Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Representación avanzada en Arquitectura Código 630G02051
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Quinto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Expresión Gráfica Arquitectónica
Coordinación
Lorenzo Duran, Margarita
Correo electrónico
margarita.lorenzo@udc.es
Profesorado
Lorenzo Duran, Margarita
Zas Gomez, Evaristo
Correo electrónico
margarita.lorenzo@udc.es
evaristo.zas@udc.es
Web
Descrición xeral AFONDAMENTO NA REPRESENTACIÓN GRÁFICA COMO ELEMENTO DE COMUNICACIÓN E COÑECEMENTO, PERCORRIDO POLO GRAFISMO DO TERRITORIO, CONCEPTOS ASTRONÓMICOS APLICADOS A ARQUITECTURA, ESTUDO DA COR E A ARTE NA IMAXEN URBANA, CONCEPTO DE PROGRAMAS BIM (BUILDING INFORMATION MODELING)


Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T)
A2 Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T)
A4 Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da análise e teoría da forma e as leis da percepción visual.
A64 Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Expresión Gráfica Arquitectónica no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B12 Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir destrezaen no manexo do debuxo e outras ferramentas de expresión gráfica durante o proceso proxetual e como elemento de comunicación e representación A1
A2
A4
A64
B1
B2
B4
C3
C4
C6
C7
C8
Adquirir coñecementos e destrezas combinadas con aspectos arquitectónicos tan relevantes como son a topografía e o asoleo, así como a percepción e interacción da color e a arte, e saber aplicalos en cada caso A1
A2
A4
A64
B1
B2
B3
B4
B5
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Comprender, representar e analizar distintas arquitecturas no medio urbano utilizando diferentes métodos de expresión gráfica. Emplear adecuadamente o análisis gráfico como ferramenta de coñecemento A1
A2
A4
A64
B1
B2
B3
B4
B5
B12
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Entender as novas tecnoloxías como instrumentos e metodoloxías a utilizar no desenvolvemento do labor arquitectónico A1
A2
A64
B4
B5
C3
C4
C6
C7
C8
Sintetizar e expoñer os traballos ante estudantado e profesorado, así como valorar as exposicións dos outros grupos A1
A2
A4
A64
B1
B2
B3
B4
B5
B12
C1
C3
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
ANÁLISE DAFO LECTURA DO ÁMBITO, DISECCIÓN DO ENTORNO. REPRESENTACIÓN DA REALIDADE
TOPOGRAFÍA INTRODUCCIÓN HISTÓRICA A TOPOGRAFÍA E A SUA INSTRUMENTACIÓN. CARTOGRAFÍA E XEODESIA. REPRESENTACIÓN DO TERRITORIO
ASOLEO XEOMÉTRICO CONCEPTOS ASTRONÓMICOS. COORDENADAS XEOGRÁFICAS E HORIZONTAIS. SOMBRAS E SOLEAMENTO. HUSOS HORARIOS
PROGRAMAS 3D “BIM” CONCEPTO DE BIM. MODELO DIXITAL. TRABALLO COLABORATIVO
A COR E A ARTE NA CIDADE A COR E A ARTE COMO CONFORMADORAS DA IMAXE URBANA. A COR E A SUA PERCEPCIÓN. CLASIFICACIÓN DA COR. TIPOLOXÍA EDIFICATORIA E COR

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais C1 2 0 2
Sesión maxistral A4 A64 B1 B3 B5 B12 C3 C4 C6 C7 13 20 33
Prácticas de laboratorio A64 B2 B4 C3 C6 C7 C8 2 0 2
Traballos tutelados A1 A2 A4 A64 B2 B3 B4 B12 C4 C6 C7 C8 15 45 60
Presentación oral B2 B3 B4 C1 C3 C4 C6 C7 C8 2 4 6
Proba obxectiva A1 B1 B2 B3 B4 B12 C1 C4 C7 2 6.5 8.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación e explicación das peculiaridades da matera, así como da área da cidade a intervir durante o curso. Organización do cuatrimestre coa formación de grupos
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e outros recursos, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Os contidos teóricos da materia iranse expoñendo de manera non lineal, na secuencia que o profesorado estime mais oportuna para obter os mellores resultados e en función da heteroxeneidade do grupo.
Prácticas de laboratorio Realizarase de maneira individual no Laboratorio Informático da ETSA coa finalidade de adquirir coñecementos xerais sobre programas BIM e dotar de ferramentas para poder levar a práctica ditos coñecementos
Traballos tutelados Realizase un traballo supervisado, o cal implica un importante labor autónomo non presencial por parte do estudantado, o cal analizará unha parte da cidade coa finalidade de propor pequenas intervencións de mellora no ámbito urbano plantexado, expresadas a través de diferentes medios gráficos, e poñendo atención na diversidade e con perspectiva de xénero.
O traballo organízase en bloques, con entregas independentes; elaborarase en grupos de 3 persoas e ao longo do curso realizaranse titorías de control do desenvolvemento do mesmo
Presentación oral O estudantado de cada grupo deberá expoñer o Traballo Tutelado ao final do catrimestre. En dita exposición participarán obligatoriamente tod@l@s membros do grupo. Preténdense dous obxetivos: que sexan capaces de expoñer as suas ideas e resultados, e que sexan partícipes dos contidos e presentación dos exercixos d@s demais compañeir@s
Proba obxectiva Realizarase unha proba escrita dun máximo de dúas horas de duración ao final do curso, a cal versará sobre os contidos teóricos expostos nas sesións maxistrais e os desenvolvidos na práctica tutelada

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Realizaránse titorías individuais ou en grupos moi reducidos para resolver dúbidas sobre os contidos tanto prácticos como teóricos da materia. Revisaráse o traballo tutelado, requirindo, niste caso, a presenza de tod@l@s componentes do grupo

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A4 A64 B1 B3 B5 B12 C3 C4 C6 C7 Requírese a asistencia as sesións maxistrais 1
Traballos tutelados A1 A2 A4 A64 B2 B3 B4 B12 C4 C6 C7 C8 O traballo realizarase en grupos de 3 estudantes, avaliándose individualmente a participación de cada unha por medio das titorías e a aportación persoal específicamente requerida en cada bloque. Avaliarase en conxunto a análese realizada e a adecuación da proposta e dos recursos gráficos empregados para a sua representación 70
Presentación oral B2 B3 B4 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Valorarase a capacidade de síntese e precisión da exposición, a calidade do material de apoio aportado e o grao de afondamento e coñecemento do tema tratado. A exposición pública do Traballo Tutelado realizarase ao final do catrimestre e será obrigatoria a participación de tod@l@s compoñentes do grupo de traballo 14
Proba obxectiva A1 B1 B2 B3 B4 B12 C1 C4 C7 Realizarase unha proba teórica-práctica ao final do curso, a cal contribuirá a avaliar individualmente os coñecementos adquiridos por cada alumn@ 15
 
Observacións avaliación

Utilizarase o método de Avaliación Continua, o que supón que a calificación obterase fundamentalmente a partires da participación e do traballo do estudantado ao longo do catrimestre.

Primeira oportunidade: O alumnado deberá asistir polo menos ao 80% das sesións maxistrais e as prácticas. Deberá entregar todalas prácticas propostas na data acordada e ter realizada a proba obxetiva.

Segunda oportunidade: Para poder presentase deberá ter cumprida a asistencia exixida e ter entregado o Traballo Tutelado na data acordada. A segunda oportunidade poderá consistir nunha proba obxetiva e/o a entrega dun traballo complementario.

"A docencia ao alumnado de programas de movilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e traballos tutelados especiais, así como as probas e exámes de avaliación"


Fontes de información
Bibliografía básica MARINA, Jesús + MORÓN, Elena (2010). Color en arquitectura. Lampreave
CAGE, John (2001). Color y cultura. Siruela
GARCÍA CODOÑER, ÁNGELA (2000). El barrio de Velluters color y arquitectura histórica : metodología y carta de color . Generalitat Valenciana
CASTRO DAPENA, Ángeles (coordinación) (2017). Guía de cor e materiais de Galicia. Xunta de Galicia e COAG
SEDDON, Tony (2008). Imágenes. Flujo de trabajo digital . Gustavo Gili
POZUETA ECHAVARRI, Julio (Dir.) (2009). La ciudad paseable. Cedex
ALBERS, Josef (2010). La interacción del color. Alianza
MOYA PELLITERO, Ana Mª (2011). La percepción del paisaje urbano. Biblioteca Nueva
WONG, Wucius (2006). Principios del diseño en color. Gustavo Gili
DE GRANDES, Luginia (1985). Teoría y uso del color. Cátedra

Bibliografía complementaria http://www.autodesk.es/products/autodesk-revit-family/overview (). .
http://www.nemetschek-allplan.es/ (). .
http://www.graphisoft.es/archicad/ (). .
ROMERO, José y SORIANO, Mª Luisa (2009). Topografía.
MARTINEZ, Rubén, MARCHAMALO, Miguel y VELILLA, Luis (2011). Topografía aplicada. Bellisco
XIQUES, Joan y Jordi (2001). Topografía i replantejaments. Ediciiones UPC


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Debuxo de Arquitectura/630G01002
Xeometría Descritiva/630G01003
Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007
Análise Arquitectónico 1/630G01012
Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014
Análise Arquitectónico 2/630G01017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías