Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Estruturas Singulares Código 630G02049
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Quinto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Perez Valcarcel, Juan Bautista
Correo electrónico
juan.pvalcarcel@udc.es
Profesorado
Perez Valcarcel, Juan Bautista
Vazquez Rodriguez, Jose Antonio
Correo electrónico
juan.pvalcarcel@udc.es
jose.vazquez@udc.es
Web http://www.udc.es/etsa
Descrición xeral Introducir ao alumno no deseño e cálculo de estruturas non convencionais e por iso menos frecuentes na actividade profesional normal, con especial incidencia en estruturas lixeiras, cubertas de grandes luces e edificios en altura.

Ante á constante evolución dos medios e procesos dixitais como instrumentos de deseño, análise, representación e fabricación, proponse ao alumno a súa inmersión no uso de ferramentas informáticas de analisise estrutural. Para iso utilizaranse procesos baseados en B.I.M (Building Informatión Model) profundizando na relación entre o modelo de información do edificio e o modelo analítico. Analizarase o formato IFC (Industry Foundation Classes) como ferramenta de intercambio de información entre o diferentes paquete de software analizados ao longo do curso. O alumno poderá facer uso adecuado dos programas dispoñibles no Laboratorio de Deseño Asistido da Escola Técnica Superior de Arquitectura: Revit, Robot Structural Analysis, Dynamo, Dynashape ou plataformas de libre distribución como o módulo Kangaroo e Flexhopper sobre Rhinoceros-Grasshopper entre outros.

Así mesmo enlazaranse os coñecementos adquiridos no proceso da elaboración do proxecto de estruturas coas ferramentas de fabricación dixital, impresoras 3D e máquinas de control numérico dispoñibles no Laboratorio de Fabricación Dixital da ETSAC. Para iso realizaranse unha serie de prácticas que partindo de exemplos elementais posibiliten a creación e posterior análise estrutural de modelos a escala reducida.


Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T)
A12 Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar estruturas de edificación. (T)
A72 Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Estruturas no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocimiento de herramientas de diseño paramétrico. A1
A12
A72
C3
C6
C8
Conocimiento de herramientas de análise estrutural A1
A12
A72
C3
C6
C8
Conocimiento avanzado de Estructuras singulares. A1
A12
A72
C3
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
S-BIM. Structural BIM.
Modelo estructural.
Objetivos del modelo de información del edificio.
Modelo arquitectónico y modelo analítico
Contenido
Generación
Analisis
Documentación
Herramientas de diseño conceptual y paramétrico. Grasshopper
Kangaroo
Dynamo
Edificios en Altura. Edificios de grandes alturas.
Sistemas estructurales.
Influencia del viento y sismo.
Sistemas especiales.
Estructuras Ligeras de Cubierta. Estructuras ligeras de cubierta.
Mallas espaciales.
Estructuras transformables.
Redes de cables y membranas.
Estructuras neumáticas.
Estructuras autotensadas.
Láminas. Láminas. Estructuras laminares en general.
Las estructuras laminares en la historia.
Láminas de revolución.
Láminas de traslación.
Paraboloides hiperbólicos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A1 A12 A72 C3 C6 C8 1 0 1
Sesión maxistral A72 C3 C6 C8 29 16 45
Obradoiro A1 A12 A72 C3 C6 C8 29 35 64
Lecturas A12 A72 C6 C8 0 9 9
Prácticas a través de TIC A1 A12 A72 C3 C6 C8 0 25 25
Portafolios do alumno A1 A12 A72 C3 C6 C8 0 5 5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades que se llevan a cabo antes de iniciar cualquier proceso de enseñanza-aprendizaje a fin de conocer las competencias, intereses y/o motivaciones que posee el alumnado para el logro de los objetivos que se quieren alcanzar,
vinculados a un programa formativo. Con ella se pretende obtener información relevante que permita articular la docencia para favorecer aprendizajes eficaces y significativos, que partan de los conocimientos previos.
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje. La sesión magistral es tambiénconocida como conferencia, método expositivo o lección magistral. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de
lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia.
Obradoiro Modalidad formativa orientada a la aplicación de aprendizajes en los que se pueden combinar diversas metodologías/pruebas (exposiciones, simulaciones, debates, solución de problemas, pruebas objetivas, prácticas guiadas, etc.) a través de las que el alumnado desarrolla tareas sobre un tema específico, con el apoyo y supervisión del profesorado.
Lecturas Son un conjunto de textos y documentación escrita que constituyen una fuente de profundización en los contenidos
trabajados.
Prácticas a través de TIC Metodología que permite al alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico demostraciones, simulaciones, etc.) la teoría de un ámbito de conocimiento, mediante la utilización de las tecnologías
de la información y las comunicaciones. Las TIC suponen un excelente soporte y canal para el tratamiento de la información y aplicación práctica de conocimientos, facilitando el aprendizaje y el desarrollo del alumnado.
Portafolios do alumno El alumno desarrollará un portafolios con todo su trabajo de curso para aprender a visibilizar sus contribuciones y como instrumento útil para su futura búsqueda de empleo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Sesión maxistral
Descrición
Los profesores de la asignatura solucionarán las cuestiones planteadas por los alumnos de forma interactiva.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A1 A12 A72 C3 C6 C8 Se valora la recopilación de todos los trabajos realizados por el alumno a lo largo del curso y su presentación de forma ordenada y que resalte los resultados obtenidos. 35
Prácticas a través de TIC A1 A12 A72 C3 C6 C8 Elaboración de un trabajo acorde con el número de horas destinado en el apartado de planificación, que se incorporará al portafolios del alumno. 40
Obradoiro A1 A12 A72 C3 C6 C8 Elaboración de prácticos y trabajos propuestos en clase de forma presencial 25
 
Observacións avaliación

Para ser evaluado el alumno deberá:

  1. asistir a un 70% de la docencia presencial
  2. entregar la totalidad de las prácticas propuestas 
  3. realizar la entrega del porfolio en los plazos indicados a lo largo del curso.

Mismas condiciones de evaluación regirán para primera y segunda oportunidad.


Fontes de información
Bibliografía básica
  • Soler, Vicente; Liebana, Oscar (2014). Basic course Grasshopper. Tool Training. Arquitectura UE
  • Donato, Dario (2012). Contaminazioni creative digitali. Spatialconnection(s)
  • Vandezande, James (2013). Mastering Autodesk Revit Architecture 2014. Sybex. Wiley Publishing, Inc.
  • S. Weir, Thomas (2009). Mastering Revit Structure 2010. Wiley Publishing, Inc.
  • Tedeschi, Arturo (2011). Parametric Architecture with Grasshopper. Brienza : Le Penseur, 2011
  • Moss, Elise (2013). Revit Structure 2014 Basics. SDC Publications
  • Dynamo. Open source graphical programming for design
  • Grasshopper. Basic course Grasshopper. Soler, Vicente; Liebana, Oscar. Creative Commons
  • Parametric Engineering, Heimrath, Moritz
  • Ansys 5.0 User's manual
  • Teoría de placas y láminas. Timoshenko, S., Woinowsky-Krieger.
  • Láminas de hormigón. Haas, A.M.
  • Análisis, cálculo y diseño de las bóvedas de cáscara. Olvera López, A.
  • Las estructuras tubulares en la Arquitectura. Eekhout, M.
  • Retractable Roof Stuctures" - Kazuo Ishii - WitPress 2000
  • Arquitectura Transformable" - Candela - ETSA Sevilla 1993
Bibliografía complementaria

Normalización del nivel de desarrollo de modelos S-BIM. Liebana, Oscar


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estruturas 3/630G02028
Estruturas 4/630G02034
Estruturas 5/630G02038

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías