Identifying Data 2023/24
Subject (*) Singular Structures Code 630G02049
Study programme
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fifth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinador
Vazquez Rodriguez, Jose Antonio
E-mail
jose.vazquez@udc.es
Lecturers
Vazquez Rodriguez, Jose Antonio
E-mail
jose.vazquez@udc.es
Web http://web.microsoftstream.com/video/c02f3946-630d-4cad-96d5-15036abc681d
General description Introducir ao alumno no deseño e cálculo de estruturas non convencionais e por iso menos frecuentes na actividade profesional normal, con especial incidente en estruturas lixeiras, cubertas de grandes luces e edificios en altura.

Ante a constante evolución dos medios e procesos dixitais como instrumentos de deseño, análise, representación e fabricación, propóñense ao alumno a súa inmersión no uso de ferramentas informáticas de análise estrutural. Para iso utilizaranse procesos baseados en BIM (Building Informatión Model) profundando na relación entre o modelo de información do edificio e o modelo analítico. O alumno poderá facer uso adecuado dos programas dispoñibles no Laboratorio de Deseño Asistido da Escola Técnica Superior de Arquitectura: Revit Architecture, plataformas de libre distribución como o módulo Kangaroo sobre Rhinoceros- Grasshopper entre outros.

Así mesmo enlazaranse os coñecementos adquiridos no proceso da elaboración do proxecto de estruturas coas ferramentas de fabricación dixital, impresoras 3D e máquinas de control numérico dispoñibles no Laboratorio de Fabricación Dixital da ETSAC. Para iso realizaranse unha serie de prácticas que partindo de exemplos elementais posibiliten a creación e posterior análise estrutural de modelos a escala reducida.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 "Ability to apply graphical procedures to the representation of spaces and objects (T) "
A12 Ability to conceive, calculate, design, integrate in buildings and urban units and execute building structures (T)
A72 Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Estruturas no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and caring citizenship, being able to analyse facts, diagnose problems, formulate and implement solutions based on knowledge and solutions for the common good
C6 Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they must face
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento de ferramentas de deseño paramétrico. A1
A12
A72
C3
C6
C8
Coñecemento de ferramentas de análise estrutural A1
A12
A72
C3
C6
C8
Coñecemento avanzado de Estruturas singulares. A1
A72
C3
C6
C8
Coñecemento de estratexias de fabricación dixital con ferramentas de control numérico A1
A12
A72
C3
C4
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
S-BIM. Structural BIM.
Modelo estrutural.
Obxectivos do modelo de información do edificio.
Modelo arquitectónico e modelo analítico
Contido Xeración
Analisis
Documentación
Ferramentas de deseño conceptual e paramétrico. Grasshopper
Kangaroo
Karamba3D
Rhino inside Revit
Estruturas lixeiras de cuberta Mallas espaciais.
Estruturas transformables.
Redes de cables e membranas.
Estruturas pneumáticas.
Estruturas autotensadas.
Estruturas lixeiras de cuberta
Láminas. Láminas. Estruturas laminares en xeral.
As estruturas laminares na historia.
Láminas de revolución.
Láminas de translación.
Paraboloides hiperbólicos.
Fabricación dixital Fabricación aditiva.
Impresión 3D
Fabricación sustractiva.
Fresado con control numérico
Corte laser e corte por fío quente.


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 A12 A72 C3 C6 C8 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A72 C3 C6 C8 29 16 45
Workshop A1 A12 A72 C3 C6 C8 29 35 64
Workbook A12 A72 C6 C8 0 9 9
ICT practicals A1 A12 A72 C3 C6 C8 0 25 25
Student portfolio A1 A12 A72 C3 C6 C8 0 5 5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Actividades que levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/o motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativas, que partan dos coñecementos previos.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A sesión maxistral é tambiénconocida como conferencia, método expositivo ou lección maxistral. Esta modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Workshop Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes nos que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, probas obxectivas, prácticas guiadas etc.)/ etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Workbook Son un conxunto de textos e documentación escrita que constitúen unha fonte de profundización nos contidos traballados.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico demostracións, simulacións etc.)/ etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento do alumnado.
Student portfolio O alumno desenvolverá un portafolios con todo o seu traballo de curso para aprender a visibilizar as súas contribucións e como instrumento útil para a súa futura procura de emprego.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Guest lecture / keynote speech
Description
O profesorado dá materia solucionarán as cuestións expostas polos alumnos de forma interactiva.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A1 A12 A72 C3 C6 C8 Valórase a recompilación de todos os traballos realizados polo alumno ao longo do curso e a súa presentación de forma ordenada e que resalte os resultados obtidos. 35
ICT practicals A1 A12 A72 C3 C6 C8 Elaboración dun traballo acorde co número de horas destinado no apartado de planificación, que se incorporará ao portafolios do alumno. 40
Workshop A1 A12 A72 C3 C6 C8 Elaboración de prácticas e traballos propostos en clase de forma presencial 25
 
Assessment comments

Para ser evaluado el alumno deberá:

  1. asistir a un 70% de la docencia presencial
  2. entregar la totalidad de las prácticas propuestas 
  3. realizar la entrega del porfolio en los plazos indicados a lo largo del curso.
  4. entrega de la práctica general desarrollada por todos el estudiantado de forma colaborativa.

Al menos el 30% de la calificación final se obtendrá mediante un formulario bonus/malus donde los estudiantes evaluaran el grado de implicación y nivel de aportación al trabajo grupal de la materia

Mismas condiciones de evaluación regirán para primera y segunda oportunidad.

PLAGIO. La detección de plagio, así como la realización fraudulenta de pruebas o actividades de evaluación, una vez comprobada, implicará directamente la cualificación de suspenso “0” en la materia en la convocatoria, invalidando así cualquier cualificación obtenida en todas las actividades evaluables a lo largo del curso académico


Sources of information
Basic
  • Contaminazioni creative digitali. Donato, Dario. Spatialconnection(s) (2012). 
  • Revit 2021 Architecture Basics. Elite Moss. SDC Publications, (2020).
  • Mastering Revit Structure 2010. S. Thomas S. Weir. Wiley Publishing, Inc. (2009).
  • Parametric Architecture with Grasshopper. Tedeschi. Brienza : Le Penseur, (2011).
  • Grasshopper. Basic course Grasshopper. Soler, Vicente; Liebana, Óscar. Creative Commons
  • Parametric Engineering, Heimrath, Moritz
  • Láminas de hormigón. Haas, A.M.
  • Análisis, cálculo y diseño de las bóvedas de cáscara. Olvera López, A.
  • Las estructuras tubulares en la Arquitectura. Eekhout, M.
  • Retractable Roof Stuctures" - Kazuo Ishii - WitPress 2000
  • Arquitectura Transformable" - Candela - ETSA Sevilla 1993
  • Rhino inside Revit. https://www.rhino3d.com/inside/revit/beta/
  • Karamba3D Parametric engineering. https://www.karamba3d.com/
  • Introducción EN ISO 19650. Building Smart Spanish Chapter. 2021
  • Manual Nomenclatura de documentos al utilizar BIM. Building Smart Spanish Chapter. 2021
Complementary

Normalización del nivel de desarrollo de modelos S-BIM. Liebana, Oscar


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Structures 3/630G02028
Structures 4/630G02034
Structures 5/630G02038

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.