Identifying Data 2020/21
Subject (*) Construction 7 Code 630G02045
Study programme
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fifth Obligatory 4.5
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Construcións Arquitectónicas
Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Expresión Gráfica Arquitectónica
Matemáticas
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Quintáns Eiras, Carlos Luis
E-mail
carlos.quintans@udc.es
Lecturers
Pita Abad, Carlos Alberto
Quintáns Eiras, Carlos Luis
Seoane González, José Carlos
E-mail
c.pita@udc.es
carlos.quintans@udc.es
carlos.seoane@udc.es
Web
General description 1.- Patoloxía dos materiais.
2.- Compatibilidade entre materiales e sistemas constructivos.
3.- Tipoloxías constructivas singulares.
4.- Coherencia entre construcción (materiais e sistemas) e arquitectura
5.- Construcción sustentable
6.- Desarrollo de detalles constructivos e documentos do proxecto de execución
7.- Aplicación de las normas técnicas y constructivas
Contingency plan Deséñanse dous plans de continxencia, en base a dous escenarios.
ESCENARIO 1 Exponse un primeiro escenario no que, debido á capacidade das aulas ou outro tipo de razóns, non sexa factible a docencia presencial das clases expositivas (sesións maxistrais), en tanto a docencia interactiva e de taller, ao ser grupos de menor número de alumnos, poida seguir impartíndose de forma presencial. Nesta situación, as sesións maxistrais serán impartidas en formato on- line, mediante o uso da plataforma Microsoft TeamsNo hai cambios nos contidos da materia, nin nos mecanismos de atención personalizada ao alumno, nin nos criterios de avaliación.
ESCENARIO 2 Exponse un segundo escenario no que, #ante un posible confinamento, non sexa factible ningún tipo de docencia presencial. En tal caso, os cambios previstos son os seguintes:
1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.
2. Metodoloxías
Metodoloxías docentes que se manteñen: Todas:.
Metodoloxías docentes que se modifican: Cando non sexa posible ningún tipo de docencia presencial, adoptaranse estratexias alternativas que faciliten e garantan a aprendizaxe e o adecuado desenvolvemento do curso. Para tal fin, exponse as seguintes modificacións respecto a a guía docente:
-Sesión maxistral: as clases expositivas impartiranse de maneira telemática, mediante o uso da plataforma Microsoft Teams. Dentro da plataforma Moodle, tal e como sucede no caso da docencia presencial, o alumnado terá acceso ás leccións da materia, así como a diversa documentación complementaria e de apoio.
-Taller: adaptarase á forma telemática, mediante o uso da plataforma Microsoft Teams. Do mesmo xeito que sucede na docencia presencial, habilitaranse tarefas na plataforma Moodle para as entregas parciais e finais das prácticas de curso.
-Lecturas: Sen modificacións.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
-Correo electrónico: de uso adaptado ao horario de clase e titorías para realizar consultas e solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas.
-Moodle: segundo as necesidades do alumnado, poderanse habilitar recursos como foros, etc. para formular as consultas necesarias.
-Microsoft Teams: 1 sesión semanal na franxa horaria asignada á materia no calendario de clases da Escola. Tamén poderá servir como canle de comunicación para a atención individual ou grupal no horario de titorías de cada docente.

4. Modificacións na avaliación
Sen modificacións.
* Observacións de avaliación: Mantéñense os criterios que figuran na guía docente, fóra das referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará en relación ás sesións presenciais que tivesen lugar ata o momento en que a actividade presencial suspéndese. De calquera modo, para a superación e cualificación da materia terase en conta unha óptima porcentaxe de participación regular nas actividades telemáticas similar ao fixado para a presencialidad.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: Non se realizarán cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A12 Ability to conceive, calculate, design, integrate in buildings and urban units and execute building structures (T)
A17 Ability to apply technical and construction standards and regulations
A25 Adequate knowledge of conventional construction systems and pathology
A26 Adequate knowledge of the physical and chemical characteristics, production procedures, pathology and use of building materials
A27 Adequate knowledge of industrialized building systems
A31 Knowledge of methods of measurement, assessment and expert´s report
A32 Knowledge of the project of health and safety at the construction site
A63 Development, presentation and public review before a university jury of an original academic work individually elaborated and linked to any of the subjects previously studied
B1 Students have demonstrated knowledge and understanding in a field of study that is based on the general secondary education, and is usually at a level which, although it is supported by advanced textbooks, includes some aspects that imply knowledge of the forefront of their field of study
B2 Students can apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and have competences that can be displayed by means of elaborating and sustaining arguments and solving problems in their field of study
B3 Students have the ability to gather and interpret relevant data (usually within their field of study) to inform judgements that include reflection on relevant social, scientific or ethical issues
B4 Students can communicate information, ideas, problems and solutions to both specialist and non-specialist public
B5 Students have developed those learning skills necessary to undertake further studies with a high level of autonomy
B6 Knowing the history and theories of architecture and the arts, technologies and human sciences related to architecture
B7 Knowing the role of the fine arts as a factor that influences the quality of architectural design
B9 Understanding the problems of the structural design, construction and engineering associated with building design and technical solutions
B10 Knowing the physical problems, various technologies and function of buildings so as to provide them with internal conditions of comfort and protection against the climate factors in the context of sustainable development
B11 "Knowing the industries, organizations, regulations and procedures involved in translating design concepts into buildings and integrating plans into planning "
B12 Understanding the relationship between people and buildings and between these and their environment, and the need to relate buildings and the spaces between them according to the needs and human scale
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and caring citizenship, being able to analyse facts, diagnose problems, formulate and implement solutions based on knowledge and solutions for the common good
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they must face
C7 Assuming as professionals and citizens the importance of learning throughout life
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos A12
A17
A25
A26
A27
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo. A12
A25
A26
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos A12
A17
A25
A26
A27
A63
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecemento da normativa técnica relativa a edificación A12
A17
A25
A26
A27
A31
A32

Contents
Topic Sub-topic
-The relationships between the parts of the building as shapers of the project.
-The terrain, implications for the project.
-Facade cover ratio.
-Relation between enclosure and structure.
-Installations and structure.
-Installations and enclosures or partitions.
-Water paths.
-The hollow.
-High-rise buildings.
-Large lights.
-Constructive systematization


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32 15 15 30
Workbook A12 A17 0 10 10
Workshop A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 60 60
Supervised projects A12 A17 A25 A26 A27 0 11.5 11.5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Explicación teórico-práctica dos conceptos básicos que inciden na coherencia dos materiais e sistemas usados e que afectan o diseño constructivo, execución, manteñemento das construccions
Workbook Os alumnos leerán libros, artículos e documentación que indiquen os profesores; pra que quede constancia da sua lectura, presentarán en tempo e forma os traballos oportunos
Workshop O obradoiro e un espacio de traballo e intercambio concebido para facilitar a confluencia dos contenidos das diferentes asignaturas en torno a arquitectura, garantindo a optimización dos recursos docentes e racionalizando o traballo do alumno. O obradoiro pretende establecer mecanismos de coordinación e transversalidad ao longo dos estudios, evitando duplicidades e reiteración nos contenidos. A realización de prácticas, como base da docencia, na cal o alumno atopa a identificación inmediata entre a concepción do proxecto e a sua materialización constructiva, aplicando os coñecementos das clases maxistrais e das lecturas realizadas.
Realizaránse entregas parciais obligatorias. Docencia individualizada en clases prácticas. O control das prácticas realizase de forma personal con correccions e mediante a exposición de exercicios de alumnos ante a clase, para xenerar o debate arredor das mesmas. Esta asignatura participa con 3 créditos no Taller do 10 cuatrimestre.
Supervised projects Os traballos tutelados buscan constatar a aplicación do coñecemento adquirido na materia e as competencias adquiridas polo dicente.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Workshop
Description
O obradoiro e os traballos tutelados contarán ca atención personalizada para o seu desenrolo por parte do alumno en sesions abertas coa presencia dos seus compañeiros. As sesions maxistrais e probas terán atención personalizada para a aclaración de conceptos e dudas en tutorías

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32 Realizarase un traballo que complementa o traballo tutelado 10
Supervised projects A12 A17 A25 A26 A27 Traballos tutelados 20
Workshop A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 E un exercicio decisivo para evaluar a capacidade do alumno para o diseño constructivo, cas consdicions de idoneidad, adecuación, coherencia e globalidade necesarias 70
 
Assessment comments
<p class="MsoNormal">Utilizaráse o método de Evaluación Continua, o que supón que se controlará a asistencia a clase e que  parte da calificación obterase da actitude e do traballo do estudiante o longo do cuatrimestre; pero debe completarse ca realización de probas
teóricoprácticas que permitan comprobar que o estudiante asimilóu os
contidos conceptuais e  procedimentais
propios da asignatura.</p><p class="MsoNormal">Na evaluación final do estudiante  teráse en conta: </p><p class="MsoNormal">A asistencia a clase e o interés e participación nas
sesions presenciais.</p><p class="MsoNormal">A realización e exposición individual dos exercicios
propostos.</p><p class="MsoNormal">A realización de traballos en grupo e a sua presentación e defensa individual e/ou en grupo.</p><p class="MsoNormal">As probas escritas o longo do curso, que constarán de
preguntas relativas tanto a parte teórica como a os exercicios realizados.</p><p class="MsoNormal">As prácticas realizadas en clase e las realizadas en
réximen de tutoría continuada.</p><p class="MsoNormal">Calquera outra actividade que se detalle na Guía Docente
da asignatura</p><p class="MsoNormal">En calquera caso valoraráse ponderadamente o trabajo do alumno: os coñecementos teóricos suporán un 30% da calificación, en
tanto que as prácticas realizadas serán o 70 % restante. En todo caso a
calificación da parte práctica deberá alcanzar 5 puntos sobre 10 para poder
superar a asignatura</p><p class="MsoNormal">A evaluación do estudiante levaráse a cabo mediante a entrega da parte práctica e a
realización dun único examen, no que se valorarán os coñecementos
teóricos e prácticos.</p><p class="MsoNormal"><o:p> </o:p>Criterios de evaluación de primeira e segunda oportunidade son
coincidentes, terán os mismos coeficientes de ponderación e idéntica
exixencia de calificación mínima que os señalados para a Primeira Oportunidade. O desensrolo de contidos mínimos,
datas de entrega, así como o resto de concrecions, realizaránse na  programación do curso que se entrega o comenzo do mesmo.</p><p class="MsoNormal">Os aprobados parciais gardanse para a segunda
oportunidade, debendo en esta recuperar aquelas partes non superadas, pero
REALIZADAS durante o curso.</p><p class="MsoNormal">A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptaráse a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de evaluación.</p><p class="MsoNormal">PRIMEIRA OPORTUNIDAD: Para superar a parte práctica dea
asignatura -Práctica de Aula e Práctica de Taller compartido- os alumnos
deberán efectuar puntualmente todas as entregas previstas o longo do curso. A non presentación total o parcial de os exercicios suporá a
calificación de NON PRESENTADO. E obligatorio a realización da proba presencial.</p><p class="MsoNormal">Debese obter o menos a calificación de 5 puntos sobre
10.</p><p class="MsoNormal">Exigiráse a asistencia mínima do 80% para poder
presentarse a  parte Práctica de Aula e a parte Práctica de Taller
compartido da asignatura. </p><p class="MsoNormal">SEGUNDA OPORTUNIDAD: Se o alumno non aproba a asignatura na primeira oportunidade, presentará na data fixada os mesmos traballos
exixidos  na primeira oportunidade realizando  as correccions señaladas polo profesor e realizando a proba presencial.</p><p class="MsoNormal">Valoraráse con mesmo coeficiente de ponderación na
nota final que a realizada na primeira oportunidade.</p>

Sources of information
Basic

• Abalos y Herreros  - TÉCNICA Y ARQUITECTURA EN LA CIUDAD CONTEMPORÁNEA . Ed. Nerea

• Andrea Deplazes (2005) . CONSTRUIR LA ARQUITECTURA. Del material en bruto al edificio. Un manual. Ed. GG

• Araujo, Ramón. LA ARQUITECTURA COMO TÉCNICA (1). ATC ediciones

• Araujo, Ramón. CONSTRUIR EN ALTURA. Ed. Reverte

• Araujo y Seco  LA CASA EN SERIE (ETSAM).  Escuela Tecnica Superior Arquitectura Madrid

• Baixas, Juan Ignacio. FFORMA RESISTENTE. Ed. Arq. Santiago de Chile

• Bruce Martin. LAS JUNTAS EN LOS EDIFICIOS. GG

• Edward R. Ford. THE DETAILS OF MODERN ARCHITECTURE Vol 1/ 2 , MIT press

• Kenhet Frampton. ESTUDIOS DE UNA CULTURA TECTÓNICA- Akal

• M. Fengler . ESTRUCTURAS RESISTENTES Y ELEMENTOS DE FACHADA .  Gustavo Gili

• Paricio Ansuategui, I - (1984)  1.- LAS TECNICAS, 2.- LOS ELEMENTOS 3.- LA COMPOSICIÓN. . ITEC

• Paricio, I. LAS CUBIERTAS CON CHAOA.-   LAS CLARABOYAS, -   LA PROTECCIÓN SOLAR. -  LA FACHADA DE LADRILLO. ed Bisagra.

 •Stike, James. DE LA CONSTRUCCIÓN A LOS PROYECTOS.Ed Reverte

• Revista "TECTÓNICA" Nº 1 al 41 o bien en versión digital http://www.tectonica-online.com/

•. TECTONICABLOG  .http://tectonicablog.com/

• Ministerio de la Vivienda. CODIGO TECNICO DE LA EDIFICACION

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Construction 6/630G01037
Facilities 2/630G01039
Projects 9/630G01041

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Projects 10/630G01044

Subjects that continue the syllabus

Other comments
<p> Suponse que o alumno ten os coñecementos das anteriores asignaturas de Construcción, para poder abordar a superación de esta asignatura.<br />Según a documentación do Titulo de Arquitecto da ETSAC: “Os alumnos terán que cursar simultáneamente todalas asignaturas do Taller, polo que si e a primeira vez que se matriculan en asignaturas de un taller terán que facelo en todalas asignaturas do mesmo" "Os alumnos terán que cursar previa ou simultáneamente a un taller todalas asignaturas vinculadas a talleres anteriores que no  superaran completamente" </p>


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.