Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Debuxo da Paisaxe Código 630G03001
Titulación
Grao en Paisaxe
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Expresión Gráfica Arquitectónica
Representación e Teoría Arquitectónica
Coordinación
Zas Gomez, Evaristo
Correo electrónico
evaristo.zas@udc.es
Profesorado
Hermida Gonzalez, Luis
Zas Gomez, Evaristo
Correo electrónico
luis.hermida@udc.es
evaristo.zas@udc.es
Web http://etsa.udc.es/web/
Descrición xeral O debuxo, fundamentalmente a man alzada, como linguaxe e ferramenta básica para a representación, análise e o proxecto da paisaxe.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE01 - Aptitud para aplicar los procedimientos gráficos a la representación de espacios y objetos.
A2 CE02 - Aptitud para concebir y representar los atributos visuales de los objetos y dominar la proporción y las técnicas del dibujo,incluida la informática.
A3 CE03 - Conocimiento adecuado y aplicado al paisaje de los sistemas de representación espacial y fotográfica.
A4 CE04 - Conocimiento adecuado y aplicado al paisaje del análisis y teoría de la forma y las leyes de la percepción visual.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B7 CG2 - Conocer los sistemas de información y representación del paisaje.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente.
C2 CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet.
C3 CT3 - Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género. Capacidad para trabajar en grupo y abarcar situaciones problemáticas de forma colectiva.
C4 CT4 - Adquirir habilidades para la vida. y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables.
C5 CT5 - Estimular la capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas quecontribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.
C6 CT6 - Capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar, actividades. identificar las críticas, establecer plazosy cumplirlos. Capacidad de trabajo individual, con actitud autocrítica.
C7 CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultura de la sociedad.
C8 CT8 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aportar rigor geométrico a la representación y análisis del entorno, sin olvidar que el proceso creativo se basa fundamentalmente en la capacidad racional de percepción del espacio A1
A2
B5
B7
C2
C6
Capacidad de imaginación y lectura espacial, tanto para que el alumno pueda imaginarse en el espacio un objeto representado en el plano, como para que pueda representar en el plano lo previamente imaginado en el espacio, es decir, estimular la aprehensión espacial o "ver en el espacio" A1
A3
B2
B4
C5
Conocimiento y comprensión de las leyes de la percepción visual y de la proporción, las teorías de la forma y de la imagen, las teorías estéticas del color y los procedimientos de estudio fenomenológico y analítico del paisaje A3
A4
B1
B3
C1
Estudio de los diferentes Sistemas de Representación gráfica de aplicación en el campo paisajístico, a partir de sus fundamentos teóricos, con una profundización diferenciada en función de su operatividad, basándose en la selección del sistema más adecuado en cada caso concreto A1
A3
B3
B4
C4
Capacidad para aplicar los sistemas de representación gráfica. Capacidad para manejar los sistemas de proyección y corte. Capacidad para manejar los aspectos cuantitativos y selectivos de la escala. Capacidad para establecer la relación entre el plano y la profundidad A1
A2
B2
B4
C3
C8
Conocimiento y comprensión de los sistemas de representación espacial y su relación con los procedimientos de ideación gráfica y de expresión visual de las distintas fases del diseño paisajístico. Comprensión de la geometría métrica y proyectiva como fundamentos del trazado, diseño y composición A3
B3
B7
Desarrollo de la expresividad mediante proyecciones intencionadas, perspectivas, trazado de sombras, teoría del claroscuro y soleamiento, útiles en los ámbitos de la formación paisajística A2
B2
B4
B5
Capacidad para concebir y representar el paisaje, el color, la textura, la luminosidad y dominar la proporción de los objetos. Estudio pormenorizado de los niveles de aprendizaje gráfico, desde la etapa inicial perceptiva hasta la etapa final de la representación creativa A3
A4
B1
B2
B3
C1
C7

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. HISTORIA DA REPRESENTACIÓN DA PAISAXE 1.1. A representación da paisaxe antiga
1.2. A representación da paisaxe medieval
1.3. A representación da paisaxe moderna
1.4. A representación da paisaxe contemporánea
TEMA 2. INTRODUCIÓN AOS PRINCIPAIS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN I: A PROXECCIÓN PARALELA 2.1. O sistema diédrico
2.2. O sistema acoutado
2.3. O sistema axonométrico
TEMA 3. INTRODUCIÓN AOS PRINCIPAIS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN II: A PROXECCIÓN CENTRAL 3.1. Concepto e clasificación das perspectivas lineais
3.2. Métodos clásicos da perspectiva lineal: raios visuais
3.3. Medición directa en perspectiva: puntos de medición
3.4. As perspectivas curvilíneas
TEMA 4. TÉCNICAS GRÁFICAS DA REPRESENTACIÓN DA PAISAXE 4.1. Convencións gráficas
4.2. Técnicas gráficas analóxicas
4.3. Técnicas gráficas dixitais
TEMA 5. O DEBUXO DA PAISAXE E OS SEUS ELEMENTOS ESPECÍFICOS 5.1. A paisaxe natural
5.2. A paisaxe humanizada rural
5.3. A paisaxe humanizada urbana
TEMA 6. TIPOS DE DEBUXO E AS SÚAS APLICACIÓNS 6.1. O debuxo descritivo
6.2. O debuxo analítico
6.3. O debuxo proxectual

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A4 B7 C4 C7 15 5 20
Obradoiro A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 C6 C8 45 83 128
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Esta primeira metodoloxía desenvolve as bases do coñecemento da materia que se especifican nos contidos. Nestas clases os alumnos deben ter unha aptitude receptiva seguindo as explicacións do docente na lousa, proxeccións en pantalla e sistemas informáticos (TICs). O alumno tomará apuntamentos e formulará preguntas sobre os temas expostos. O obxectivo é proporcionar tanto os conceptos coma as ferramentas necesarias para a súa comprensión dende unha perspectiva na que a paisaxe se encontra sempre presente.
Obradoiro É nesta segunda metodoloxía onde o alumno participa activamente no proceso de aprendizaxe, enfrontándose á necesidade de experimentar todos os coñecementos expostos nas sesiónes maxistrais, ás que deben adecuarse. Formúlanse dous tipos de exercicios, resoltos principalmente a man alzada, e que deben ser desenvolvidos individualmente polo alumno:

1.- Práctica semanal de debuxo sobre taboleiro cunha duración de unha a dúas horas e que se recollerá ao final da clase para a súa avaliación.

2.- Práctica de curso na que se desenvolverá un traballo de representación nun ámbito paisaxístico a concretar. Todas as semanas e nun espazo de tempo variable, de unha a dúas horas, o alumno traballará e corrixirá co profesor os avances dese traballo tutelado que desenvolverá tamén de maneira non presencial nas horas asignadas na planificación da materia.


Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Obradoiro
Descrición
Tanto os contidos das sesións maxistrais como as dúbidas relacionadas coas prácticas semanais e/ou traballo de curso poden ser obxecto de consultas individuais en réxime de titoría presencial ou por correo electrónico, dada a especificidade deste grao, impartido en Lugo e A Coruña simultaneamente.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 C6 C8 É nesta segunda metodoloxía onde o alumno participa activamente no proceso de aprendizaxe, enfrontándose á necesidade de experimentar todos os coñecementos expostos nas sesiónes maxistrais, ás que deben adecuarse. Formúlanse dous tipos de exercicios que deben ser desenvolvidos individualmente polo alumno:

1.- Práctica semanal de debuxo (cualificación 40%) sobre taboleiro cunha duración de unha a dúas horas e que se recollerá ao final da clase, cada semana, para a súa avaliación

2.- Práctica de curso (cualificación 60%) na que se desenvolverá un traballo de representación nun ámbito paisaxístico a concretar. Todas as semanas e nun espazo de tempo variable, de unha a dúas horas, o alumno traballará e corrixirá co profesor os avances dese traballo tutelado que desenvolverá tamén de maneira non presencial nas horas asignadas na planificación da materia. Haberá unha data final de entrega desta práctica de curso, independentemente o profesor pode fixar entregas intermedias

Asistencia mínima: 80%
100
 
Observacións avaliación
Para aprobar por curso o alumno debe acadar unha nota igual ou superior a un 5 tanto nas prácticas semanais como na práctica de curso, de non ser así non se fará media. Asemade o estudante debe ter unha asistencia mínima do 80% e todas as súas prácticas deberán ser entregadas nas datas especificadas.

De non acadar o aprobado por curso, haberá exames (e/ou repetición de entregas, a xuízo do docente) de primeira e segunda oportunidade nas datas fixadas e a celebrar na ETSAC, aos que só poderán presentarse os alumnos que teñan a asistencia mínima do 80% a sesións maxistrais e obradoiro e todas as prácticas semanais e de curso entregadas nas datas requeridas.



Fontes de información
Bibliografía básica CHING, F. (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden. Barcelona: Gustavo Gili
BAKER, G. (1998). Análisis de la forma urbanismo y arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili
WILK, S. (2016). Construction and design manual. Drawing for landscape architects. Berlín: DOM Publishers
CHANES, R. (2000). Deodendron árboles y arbustos de jardín en clima templado. Barcelona: Blume
HUTCHINSON, E. (2011). Drawing for landscape architecture. Sketch to screen to site. New York: Thames and Hudson
BARTSCHI, W. (1980). El estudio de las sombras en perspectiva. Barcelona: Gustavo Gili
CULLEN, G. (1974). El paisaje urbano: tratado de estética urbanística. Blumen
FRANCO TABOADA, J. A ( 2011 ). Geometría Descriptiva para la Representación Arquitectónica. Vol. 1. Santiago de Compostela: Andavira
FRANCO TABOADA, J. A (2011). Geometría Descriptiva para la Representación Arquitectónica. Vol. 2. Geometría de la Forma Arquitectónica. Santiago de Compostela: Andavira
LYNCH, K. (2012). La imagen de la ciudad. Barcelona: Gustavo Gili
PRINZ, D. (1986). Planificación y configuración urbana. México: Gustavo Gili
SIMONE de, L. (1976). Spazio prospettico . Roma: Bonacci

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Considérase fundamental para a comprensión da materia que o alumno teña unha boa formación nas materias de debuxo que se ofrecen na secundaria e no bacharelato

Representación da paisaxe, 630G3011 é a materia que continúa o temario



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías