Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Actuacións Urbanísticas Contemporáneas Código 630G02060
Titulación
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Quinto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Seoane Prado, Enrique
Correo electrónico
enrique.seoane@udc.es
Profesorado
Seoane Prado, Enrique
Vazquez Mosquera, Jose Manuel
Correo electrónico
enrique.seoane@udc.es
jose.vmosquera@udc.es
Web
Descrición xeral A partir do conxunto de clases teóricas sobre os diferentes tipos de proxectos urbanos e territoriais, a alumnado ha de desenvolver -en grupo e individualmente- diferentes actividades prácticas ao longo do curso.
Preténdese o entendemento dos modos contemporáneos de intervención proxectual urbanística no mundo urbano, periférico, e territorial.
O alumnado desenvolverá as actividades prácticas -tanto desde a discusión teórica como desde a necesaria investigación iniciática- de cara ao establecemento de pautas e propostas de intervención urbanística no desenvolvemento dos exercicios prácticos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A35 Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos urbanos. (T)
A37 Capacidade para elaborar programas funcionais de edificios e espazos urbanos. (T)
A45 Capacidade para deseñar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización, xardinería e paisaxe. (T)
A46 Capacidade para aplicar normas e ordenanzas urbanísticas.
A52 Coñecemento axeitado da ecoloxía, a sostibilidade e os principios de conservación de recursos enerxéticos e medioambientais.
A53 Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A55 Coñecemento axeitado da relación entre os patróns culturais e as responsabilidades sociais do arquitecto.
A58 Coñecemento axeitado dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano e a ordenación territorial e metropolitana.
A59 Coñecemento dos mecanismos de redacción e xestión dos planos urbanísticos a calquera escala.
A69 Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Urbanismo no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B8 Coñecer o urbanismo e as técnicas aplicadas no proceso de planificación
B12 Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
coñecemento dos diferentes xeitos contemporáneos de intervir na cidade e no territorio A35
A37
A45
A46
A52
A53
A55
A58
A59
A69
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B12
C3
C4
C6
capacidade para analizar e propoñer actuacións urbanísticas en diferentes áreas urbanas, periurbanas ou territoriais A35
A37
A45
A46
A52
A53
A55
A58
A59
A69
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade dialéctica, discursiva, expositiva para a participación nos debatese para a exposición e defensa dos traballos e actividades prácticas A35
A37
A45
A46
A52
A53
A55
A58
A59
A69
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Actuacións na cidade construída - Plans especiais e actuacións urbanísticas en ámbitos urbanos históricos
- Plans especiais e actuacións urbanísticas en ámbitos periféricos
- Plans especiais e actuacións urbanísticas en ámbitos rurais e territoriais
Actuacións en parques urbanos e/ou metropolitanos - Parques metropolitanos en áreas elevadas.
- Parques metropolitanos en áreas agrícolas.
- Parques urbanos en áreas de actividades obsoletas industriais e/ou portuarias.
- Parques urbanos singulares: exentos, liñais e intersticiais.
Actuacións no litoral urbano e territorial - Proxectos urbanos de intervención no litoral marítimo.
- Proxectos urbanos de intervención no litoral de lagos e ríos.
Actuacións urbanas e territoriais vinculadas ás infraestruturas - Proxectos urbanos e territoriais vinculados a infraestruturas viarias e ferroviarias.
- Proxectos urbanos e territoriais vinculados a infraestruturas de servizos urbanos.
Actuacións urbanas vinculadas a grandes equipamentos - Actuacións urbanísticas vinculadas a grandes equipamentos urbanos
- Actuacións territoriais vinculadas a grandes equipamentos
- Actuacións urbanas e territoriais vinculadas a grandes eventos temáticos
Actuacións urbanas e territoriais vinculadas á xestión dos recursos hídricos - Proxectos urbanos e territoriais relacionados co manexo da auga de chuvia.
- Proxectos urbanos e territoriais relacionados co tratamento de canles e ribeiras de ríos, regos e escorregadas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A52 A53 A55 A58 A59 A69 B8 B12 C6 C8 20 0 20
Discusión dirixida B1 B2 B3 B4 C1 C4 C7 10 15 25
Traballos tutelados A35 A37 A45 A46 B1 B2 B3 B4 B5 B12 C1 C3 C4 20 60 80
Estudo de casos A52 A53 A55 A58 A59 A69 B8 C3 C5 C8 10 10 20
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas para ampliar coñecementos e fomentar a participación e o avance nas actividades prácticas
Discusión dirixida Debates encamiñados a fomentar no alumnado criterios de razoamento urbanístico
Traballos tutelados Actividades prácticas a desenvolver polos alumnos durante o curso, que se han de materializar en estudos e propostas de diferentes actuacións urbanísticas.
Estudo de casos Estudo e análise de actuacións contemporáneas de natureza urbanística a distintas escalas, arredor das temáticas abordadas durante o curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Discusión dirixida
Descrición
As discusións dirixidas e os traballos tutelados supoñen o seguimento e asesoramento por parte do profesor para incentivar no alumnado a investigación persoal e para orientar as propostas creativas fomentando a autocrítica e o avance na capacidade propositiva.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A52 A53 A55 A58 A59 A69 B8 B12 C6 C8 Clases teóricas para ampliar coñecementos e fomentar a participación e o avance nas actividades prácticas 15
Traballos tutelados A35 A37 A45 A46 B1 B2 B3 B4 B5 B12 C1 C3 C4 Actividades prácticas a desenvolver polos alumnos durante o curso, que se han de materializar en estudos e propostas de diferentes actuacións urbanísticas. 60
Discusión dirixida B1 B2 B3 B4 C1 C4 C7 Debates encamiñados a fomentar no alumnado criterios de razoamento urbanístico 15
Estudo de casos A52 A53 A55 A58 A59 A69 B8 C3 C5 C8 Estudo e análise de actuacións contemporáneas de natureza urbanística a distintas escalas, arredor das temáticas abordadas durante o curso. 10
 
Observacións avaliación

Para a segunda oportunidade atenderase a normativa da UDC e será necesario entregar todos os traballos do curso para poder presentarse


Fontes de información
Bibliografía básica Busquets, J. (2006). Cities X Lines. Harvard University
AA.VV. (2009-13). DRU 1, 2, 3, 4, 5, 6 e 7. Depto: Proxectos e Urbanismo UDC
Batlle, E. (2011). El jardín de la metrópli. GG
AA. VV. (1999). Entornos vitales. GG
AA.VV. (2009). La ciudad paseable. CEDEX
Gehl, J. (2009). La humanización del espacio urbano. Ed. Reverté
Corominas, Sabaté & Sotoca (2007). Planes muy especiales. C. O. Arquitectes de Catalunya
AA.VV (). UR (todos los numeros). Laboratorio Urbanismo Barcelona

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Urbanística 5/630G02042

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías