Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A64 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Expresión Gráfica Arquitectónica no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecemento e aplicación dos procedementos de deseño para resolver proxectos gráficos e aplicacións arquitectónicas. |
A1 A2 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento da organización estética e expresiva das artes visuais como punto de partida para a percepción estética do entorno. |
|
B1 B2 B3 B5 B7
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Emprego dos elementos do vocabulario visual para a súa formalización gráfica nun soporte axeitado. |
A2
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Emprego das técnicas fotográficas como ferramenta visual na exposición de proyectos gráficos e arquitectónicos. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Saber aplicar as ferramentas informáticas axeitadas a cada proxecto gráfico. |
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. COMUNICACIÓN VISUAL |
Comunicación visual na actualidade
As artes visuais. O vocabulario visual
Técnicas de presentación na actualidade |
II. IMAXE CORPORATIVA. DESEÑO DE PROGRAMAS |
Imaxe corporativa na arquitectura
Grafismo ambiental |
III. TEORÍA E PRÁCTICA DA SINALÉTICA |
O linguaxe sinalético
A cor sinalética |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 |
9.5 |
0 |
9.5 |
Traballos tutelados |
A1 A64 B7 |
16 |
59.5 |
75.5 |
Análise de fontes documentais |
B1 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
20.5 |
20.5 |
Proba obxectiva |
B2 |
0 |
1 |
1 |
Presentación oral |
B4 |
4 |
0 |
4 |
Actividades iniciais |
B2 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Os ontidos teóricos impartiránse utilizando a estratexia educativa denominada "flipped classroom". Esta extratexia inverte o entorno tradicional do ensino enviando previamente os/as estudantes os contidos teóricos da clase a través da plataforma Moodle. O comenzo sa sesión presencial, as posibles dúbidas sobre os mesmos poden ser consultadas e esclarecidas polos/as profesores/as. Despois os/as alumnos/as realizarán unha proba para confirmar que todo ha sido comprendido de forma correcta.
|
Traballos tutelados |
Practica cuatrimestral que se expón a principio do cuatrimestre e desagrégase en varios apartados, cada un dos cales constitúe un bloque de aplicación dos contidos impartidos nas sesións maxistrais. Esta práctica realízase en grupo, polo que supón un traballo colaborativo e de toma de decisións compartidas.
Contémplase o seguimento ao longo do cuatrimestre de forma individualizada/grupal do traballo do alumno dentro práctica cuatrimestral, tanto no seu desenvolvemento presencial como non presencial.
|
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Proba obxectiva |
Proba teórico/práctica utilizada para a avaliación da aprendizaxe, co trazo distintivo da posibilidade de determinar se o alumno alcanzou o nivel esperado de aprendizaxe. Constituirá un instrumento de medida, articulado rigorosamente, que permita avaliar capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes e actitudes.
A Proba obxectiva tipo test pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
|
Presentación oral |
Ao final do cuatrimestre, cada grupo debe facer unha exposición oral da práctica xeral realizada, presentando cada un dos apartados e participando todos os integrantes, durante un tempo fixado previamente. |
Actividades iniciais |
Exposición inicial dos obxectivos que se queren alcanzar ao longo do semestre vinculados co programa formativo da materia. Exposición das metodoloxías a empregar, criterios de evaluación e proposta de traballos a desenvolver. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atencion concíbese como momentos presenciais de traballo do alumno co profesor en forma de tutorías en grupos moi reducidos e en tutorias individualizadas que se realizarán nas horas establecidas para ese efecto no calendario de tutorías xerais do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A64 B7 |
Realízase durante todo o cuatrimestre nos horarios facilitados ao alumnado e cunha periodicidade tal que permita o seguimento e correción da práctica exposta. |
60 |
Proba obxectiva |
B2 |
É unha proba teórico/práctica y/o tests que se utilizan para a evaluacion da aprendizaxe individual do alumnado. |
30 |
Presentación oral |
B4 |
É unha presentación pública por parte do estudantado (grupo de trabajo) do Traballo Tutelado realizado durante o cuatrimestre. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Será obrigatoria nun 80% a asistencia ás aulas presenciais (teóricas/obradoiros),dito porcentaxe reflicte as posibles situacións sobrevidas que poidan xurdir aoalumnado. A asistencia será computada a través da realización en tempo e formadas probas referidas aos contidos teóricos e ás correccións programadas. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica, estaráexento de dita obriga. Sen embargo, o alumnado deberá cumprir con o relativo áentrega de traballos. Deberá acordar previamente, co profesorado, a data danova entrega. Para superara materia, en calquera das dúas oportunidades oficiais do curso, é requisitoimprescindible ter feito o traballo plantexado con o nivel mínimo establecido ecoa axeitada tutela do profesorado. En caso contrario o alumnado terá unhacualificación de non presentado. A tutela dos traballos plantexados, será efectiva tan só si o profesorado ten certeza de queo desenvolvemento do traballo durante o tempo presencial ou a través dastutorias, concorda co resultado do traballo feito en tempo non presencial. Enconsecuencia, deberase cumprir o seguinte: 1.- Oalumnado cualificado con NON PRESENTADO na primeira oportunidade, está obrigadoa entregar todos os traballos propostos para ser avaliado na segundaoportunidade. 2.- O alumnado que tan só se presente na segunda oportunidade de xullo, está obrigadoá entrega de todos os traballos propostos durante o cuadrimestre eespecialmente cumprir coa tutela de ditos traballos. 3.- Oalumnado que deba presentarse na segunda oportunidade e non teña o mínimo esixido de tutelas, deberá presentar un novo traballo proposto polo profesorado.Este traballo entregarase o día do exame da segunda oportunidade. A cualificación de este traballo formará parte da nota final referida ao traballotutelado. 4.- A faltade asistencia ás aulas teóricas ou aos obradoiros, nun porcentaxe menor do 80%,suporá unha cualificación de NON PRESENTADO. Dada aimportancia que para esta materia supón a atención personalizada, é obrigatoriorealizar titorías por parte do alumnado. A non realización das titorías fixadas(mínimo 1 hora) suporá unha cualificación de NON PRESENTADO. "Adaptarase a docencia ao alumnado de programas de mobilidade, coas condicións pedagóxicas e traballos tutelados especiais, así como as probas deavaliación".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Costa, Joan (2007). Señalética corporativa . Barcelona : Costa Punto Com
Costa, Joan (1989). Señalética de la señalización al diseño de programas. Barcelona:CEAC
Cossu, Matteo. (2010). Usted está aqui : diseño de señalética . Barcelona:Maomao
Cohen, David (2012). A visual language : [elements of design] / David Cohen & Scott Anderson. London: Herbert Press
Heller, Steven (2012). Cien ideas que cambiaron el diseño gráfico. Barcelona:Laberinto
Martínez-Val, Juan (2004). Comunicación en el diseño gráfico : la lógica de los mensajes visuales en diseño, publicidad e Internet. Madrid: Laberinto
Mariño Campos, Ramón (2007). Diseño de páginas web y diseño gráfico : metodologías para la implementación de sitios web y para el diseño gráfico. Vigo:Ideaspropias
Knobler, Nathan (1970). El diálogo visual. Introducción a la apreciación del arte. . Aguilar
Satué, Enric (1977). El diseño gráfico en España. Historia de una forma comunicativa nueva. Alianza Editorial
Skolos, Nancy (2012). El proceso del diseño gráfico: del problema a la solución. Barcelona:Blume
Meggs, Philip B. (1991(2000 reimp.)). Historia del diseño gráfico.. Mexico:Trillas
Mathieu Lommen (2012). The book of books : 500 years of graphic innovation. London:Thames & Hudson |
|
Bibliografía complementaria
|
Sánchez Avillaneda, María del Rocío (2005). Señalética conceptos y fundamentos: una aplicación en bibliotecas.. Buenos Aires:Alfagrama |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Arquitectónico 1/630G02012 | Debuxo de Arquitectura/630G02002 | Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 | Análise Arquitectónico 2/630G02017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|