Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Construción 7 Código 630G02045
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Quinto Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Expresión Gráfica Arquitectónica
Matemáticas
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Quintáns Eiras, Carlos Luis
Correo electrónico
carlos.quintans@udc.es
Profesorado
Pita Abad, Carlos Alberto
Quintáns Eiras, Carlos Luis
Seoane González, José Carlos
Correo electrónico
c.pita@udc.es
carlos.quintans@udc.es
carlos.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral 1.- Patoloxía dos materiais.
2.- Compatibilidade entre materiales e sistemas constructivos.
3.- Tipoloxías constructivas singulares.
4.- Coherencia entre construcción (materiais e sistemas) e arquitectura
5.- Construcción sustentable
6.- Desarrollo de detalles constructivos e documentos do proxecto de execución
7.- Aplicación de las normas técnicas y constructivas
Plan de continxencia Deséñanse dous plans de continxencia, en base a dous escenarios.
ESCENARIO 1 Exponse un primeiro escenario no que, debido á capacidade das aulas ou outro tipo de razóns, non sexa factible a docencia presencial das clases expositivas (sesións maxistrais), en tanto a docencia interactiva e de taller, ao ser grupos de menor número de alumnos, poida seguir impartíndose de forma presencial. Nesta situación, as sesións maxistrais serán impartidas en formato on- line, mediante o uso da plataforma Microsoft TeamsNo hai cambios nos contidos da materia, nin nos mecanismos de atención personalizada ao alumno, nin nos criterios de avaliación.
ESCENARIO 2 Exponse un segundo escenario no que, #ante un posible confinamento, non sexa factible ningún tipo de docencia presencial. En tal caso, os cambios previstos son os seguintes:
1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.
2. Metodoloxías
Metodoloxías docentes que se manteñen: Todas:.
Metodoloxías docentes que se modifican: Cando non sexa posible ningún tipo de docencia presencial, adoptaranse estratexias alternativas que faciliten e garantan a aprendizaxe e o adecuado desenvolvemento do curso. Para tal fin, exponse as seguintes modificacións respecto a a guía docente:
-Sesión maxistral: as clases expositivas impartiranse de maneira telemática, mediante o uso da plataforma Microsoft Teams. Dentro da plataforma Moodle, tal e como sucede no caso da docencia presencial, o alumnado terá acceso ás leccións da materia, así como a diversa documentación complementaria e de apoio.
-Taller: adaptarase á forma telemática, mediante o uso da plataforma Microsoft Teams. Do mesmo xeito que sucede na docencia presencial, habilitaranse tarefas na plataforma Moodle para as entregas parciais e finais das prácticas de curso.
-Lecturas: Sen modificacións.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
-Correo electrónico: de uso adaptado ao horario de clase e titorías para realizar consultas e solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas.
-Moodle: segundo as necesidades do alumnado, poderanse habilitar recursos como foros, etc. para formular as consultas necesarias.
-Microsoft Teams: 1 sesión semanal na franxa horaria asignada á materia no calendario de clases da Escola. Tamén poderá servir como canle de comunicación para a atención individual ou grupal no horario de titorías de cada docente.

4. Modificacións na avaliación
Sen modificacións.
* Observacións de avaliación: Mantéñense os criterios que figuran na guía docente, fóra das referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará en relación ás sesións presenciais que tivesen lugar ata o momento en que a actividade presencial suspéndese. De calquera modo, para a superación e cualificación da materia terase en conta unha óptima porcentaxe de participación regular nas actividades telemáticas similar ao fixado para a presencialidad.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: Non se realizarán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A12 Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar estruturas de edificación. (T)
A17 Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas.
A25 Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos convencionais e a súa patoloxía.
A26 Coñecemento axeitado das características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materiais de construción.
A27 Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos industrializados.
A31 Coñecemento dos métodos de medición, valoración e peritaxe.
A32 Coñecemento do proxecto de seguridade e hixiene en obra.
A63 Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas.
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta
B7 Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica
B9 Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes
B10 Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible
B11 Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación
B12 Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos A12
A17
A25
A26
A27
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo. A12
A25
A26
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos A12
A17
A25
A26
A27
A63
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecemento da normativa técnica relativa a edificación A12
A17
A25
A26
A27
A31
A32

Contidos
Temas Subtemas
-As relacions entre as partes do edificio como configuradoras do proxecto.
-O terreno, implicacions no proxecto.
-Relación cuberta fachada.
-Relación entre cerramento e estructura.
-Instalacions e estructura.
-Instalacions e cerramientos ou particions.
-Recorridos da agua como configurador do proxeco.
-O oco.
-Edificios en altura.
-Grandes luces.
-Sistematización constructiva


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32 15 15 30
Lecturas A12 A17 0 10 10
Obradoiro A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 60 60
Traballos tutelados A12 A17 A25 A26 A27 0 11.5 11.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación teórico-práctica dos conceptos básicos que inciden na coherencia dos materiais e sistemas usados e que afectan o diseño constructivo, execución, manteñemento das construccions
Lecturas Os alumnos leerán libros, artículos e documentación que indiquen os profesores; pra que quede constancia da sua lectura, presentarán en tempo e forma os traballos oportunos
Obradoiro O obradoiro e un espacio de traballo e intercambio concebido para facilitar a confluencia dos contenidos das diferentes asignaturas en torno a arquitectura, garantindo a optimización dos recursos docentes e racionalizando o traballo do alumno. O obradoiro pretende establecer mecanismos de coordinación e transversalidad ao longo dos estudios, evitando duplicidades e reiteración nos contenidos. A realización de prácticas, como base da docencia, na cal o alumno atopa a identificación inmediata entre a concepción do proxecto e a sua materialización constructiva, aplicando os coñecementos das clases maxistrais e das lecturas realizadas.
Realizaránse entregas parciais obligatorias. Docencia individualizada en clases prácticas. O control das prácticas realizase de forma personal con correccions e mediante a exposición de exercicios de alumnos ante a clase, para xenerar o debate arredor das mesmas. Esta asignatura participa con 3 créditos no Taller do 10 cuatrimestre.
Traballos tutelados Os traballos tutelados buscan constatar a aplicación do coñecemento adquirido na materia e as competencias adquiridas polo dicente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Obradoiro
Descrición
O obradoiro e os traballos tutelados contarán ca atención personalizada para o seu desenrolo por parte do alumno en sesions abertas coa presencia dos seus compañeiros. As sesions maxistrais e probas terán atención personalizada para a aclaración de conceptos e dudas en tutorías

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32 Realizarase un traballo que complementa o traballo tutelado 10
Traballos tutelados A12 A17 A25 A26 A27 Traballos tutelados 20
Obradoiro A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 E un exercicio decisivo para evaluar a capacidade do alumno para o diseño constructivo, cas consdicions de idoneidad, adecuación, coherencia e globalidade necesarias 70
 
Observacións avaliación
<p class="MsoNormal">Utilizaráse o método de Evaluación Continua, o que supón que se controlará a asistencia a clase e que  parte da calificación obterase da actitude e do traballo do estudiante o longo do cuatrimestre; pero debe completarse ca realización de probas
teóricoprácticas que permitan comprobar que o estudiante asimilóu os
contidos conceptuais e  procedimentais
propios da asignatura.</p><p class="MsoNormal">Na evaluación final do estudiante  teráse en conta: </p><p class="MsoNormal">A asistencia a clase e o interés e participación nas
sesions presenciais.</p><p class="MsoNormal">A realización e exposición individual dos exercicios
propostos.</p><p class="MsoNormal">A realización de traballos en grupo e a sua presentación e defensa individual e/ou en grupo.</p><p class="MsoNormal">As probas escritas o longo do curso, que constarán de
preguntas relativas tanto a parte teórica como a os exercicios realizados.</p><p class="MsoNormal">As prácticas realizadas en clase e las realizadas en
réximen de tutoría continuada.</p><p class="MsoNormal">Calquera outra actividade que se detalle na Guía Docente
da asignatura</p><p class="MsoNormal">En calquera caso valoraráse ponderadamente o trabajo do alumno: os coñecementos teóricos suporán un 30% da calificación, en
tanto que as prácticas realizadas serán o 70 % restante. En todo caso a
calificación da parte práctica deberá alcanzar 5 puntos sobre 10 para poder
superar a asignatura</p><p class="MsoNormal">A evaluación do estudiante levaráse a cabo mediante a entrega da parte práctica e a
realización dun único examen, no que se valorarán os coñecementos
teóricos e prácticos.</p><p class="MsoNormal"><o:p> </o:p>Criterios de evaluación de primeira e segunda oportunidade son
coincidentes, terán os mismos coeficientes de ponderación e idéntica
exixencia de calificación mínima que os señalados para a Primeira Oportunidade. O desensrolo de contidos mínimos,
datas de entrega, así como o resto de concrecions, realizaránse na  programación do curso que se entrega o comenzo do mesmo.</p><p class="MsoNormal">Os aprobados parciais gardanse para a segunda
oportunidade, debendo en esta recuperar aquelas partes non superadas, pero
REALIZADAS durante o curso.</p><p class="MsoNormal">A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptaráse a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de evaluación.</p><p class="MsoNormal">PRIMEIRA OPORTUNIDAD: Para superar a parte práctica dea
asignatura -Práctica de Aula e Práctica de Taller compartido- os alumnos
deberán efectuar puntualmente todas as entregas previstas o longo do curso. A non presentación total o parcial de os exercicios suporá a
calificación de NON PRESENTADO. E obligatorio a realización da proba presencial.</p><p class="MsoNormal">Debese obter o menos a calificación de 5 puntos sobre
10.</p><p class="MsoNormal">Exigiráse a asistencia mínima do 80% para poder
presentarse a  parte Práctica de Aula e a parte Práctica de Taller
compartido da asignatura. </p><p class="MsoNormal">SEGUNDA OPORTUNIDAD: Se o alumno non aproba a asignatura na primeira oportunidade, presentará na data fixada os mesmos traballos
exixidos  na primeira oportunidade realizando  as correccions señaladas polo profesor e realizando a proba presencial.</p><p class="MsoNormal">Valoraráse con mesmo coeficiente de ponderación na
nota final que a realizada na primeira oportunidade.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

• Abalos y Herreros  - TÉCNICA Y ARQUITECTURA EN LA CIUDAD CONTEMPORÁNEA . Ed. Nerea

• Andrea Deplazes (2005) . CONSTRUIR LA ARQUITECTURA. Del material en bruto al edificio. Un manual. Ed. GG

• Araujo, Ramón. LA ARQUITECTURA COMO TÉCNICA (1). ATC ediciones

• Araujo, Ramón. CONSTRUIR EN ALTURA. Ed. Reverte

• Araujo y Seco  LA CASA EN SERIE (ETSAM).  Escuela Tecnica Superior Arquitectura Madrid

• Baixas, Juan Ignacio. FFORMA RESISTENTE. Ed. Arq. Santiago de Chile

• Bruce Martin. LAS JUNTAS EN LOS EDIFICIOS. GG

• Edward R. Ford. THE DETAILS OF MODERN ARCHITECTURE Vol 1/ 2 , MIT press

• Kenhet Frampton. ESTUDIOS DE UNA CULTURA TECTÓNICA- Akal

• M. Fengler . ESTRUCTURAS RESISTENTES Y ELEMENTOS DE FACHADA .  Gustavo Gili

• Paricio Ansuategui, I - (1984)  1.- LAS TECNICAS, 2.- LOS ELEMENTOS 3.- LA COMPOSICIÓN. . ITEC

• Paricio, I. LAS CUBIERTAS CON CHAOA.-   LAS CLARABOYAS, -   LA PROTECCIÓN SOLAR. -  LA FACHADA DE LADRILLO. ed Bisagra.

 •Stike, James. DE LA CONSTRUCCIÓN A LOS PROYECTOS.Ed Reverte

• Revista "TECTÓNICA" Nº 1 al 41 o bien en versión digital http://www.tectonica-online.com/

•. TECTONICABLOG  .http://tectonicablog.com/

• Ministerio de la Vivienda. CODIGO TECNICO DE LA EDIFICACION

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción 6/630G01037
Instalacións 2/630G01039
Proxectos 9/630G01041

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 10/630G01044

Materias que continúan o temario

Observacións
<p> Suponse que o alumno ten os coñecementos das anteriores asignaturas de Construcción, para poder abordar a superación de esta asignatura.<br />Según a documentación do Titulo de Arquitecto da ETSAC: “Os alumnos terán que cursar simultáneamente todalas asignaturas do Taller, polo que si e a primeira vez que se matriculan en asignaturas de un taller terán que facelo en todalas asignaturas do mesmo" "Os alumnos terán que cursar previa ou simultáneamente a un taller todalas asignaturas vinculadas a talleres anteriores que no  superaran completamente" </p>


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías