Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Construción Aplicada 1 Código 630G03022
Titulación
Grao en Paisaxe
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Coordinación
Redondo Porto, Alberto
Correo electrónico
a.redondo@udc.es
Profesorado
Mariño Allegue, Ramón Ángel
Redondo Porto, Alberto
Torres Labandeira, Manuel Luis
Correo electrónico
a.redondo@udc.es
Web
Descrición xeral A materia de Construción Aplicada 1, xunto con Construción Aplicada 2, constitúe unha base de coñecemento para o alumnado en canto á ciencia dos materiais e os sistemas construtivos, centrados en escavacións, contención, bioconstrución, bioienxeñería e construción de fábricas. Este coñecemento permite afrontar a integración destes elementos construtivos en particular dentro do proxecto da paisaxe.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos Non se realizarán cambios 2. Metodoloxías Metodoloxías docentes que se manteñen Sesión maxistral Solución de problemas Estudo de casos Traballos tutelados Proba de resposta múltiple Metodoloxías docentes que se modifican Proba obxectiva (non se realizará a evaluación dos coñecementos correspondentes incorpórase a “Traballos tutelados”) 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar tutorías virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados. Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Ademais dos contidos e documentación complementaria que se subirá a Moodle. Abriranse tarefas específicas para o control e seguimento periódico do avance dos traballos tutelados. Teams: dúas sesións semanais en grupo para a exposición dos contidos teóricos e dúas sesións semanais para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. O Teams utilizase tamén para a realización de tutorías 4. Modificacións na avaliación A avaliación basearase nos traballos tutelados (100%) Observacións de avaliación: Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente 5. Modificacións da bibliografía Non se realizarán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A52 CE52 - Conocimiento de las técnicas de restauración paisajística, los sistemas de cubiertas ecológicas y jardines verticales, y suaplicación en el paisaje.
A54 CE54 - Conocimiento adecuado de las fases de construcción y secuencias en el diseño del proyecto paisajístico.
A60 CE60 - Conocimiento de la mecánica de sólidos, de medios continuos y del suelo, así como de las cualidades plásticas, elásticas yde resistencia de los materiales de obra pesada.
A62 CE62 - Conocimiento adecuado de las características físicas y químicas, los procedimientos de producción, la patología y el uso delos materiales de construcción aplicado al paisaje.
A63 CE63 - Conocimiento adecuado para aplicar las normas técnicas y constructivas aplicadas al paisaje.
A64 CE64 - Conocimiento adecuado de las fases de construcción y secuencias en el diseño del proyecto paisajístico.
A65 CE65 - Capacidad para valorar las obras, redactar los pliegos de condiciones; elección de los equipos y materiales; etc.
A66 CE66 - Conocimiento adecuado del proyecto de seguridad y salud en obras relacionadas con el paisaje.
A67 CE67 - Aptitud para concebir, calcular, diseñar, integrar en el paisaje y ejecutar instalaciones de suministro, riego, iluminación,tratamiento y drenaje de aguas en el paisaje.
A68 CE68 - Conocimiento adecuado para concebir, diseñar, integrar en el paisaje y ejecutar soluciones de terraplenes, excavaciones,cimentaciones, consolidaciones y estructuras de contención.
A70 CE70 - Elaboración, presentación y defensa ante un Tribunal Universitario de un Proyecto de Paisaje original, realizadoindividualmente
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Conocer el papel de las bellas artes, la historia y las teorías del paisaje, así como las tecnologías y ciencias humanas relacionadas con este.
B9 CG4 - Comprender los problemas de la concepción constructiva y estructural vinculados con los proyectos de paisaje así como las técnicas de resolución de estos.
B11 CG6 - Conocer los problemas físicos y ambientales; los factores hidrológicos y climáticos; la edafología y la calidad vegetal que determinan el paisaje.
B12 CG7 - Conocer las organizaciones, los actores, normativas y procedimientos para plasmar los proyectos de paisaje y estudios medioambientales.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente.
C2 CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet.
C3 CT3 - Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género. Capacidad para trabajar en grupo y abarcar situaciones problemáticas de forma colectiva.
C4 CT4 - Adquirir habilidades para la vida. y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables.
C5 CT5 - Estimular la capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas quecontribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.
C6 CT6 - Capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar, actividades. identificar las críticas, establecer plazosy cumplirlos. Capacidad de trabajo individual, con actitud autocrítica.
C7 CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultura de la sociedad.
C8 CT8 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer adecuadamente las características físicas y químicas, los procedimientos de producción, la patología y el uso de los materiales de construcción empleados. A60
A62
A67
B1
B3
C1
C7
Apto para concebir, diseñar e integrar en intervenciones paisajísticas y soluciones de excavación, contención y cimentación básicas. A52
A67
A68
A70
B2
B5
B6
C1
C2
C5
Es apto para aplicar las normas técnicas y constructivas aplicadas al paisaje A63
B2
B12
C2
C6
Capacidad para valorar las obras, redactar los pliegos de condiciones, elección de los equipos y materiales en proyectos del paisaje. A54
A70
B2
B12
C1
C2
C3
C6
C8
Conocimiento del proyecto de seguridad y salud en obra. A54
A63
A66
A70
B2
B12
C1
C4
Conocimiento de las fases de construcción y secuencias en el diseño del proyecto paisajístico A54
A63
A64
A65
A70
B2
B4
B9
B11
B12
C1
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
Ciencia dos materiais Introdución: a construción da paisaxe
Comportamento estrutural: compresión, tracción, flexión
Características físico-mecánicas dos materiais
A influencia da forma no comportamento resistente
A pedra como material de construción
O formigón, características, tipos, a protección do formigón
A construción en formigón: elementos construtivos, acabados
A madeira, estrutura interna. Produtos derivados da madeira
A madeira: axentes degradadores. Protección da madeira
Os metais, o aceiro. Produtos metálicos. A protección do aceiro
Terreos e escavacións Propiedades físicas e mecánicas dos solos
Empuxe de terreos
Técnicas de recoñecemento de solos
Sistemas de escavación.
Estabilidade das escavacións. Estabilidade de noiros
Sistemas de contención.
Bioconstrución. Bioenxeñería
Sistemas de contención
Tipoloxía de muros
Criterios de predimensionamiento
Bioconstrución
Construción Sostible
Condicionamentos ambientais da construción
Técnicas de bioconstrución
Bioenxeñería
Técnicas de recubrimento
Técnicas de estabilización
Técnicas mixtas
Técnicas complementarias
Sistemas de cimentación Importancia
Tipoloxía das cimentacións
Clasificación funcional
Criterios de predimensionamiento
Cálculo de zapatas
Disposicións construtivas


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A54 A70 10 15 25
Estudo de casos A52 A60 A63 A64 A67 A68 A70 B2 B9 B12 C8 20 8 28
Traballos tutelados A54 A60 A63 A64 A70 B2 B4 B5 B6 B9 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 0 20 20
Proba de resposta múltiple A60 A62 B3 B9 0 2 2
Proba obxectiva A60 A62 A63 A64 2 0 2
Sesión maxistral A54 A60 A62 A63 A64 A65 A66 A68 B1 B9 B11 B12 C7 30 42 72
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Resolución de situacións problemáticas concretas relacionadas cos contidos da materia.
Estudo de casos Descrición dunha situación específica onde se aborda un problema que ten ser comprendido, valorado e resolto, que se lle fará ao alumnado, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión.
Traballos tutelados Orientados a promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela do docente.
Proba de resposta múltiple Para verificar o grao de adquisición de coñecementos en diversos momentos do proceso de ensino-aprendizaxe.
Proba obxectiva Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso medios audiovisuais e buscando a participación activa do alumnado coa introdución de preguntas sobre os contidos expostos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
O seguimento do traballo e as dúbidas que poidan xurdir a este respecto tamén se poderá facer de maneira presencial a través de titorías ou ben por medios telemáticos.

As dúbidas relacionadas coas sesións expositivas e interactivas poden ser consultadas en titorías individuais presenciais ou por medios telemáticos (correo electrónico, Aula Virtual, MS Teams).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A60 A62 A63 A64 Constitúe unha ferramenta de medida para avaliar os coñecementos, aptitudes e actitudes adquiridas ao longo do proceso de ensino-aprendizaxe da materia. 40
Traballos tutelados A54 A60 A63 A64 A70 B2 B4 B5 B6 B9 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Serán traballos que se propoñerán ao alumnado a realizar de xeito individual, ben sobre contidos específicos da materia, ou ben de xeito singular sobre o desenvolvemento dos pasos a seguir para o deseño dun dos elementos construtivos abordados no estudo da materia. 60
 
Observacións avaliación

Estes criterios son
válidos tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. Aos alumnos
repetidores gardaráselles a nota do traballo de curso ata dúas convocatorias.



Os estudantes que
teñan concedida unha dispensa de asistencia a algunha das actividades docentes
programadas de acordo co disposto na 
Instrución 1/2017 da Secretaría 
Xeral, deberán realizar un exame que valerá o 100% da cualificación
final.



Para os casos de
realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito
na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión
de cualificacións.



En calquera escenario:
para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de
aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación  do  rendemento
académico dous  estudantes e de revisión
de  cualificacións.


Fontes de información
Bibliografía básica Calavera Ruiz, J. (2000). Cálculo de estructuras de cimentación. 4ª ed. Madrid. Instituto Técnico de Materiales y Construcciones. INTEMAC
Ministerio de Fomento (2010). Código Técnico de la Edificación. Madrid. DB SE-C: Cimientos. http://www.codigotecnico.org/web/recursos/documentos
Pérez Valcarcel Juan B. (2004). Excavaciones urbanas y estructuras de contención. Colegio Oficial de Arquitectos de Galicia
Arriaga Martitegui (coordinador) (1994). Guía de la madera. AITIM
Oficina de Cooperación Suiza en America Central (2013). Manual de Bioingniería Reduciendo riesgos y adaptándonos al cambio climático.
Fernández Madrid Joaquín (1996). Manual del Granito para Arquitectos. Asociación Gallega de Graniteros
(1984). NTE Acondicionamiento del terreno Cimentaciones . MOPU
López Candeira José Antonio (2002). Tratamiento del espacio exterior. Munilla-Lería

Bibliografía complementaria Deplazes, A. (ed. (2010). Construir la Arquitectura. De la materia en bruto al edificio; un manual. ed. GG
(2008). EHE-08 Instrucción de Hormigón Estructural . RD 1247/2008
AENOR (1999-2001). Eurocódigo 7: proyecto geotécnico. AENOR
Calavera Ruiz, J. (2009). Fichas de ejecución de obras de hormigón. Instituto Técnico de Materiales y Construcciones. INTEMAC
(2019). Guía para el proyecto de cimentaciones en obras de carretera con Eurocódigo 7: Bases del proyecto geotécnico. Ministerio de Fomento
Fernández Cánovas, M. (2007). Hormigón: adaptado a la Instrucción de recepción de cementos y a la Instrucción de hormigón estructural EHE.. Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
(1984). NTE Acondicionamiento del terreno Cimentaciones . MOPU
Schmitt, H., Heene A (1998). Tratado de construcción. Gustavo Gili


Recomendacións
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Materias que continúan o temario
Construción Aplicada 2/630G03026

Observacións

Observacións do plan de continxencia:

Os contidos desta guía corresponden ás condicións dun escenario dunha normalidade adaptada onde poida existir presencialidade e de acordo coas medidas que establezan as autoridades competentes. No caso de escenarios diferentes adoptaranse as indicacións correspondentes das autoridades competentes e as especificacións do plan de continxencia.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías