Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A3 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos sistemas de representación espacial. |
A4 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da análise e teoría da forma e as leis da percepción visual. |
A17 |
Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A26 |
Coñecemento axeitado das características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materiais de construción. |
A27 |
Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos industrializados. |
A48 |
Coñecemento axeitado das teorías xerais da forma, a composición e os tipos arquitectónicos. |
A50 |
Coñecemento axeitado dos métodos de estudo dos procesos de simbolización, as funcións prácticas e a ergonomía. |
A52 |
Coñecemento axeitado da ecoloxía, a sostibilidade e os principios de conservación de recursos enerxéticos e medioambientais. |
A53 |
Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A54 |
Coñecemento axeitado da estética e a teoría e historia das belas artes e as artes aplicadas. |
A55 |
Coñecemento axeitado da relación entre os patróns culturais e as responsabilidades sociais do arquitecto. |
A67 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Proxectos no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer a historia do deseño |
A48 A50 A53 A54 A55 A67
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer a escala dos obxectos |
A1 A2 A3 A4 A50 A67
|
B2 B4 B5 B12
|
C6
|
Coñecer características físicas |
A1 A2 A17 A26 A67
|
B2 B4 B5
|
C6 C7 C8
|
Coñecer procesos de fabricación |
A17 A26 A27 A67
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11
|
C6 C7 C8
|
Poder imaxinar estes procesos |
A1 A2 A3 A4 A17 A67
|
B2 B4 B11
|
C6 C8
|
Entender a función social do deseño e a sua utilidade |
A50 A52 A54 A55
|
B2 B3 B4 B7
|
C4 C6 C8
|
Relacionar o deseño industrial co espazo arquitectónico |
A1 A2 A3 A4 A27 A67
|
B2 B4 B7 B11 B12
|
C6 C7 C8
|
Familiarizarse co deseño e a suas cualidades intuitivamente |
A4 A48 A50 A53 A54 A67
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
historia do moble
o material no proceso do deseño
madera, vidro, aceiro
solucións con ensambles, parafusos e encolados
o espacio da arquitectura e os pequenos obxectos
ergonomia na utilización do deseño
|
variedades das solucións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A3 A4 A17 A50 A52 A53 A55 B1 B2 B3 B4 B7 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
50 |
0 |
50 |
Sesión maxistral |
A26 A27 A48 A50 A52 A53 A54 A55 B6 B11 B12 C6 C7 C8 |
25 |
50 |
75 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A17 A26 A27 A48 A50 A52 A53 A54 A55 A67 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
6 |
8 |
Saídas de campo |
A67 B2 B3 B4 B11 C8 |
12 |
0 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
corrección de traballos |
Sesión maxistral |
relación de métodos |
Proba mixta |
técnica e teoría |
Saídas de campo |
visitas a carpinterías de madeira, metálicas, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Discusión dirixida |
Sesión maxistral |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Traballo presencial.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A17 A26 A27 A48 A50 A52 A53 A54 A55 A67 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Analizase a aprendizaxe persoalizada, evaluando o traballo final presentado e a proba presencial, conformando a sua puntuación un total do 60% da calificación. O traballo final representará o 40% e proba presencial suporá o 20%, sumando entre os dous o total do 60%. |
60 |
Discusión dirixida |
A3 A4 A17 A50 A52 A53 A55 B1 B2 B3 B4 B7 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Puntuase o progreso e a evolución das propostas, así como o oficio que se vai adquirindo. |
40 |
|
Observacións avaliación |
la puntuación definitiva se realiza al valorar el trabajo final. Al finalizar el curso el alumno tiene una capacidad determinada que ha de ser satisfactoria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
2100 metal tubular chairs : a typology by Mácel, Otakar Rotterdam : Van Hezik-Fonds 90, [2006]
Ideología y utopía del diseño Contribución a la teoría del diseño industrial Selle, Gert. Barcelona : Gustavo Gili, 1975
El diseño industrial y su estética Dorfles, Gillo. Barcelona : Labor, 19776. Aulas/talleres
Sidi (1984-1988) Sidi, cinco años de diseño Ambrós i Monsonis, Jordi. Barcelona : Aram, D.L. 1989
Historia del diseño industrial Torrent, Rosalía. Madrid : Cátedra, 2005
Objects of Design from The Museum of Modern Art Antonelli, Paola. New York : The Museum of Modern Art, [2003]
Charles Rennie Mackintosh the complete furniture. Furniture drawings & interior designs Billcliffe, Roger. Guildford : Lutterworth Press, 1979
The furniture of Charles and Ray Eames
Weil am Rhein : Vitra , [2007]
Scandinavian design Watabe, Chiharu. Tokyo : Petit Grand Publishing, [2003-2004]
Breve historia del mueble Lucie-Smith, Edward. Barcelona : Destino, 1998
Historia del mueble Feduchi, Luis. Barcelona : Blume, [1975]
Manual de sistemas de unión y ensamble de materiales Caridad Obregón, Francisco Antonio. México : Trillas, 1986 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase un certo interese no deseño de mobles e obxectos relacionados coa arquitectura |
|