Identifying Data 2020/21
Subject (*) Advanced Representation in Architecture Code 630G02051
Study programme
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fifth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Expresión Gráfica Arquitectónica
Coordinador
Lorenzo Duran, Margarita
E-mail
margarita.lorenzo@udc.es
Lecturers
Lorenzo Duran, Margarita
E-mail
margarita.lorenzo@udc.es
Web
General description AFONDAMENTO NA REPRESENTACIÓN GRÁFICA COMO ELEMENTO DE COMUNICACIÓN E COÑECEMENTO, PERCORRIDO POLO GRAFISMO DO TERRITORIO, CONCEPTOS ASTRONÓMICOS APLICADOS A ARQUITECTURA, ESTUDO DA COR E A ARTE NA IMAXEN URBANA
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral
Traballos tulelados
Presentación oral
Proba obxetiva
Adatación a forma telemática a través das plataformas Teams e Moodle
*Metodoloxías docentes que se modifican
Saídas de campo
Non se realizará de forma conxunta, debendo facelo o alumnado de manera independente, si é posible.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico, segundo a necesidade do alumnado, para solicitar encontros virtuais.
Moodle e Teams, manténdose os horariois da materia e as tutorías establecidos.

4. Modificacións na avaliación
Mantense a porcentaxe que figura na guía docente

*Observacións de avaliación:
A asistencia/participación mínima nas actividades de clase será do 80%
A elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo será do 100%
Requisitos para superar a materia:
Asistir/participar regularmente nas actividades da clase. Teránse en conta os posibles problemas de conexión que poida ter o alumnado.
Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes do traballo tutelado
Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique
A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizan cambios. Calquer material necesario facilitarase a través da plataforma Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 "Ability to apply graphical procedures to the representation of spaces and objects (T) "
A2 Ability to conceive and represent the visual attributes of objects and master proportion and drawing techniques, including digital ones (T)
A4 Knowledge of the analysis and the theory of form and the laws of visual perception adapted and applied to architecture and urbanism
A64 Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Expresión Gráfica Arquitectónica no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
B1 Students have demonstrated knowledge and understanding in a field of study that is based on the general secondary education, and is usually at a level which, although it is supported by advanced textbooks, includes some aspects that imply knowledge of the forefront of their field of study
B2 Students can apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and have competences that can be displayed by means of elaborating and sustaining arguments and solving problems in their field of study
B3 Students have the ability to gather and interpret relevant data (usually within their field of study) to inform judgements that include reflection on relevant social, scientific or ethical issues
B4 Students can communicate information, ideas, problems and solutions to both specialist and non-specialist public
B5 Students have developed those learning skills necessary to undertake further studies with a high level of autonomy
B12 Understanding the relationship between people and buildings and between these and their environment, and the need to relate buildings and the spaces between them according to the needs and human scale
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and caring citizenship, being able to analyse facts, diagnose problems, formulate and implement solutions based on knowledge and solutions for the common good
C6 Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they must face
C7 Assuming as professionals and citizens the importance of learning throughout life
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquirir destrezas no manexo do debuxo e outras ferramentas de expresión gráfica durante o proceso proxetual e como elemento de comunicación e representación A1
A2
A4
A64
B1
B2
B4
C3
C4
C6
Comprender, representar e analizar disitintas arquitecturas no medio urbano utilizando diferentes métodos de expresión gráficas. Emplear adecuadamente o análisis gráfico como ferramenta de coñecemento A1
A2
A4
A64
B1
B2
B3
B4
B5
B12
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Entender as novas tecnoloxías como instrumentos e metodoloxías a utilizar no desenvolvemento do labor arquitectónico A1
A2
A64
B1
B2
B3
B4
B5
B12
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Adquirir coñecementos e destrezas combinadas con aspectos arquitectónicos tan relevantes como son a topografía e o asoleo, así ocmo a precepción e interación da cor e a arte, e saber aplicalos en cada caso. A1
A2
A4
A64
B1
B2
B3
B4
B5
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Sintetizar e expoñer os traballos ante estudantado e profesorado, así como valorar as exposicións dos outros grupos A1
A2
A4
B1
B2
B3
B4
B5
B12
C1
C3
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
ANÁLISE DAFO LECTURA DO ÁMBITO, DISECCIÓN DO ENTORNO. REPRESENTACIÓN DA REALIDADE
TOPOGRAFÍA INTRODUCCIÓN HISTÓRICA A TOPOGRAFÍA E A SUA INSTRUMENTACIÓN. CARTOGRAFÍA E XEODESIA. REPRESENTACIÓN DO TERRITORIO
ASOLEO XEOMÉTRICO CONCEPTOS ASTRONÓMICOS. COORDENADAS XEOGRÁFICAS E HORIZONTAIS. SOMBRAS E SOLEAMENTO. HUSOS HORARIOS
A COR E A ARTE NA CIDADE A COR E A ARTE COMO CONFORMADORAS DA IMAXE URBANA. A COR E A SUA PERCEPCIÓN. CLASIFICACIÓN DA COR. TIPOLOXÍA EDIFICATORIA E COR

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities C1 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A4 A64 B1 B3 B5 B12 C3 C4 C6 C7 13 20 33
Field trip B3 B12 C7 C6 2 0 2
Supervised projects A1 A2 A4 A64 B2 B3 B4 B12 C4 C6 C7 C8 15 45 60
Oral presentation B2 B3 B4 C1 C3 C4 C6 C7 C8 2 4 6
Objective test A1 B1 B2 B3 B4 B12 C1 C4 C7 2 6.5 8.5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación e explicación das peculiaridades da matera, así como da área da cidade a intervir durante o curso. Organización do cuatrimestre coa formación de grupos
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e outros recursos, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Os contidos teóricos da materia iranse expoñendo de manera non lineal, na secuencia que o profesorado estime mais oportuna para obter os mellores resultados e en función da heteroxeneidade do grupo.
Field trip Recoñecemento do lugar e toma de datos directa recollendo a información necesaria pra facer o análise DAFO do ámbito de estudo
Supervised projects Realizase un traballo supervisado, o cal implica un importante labor autónomo non presencial por parte do estudantado, o cal analizará unha parte da cidade coa finalidade de propor pequenas intervencións de mellora no ámbito urbano plantexado, expresadas a través de diferentes medios gráficos, e poñendo atención na diversidade e con perspectiva de xénero.
O traballo organízase en bloques, con entregas independentes; elaborarase en grupos de 3 persoas e ao longo do curso realizaranse titorías de control do desenvolvemento do mesmo
Oral presentation O estudantado de cada grupo deberá expoñer o Traballo Tutelado ao final do catrimestre. En dita exposición participarán obligatoriamente tod@l@s membros do grupo. Preténdense dous obxetivos: que sexan capaces de expoñer as suas ideas e resultados, e que sexan partícipes dos contidos e presentación dos exercixos d@s demais compañeir@s
Objective test Realizarase unha proba escrita dun máximo de dúas horas de duración ao final do curso, a cal versará sobre os contidos teóricos expostos nas sesións maxistrais e os desenvolvidos na práctica tutelada

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Field trip
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 B1 B2 B3 B4 B12 C1 C4 C7 Realizarase unha proba teórica-práctica ao final do curso, a cal contribuirá a avaliar individualmente os coñecementos adquiridos por cada alumn@ 15
Oral presentation B2 B3 B4 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Valorarase a capacidade de síntese e precisión da exposición, a calidade do material de apoio aportado e o grao de afondamento e coñecemento do tema tratado. A exposición pública do Traballo Tutelado realizarase ao final do catrimestre e será obrigatoria a participación de tod@l@s compoñentes do grupo de traballo 10
Supervised projects A1 A2 A4 A64 B2 B3 B4 B12 C4 C6 C7 C8 O traballo realizarase en grupos de 3 estudantes, avaliándose individualmente a participación de cada unha por medio das titorías e a aportación persoal específicamente requerida en cada bloque. Avaliarase en conxunto a análese realizada e a adecuación da proposta e dos recursos gráficos empregados para a sua representación 75
 
Assessment comments

Utilizarase o método de Avaliación Continua, o que supón que a calificación obterase fundamentalmente a partires da participación e do traballo do estudantado ao longo do catrimestre.

Primeira oportunidade: O alumnado deberá asistir polo menos ao 80% das sesións maxistrais e as prácticas. Deberá entregar todalas prácticas propostas na data acordada e ter realizada a proba obxetiva.

Segunda oportunidade: Para poder presentase deberá ter cumprida a asistencia exixida e ter entregado o Traballo Tutelado na data acordada. A segunda oportunidade poderá consistir nunha proba obxetiva e/o a entrega dun traballo complementario.

"A docencia ao alumnado de programas de movilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e traballos tutelados especiais, así como as probas e exámes de avaliación"


Sources of information
Basic MARINA, Jesús + MORÓN, Elena (2010). Color en arquitectura. Lampreave
CAGE, John (2001). Color y cultura. Siruela
GARCÍA CODOÑER, ÁNGELA (2000). El barrio de Velluters color y arquitectura histórica : metodología y carta de color . Generalitat Valenciana
CASTRO DAPENA, Ángeles (coordinación) (2017). Guía de cor e materiais de Galicia. Xunta de Galicia e COAG
SEDDON, Tony (2008). Imágenes. Flujo de trabajo digital . Gustavo Gili
POZUETA ECHAVARRI, Julio (Dir.) (2009). La ciudad paseable. Cedex
ALBERS, Josef (2010). La interacción del color. Alianza
MOYA PELLITERO, Ana Mª (2011). La percepción del paisaje urbano. Biblioteca Nueva
WONG, Wucius (2006). Principios del diseño en color. Gustavo Gili
DE GRANDES, Luginia (1985). Teoría y uso del color. Cátedra

Complementary ROMERO, José y SORIANO, Mª Luisa (2009). Topografía.
MARTINEZ, Rubén, MARCHAMALO, Miguel y VELILLA, Luis (2011). Topografía aplicada. Bellisco
XIQUES, Joan y Jordi (2001). Topografía i replantejaments. Ediciiones UPC


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Architectural Drawing/630G01002
Descriptive Geometry/630G01003
Analysis on Architectural Form/630G01007
Architectural Analysis 1/630G01012
Geometry of Architectural Form/630G01014
Architectural Analysis 2/630G01017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.