Identifying Data 2020/21
Subject (*) Theory of Contemporary Intervention Code 630G02061
Study programme
Grao en Estudos de Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fifth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Agrasar Quiroga, Fernando
E-mail
fernando.agrasar@udc.es
Lecturers
Agrasar Quiroga, Fernando
Paz Agras, Mari Luz
E-mail
fernando.agrasar@udc.es
luz.paz.agras@udc.es
Web http://http://etsa.udc.es/web/
General description A asignatura propón o estudo dun conxunto de casos dunha selección de obras arquitectónicas que sexan o resultado dunha intervención sobre o construido. Todos estes exemplos foron proxectados dende a segunta metade do século XX ata os nosos días. O conxunto de arquitecturas seleccionadas e o ideairo dos seus autores, analizado a través dos seus textos, permiten unha aproximación á TEORÍA DA INTERVENCIÓN CONTEMPORÁNEA. As clases maxistrais e o taller da asignatura parten da concreción da obra, a través da súa análise, para formular as ideas fundamentais que soportan as decisións de proxecto.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos. No caso de continxencia adoptaranse as medidas necesarias para garantir a calidade do ensino e máis a integridade dos contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Manteranse as mesmas metodoloxías docentes. Tanto a sesión maxistral, como a realización de proba mixta ou seguimento dos traballos tutelados adaptaranse ao soporte virtual, no seu caso.
* Metodoloxías docentes que se modifican:
Non está previsto modificacións de metodoloxías docentes

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado. As titorías serán convocadas en sesións, previamente anunciadas de Teams. As corrección e aclaracións en grupo teñen un valor pedagóxico maior que a atención individualizada, inda así, estas realizaranse mediante correo electrónico e conferencia por Teams.

4. Modificacións na avaliación
A avaliación non será modificada.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía.
Os recursos bibliográficos da asignatura están xa disponibles no Moodle. Aportacións específicas de materiais de consulta se facilitarán en soporte dixital.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A68 Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Composición no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
B1 Students have demonstrated knowledge and understanding in a field of study that is based on the general secondary education, and is usually at a level which, although it is supported by advanced textbooks, includes some aspects that imply knowledge of the forefront of their field of study
B2 Students can apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and have competences that can be displayed by means of elaborating and sustaining arguments and solving problems in their field of study
B3 Students have the ability to gather and interpret relevant data (usually within their field of study) to inform judgements that include reflection on relevant social, scientific or ethical issues
B4 Students can communicate information, ideas, problems and solutions to both specialist and non-specialist public
B5 Students have developed those learning skills necessary to undertake further studies with a high level of autonomy
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and caring citizenship, being able to analyse facts, diagnose problems, formulate and implement solutions based on knowledge and solutions for the common good
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they must face
C7 Assuming as professionals and citizens the importance of learning throughout life
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A68
B1
B2
B3
B4
B5
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1 Tema introdutorio: O valor do pasado, das teorías do XIX á negación da modernidade - A conciencia do valor do existente: Alberti e Michael Angelo
- Os dous polos dialécticos do XIX: Ruskin e Viollet
- A ahistoricidade moderna
2 Carlo Scarpa: a narratividade secuencial e o valor do detalle singular - Análise do Castelvecchio de Verona
- Análise do Palazzo QueriniStampalia
3 Lina Bo Bardi: o espazo vivido - Análise do CESC Fábrica Pompéia
- Análise das intervenciones en Salvador de Bahía
- Análise do Teatro Oficina
4 Alison e Peter Smithson: orde conglomerado e signos de ocupación - Análise comparado das viviendas dos Smithson
- Análise do Solar Pavillion
- Análise da Hexenhaus
5 Gordon Matta-Clark: a arte como instrumento de intervención arquitectónica - As intervenciones de Matta-Clark e as súas consecuencias arquitectónicas.
- Análise de Orange Caribbean
6 Rem Koolhaas: o arquitecto como “curator” - Análise da Fondazione Prada
- Análise da intervención no Hermitage
- Cronocaos: teoría da intervención contemporánea
7 Conclusión e recapitulaciones: outras experiencias e teorías .

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop B2 B3 C3 15 45 60
Mixed objective/subjective test B1 B4 B5 C1 3 16.5 19.5
Guest lecture / keynote speech A68 C4 C5 C6 C7 C8 30 0 30
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Description
Os traballos consistirán na análise de propostas arquitectónicas en relación ao temario do curso. Os traballos serán en grupos de tres alumnas-os.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop B2 B3 C3 Os traballos, realizados en grupo, terán unha cualificación máxima de 2 puntos. Será preciso ter entregado os traballos para superar a asignatura. 25
Mixed objective/subjective test B1 B4 B5 C1 Un exame ao final do cuatrimestre, referido á totalidade de todos os contidos do curso. A este exame corresponderá un 80% da cualificación final. No mesmo, é preciso acadar unha cualificación de 4 (sobre un máximo de 10) para poder superar a asignatura e poder facer media cos traballos. 75
 
Assessment comments

A asistencia regualar á clase (80% mínimo) é imprescindible para realizar o obradoiro e a proba mixta.

Para concorrer á segunda oportunidade de cada convocatoria será imprescindible ter entregado, na primeira, o traballo desenvolvido durante o curso e revisado polo profesorado da asignatura. Este traballo tutelado pode ser ampliado e correxido para ser reavaliado na segunda oportunidade. 


Sources of information
Basic SEMI, Franca (2010). A lezione con Carlo Scarpa. Venecia: Cicero
SOLÁ-MORALES, Ignasi de (2006). Intervenciones. Barcelona: GG
BO BARDI, Lina (1996). Lina Bo Bardi. Sao Paulo: Imprenta Oficial
BO BARDI, Lina (2014). Por escrito. Textos escogidos 1943-1991. México DF: Alias
KOOLHAAS, Rem (2014). Preservation is overtaking us. Nueva York: GSAPP Books
SMITHSON, Alison y Peter (2001). The charged void: Architecture. Nueva York: The Monacelli Press
CORBEIRA, Darío (Ed) (2000). ¿Construir... o deconstruir? Textos sobre Gordon Matta-Clark. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Theory of Architecture/630G02025

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.