Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Proxecto da Paisaxe 1 Código 630G03010
Titulación
Grao en Paisaxe
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
García Fontán, Cristina
Correo electrónico
cristina.garcia.fontan@udc.es
Profesorado
García Fontán, Cristina
Gonzalez Harguindey, Javier
Nardiz Ortiz, Carlos
Rodriguez Blanco, Emilio
Correo electrónico
cristina.garcia.fontan@udc.es
javier.harguindey@udc.es
carlos.nardiz@udc.es
emilio.rblanco@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia está dedicada á análise paisaxística, será onde se estableza un primeiro contacto coa cartografía e a súa construción e o manexo de escalas, dimensións e fontes documentais. Esta materia forma parte do taller 1 xunto coas materias Bioloxía das plantas e Sistemas de Información xeográfica 1
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
- Non se realizan cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Actividades iniciais
- Sesión maxistral
- Obradoiro
- Lecturas

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Saídas a campo (Incorporaranse a sesións de discusión dirixida sobre o lugar de intervención)
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos do obradoiro.
– Moodle da USC: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros de actividade específica” para desenvolver as lecturas e os contidos das clases maxistrais, a través das que se se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate
6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica
permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación

Non se modifican as condicións da avaliación

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Mantense a mesma bibliografía

Competencias do título
Código Competencias do título
A19 CE19 - Capacidad de describir, definir, representar los patrones espaciales relativos a las relaciones entre los volúmenes construidosy los espacios libres, para detectar las componentes materiales que cumplen con las intenciones del proyecto y son compatible conlas condiciones ambientales encontradas.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B7 CG2 - Conocer los sistemas de información y representación del paisaje.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente.
C2 CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet.
C3 CT3 - Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género. Capacidad para trabajar en grupo y abarcar situaciones problemáticas de forma colectiva.
C4 CT4 - Adquirir habilidades para la vida. y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables.
C5 CT5 - Estimular la capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas quecontribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.
C6 CT6 - Capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar, actividades. identificar las críticas, establecer plazosy cumplirlos. Capacidad de trabajo individual, con actitud autocrítica.
C7 CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultura de la sociedad.
C8 CT8 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidad de analizar, definir criterios de intervención, elementos a valorar y ámbitos a tratar. A19
B1
B2
B3
B4
B5
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introducción á cartografía .
Recoñecemento da realidade territorial .
relación entre a representación do territorio e a súa realidade .
Manexo de escalas e dimensións .
Recoñecemento de fontes documentais .
Estudos dos elementos do territorio .
Introducción ós valores culturais da paisaxe .

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais C1 C2 C5 1 0 1
Sesión maxistral B1 B2 B7 15 0 15
Saídas de campo B5 C7 7 0 7
Obradoiro A19 B3 B4 C3 C4 C5 C6 C8 35 85 120
Lecturas C1 C2 0 5 5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Saídas de campo Visitas a os lugares da intervención de proxecto e análise, bservación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.)
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
No obradoiro se realiza a atención personalizada ó alumno correxindo o seu traballo semana a semana.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral B1 B2 B7
Valorarase a asistencia e a participación na aula
10
Obradoiro A19 B3 B4 C3 C4 C5 C6 C8 Avaliarase o resultado de traballo de taller tanto o individual como o colectivo das distintas prácticas entregadas.
É necesario ter este traballo aprobado para superar a materia.
90
 
Observacións avaliación

A avaliación será continua.Os sistemas de avaliación axustaranse ao establecido na Normativa vixente de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións de estudos de grao e máster universitario da Universidade da Coruña e da Universidade de Santiago de Compostela. 

Para aprobar  o alumno debe acadar unha nota igual ou superior a un 5 tanto nas prácticas individuais como na prácticas de grupo, de non ser así non se fará media. Asemade o estudante debe ter unha asistencia mínima do 80% e todas as súas prácticas deberán ser entregadas nas datas especificadas.

Haberá exames (e/ou repetición de entregas, a xuízo do docente) de primeira e segunda oportunidade nas datas fixadas e a celebrar na EPS de Lugo, aos que só poderán presentarse os alumnos que teñan a asistencia mínima do 80% a sesións maxistrais e obradoiro e todas as prácticas semanais e de curso entregadas nas datas requeridas.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Bouhier, Abel (2007).Galicia. Ensaio Xeografico de Analise e Interpretacion Dun Vello Complexo Agrario. Xunta de Galicia. 

-Charles Waldheim.[ed] (2006). The Landscape Urbanism Reader. Princeton Architectural Press, New York

-Ian l. Mcharg (1992). Design with Nature. John Wiley & Sons, Inc. New York

-James Corner [ed] (1999). Recovering Landscape, Essays in Contemporary Landscape Architecture. Princeton Architectural Press, New York

-Stan Allen (2009). Practice: Architecture technique + Representation, From object to field. Routledge. New York

-Denis Cosgrove [ed] (1999). Mappings. Reaktion Books, London

-Gregory Bateson (2000). Steps to an Ecology of Mind. University Of Chicago Press, Chicago

-Kelly Shannon, Marcel Smets (2010). The Landscape of Contemporary Infrastructure. NAi Publishers

- Denis E. Cosgrove (1998). Social Formation and Symbolic Landscape. University of Wisconsin Press

- Bouhier, Abel (2007).Galicia. Ensaio Xeografico de Analise e Interpretacion Dun Vello Complexo Agrario. Xunta de Galicia. 

-Charles Waldheim.[ed] (2006). The Landscape Urbanism Reader. Princeton Architectural Press, New York

-Ian l. Mcharg (1992). Design with Nature. John Wiley & Sons, Inc. New York

-James Corner [ed] (1999). Recovering Landscape, Essays in Contemporary Landscape Architecture. Princeton Architectural Press, New York

-Stan Allen (2009). Practice: Architecture technique + Representation, From object to field. Routledge. New York

-Denis Cosgrove [ed] (1999). Mappings. Reaktion Books, London

-Gregory Bateson (2000). Steps to an Ecology of Mind. University Of Chicago Press, Chicago

-Kelly Shannon, Marcel Smets (2010). The Landscape of Contemporary Infrastructure. NAi Publishers

- Denis E. Cosgrove (1998). Social Formation and Symbolic Landscape. University of Wisconsin Press

C

Ábalos, I. (2008) Atlas pintoresco .Vol. 1: el observatorio. Gustavo Gili [B]

Ábalos, I. (2008) Atlas pintoresco .Vol. 2: los viajes. Gustavo Gili [B]

Ábalos, I. (2009) Naturaleza y artificio : el ideal pintoresco en la arquitectura y paisajismo contemporáneos. Gustavo Gili [B]

Álvarez, D. (2007) El Jardín en la arquitectura del siglo XX . Editorial Reverté [B]

Batlle, E. (2011) El jardin de la metrópoli. Gustavo Gili. Barcelona

Dorothée, I. (1993) The modernist garden in France . Yale University (2008) Cusveller,S. Dijk,O. Schipper, K. ed. (2000) Remaking NL City, Landscape, Infrastructure. Amsterdam : S@M [B]

Galí-Izard, T. (2005) Los mismos paisajes ideas e interpretaciones . Gustavo Gili [B]

Jellicoe G. y S. (1995) El Paisaje del Hombre Barcelona G.G. [B]

Laurie, M. (1995) Introducción a la Arquitectura del Paisaje Barcelona G.G. [B]

Levy, Leah (1998) Kathryn Gustafson. Sculpting the land . Spacemakers Press [B]

Lynch, K. (1980) La Planificación del Sitio Barcelona G.G. 1980 [B]

McGrath, B. (2008) Digital Modelling for Urban Design . Wiley [B]

Mertens, E. (2010) Visualizing Landscape Architecture . Birkhäuser [B]

Molinari, L. ed. (2000) West 8 . Skira [B]

Montero, M. I. (2001) Burle Marx el paisaje lírico . GG [B]

Navés Viñas, F. (1992) El Arbol en la Jardineriay el Paisajismo Barcelona Omega 1992 [B]

Nielsen, B. Dam, T. Thompson, L. (2007) European Landscape architecture:best practice in detailing. Rouletdge [B]

Reid, G.W. (2002) Landscape Graphics . Plan, section and Perspective Drawing of Landscape Spaces. Watson Guptill. New York [B]

Rodríguez Álvarez, J. (2015) Apuntes de paisaje: el análisis ambiental. Repronor [disponibles en reprografía]

Shannon, K. Smets, M. (2010) The Landscape ofContemporary Infrastructure . Nai Publishers

Simonds, J. O. (1978) Earthscape . A Manual of Environmental Planning. McGrawHill [B]

Simonds, J.O. (1961) Landscape Architecture New York McGraw Hill 1961 [B]

Steenbergen, C. (2008) Composing Landscapes . Analysis, Typology and Experiments for design. Birkhäuser

Steenbergen, C. Reh, W. (2001) Arquitectura y Paisaje . La proyectación de los grandes jardines europeos. Gustavo Gili [B]

Swaffield, S. (2002 ed.) Theory in Landscape Architecture . University of Pennsylvania PressVaccarino, R. (2000) Roberto Burle Marx. Landscapes Reflected . Princeton Architectural Press [B]

Waterman, T. (2009) Principios Básicos de la Arquitectura del Paisaje . Nerea Académica [B]

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Debuxo da Paisaxe/630G03001
Arte e Paisaxe/630G03005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Sistemas de Información Xeográfica 1/630G03007
Bioloxía das Plantas/630G03008

Materias que continúan o temario
Proxecto da Paisaxe 2/630G03015

Observacións

-O desenvolvemento de toda a práctica deberase realizar con debuxos realizados a man e de forma individual ou en grupo.

-Valorarase a asistencia ao taller, as entregas das prácticas e a participación en clase do alumn@  

-Ademais das entregas parciais o alumno deberá ter un pequeno caderno de notas de campo onde envorcará todas as súas reflexións, probas bosquexos, etc. (Pode ser tamaño A5 ou a elección)

-Tamaño recomendado A1 ou A2 Escala 1:2.000

PLAN DE CONTINXENCIA COVID-19. De non poder realizarse presencialmente as clases, tanto interactivas como expositivas, estas realizaranse en formato online. Do mesmo xeito se realizará a avaliación. Utilizaranse para eses fins a plataforma Teams, moodle USC e o correo electrónico.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías