Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Construción 7 Código 630G02045
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Quinto Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Fernandez Madrid, Joaquin
Pita Abad, Carlos Alberto
Quintáns Eiras, Carlos Luis
Seoane González, José Carlos
Correo electrónico
joaquin.fernandez.madrid@udc.es
c.pita@udc.es
carlos.quintans@udc.es
carlos.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral Compatibilidad entre sistemas constructivos
Tipos arquitectónicos y constructivos
Sistemas constructivos industrializados

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T)
A2 Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T)
A3 Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos sistemas de representación espacial.
A4 Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da análise e teoría da forma e as leis da percepción visual.
A8 Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos principios da termodinámica, acústica e óptica.
A11 Coñecemento aplicado do cálculo numérico, a xeometría analítica e diferencial e os métodos alxébricos.
A12 Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar estruturas de edificación. (T)
A13 Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar sistemas de división interior, carpintería, escaleiras e demais obra rematada. (T)
A14 Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar sistemas de cerramento, cuberta e demais obra grosa. (T)
A15 Aptitude para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de cimentación. (T)
A17 Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas.
A25 Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos convencionais e a súa patoloxía.
A26 Coñecemento axeitado das características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materiais de construción.
A27 Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos industrializados.
A29 Coñecemento dos procedementos administrativos e de xestión e tramitación profesional.
A31 Coñecemento dos métodos de medición, valoración e peritaxe.
A32 Coñecemento do proxecto de seguridade e hixiene en obra.
A47 Capacidade para elaborar estudos medioambientais, paisaxísticos e de corrección de impactos ambientais. (T)
A58 Coñecemento axeitado dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano e a ordenación territorial e metropolitana.
A61 Coñecemento do análisis de viabilidade e a supervisión e coordinación de proxectos integrais.
A63 Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas.
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta
B7 Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica
B8 Coñecer o urbanismo e as técnicas aplicadas no proceso de planificación
B9 Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes
B10 Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible
B11 Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación
B12 Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo. A1
A2
A3
A4
A11
A13
A14
A27
A29
A47
A58
A63
B1
B2
B3
B6
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C4
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos A1
A2
A3
A8
A11
A15
A27
A31
A32
A61
B1
B2
B3
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos A1
A2
A3
A4
A8
A11
A13
A14
A15
A29
A47
A58
A61
B8
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo. A1
A2
A3
A8
A11
A12
A13
A17
A25
A26
A27
A29
A47
A58
A63
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B9
B10
B11
B12
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA O: INTRODUCIÓN 0.1.- Desenrolo global de contidos de Construcción
0.2.- Sistematización constructiva:
materiais, elementos, subsistemas e sistemas
0.3- Patoloxía dos materiais. Movimentos de orixen térmico, mecánico e por cambios de humedade. Compatibilidade de movimentos: xuntas de control e dilatación.
0.4.- Compatibilidade entre materiais. Compatibilidade de sistemas constructivos.
TEMA I I.1.- Tipoloxías constructivas singulares. O terreo, implicacions no proxecto. Relación cuberta fachada. Edificios en altura, grandes luces.
I.2.- Coherencia entre construcción (materiais e sistemas) e arquitectura . Relación entre cerramento e estructura; instalacions estructura; instalacions e revestimentos ou particions ; particions e estructura; cuberta e evacuación de pluviais
I.3.- Construcción sostible

TEMA 2 2.1.- Desenrolo de detalles constructivos e documentos do proxecto de execución
2.1.- Aplicación das normas técnicas e constructivas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 22 10 32
Lecturas A3 A8 A31 0 11.5 11.5
Obradoiro A12 A13 A14 A15 A32 A61 30 20 50
Proba obxectiva A12 A13 A15 A17 A25 A26 A27 1 17 18
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación teórico-práctica dos conceptos básicos que inciden na coherencia dos materiais e sistemas usados, de adecuación a Normativa Tecnolóxica e que afectan o diseño constructivo, execución, manteñemento das construccions
Lecturas Os alumnos leerán libros, artículos e documentación que indiquen os profesores; pra que quede constancia da sua lectura, presentarán en tempo e forma os traballos oportunos
Obradoiro O obradoiro e un espacio de traballo e intercambio concebido para facilitar a confluencia dos contenidos das diferentes asignaturas en torno a arquitectura, garantindo a optimización dos recursos docentes e racionalizando o traballo do alumno. O obradoiro pretende establecer mecanismos de coordinación e transversalidad ao longo dos estudios, evitando duplicidades e reiteración nos contenidos. A realización de prácticas, como base da docencia, na cal o alumno atopa a identificación inmediata entre a concepción do proxecto e a sua materialización constructiva, aplicando os coñecementos das clases maxistrais e das lecturas realizadas.
Realizaránse entregas parciais obligatorias. Docencia individualizada en clases prácticas. O control das prácticas realizase de forma personal con correccions e mediante a exposición de exercicios de alumnos ante a clase, para xenerar o debate arredor das mesmas. Esta asignatura participa con 1,5 créditos no Taller do 9 semestre.
Proba obxectiva A proba obxetiva presencial na aula busca constatar a aplicación do coñecemento adquirido na materia e as competencias adquiridas polo dicente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Proba obxectiva
Descrición
O obradoiro e os traballos tutelados contarán ca atención personalizada para o seu desenrolo por parte do alumno en sesions aiertas coa presencia dos seus compañeiros. As sesions maxistrais e probas terán atención personalizada para a aclaración de conceptos e dudas en tutorías

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A12 A13 A14 A15 A32 A61 E un exercicio decisivo para evaluar a capacidade do alumno para o diseño constructivo, cas consdicions de idoneidad, adecuación, coherencia e globalidade necesarias 70
Proba obxectiva A12 A13 A15 A17 A25 A26 A27 Examen 30
 
Observacións avaliación

  Utilizaráse o método de Evaluación Continua, o que supón que se controlará a asistencia a clase e que parte da calificación obterase da actitude e do traballo do estudiante o longo do cuatrimestre; pero debe completarse ca realización de probas teórico-prácticas que permitan comprobar que o estudiante asimilóu os contidos conceptuais procedimentais propios da asignatura.
Na evaluación final do estudiante teráse en conta:
-Asistencia a clase e o interés e participación nas sesions presenciais
-A realización e exposición individual dos exercicios propostos.
-A realización de traballos en grupo e a sua presentación e defensa individual e/ou en grupo.
-As probas escritas o longo do curso, que constarán de preguntas relativas tanto a parte teórica como a os exercicios realizados.
-As prácticas realizadas en clase e las realizadas en réximen de tutoría continuada.
-Calquera outra actividade que se detalle na Guía Docente da asignatura
En calquera caso valoraráse ponderadamente o trabajo do alumno: os coñecementos teóricos suporán un 30% da calificación, en tanto que as prácticas realizadas serán o 70 % restante. En todo caso a calificación da parte práctica deberá alcanzar 5 puntos sobre 10 para poder superar a asignatura
A evaluación do estudiante levaráse a cabo mediante a entrega da parte práctica e a realización dun único examen, no que se valorarán os coñecementos teóricos e prácticos.
Criterios de evaluación de primeira e segunda oportunidade son coincidentes, terán os mismos coeficientes de ponderación e idéntica exixencia de calificación mínima que os señalados para a Primeira Oportunidade. O desensrolo de contidos mínimos, datas de entrega, así como o resto de concrecions, realizaránse; programación do curso que se entrega o comenzo do mesmo.
Os aprobados parciais gardanse para a segunda oportunidade, debendo en esta recuperar aquelas partes non superadas, pero REALIZADAS durante o curso.
A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptaráse a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de evaluación.
PRIMEIRA OPORTUNIDAD: Para superar a parte práctica dea asignatura -Práctica de Aula e Práctica de Taller compartido- os alumnos deberán efectuar puntualmente todas as entregas previstas o longo do curso. A non presentación total o parcial de os exercicios suporá a calificación de NON PRESENTADO. E obligatorio a realización da proba presencial.Debese obter o menos a calificación de 5 puntos sobre 10. Exigiráse a asistencia mínima do 85% para poder presentarse a parte Práctica de Aula e a parte Práctica de Taller compartido da asignatura.
SEGUNDA OPORTUNIDAD: Se o alumno non aproba a asignatura na primeira oportunidade, se presentará na data fixada a novo examen teórico e os mesmos traballos exixidos na primeira oportunidade realizando as correccions señaladas polo profesor e realizando a proba presencial. Para a calificación teórico se usará a maior das acadadas. Valoraráse con mesmo coeficiente de ponderación na nota final que a realizada na primeira oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica

• Abalos y Herreros - TÉCNICA Y ARQUITECTURA EN LA CIUDAD CONTEMPORÁNEA . Ed. Nerea • Andrea Deplazes (2005) . CONSTRUIR LA ARQUITECTURA. Del material en bruto al edificio. Un manual. Ed. GG • Araujo, Ramón. LA ARQUITECTURA COMO TÉCNICA (1). ATC ediciones • Araujo, Ramón. CONSTRUIR EN ALTURA. Ed. Reverte • Araujo y Seco LA CASA EN SERIE (ETSAM). Escuela Tecnica Superior Arquitectura Madrid • Baixas, Juan Ignacio. Forma resistente. Ed. Arq. Santiago de Chile • Bruce Martin. LAS JUNTAS EN LOS EDIFICIOS. GG • Edward R. Ford. THE DETAILS OF MODERN ARCHITECTURE Vol 1/ 2 , MIT press • Kenhet Frampton. ESTUDIOS DE UNA CULTURA TECTÓNICA- Akal • M. Fengler . ESTRUCTURAS RESISTENTES Y ELEMENTOS DE FACHADA . Gustavo Gili • Paricio Ansuategui, I - (1984) 1.- LAS TECNICAS, 2.- LOS ELEMENTOS 3.- LA COMPOSICIÓN. . ITEC • Paricio, I. LAS CUBIERTAS CON CHAOA.- LAS CLARABOYAS, - LA PROTECCIÓN SOLAR. - LA FACHADA DE LADRILLO. ed Bisagra. •Stike, James. DE LA CONSTRUCCIÓN A LOS PROYECTOS.Ed Reverte • Revista "TECTÓNICA" Nº 1 al 41 o bien en versión digital http://www.tectonica-online.com/ •TECTONICA BLOG http://tectonicablog.com/ • Ministerio de la Vivienda. CODIGO TECNICO DE LA EDIFICACION

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción 6/630G02037
Instalacións 3/630G02050
Proxectos 7/630G02031

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 8/630G02036
Urbanística 5/630G02042
Cimentacións/630G02043

Materias que continúan o temario

Observacións
Suponse que o alumno ten os coñecementos das anteriores asignaturas de Construcción, para poder abordar a superación de esta asignatura Según a documentación do Titulo de Grado en Estudios de Arquitectura da ETSAC: “Os alumnos terán que cursar simultáneamente todalas asignaturas do Taller, polo que si e a primeira vez que se matriculan en asignaturas de un taller terán que facelo en todalas asignaturas do mesmo.Os alumnos terán que cursar previa ou simultáneamente a un taller todalas asignaturas vinculadas a talleres anteriores que no superaran completamente


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías