Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Representación da Paisaxe Código 630G03011
Titulación
Grao en Paisaxe
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Expresión Gráfica Arquitectónica
Coordinación
Hermida Gonzalez, Luis
Correo electrónico
luis.hermida@udc.es
Profesorado
Hermida Gonzalez, Luis
Losada Pérez, Carlos
Correo electrónico
luis.hermida@udc.es
c.losada@udc.es
Web
Descrición xeral Representación basada en los principios de los sistemas: diédrico, acotado (representación topográfica y terrenos), axonométrico y cónico. Fundamentos de la teoría de sombras y claroscuro. Textura y color.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE01 - Aptitud para aplicar los procedimientos gráficos a la representación de espacios y objetos.
A2 CE02 - Aptitud para concebir y representar los atributos visuales de los objetos y dominar la proporción y las técnicas del dibujo,incluida la informática.
A3 CE03 - Conocimiento adecuado y aplicado al paisaje de los sistemas de representación espacial y fotográfica.
A4 CE04 - Conocimiento adecuado y aplicado al paisaje del análisis y teoría de la forma y las leyes de la percepción visual.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B7 CG2 - Conocer los sistemas de información y representación del paisaje.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente.
C2 CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet.
C3 CT3 - Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género. Capacidad para trabajar en grupo y abarcar situaciones problemáticas de forma colectiva.
C4 CT4 - Adquirir habilidades para la vida. y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables.
C5 CT5 - Estimular la capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas quecontribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.
C6 CT6 - Capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar, actividades. identificar las críticas, establecer plazosy cumplirlos. Capacidad de trabajo individual, con actitud autocrítica.
C7 CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultura de la sociedad.
C8 CT8 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de visión espacial e coñecemento de técnicas de representación gráfica A1
A2
A3
A4
B1
B2
B3
B4
B5
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Desenvolvemento de sistemas e técnicas de representación A1
A2
A3
A4
B1
B2
B3
B4
B5
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Aplicación dos sistemas e técnicas de representación ao estudo, análise e proxecto da paisaxe A1
A2
A3
A4
B1
B2
B3
B4
B5
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 01. INTRODUCIÓN E OBXECTIVOS. OS PRINCIPAIS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN Os sistemas de debuxo e representación.
As fases do proceso de debuxo.
Tipos de proxección e invariantes.
Clasificación dos principais sistemas de representación.
TEMA 02. SISTEMA DIÉDRICO Notacións e símbolos
Concepto do sistema Os planos de proxección.
Sistema europeo Sistema americano
Plantas e seccións.
Cambios de avión.
TEMA 03. SISTEMA ACOTADO Xeneralidades. Curvas de nivel
Perfís e panorámicas.
Análise e interpretación de superficies topográficas.
Formas de representar o terreo.
Explicacións.
Disposición dos aliñamentos: horizontal; con pendente constante; con pendente variable.
TEMA 04. SISTEMA AXONOMÉTRICO Concepto de sistema
Proxeccións ortogonais e oblicuas
Deseños axonométricos.
Axonometrias ortogonais: isometría, dimetria, trimetria.
Axonometría oblicua. Teorema de Pohlke-Schwarrz.
TEMA 05. PERSPECTIVA LINEAL Concepto de sistema Vocabulario básico
Representación da liña
Representación do plano
Aproximación histórica: a súa relación cos pintores.
Procedementos de clasificación e implementación.
Desenvolvemento dos diferentes métodos de realización.
TEMA 06. TÉCNICAS GRÁFICAS APLICADAS A SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN Avaliación tonal. A delimitación de valores.
Planificación da perspectiva, composición e valores tonais.
Elementos da teoría do claroscuro.
Sombras e avaliación tonal.
TEMA 07. TEORÍA E USO DA COR Edicións anteriores. A luz ea cor.
Teoría da cor Terminoloxía
Tres aspectos esenciais da cor: tonalidade, claridade (luminosidade) e saturación.
Sistemas de representación de cores.
Os parámetros psicofísicos da cor.
Balance cromático.
Cores e mesturas
TEMA 08. REALIZACIÓN DUN DEBUXO Secuencia de debuxos.
Elementos duros.
elementos brandos.
Textura
Cor

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A4 B7 C4 C5 C6 C7 15 5 20
Obradoiro A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C8 45 83 128
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Esta primeira metodoloxía desenvolve as bases de coñecemento da materia especificadas nos contidos. Nestas clases, os alumnos deben ter unha aptitude receptiva seguindo as explicacións do profesor na lousa, as proxeccións en pantalla e os sistemas informáticos (TIC). O alumno tomará notas e fará preguntas sobre os temas tratados. O obxectivo é proporcionar os conceptos e ferramentas necesarios para a súa comprensión desde unha perspectiva na que a paisaxe está sempre presente.
Obradoiro É nesta segunda metodoloxía que o alumno participa activamente no proceso de aprendizaxe, ante a necesidade de experimentar todos os coñecementos presentados nas conferencias, que deben ser adaptados. Formúlanse dous tipos de exercicios, que son resoltos principalmente a man e que o estudante debe desenvolver de forma individual:

1.- Práctica do debuxo semanal a bordo cunha duración dunha a dúas horas e que será recollida ao final da clase para a súa avaliación.

2.- Práctica de curso na que se realizará un traballo de representación nun contorno paisaxístico a especificar. Cada semana e nun espazo variable dunha a dúas horas, o alumno traballará e corrixirá o progreso deste traballo tutorial que tamén se desenvolverá sen contacto nas horas asignadas na planificación da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Obradoiro
Descrición
Tanto o contido das clases teóricas como as dúbidas relacionadas coas prácticas semanais e / ou o traballo do curso poden ser obxecto de consultas individuais de xeito tutorial ou por correo electrónico, dada a especificidade desta titulación, que se imparte simultaneamente en Lugo e A. Coruña

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A3 A4 B7 C4 C5 C6 C7 A asistencia ás clases controlarase, pasando a lista, ao comezo da mesma co obxectivo de promover a capacidade de traballo e a aprendizaxe continua. 20
Obradoiro A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C8 O profesor propoñerá os exercicios prácticos que o alumno terá que resolver na clase e rematar o completar en casa.
A busca da progresión cognitiva do alumno persegue en todo o desenvolvemento da visión espacial e no afondamento do grao de abstracción
da representación gráfica a través dos principales sistemas de representación. Avalíase o traballo presentado, a progresión, evolución e interacción co
grupo.

Habrá una data final de entrega das practicas de curso. Independentemente o profesor pode fixar entregas intermedias.

Asistencia mínima a clases magistrales: 80%
Entrega da totalidade das practicas en fecha.
80
 
Observacións avaliación

Para aprobar por curso os alumnos deberán superar cunha calificación mínima de 5, o 80% de todas as prácticas plantexadas, entregadas en data y cunha medía de todas as notas igual o superior a 5 sobre 10.

Proba final gráfica. Os alumnos que non superaran por curso os obxectivos marcados, farán unha proba final de avaliación (que coincidirán coa data fixada pola universidade en primeira e/ou segunda oportunidade) e/ou repetición de practicas segundo criterio do profesor. onde comprobarase o nivel obtido, por mor das competencias específicas sinaladas de coñecemento dos sistemas e técnicas de representación gráfica, polos métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva; valorando a capacidade para a preparación previa, concepción e redación de proxectos.

Para poder optar á evaluación os alumnos terán que asistir ao 80% das clases maxistrais e entregado a totalidade das practicas en data; salvo xustificación médica.


Fontes de información
Bibliografía básica Moreno Rivero (1996). El Color. Historia, teoría y aplicaciones. Ariel - ISBN 8434465841
Edward Hutchison (2012). El dibujo en el proyecto del paisaje. GG Barcelona - ISBN 9788425224560
Navarro de Zuvillaga (2008). Forma y Representación. AKAL - ISBN 9788446020189
Franco Taboada (2011). Geometria descriptiva para la representación arquitectónica. Fundamentos. andavira 9788484086260
González Cuasante (2005). Introducción al color. AKAL - ISBN 9788446009269
Vidal Alamar (2007). Perspectiva artística. UPV - ISBN 9788483631812
De Grandis (1985). Teoría y Uso del Color. Ediciones Cátedra

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxecto da Paisaxe 1/630G03010
Debuxo da Paisaxe/630G03001
Arte e Paisaxe/630G03005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxecto da Paisaxe 2/630G03015

Materias que continúan o temario
Proxecto da Paisaxe 3/630G03020

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías