Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Construción 7 Código 630G02045
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Quinto Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Expresión Gráfica Arquitectónica
Matemáticas
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Quintáns Eiras, Carlos Luis
Correo electrónico
carlos.quintans@udc.es
Profesorado
Pita Abad, Carlos Alberto
Quintáns Eiras, Carlos Luis
Seoane González, José Carlos
Correo electrónico
c.pita@udc.es
carlos.quintans@udc.es
carlos.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral 1.- Patoloxía dos materiais.
2.- Compatibilidade entre materiales e sistemas constructivos.
3.- Tipoloxías constructivas singulares.
4.- Coherencia entre construcción (materiais e sistemas) e arquitectura
5.- Construcción sustentable
6.- Desarrollo de detalles constructivos e documentos do proxecto de execución
7.- Aplicación de las normas técnicas y constructivas

Competencias do título
Código Competencias do título
A12 Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar estruturas de edificación. (T)
A17 Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas.
A25 Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos convencionais e a súa patoloxía.
A26 Coñecemento axeitado das características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materiais de construción.
A27 Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos industrializados.
A31 Coñecemento dos métodos de medición, valoración e peritaxe.
A32 Coñecemento do proxecto de seguridade e hixiene en obra.
A63 Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas.
B9 Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes
B10 Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible
B11 Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación
B12 Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento da normativa técnica relativa a edificación A12
A17
A25
A26
A27
A31
A32
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo. A12
A25
A26
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos A12
A17
A25
A26
A27
A63
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
-As relacions entre as partes do edificio como configuradoras do proxecto.
-O terreno, implicacions no proxecto.
-Relación cuberta fachada.
-Relación entre cerramento e estructura.
-Instalacions e estructura.
-Instalacions e cerramientos ou particions.
-Recorridos da agua como configurador do proxeco.
-O oco.
-Edificios en altura.
-Grandes luces.
-Sistematización constructiva


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A12 A17 A25 A26 A27 A31 15 15 30
Lecturas A12 A17 0 10 10
Obradoiro A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 60 60
Traballos tutelados A12 A17 A25 A26 A27 0 11.5 11.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación teórico-práctica dos conceptos básicos que inciden na coherencia dos materiais e sistemas usados e que afectan o diseño constructivo, execución, manteñemento das construccions
Lecturas Os alumnos leerán libros, artículos e documentación que indiquen os profesores; pra que quede constancia da sua lectura, presentarán en tempo e forma os traballos oportunos
Obradoiro O obradoiro e un espacio de traballo e intercambio concebido para facilitar a confluencia dos contenidos das diferentes asignaturas en torno a arquitectura, garantindo a optimización dos recursos docentes e racionalizando o traballo do alumno. O obradoiro pretende establecer mecanismos de coordinación e transversalidad ao longo dos estudios, evitando duplicidades e reiteración nos contenidos. A realización de prácticas, como base da docencia, na cal o alumno atopa a identificación inmediata entre a concepción do proxecto e a sua materialización constructiva, aplicando os coñecementos das clases maxistrais e das lecturas realizadas.
Realizaránse entregas parciais obligatorias. Docencia individualizada en clases prácticas. O control das prácticas realizase de forma personal con correccions e mediante a exposición de exercicios de alumnos ante a clase, para xenerar o debate arredor das mesmas. Esta asignatura participa con 3 créditos no Taller do 10 cuatrimestre.
Traballos tutelados Os traballos tutelados buscan constatar a aplicación do coñecemento adquirido na materia e as competencias adquiridas polo dicente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Obradoiro
Sesión maxistral
Descrición
O obradoiro e os traballos tutelados contarán ca atención personalizada para o seu desenrolo por parte do alumno en sesions abertas coa presencia dos seus compañeiros. As sesions maxistrais e probas terán atención personalizada para a aclaración de conceptos e dudas en tutorías

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A12 A17 A25 A26 A27 Traballos tutelados 20
Obradoiro A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 E un exercicio decisivo para evaluar a capacidade do alumno para o diseño constructivo, cas consdicions de idoneidad, adecuación, coherencia e globalidade necesarias 70
Sesión maxistral A12 A17 A25 A26 A27 A31 Realizarase un traballo que complementa o traballo tutelado 10
 
Observacións avaliación

Utilizaráse o método de Evaluación Continua, o que supón que se controlará a asistencia a clase e tamen a conferencias sinaladas polo profesor, parte da calificación obterase da actitude e do traballo do estudiante o longo do cuatrimestre; pero debe completarse ca realización de probas teóricoprácticas que permitan comprobar que o estudiante asimilóu os contidos conceptuais e procedimentais propios da asignatura.Na evaluación final do estudiante teráse en conta: A asistencia a clase, tamen das conferencias, e o interés e participación nas sesions presenciais. A realización e exposición individual dos exercicios propostos. A realización de traballos en grupo e a sua presentación e defensa individual e/ou en grupo. As probas escritas o longo do curso, que constarán de preguntas relativas tanto a parte teórica como a os exercicios realizados. As prácticas realizadas en clase e as realizadas en réximen de tutoría continuada. Calquera outra actividade que se detalle na Guía Docente da asignatura, en calquera caso valoraráse ponderadamente o traballo do alumno: os coñecementos teóricos suporán un 20% da calificación, un traballo tutelado un 10%, en tanto que as prácticas realizadas serán o 70 % restante. En todo caso a calificación da parte práctica deberá alcanzar 5 puntos sobre 10 para poder superar a asignatura. A evaluación do estudiante levaráse a cabo mediante a entrega da parte práctica e a realización dun único examen, no que se valorarán os coñecementos teóricos e prácticos. Criterios de evaluación de primeira e segunda oportunidade son coincidentes, terán os mismos coeficientes de ponderación e idéntica exixencia de calificación mínima que os señalados para a Primeira Oportunidade. O desenrolo de contidos mínimos, datas de entrega, así como o resto de concrecions, realizaránse na programación do curso que se entrega o comenzo do mesmo. Os aprobados parciais gardanse para a segunda oportunidade, debendo en esta recuperar aquelas partes non superadas, pero realizadas durante o curso. A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptaráse as condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de evaluación.

PRIMEIRA OPORTUNIDAD: Para superar a parte práctica da asignatura

-Práctica de Aula e Práctica de Taller compartido- os alumnos deberán efectuar puntualmente todas as entregas previstas o longo do curso. A non presentación total ou parcial dos exercicios suporá a calificación de NON PRESENTADO. E obligatorio a realización da proba presencial. Debese obter o menos a calificación de 5 puntos sobre 10. Exixiráse a asistencia mínima do 80% para poder presentarse a parte Práctica de Aula e a parte Práctica de Taller compartido da asignatura.

SEGUNDA OPORTUNIDAD: Se o alumno non aproba a asignatura na primeira oportunidade, presentará na data fixada os mesmos traballos exixidos na primeira oportunidade realizando as correccions sinaladas polo profesor e realizando a proba presencial. Valoraráse co mesmo coeficiente de ponderación na nota final que a realizada na primeira oportunidade.

A detección de suposto plaxio, entendido como copia exacta de traballos alleos , así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de evaluación, será comprobado e valorado por un tribunal de evaluación formado por profesores da asignatura. A confirmación da sua existencia suporá a calificación de suspenso cero para os implicados, invalidando así cualqer calificación obtida en todas as actividades de evaluación de cara a convocatoria extraordinaria, ó marxen de outras consecuencias académicas.


Fontes de información
Bibliografía básica

• Abalos y Herreros  - TÉCNICA Y ARQUITECTURA EN LA CIUDAD CONTEMPORÁNEA . Ed. Nerea

• Andrea Deplazes (2005) . CONSTRUIR LA ARQUITECTURA. Del material en bruto al edificio. Un manual. Ed. GG

• Araujo, Ramón. LA ARQUITECTURA COMO TÉCNICA (1). ATC ediciones

• Araujo, Ramón. CONSTRUIR EN ALTURA. Ed. Reverte

• Araujo y Seco  LA CASA EN SERIE (ETSAM).  Escuela Técnica Superior Arquitectura Madrid

• Baixas, Juan Ignacio. FORMA RESISTENTE. Ed. Arq. Santiago de Chile

• Bruce Martin. LAS JUNTAS EN LOS EDIFICIOS. GG

• Edward R. Ford. THE DETAILS OF MODERN ARCHITECTURE Vol 1/ 2 , MIT press

• Kenhet Frampton. ESTUDIOS DE UNA CULTURA TECTÓNICA- Akal

• M. Fengler . ESTRUCTURAS RESISTENTES Y ELEMENTOS DE FACHADA .  Gustavo Gili

• Studer, Daniel, ETH Zürich - BUK . Construction: Manual. ISBN-13: 978-3035622263

• Paricio Ansuategui, I - (1984)  1.- LAS TECNICAS, 2.- LOS ELEMENTOS 3.- LA COMPOSICIÓN. . ITEC

• Paricio, I. LAS CUBIERTAS CON CHAOA.-   LAS CLARABOYAS, -   LA PROTECCIÓN SOLAR. -  LA FACHADA DE LADRILLO. ed Bisagra.

• Prieto, Eduardo. Historia medioambieltal de la arquitectura. Ed, Catedra

 •Stike, James. DE LA CONSTRUCCIÓN A LOS PROYECTOS.Ed Reverte

• Revista "TECTÓNICA" Nº 1 al 41 o bien en versión digital http://www.tectonica-online.com/

•. https://atlas.archi/

• Ministerio de la Vivienda. CODIGO TECNICO DE LA EDIFICACION

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción 6/630G01037
Instalacións 2/630G01039
Proxectos 9/630G01041

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 10/630G01044

Materias que continúan o temario

Observacións
<p> Suponse que o alumno ten os coñecementos das anteriores asignaturas de Construcción, para poder abordar a superación de esta asignatura.<br />Según a documentación do Titulo de Arquitecto da ETSAC: “Os alumnos terán que cursar simultáneamente todalas asignaturas do Taller, polo que si e a primeira vez que se matriculan en asignaturas de un taller terán que facelo en todalas asignaturas do mesmo" "Os alumnos terán que cursar previa ou simultáneamente a un taller todalas asignaturas vinculadas a talleres anteriores que no  superaran completamente" </p>


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías