Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Deseño Industrial Código 630G02054
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Quinto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Martinez Raído, Jose Luis
Correo electrónico
jose.luis.martinez.raido@udc.es
Profesorado
Martinez Raído, Jose Luis
Vidal Pérez, Francisco José
Correo electrónico
jose.luis.martinez.raido@udc.es
francisco.vidal@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo do curso é introducir ao alumno no vínculo tradicional entre o arquitecto e o deseño industrial. O curso achégase á disciplina do deseño industrial e a figuras de arquitectos que desenvolveron unha actividade profesional relevante neste campo. Os contidos teóricos da materia apoian as prácticas de deseño industrial de obxectos. Coméntase a historia do moble; o material no proceso de deseño (madeira, vidro, aceiro); solucións con ensambles, parafusos e encolados; ergonomía no deseño.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T)
A2 Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T)
A3 Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos sistemas de representación espacial.
A4 Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da análise e teoría da forma e as leis da percepción visual.
A17 Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas.
A26 Coñecemento axeitado das características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materiais de construción.
A27 Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos industrializados.
A30 Coñecemento da organización de oficinas profesionais.
A34 Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T)
A36 Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de dirección de obras. (T)
A39 Aptitude para suprimir barreiras arquitectónicas. (T)
A40 Capacidade para exercer a crítica arquitectónica.
A48 Coñecemento axeitado das teorías xerais da forma, a composición e os tipos arquitectónicos.
A49 Coñecemento axeitado da historia xeral da arquitectura.
A50 Coñecemento axeitado dos métodos de estudo dos procesos de simbolización, as funcións prácticas e a ergonomía.
A51 Coñecemento axeitado dos métodos de estudo das necesidades sociais, a calidade de vida, a habitabilidade e os programas básicos de vivenda.
A52 Coñecemento axeitado da ecoloxía, a sostibilidade e os principios de conservación de recursos enerxéticos e medioambientais.
A53 Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A54 Coñecemento axeitado da estética e a teoría e historia das belas artes e as artes aplicadas.
A55 Coñecemento axeitado da relación entre os patróns culturais e as responsabilidades sociais do arquitecto.
A61 Coñecemento do análisis de viabilidade e a supervisión e coordinación de proxectos integrais.
A67 Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Proxectos no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta
B7 Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica
B11 Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación
B12 Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer a historia do deseño industrila A53
A54
A55
A67
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer a historia do deseño de moble A53
A54
A55
A67
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer a escala dos obxectos A1
A2
A3
A48
A50
A67
B1
B2
B3
B5
C6
C8
Aplicar a escala de obxectos ao deseño A1
A2
A4
A26
A50
A67
B2
B3
Coñecer as características físicas dos materiais empregados na produción de obxectos A26
A27
Coñecer e aplicar as características dos elementos de fixación, unións e ensambles A17
A26
A27
A67
B1
B2
B3
B4
B5
C6
C8
Modificar o deseño de obxectos producidos industrialmente A1
A2
A3
A4
A26
A27
A40
A48
A50
A54
A55
A67
B1
B2
B3
B4
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Deseñar obxectos producibles industrialmente A1
A2
A3
A4
A17
A26
A27
A34
A48
A67
B2
B3
B4
B5
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Aplicar a ergonomía ao deseño de obxectos A39
A50
A51
A67
B2
B3
B4
B5
B12
C3
C6
C7
C8
Coñecer os procesos de fabricación A26
A27
A30
A34
A36
A52
A61
A67
B2
B3
B4
B5
C4
C5
C6
C7
C8
Adaptación do deseño aos procesos de fabricación A26
A27
A30
A55
A61
B2
B3
B4
B5
C4
C5
C6
C7
C8
Entender a función social do deseño e a sua utilidade A30
A61
A67
B2
B3
B4
B11
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C8
Comprender a función social do deseño e a súa utilidade A48
A50
A51
A53
A54
A55
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C4
C8
Facer crítica dos produtos de deseño industrial A40
A48
A49
A54
A55
B2
B3
B4
B5
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Relacionar o deseño industrial co espazo arquitectónico A26
A27
A34
A39
A48
A49
A50
A51
A54
B2
B3
B4
B5
B12
C4
C6
C7
C8
Familiarizarse co deseño e a suas cualidades intuitivamente A34
A36
A40
A48
A50
A53
A54
B2
B3
B7
C4
C8

Contidos
Temas Subtemas
Historia do mobiliario.
Historia do deseño industrial.
O material no proceso de deseño.
Madeira, vidro, aceiro.
Solucións con conxuntos, parafusos e encolados.
O espazo da arquitectura e os pequenos obxectos.
Ergonomía no uso do deseño.
variedades das solucións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A1 A2 A3 A4 A34 A36 A39 A40 A48 A53 A54 A55 A61 A67 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C7 50 0 50
Sesión maxistral A17 A26 A27 A30 A49 A50 A51 A52 A53 A54 A55 B6 B7 B12 C5 C6 C7 C8 25 50 75
Proba mixta A53 A54 A55 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C3 2 6 8
Eventos científicos e/ou divulgativos A1 A2 A3 A4 A34 A40 A48 A54 A55 B2 B3 B4 B7 C1 C3 C8 2 4 6
Saídas de campo A27 A30 B3 B4 B11 C5 C6 C7 C8 6 0 6
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida corrección de traballos
Sesión maxistral Exposición de los distintos temas del programa del curso con apoyo de proyección de imágenes.
Proba mixta técnica e teoría
Eventos científicos e/ou divulgativos Preparación de material síntese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a finais de curso no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, vídeos, textos, performances, etc.).

Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, simposios, conferencias, etc.), organizados pola ETSAC, ou DPAUC, etc., indicados polo profesorado da materia como parte do contido docente do curso, co obxectivo de proporcionar ao alumnado coñecementos e experiencias actuais referentes ao ámbito de estudo.

Saídas de campo visitas a carpinterías de madeira, metálicas, etc.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Sesión maxistral
Saídas de campo
Proba mixta
Eventos científicos e/ou divulgativos
Descrición
Traballo presencial.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida A1 A2 A3 A4 A34 A36 A39 A40 A48 A53 A54 A55 A61 A67 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C7 Puntuase o progreso e a evolución das propostas, así como o oficio que se vai adquirindo. 40
Proba mixta A53 A54 A55 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C3 Analizase a aprendizaxe persoalizada, evaluando o traballo final presentado e a proba presencial, conformando a sua puntuación un total do 60% da calificación. O traballo final representará o 40% e proba presencial suporá o 20%, sumando entre os dous o total do 60%. 60
 
Observacións avaliación

A nota final establécese ao avaliar o traballo final. Ao final do curso o alumno ten unha certa capacidade que debe ser satisfactoria. Os criterios de avaliación tanto para a primeira como para a segunda oportunidade inclúen:

- O 40% da nota califica o avance e evolución das propostas, así como a destreza adquirida mediante a participación na discusión dirixida (correccións nas clases);

- O 60% da nota depende da proba mixta, onde o 40% avalía o traballo final do curso e o 20% a proba presencial.

Tanto se asiste á primeira como á segunda oportunidade, para a cualificación correspondente á participación e evolución na discusión guiada (correccións en clase), é necesario que o alumno participe con normalidade e regularidade nas clases, considerándose como tal un mínimo. do 80% de asistencia, cumprindo cas actividades en aula.


Fontes de información
Bibliografía básica

2100 metal tubular chairs : a typology by
Mácel, Otakar
Rotterdam : Van Hezik-Fonds 90, [2006]

Ideología y utopía del diseño Contribución a la teoría del diseño industrial
Selle, Gert.
Barcelona : Gustavo Gili, 1975

El diseño industrial y su estética
Dorfles, Gillo.
Barcelona : Labor, 1977
6. Aulas/talleres

Sidi (1984-1988) Sidi, cinco años de diseño
Ambrós i Monsonis, Jordi.
Barcelona : Aram, D.L. 1989

Historia del diseño industrial
Torrent, Rosalía.
Madrid : Cátedra, 2005

Objects of Design from The Museum of Modern Art
Antonelli, Paola.
New York : The Museum of Modern Art, [2003]

Charles Rennie Mackintosh the complete furniture. Furniture drawings & interior designs
Billcliffe, Roger.
Guildford : Lutterworth Press, 1979

The furniture of Charles and Ray Eames

Weil am Rhein : Vitra , [2007]

Scandinavian design
Watabe, Chiharu.
Tokyo : Petit Grand Publishing, [2003-2004]

Breve historia del mueble
Lucie-Smith, Edward.
Barcelona : Destino, 1998

Historia del mueble
Feduchi, Luis.
Barcelona : Blume, [1975]

Manual de sistemas de unión y ensamble de materiales
Caridad Obregón, Francisco Antonio.
México : Trillas, 1986

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Recoméndase un certo interese no deseño de mobles e obxectos relacionados coa arquitectura.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías