Identifying Data 2017/18
Subject (*) Graphic Communication in Architecture Code 630G02053
Study programme
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fifth Optativa 4.5
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Expresión Gráfica Arquitectónica
Coordinador
Fernandez-Gago Longueira, Paula
E-mail
paula.fernandez-gago@udc.es
Lecturers
Fernandez-Gago Longueira, Paula
E-mail
paula.fernandez-gago@udc.es
Web
General description Poñer en coñecemento do alumnado os contidos teóricos sobre os procesos de comunicación gráfica, representación, ideación, deseño, fotografía, medios audiovisualis, señalética e infografía necesarios para o desenvolvemento práctico do programa docente plantexado.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 "Ability to apply graphical procedures to the representation of spaces and objects (T) "
A2 Ability to conceive and represent the visual attributes of objects and master proportion and drawing techniques, including digital ones (T)
A64 Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Expresión Gráfica Arquitectónica no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
B2 Students can apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and have competences that can be displayed by means of elaborating and sustaining arguments and solving problems in their field of study
B4 Students can communicate information, ideas, problems and solutions to both specialist and non-specialist public
B7 Knowing the role of the fine arts as a factor that influences the quality of architectural design
C3 Using basic tools of information technology and communications (ICT) necessary for the exercise of the profession and for lifelong learning

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento e aplicación dos procedementos de deseño para resolver proxectos gráficos e aplicacións arquitectónicas. A1
A2
A64
Coñecemento da organización estética e expresiva das artes visuais como punto de partida para a percepción estética do entorno. B2
B7
Emprego dos elementos do voacbulario visual para a súa formalización gráfica nun soporte axeitado. A2
Emprego das técnicas fotográficas como ferramenta visual na exposición de proyectos gráficos e arquitectónicos. B4
Saber aplicar as ferramentas informáticas axeitadas a cada proxecto gráfico. C3
Deseño de páxinas web. C3

Contents
Topic Sub-topic
I. COMUNICACIÓN VISUAL Comunicación visual na actualidade
As artes visuais. O vocabulario visual
Técnicas de presentación na actualidade
II. IMAXE CORPORATIVA. DESEÑO DE PROGRAMAS Imaxe corporativa na arquitectura
Grafismo ambiental
III. TEORÍA E PRÁCTICA DA SINALÉTICA O linguaxe sinalético
A cor sinalética
IV. INFORMÁTICA APLICADA AO DESEÑO GRÁFICO. WEBs Creación e deseño de páxinas web
Imaxes, formatos e tamaños
Servidores e dominios

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 9.5 0 9.5
Supervised projects A1 A64 B7 16 59.5 75.5
ICT practicals C3 0 14 14
Document analysis B4 0 6.5 6.5
Objective test B2 0 1 1
Oral presentation B4 4 0 4
Introductory activities B2 1 0 1
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas ao estudantado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Supervised projects Practica semestral que se expón a principio do semestre e desagrégase en varios apartados, cada un dos cales constitúe un bloque de aplicación dos contidos impartidos nas sesións maxistrais. Esta práctica realízase en grupo, polo que supón un traballo colaborativo e de toma de decisións compartidas.
Dentro de cada un dos apartados constituíntes da práctica tutorada, o alumno realiza de forma individual un traballo de investigacion relativo ao tema tratado no devandito bloque.
Contémplase o seguimento en forma de tutoria individualizada do traballo do alumno dentro do traballo tutorado, tanto no seu desenvolvemento presencial como non presencial.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Objective test Proba teórico/práctica utilizada para a avaliación da aprendizaxe, co trazo distintivo da posibilidade de determinar se o alumno alcanzou o nivel esperado de aprendizaxe. Constituirá un instrumento de medida, articulado rigorosamente, que permita avaliar capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes e actitudes.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Oral presentation Ao final do semestre, cada grupo debe facer unha exposición oral da práctica xeral realizada, presentando cada un dos apartados e participando todos os integrantes, durante un tempo fixado previamente.
Introductory activities Exposición inicial dos obxectivos que se queren alcanzar ao longo do semestre vinculados co programa formativo da materia. Exposición das metodoloxías a empregar e proposta de traballos a desenvolver.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A atencion concíbese como momentos presenciais de traballo do alumno co profesor en forma de tutorías en grupos moi reducidos e en tutorias individualizadas que se realizarán nas horas establecidas para ese efecto no calendario de tutorías xerais do profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A64 B7 Realízase durante todo o semestre nos horarios facilitados ao alumnado e cunha periodicidade tal que permita o seguimento e correción da práctica exposta. 60
Objective test B2 É unha proba teórico/práctica que se utiliza para a evaluacion da aprendizaxe individual do alumnado. 30
Oral presentation B4 É unha presentación por parte do estudantado do traballo realizado durante o semestre. 10
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Costa, Joan (2007). Señalética corporativa . Barcelona : Costa Punto Com
Costa, Joan (1989). Señalética de la señalización al diseño de programas. Barcelona:CEAC
Cossu, Matteo. (2010). Usted está aqui : diseño de señalética . Barcelona:Maomao
Cohen, David (2012). A visual language : [elements of design] / David Cohen & Scott Anderson. London: Herbert Press
Heller, Steven (2012). Cien ideas que cambiaron el diseño gráfico. Barcelona:Laberinto
Martínez-Val, Juan (2004). Comunicación en el diseño gráfico : la lógica de los mensajes visuales en diseño, publicidad e Internet. Madrid: Laberinto
Mariño Campos, Ramón (2007). Diseño de páginas web y diseño gráfico : metodologías para la implementación de sitios web y para el diseño gráfico. Vigo:Ideaspropias
Knobler, Nathan (1970). El diálogo visual. Introducción a la apreciación del arte. . Aguilar
Satué, Enric (1977). El diseño gráfico en España. Historia de una forma comunicativa nueva. Alianza Editorial
Skolos, Nancy (2012). El proceso del diseño gráfico: del problema a la solución. Barcelona:Blume
Meggs, Philip B. (1991(2000 reimp.)). Historia del diseño gráfico.. Mexico:Trillas
Mathieu Lommen (2012). The book of books : 500 years of graphic innovation. London:Thames & Hudson

Complementary Sánchez Avillaneda, María del Rocío (2005). Señalética conceptos y fundamentos: una aplicación en bibliotecas.. Buenos Aires:Alfagrama


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.