Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Proxecto da Paisaxe 3 Código 630G03020
Titulación
Grao en Paisaxe
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Rodriguez Alvarez, Jorge
Correo electrónico
jorge.ralvarez@udc.es
Profesorado
Rodriguez Alvarez, Jorge
Rodriguez Blanco, Emilio
Correo electrónico
jorge.ralvarez@udc.es
emilio.rblanco@udc.es
Web
Descrición xeral A materia do proxecto da paisaxe 3 introducirá os principios e conceptos do uso de elementos vexetais nos proxectos de paisaxe. Polo tanto, prestarase especial atención á comprensión das características formais e estéticas das plantas e á súa función nun proxecto paisaxístico. Abordarase a pequena escala cun alto nivel de detalle e definición e incorporaranse aspectos e coñecementos doutras materias ensinadas no mesmo cuadrimestre ou anterior e que permiten formar un coñecemento e criterio de selección de especies en función da súa idoneidade biolóxica e compositiva.

Competencias do título
Código Competencias do título
A19 CE19 - Capacidad de describir, definir, representar los patrones espaciales relativos a las relaciones entre los volúmenes construidosy los espacios libres, para detectar las componentes materiales que cumplen con las intenciones del proyecto y son compatible conlas condiciones ambientales encontradas.
A24 CE24 - Capacidad para diseñar el mantenimiento, protección, ordenación, mejora, desarrollo, adaptación o transformación delpaisaje considerado por la introducción de intervenciones directas o con actores de diferente naturaleza
A25 CE25 - Capacidad de inventar, representar y expresar una situación con precisión y en una variedad de medios: escritos, gráficos,maquetas, informáticos.
A26 CE26 - Capacidad para diagnosticar, identificar, describir y caracterizar un paisaje a través de sus diferentes componentes endiferentes escalas.
A29 CE29 - Capacidad de inventar un proceso creando sus propias herramientas, para intervenir en el paisaje.
A33 CE33 - Capacidad para formular una visión de futuro expresando escenarios de evolución e imaginar diferentes modos de acciónsobre el paisaje.
A34 CE34 - Capacidad para superar las contingencias de una situación, siendo creativos, presentando una propuesta pertinente.
A35 CE35 - Programación, teniendo en cuenta los aspectos sociales, jerárquicos, materiales, técnicos, estéticos, así como las normasdimensionales y funcionales a gran escala proyectual.
A36 CE36 - Capacidad para negociar y tener en cuenta las solicitudes en cualquier etapa del proyecto.
A37 CE37 - Capacidad de proyectar una estrategia original y particular con distancia crítica.
A38 CE38 - Conocimiento adecuado de las teorías generales de la forma, la composición y los tipos paisaje.
A39 CE39 - Conocimiento adecuado de la historia general del paisaje.
A42 CE42 - Capacidad para proporcionar e integrar en el diseño de los elementos dinámicos, flujos y usos escalables y variables, losdesastres naturales, etc. Capacidad de simular estos cambios en el corto, mediano y largo plazo.
A45 CE45 - Capacidad de intervenir en los jardines y en los paisajes de valor histórico, redactar y/o colaborar en la ejecución de losproyectos de restauración y rehabilitación
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Conocer el papel de las bellas artes, la historia y las teorías del paisaje, así como las tecnologías y ciencias humanas relacionadas con este.
B7 CG2 - Conocer los sistemas de información y representación del paisaje.
B11 CG6 - Conocer los problemas físicos y ambientales; los factores hidrológicos y climáticos; la edafología y la calidad vegetal que determinan el paisaje.
B12 CG7 - Conocer las organizaciones, los actores, normativas y procedimientos para plasmar los proyectos de paisaje y estudios medioambientales.
B13 CG8 - Comprender las relaciones entre el territorio, la cultura, la economía, el clima, las personas y las edificaciones .
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente.
C2 CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet.
C3 CT3 - Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género. Capacidad para trabajar en grupo y abarcar situaciones problemáticas de forma colectiva.
C4 CT4 - Adquirir habilidades para la vida. y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables.
C5 CT5 - Estimular la capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas quecontribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.
C6 CT6 - Capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar, actividades. identificar las críticas, establecer plazosy cumplirlos. Capacidad de trabajo individual, con actitud autocrítica.
C7 CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultura de la sociedad.
C8 CT8 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para analizar, definir criterios de intervención, elementos a avaliar e áreas a abordar Capacidade para construír un enfoque persoal orixinal do proxecto paisaxístico mediante a combinación do proceso artístico e analítico Capacidade para o deseño, restauración, xestión, mantemento e administración de espazos abertos privados e públicos como xardíns, parques, estradas ou prazas de xardín. ambientes de complexos turísticos, industriais, comerciais, deportivos ou educativos, etc., así como o contorno de infraestruturas públicas como estradas, presas, minas, vertedoiros, etc. Capacidade para realizar estudos económicos e calendarios de obras de proxectos paisaxísticos. Capacidade de asesoramento, consultoría, investigación e asesoramento técnico en paisaxe A19
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C7
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Contidos
Temas Subtemas
A introdución do material vexetal como elemento compositivo. O proxecto da planta
A escala doméstica
Aplicación funcional e compositiva do elemento vexetal en xardinería Plantación estrutural
Elementos focais
Elementos ornamentais
Elementos tapizantes
Estilos de plantación Do xardín formal á inspiración natural
O uso da cor, textura e forma das especies de plantas
Interese estacional
Significado e narrativa no deseño do xardín A linguaxe da paisaxe
Significado en proxectos de paisaxe

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba práctica A45 A42 A39 A38 A37 A36 A35 A34 A33 A29 A26 A25 A24 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 4 8
Traballos tutelados A45 A42 A39 A38 A37 A36 A35 A34 A33 A29 A26 A25 A24 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 36 66
Obradoiro A45 A42 A39 A38 A37 A36 A35 A34 A33 A29 A26 A25 A24 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 45 75
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba práctica Proba cara a cara consistente na resolución dun proxecto paisaxístico a nivel de anteproxecto cunha duración aproximada de 3 horas
Traballos tutelados O traballo práctico do desenvolvemento do curso resumirase nun documento que se presentará ao final. É un proxecto de deseño e execución dun xardín cuxas características específicas serán detalladas no primeiro día de clase.
Obradoiro O obradoiro consistirá nas sesións de discusión, debate, exposición e crítica que terán lugar na aula. Incluirá sesións teóricas nas que se explicarán os principais conceptos dos contidos do curso, prácticas curtas para resolver e entregar en clase e correccións individuais e de grupo dos traballos supervisados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
As actividades do obradoiro inclue atención individual
Os alumnos poderán solicitar tutorías nos horarios designados

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba práctica A45 A42 A39 A38 A37 A36 A35 A34 A33 A29 A26 A25 A24 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valorarase a aplicación dos principios explicados ao longo do curso. A coherencia compositiva, os criterios de elección da especie, a relación entre os elementos da planta e o resto dos elementos da composición, a formación dunha estrutura e a creación de significado. Tamén se prestará atención especial á representación e á lexibilidade da proposta. 20
Traballos tutelados A45 A42 A39 A38 A37 A36 A35 A34 A33 A29 A26 A25 A24 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Avaliarase a capacidade de realizar un proxecto paisaxístico a pequena escala e un alto nivel de detalle. Os alumnos deben ser capaces de completar un documento lexible, utilizando notacións e estándares de representación da materia. O proxecto debe ter obxectivos e discursos narrativos iniciais que correspondan á súa definición final, tamén debe posuír unha coherencia compositiva, lóxica funcional e viabilidade desde un punto de vista construtivo e biolóxico. 60
Obradoiro A45 A42 A39 A38 A37 A36 A35 A34 A33 A29 A26 A25 A24 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valorarase a participación nos obradoiros, a evolución e demostración na adquisición de coñecementos sobre teoría da paisaxe e habilidades como a expresión de ideas, a articulación dun discurso coherente e o enfrontamento de puntos de vista. 20
 
Observacións avaliación

A asistencia a
clase é obrigatoria, hai un mínimo de 80% de asistencia para superar a materia.

A avaliación será continua.Os sistemas de avaliación axustaranse ao establecido na Normativa vixente de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións de estudos de grao e máster universitario da Universidade da Coruña e da Universidade de Santiago de Compostela. 

Para aprobar  o alumno debe acadar unha nota igual ou superior a un 5 tanto nas prácticas individuais como na prácticas de grupo, de non ser así non se fará media. Asemade o estudante debe ter unha asistencia mínima do 80% e todas as súas prácticas deberán ser entregadas nas datas especificadas.

Haberá exames (e/ou repetición de entregas, a xuízo do docente) de primeira e segunda oportunidade nas datas fixadas e a celebrar na EPS de Lugo, aos que só poderán presentarse os alumnos que teñan a asistencia mínima do 80% a sesións maxistrais e obradoiro e todas as prácticas semanais e de curso entregadas nas datas requeridas.


Fontes de información
Bibliografía básica

 [B] Disponible en la biblioteca de la UDC

Ábalos, I. (2008) Atlas pintoresco .Vol. 1: el observatorio. Gustavo Gili [B]

Ábalos, I. (2008) Atlas pintoresco .Vol. 2: los viajes. Gustavo Gili [B]

Ábalos, I. (2009) Naturaleza y artificio : el ideal pintoresco en la arquitectura y paisajismo contemporáneos. Gustavo Gili [B]

Álvarez, D. (2007) El Jardín en la arquitectura del siglo XX . Editorial Reverté [B]

Batlle, E. (2011) El jardin de la metrópoli. Gustavo Gili. Barcelona

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Jellicoe G. y S. (1995) El Paisaje del Hombre Barcelona G.G. [B]

Laurie, M. (1995) Introducción a la Arquitectura del Paisaje Barcelona G.G. [B]

Levy, Leah (1998) Kathryn Gustafson. Sculpting the land . Spacemakers Press [B]

Lynch, K. (1980) La Planificación del Sitio Barcelona G.G. 1980 [B]

McGrath, B. (2008) Digital Modelling for Urban Design . Wiley [B]

Mertens, E. (2010) Visualizing Landscape Architecture . Birkhäuser [B]

Molinari, L. ed. (2000) West 8 . Skira [B]

Montero, M. I. (2001) Burle Marx el paisaje lírico . GG [B]

Navés Viñas, F. (1992) El Arbol en la Jardineriay el Paisajismo Barcelona Omega 1992 [B]

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Reid, G.W. (2002) Landscape Graphics . Plan, section and Perspective Drawing of Landscape Spaces. Watson Guptill. New York [B]

Rodríguez Álvarez, J. (2015) Apuntes de paisaje: el análisis ambiental. Repronor [disponibles en reprografía]

Shannon, K. Smets, M. (2010) The Landscape ofContemporary Infrastructure . Nai Publishers

Simonds, J. O. (1978) Earthscape . A Manual of Environmental Planning. McGrawHill [B]

Simonds, J.O. (1961) Landscape Architecture New York McGraw Hill 1961 [B]

Steenbergen, C. (2008) Composing Landscapes . Analysis, Typology and Experiments for design. Birkhäuser

Steenbergen, C. Reh, W. (2001) Arquitectura y Paisaje . La proyectación de los grandes jardines europeos. Gustavo Gili [B]

Swaffield, S. (2002 ed.) Theory in Landscape Architecture . University of Pennsylvania PressVaccarino, R. (2000) Roberto Burle Marx. Landscapes Reflected . Princeton Architectural Press [B]

Waterman, T. (2009) Principios Básicos de la Arquitectura del Paisaje . Nerea Académica [B]

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías