolver en grupos (dúas persoas) ou individualmente, segundo indicacións específicas de cada traballo específico. |
75 |
|
Observacións avaliación |
- Oportunidade de xuño:
Para obter a titulación adecuada, requírese como condición necesaria a entrega de todos os exercicios de taller e casos prácticos, ea participación na exposición pública do mesmo.
As exposicións públicas dos traballos en curso serán programadas periódicamente. A asistencia a todas estas sesións é necesaria para obter a cualificación de apto.
- Oportunidade de xullo:
As obras desenvolvidas durante o curso serán revisadas ou completadas, corrixindo as deficiencias detectadas.
Non se contempla o apto sen o desenvolvemento segundo o nivel especificado en cada caso do conxunto de traballos propostos no taller e no caso de estudo
- E condición necesaria para superar a materia cumprir cunha asistencia mínima dun 80%.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
_Alexander, Christopher et alt. Un lenguaje de patrones. Barcelona: Gustavo Gili, 1980.
_Apodaka Ostaikoetxea, Marije (coord.). Urbanismo inclusivo. Las calles tienen género. Vitoria: Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco, 2012.
_Ashihara, Yoshinobu. El diseño de espacios exteriores. Barcelona: Gustavo Gili, 1982.
_Berrizbeitia, Anita; Pollak, Linda. Inside outside, between architecture and landscape.
_Bofill Levi, Anna. Guia per al planejament urbanístic i l´ordenació urbanística amb la incorporació de criterios de génere. Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2008.Gloucester, (Massachussets): Rockport, 2003.
_Cano, G. y Maestre, J.M. Tecnología y sociedad: ¿Por qué no llega el hogar digital? Informes de la Construcción, vol. 67, 538 (2015).
_Carreiro Otero´, María y Cándido López González. Parametrizar y sistematizar o cómo incorporar la perspectiva de género en el urbanismo.
;
Cervero Sánchez, N. y Hernández, Agustín. Remodelación, Transformación y Rehabilitación. Tres formas de intervenir en la vivienda social del siglo XX. Informes de la Construcción, vol. 67 (EXTRA-1): mo26 (2015).
_COAC, Collegi d´Arquitectes de Catalunya (1990): Vivienda y ciudad. Concurso Internacional de Proyectos. Barcelona: COAC.
_Eleb-Vidal, Monique et al. (1988): Penser l´habité, le logement en question. Lieja: Pierre Mordaga.
Fernández, Roberto. “Modos de hacer ciudad: proyecto y plan”, en Ciudades 3 (1996): 111-127.
GALLARDO, Laura. “Del no-lugar al lugar en el proyecto arquitectónico”. AUS (Valdivia) 14 (2013): pp. 5-10.
_Gehl, Jan. La humanización del espacio urbano. Barcelona: Reverté, 2006.
_Lion, Yves y François Leclerq (1985): “Domus Demain, la Bande Active”. L´architecture d´Aujour d´Hui 252: 16-20.
_López Candeira, José A. Tratamiento del espacio exterior. Madrid: Munilla-Leria, 2002.
_López González,Cándido y María Carreiro Otero /eds. La casa. Piezas, ensambles y estrategias. Málaga: Recolectores Urbanos, 2016.
_Lyndon, Donlyn. The Sea Ranch. New York: Princeton Architectural Press, 2004.
_Marín Acosta, Flor Inés. “La arquitectura escolar del estructuralismo holandés en la obra de Herman Hertzberger y Aldo van Eyck”, en Revista de Educación y Pedagogía (21) 54 (2009): 67-80.
_Moore, Charles et al. La casa: forma y diseño. Barcelona: Gustavo Gili, 1976.
_Paricio, Ignacio y Xavier Sust (1998): La vivienda contemporánea. Programa y tecnología. Barcelona: Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, IteC.
_Sánchez de Madariaga, Inés. Urbanismo con perspectiva de género. Sevilla: Instituto Andaluz de la Mujer. Junta de Andalucía.
_Sánchez de Madariaga, Inés. “Infraestructuras para la vida cotidiana y la calidad de vida”. Valladolid: Ciudades: Revista del Instituto Universitario de Urbanística de la Universidad de Valladolid, 8 (2004): pp. 101-133.
_Tejedor, J. 2015. Nuevo paradigma normativo sobre la ciudad: Retronando a la ciudad tradicional. Informes de la Construccion, 67 (EXTRA-1): mo22
_Zoppi, Mariella. Progettare con il verde. 2. Vuoti Urbani. 3ª reimp. Firenze: Alinea, 1997.
_Sobre puntos limpos:
_https://www2.uned.es/biblioteca/rsu/pagina3.htm
_http://economiacircular.org/DOCUMENTACION/Publicaciones/Multiparticipantes/20151209_EB3_Analisis%20para%20la%20optimizaci%C3%B3n%20de%20los%20puntos%20limpios.pdf
_http://residus.gencat.cat/es/ambits_dactuacio/valoritzacio_reciclatge/instal_lacions_de_gestio/deixalleries/caracteristiques_de_les_deixalleries/
_http://www.madrid.org/cs/Satellite?blobcol=urldata&blobheader=application%2Fpdf&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadervalue1=filename%3DTipos+de+Puntos+Limpios-39680.pdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1310630261610&ssbinary=true
_http://www.mapama.gob.es/es/calidad-y-evaluacion-ambiental/temas/prevencion-y-gestion-residuos/flujos/domesticos/gestion/sistema-recogida/Puntos-limpios.aspx
Sobre pavimentos:
www.atlantiscorp.com.au
www.pvt.es
www.grupoentorno.es/aripaq/web/producto.php
www.construmatica.com/construpedia/Pavimentos_Ecol%C3%B3gicos
www.ecoralia.com
|
Bibliografía complementaria
|
|
_Molino, Sergio del. La España vacía. Turner, 2016.
_Sennett, Richard. “El confesor, el limosnero y el jardinero” en Sennett, Richard. Carne y piedra. El cuerpo y la ciudad en la civilización occidental. Madrid: Alianza Editorial, 1994, pp. 194-197. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxectos 8/630G02036 | Construción 6/630G02037 | Construción 7/630G02045 | OrdenacIón do Territorio/630G02057 | Urbanística 5/630G02042 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|