Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Proxecto da Paisaxe 4 Código 630G03024
Titulación
Grao en Paisaxe
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
García Fontán, Cristina
Correo electrónico
cristina.garcia.fontan@udc.es
Profesorado
García Fontán, Cristina
Irisarri Castro, Jesús
Correo electrónico
cristina.garcia.fontan@udc.es
j.irisarri@udc.es
Web
Descrición xeral PAISAXE RURAL E LITORAL. ESTRATEXIAS DE INTERVENCIÓN E REXENERACIÓN.
Baséase na realización de análises e propostas de intervención a escala territorial. Un dos puntos fundamentales de incidencia será a auga. As paisaxes da auga e o papel da auga na paisaxe. Incidindo tamén na importancia da paisaxe como soporte productivo e de manexo e xestión. Exploraranse tamén estratexias e mecanismos para realizar procesos de transformación e de uso da paisaxe. Tendo en conta as limitacións naturais e/ou humanas e os posibles confitos de uso.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
- Non se realizan cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Actividades iniciais
- Sesión maxistral -
Obradoiro -
Lecturas
*Metodoloxías docentes que se modifican - Saídas a campo (Incorporaranse a sesións de discusión dirixida sobre o lugar de intervención)
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado –
Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos do obradoiro.
– Moodle da USC: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros de actividade específica” para desenvolver as lecturas e os contidos das clases maxistrais, a través das que se se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en peque no grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.
4. Modificacións na avaliación *Observacións de avaliación:
Non se realizan cambios na avaliación. 3Os traballos entregaranse a través da plataforma moodle en vez de en papel.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non é necesario modificar a bibliografía.

Competencias do título
Código Competencias do título
A19 CE19 - Capacidad de describir, definir, representar los patrones espaciales relativos a las relaciones entre los volúmenes construidosy los espacios libres, para detectar las componentes materiales que cumplen con las intenciones del proyecto y son compatible conlas condiciones ambientales encontradas.
A20 CE20 - Capacidad para elaborar catálogos, atlas, estudios e informes medioambientales, paisajísticos y de corrección de impactosambientales.
A21 CE21 - Aptitud para elaborar y gestionar proyectos paisajísticos y/o de ajardinamiento que se ajusten a criterios técnicos,socioeconómicos y sostenibles.
A22 CE22 - Conocimiento para aplicar normas y ordenanzas urbanísticas.
A23 CE23 - Comprensión de la responsabilidad ética del paisaje en relación con las expectativas de los actuantes.
A24 CE24 - Capacidad para diseñar el mantenimiento, protección, ordenación, mejora, desarrollo, adaptación o transformación delpaisaje considerado por la introducción de intervenciones directas o con actores de diferente naturaleza
A25 CE25 - Capacidad de inventar, representar y expresar una situación con precisión y en una variedad de medios: escritos, gráficos,maquetas, informáticos.
A26 CE26 - Capacidad para diagnosticar, identificar, describir y caracterizar un paisaje a través de sus diferentes componentes endiferentes escalas.
A27 CE27 - Conocimientos generales relacionados con el paisaje, los campos relacionados y sus características históricas y actuales:agricultura, teoría de parques y jardines, arte, arquitectura, diseño urbano, planificación urbana, tecnologías y ciencias humanasrelacionadas.
A31 CE31 - Cultura y comprensión de las estrategias de intervención en términos de paisaje y de control ambiental.
A36 CE36 - Capacidad para negociar y tener en cuenta las solicitudes en cualquier etapa del proyecto.
A37 CE37 - Capacidad de proyectar una estrategia original y particular con distancia crítica.
A38 CE38 - Conocimiento adecuado de las teorías generales de la forma, la composición y los tipos paisaje.
A41 CE41 - Capacidad para expresar el diagnóstico y pronóstico de una situación paisaje de manera racional, articulando característicassensibles; organización espacial física y humana; elementos vivos, la evolución morfológica e histórica, que describe los factores yagentes en el trabajo.
A42 CE42 - Capacidad para proporcionar e integrar en el diseño de los elementos dinámicos, flujos y usos escalables y variables, losdesastres naturales, etc. Capacidad de simular estos cambios en el corto, mediano y largo plazo.
A46 CE46 - Elaboración, presentación y defensa de un Proyecto de Paisaje original, realizado individualmente.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Conocer el papel de las bellas artes, la historia y las teorías del paisaje, así como las tecnologías y ciencias humanas relacionadas con este.
B7 CG2 - Conocer los sistemas de información y representación del paisaje.
B11 CG6 - Conocer los problemas físicos y ambientales; los factores hidrológicos y climáticos; la edafología y la calidad vegetal que determinan el paisaje.
B12 CG7 - Conocer las organizaciones, los actores, normativas y procedimientos para plasmar los proyectos de paisaje y estudios medioambientales.
B13 CG8 - Comprender las relaciones entre el territorio, la cultura, la economía, el clima, las personas y las edificaciones .
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente.
C2 CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet.
C3 CT3 - Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género. Capacidad para trabajar en grupo y abarcar situaciones problemáticas de forma colectiva.
C4 CT4 - Adquirir habilidades para la vida. y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables.
C5 CT5 - Estimular la capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas quecontribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.
C6 CT6 - Capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar, actividades. identificar las críticas, establecer plazosy cumplirlos. Capacidad de trabajo individual, con actitud autocrítica.
C7 CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultura de la sociedad.
C8 CT8 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para realizar análises e propostas de intervención a escala territorial. Un dos puntos fundamentales de incidencia será a auga. As paisaxes da auga e o papel da auga na paisaxe. Incidindo tamén na importancia da paisaxe como soporte productivo e de manexo e xestión. Exploraranse tamén estratexias e mecanismos para realizar procesos de transformación e de uso da paisaxe. Tendo en conta as limitacións naturais e/ou humanas e os posibles confitos de uso. A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A31
A36
A37
A38
A41
A42
A46
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
A escala territorial Propostas de análise e intervención.
A auga As paisaxes da auga e o papel da auga na paisaxe
Os cursos fluviais A xestión da auga
Paisaxe de costa O litoral de Galicia
Paisaxe produtiva Escalas e xestión

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A22 B13 C4 1 14 15
Saídas de campo A19 A20 15 15 30
Obradoiro A21 A24 A25 A26 A36 A37 A41 A42 A46 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 85 136 221
Sesión maxistral A23 A27 A31 A38 B6 B7 B11 B12 30 0 30
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Saídas de campo Visitas a os lugares da intervención de proxecto e análise, observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.)
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
No obradoiro se realiza a atención personalizada ó alumno correxindo o seu traballo semana a semana.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A23 A27 A31 A38 B6 B7 B11 B12 Valorarase a asistencia e a participación na aula 10
Obradoiro A21 A24 A25 A26 A36 A37 A41 A42 A46 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 Avaliarase o resultado de traballo de taller tanto o individual como o colectivo das distintas prácticas entregadas. É necesario ter este traballo aprobado para superar a materia. 90
 
Observacións avaliación



A avaliacio?n sera? continua.Os sistemas de avaliacio?n axustaranse ao establecido na
Normativa vixente de avaliacio?n, revisio?n e reclamacio?n das cualificacio?ns de estudos de
grao e ma?ster universitario da Universidade da Corun?a e da Universidade de Santiago
de Compostela.


Para aprobar o alumno debe acadar unha nota igual ou superior a un 5 tanto nas
pra?cticas individuais como na pra?cticas de grupo, de non ser asi? non se fara? media.
Asemade o estudante debe ter unha asistencia mi?nima do 80% e todas as su?as pra?cticas
debera?n ser entregadas nas datas especificadas.


Habera? exames (e/ou repeticio?n de entregas, a xui?zo do docente) de primeira e segunda
oportunidade nas datas fixadas e a celebrar na Universidade da Coruña, aos que so? podera?n
presentarse os alumnos que ten?an a asistencia mi?nima do 80% a sesio?ns maxistrais e
obradoiro e todas as pra?cticas semanais e de curso entregadas nas datas requeridas. 





Fontes de información
Bibliografía básica

Conformarase unha bibliografía específica segundo as líneas de proxecto de cada alumno adaptando e persoalizando as fontes de información e referencias en cada caso.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxecto da Paisaxe 3/630G03020
Proxecto da Paisaxe 2/630G03015
Proxecto da Paisaxe 1/630G03010

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Enxeñería da Paisaxe/630G03021
Construción Aplicada 1/630G03022

Materias que continúan o temario
Proxecto da Paisaxe 5/630G03028

Observacións

-Ademais das entregas parciais o alumno debera? ter un pequeno caderno de notas de campo onde envorcara? todas as su?as reflexio?ns, probas bosquexos, etc. (Pode ser taman?o A5 ou a eleccio?n) 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías