Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Gestión Social del Paisaje Código 630G03027
Titulación
Grao en Paisaxe
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 2º cuatrimestre
Tercero Obligatoria 6
Idioma
Castellano
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Coordinador/a
Lois González, Rubén
Correo electrónico
Profesorado
Lois González, Rubén
Piñeira Mantiñan, Maria Jose
Correo electrónico
Web http://https://www.usc.gal/es/centros/eps/materia.html?materia=144168&ano=71&idioma=2
Descripción general Obxectivos da materia
- Coñecer os instrumentos e modelos participativos de intervención e planificación da paisaxe (catálogos, cartas da paisaxe, atlas, etc.).
- Identificar os procedementos e métodos empregados para canalizar a participación social na custodia do territorio e na protección da paisaxe.
- Aprender a deseñar instrumentos de consulta para a xestión democrática da paisaxe.
- Coñecer exemplos de participación pública na salvagarda da paisaxe: os exemplos de catálogos e de guías da paisaxe urbana.
Plan de contingencia Todo o plantexamento do programa para o Curso 2020-21 poderá verse alterado en función de calquera problema epidemiolóxico que acompañe aos posibles rebrotes do COVID-19.
En función da planificación docente e da metodoloxía de ensino-aprendizaxe, a avaliación desagrégase en dúas compoñentes formativas, cos pesos
seguintes: entregas de avaliación continua, 50%; e exame, 50%. De acordo coas directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial
segura no curso 2020-2021, prevense tres escenarios.
1. Escenario «Normalidade adaptada»
1.1. O 50% das entregas de avaliación continua resultará das aulas interactivas previstas. Nesta compoñente terase en conta a participación activa
do alumnado nas aulas e mais a memoria reflexiva da saída de campo. En todas as entregas, os plaxios, tanto de autores/as e de Internet coma
entre alumnos/as, comportarán suspender.
1.2. O 50% do exame será presencial para todo o alumnado, na data estabelecida pola Facultade de Xeografía e Historia. Nas preguntas tipo test, as
respostas equivocadas restarán.
1.3. Se a media non resultase nunha cualificación por riba de 5 na primeira oportunidade, pódese afrontar a segunda oportunidade de avaliación. Na
segunda oportunidade non se pode producir avaliación continua, polo que esa compoñente tamén será obxecto de avaliación mediante un exame.
1.4. Para o alumnado coa dispensa concedida, a compoñente de avaliación continua será avaliada mediante un exame presencial equivalente.
1.5. Dentro da primeira compoñente, prevese unha saída de campo. Para aquel alumnado sen a dispensa concedida, trátase dunha actividade de
ensino-aprendizaxe regular. Porén, se alguén non puidese asistir, facultarase unha entrega alternativa.
2. Escenario «Distanciamento»
2.1. De se poderen realizar as aulas interactivas, desenvolveranse o máis parecidas que sexa posíbel ao primeiro escenario. Porén, non se terá en
conta a participación activa do alumnado nas aulas nin haberá traballo de campo. De non se poderen realizar as aulas interactivas, proporanse
tarefas a través de Campus Virtual que serán avaliábeis. En todas as entregas, os plaxios, tanto de autores/as e de Internet coma entre
alumnos/as, comportarán suspender.
2.2. O 50% do exame será telemático, na data estabelecida pola Facultade de Xeografía e Historia.Nas preguntas tipo test, as respostas equivocadas
restarán.
2.3. Se a media non resultase nunha cualificación por riba de 5 na primeira oportunidade, pódese afrontar a segunda oportunidade de avaliación. Na
segunda oportunidade non se pode producir avaliación continua, polo que esa compoñente tamén será obxecto de avaliación mediante un exame
telemático.
2.4. Para o alumnado coa dispensa concedida, a compoñente de avaliación continua só será avaliada mediante un exame telemático equivalente na
primeira oportunidade.
3. Escenario «Peche das instalacións»
3.1. O 50% das entregas de avaliación continua resultará de tarefas a través de Campus Virtual que serán avaliábeis. En todas as entregas, os
plaxios, tanto de autores/as e de Internet coma entre alumnos/as, comportarán suspender.
3.2. O 50% do exame será telemático, na data estabelecida pola Facultade de Xeografía e Historia. Nas preguntas tipo test, as respostas
equivocadas restarán.
3.3. Se a media non resultase nunha cualificación por riba de 5 na primeira oportunidade, pódese afrontar a segunda oportunidade de avaliación. Na segunda oportunidade, a primeira compoñente tamén será obxecto de avaliación mediante un exame telemático.

Competencias del título
Código Competencias del título

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
- Coñecer os instrumentos e modelos participativos de intervención e planificación da paisaxe (catálogos, cartas da paisaxe, atlas, etc.). - Identificar os procedementos e métodos empregados para canalizar a participación social na custodia do territorio e na protección da paisaxe. - Aprender a deseñar instrumentos de consulta para a xestión democrática da paisaxe. - Coñecer exemplos de participación pública na salvagarda da paisaxe: os exemplos de catálogos e de guías da paisaxe urbana.

Contenidos
Tema Subtema
1.- A ordenación e planificación territorial participativa: antecedentes e exemplos. .
2.- Os instrumentos de preservación e posta en valor da paisaxe: unha nova xeración do ordenamento ambiental e territorial. .
3.- O dereito cidadá a unha paisaxe harmónica e de calidade .
4.- A planificación democrática e de base: cómo facer unha carta e un catálogo de paisaxe. .
5.- As dinámicas e os grupos colectivos de discusión: as claves da súa organización e funcionamento. .
6.- Un exemplo participativo en Galicia: a Guía da Paisaxe Urbana. .

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Seminario 40 60 100
Prueba objetiva 2 0 2
Sesión magistral 15 28 43
 
Atención personalizada 5 0 5
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Seminario
Prueba objetiva
Sesión magistral

Atención personalizada
Metodologías
Seminario
Descripción
O temario desenvolverase da maneira máis equilibrada posible, en función da extensión de cada tema, combinando a docencia expositiva coa interactiva (prácticas de aula e de campo). A parte teórica desenvolverase na aula e tamén a través de actividades non presenciais.
Realizaranse prácticas de campo de acordo co horario oficial da materia e segundo dispoñibilidades orzamentarias. O alumnado deberá entregar unha memoria escrita desas actividades.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Seminario entregas de avaliación continua resultará das aulas interactivas previstas. Nesta compoñente terase en conta a participación activa do alumnado nas aulas e mais a memoria reflexiva da saída de campo. En todas as entregas, os plaxios, tanto de autores/as e de Internet coma entre alumnos/as, comportarán suspender. 50
Prueba objetiva O exame será presencial para todo o alumnado, na data estabelecida pola Facultade de Xeografía e Historia. Nas preguntas tipo test, as respostas equivocadas restarán. 50
 
Observaciones evaluación

En función da planificación docente e da metodoloxía de ensino-aprendizaxe, a avaliación desagrégase en dúas compoñentes formativas, cos pesos

seguintes: entregas de avaliación continua, 50%; e exame, 50%. De acordo coas directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial

segura no curso 2020-2021, prevense tres escenarios.

1. Escenario «Normalidade adaptada»

1.1. O 50% das entregas de avaliación continua resultará das aulas interactivas previstas. Nesta compoñente terase en conta a participación activa do alumnado nas aulas e mais a memoria reflexiva da saída de campo. En todas as entregas, os plaxios, tanto de autores/as e de Internet coma entre alumnos/as, comportarán suspender.

1.2. O 50% do exame será presencial para todo o alumnado, na data estabelecida pola Facultade de Xeografía e Historia. Nas preguntas tipo test, as respostas equivocadas restarán.

1.3. Se a media non resultase nunha cualificación por riba de 5 na primeira oportunidade, pódese afrontar a segunda oportunidade de avaliación. Na segunda oportunidade non se pode producir avaliación continua, polo que esa compoñente tamén será obxecto de avaliación mediante un exame.

1.4. Para o alumnado coa dispensa concedida, a compoñente de avaliación continua será avaliada mediante un exame presencial equivalente.

1.5. Dentro da primeira compoñente, prevese unha saída de campo. Para aquel alumnado sen a dispensa concedida, trátase dunha actividade de ensino-aprendizaxe regular. Porén, se alguén non puidese asistir, facultarase unha entrega alternativa.


Fuentes de información
Básica

- Busquets, J. e Cortina, A. (coords.) (2009): Gestión del paisaje. Manual de protección, gestión y ordenación del paisaje. Barcelona: Ariel.

-González, A. et al (2019). Guía de estudos da paisaxe urbana. Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda. Xunta de Galicia.

https://cmatv.xunta.gal/c/document_library/get_file?folderId=444733&name=DLFE-53007.pdf

- Howard, P.; Thomson, I. e Waterton, E. (2013): The Routledge Companion to Landscape Studies. Abingdon: Routledge.

- Mata, R. e Tarroja, À. (coords.) (2006): El paisaje y la gestión del territorio. Criterios paisajísticos en la ordenación del territorio y el urbanismo.

Barcelona: Diputació de Barcelona.

- Nogué, J.; Puigbert, L.: Sala, P. e Bretcha, G. (eds.) (2010): Paisatge i participació ciutadana: l’experiència dels catàlegs de paisatge de Catalunya.

Olot/Barcelona : Observatori del Paisatge de Catalunya/Generalitat de Catalunya.

- Prieur, M. et al. (2006): Landscape and Sustainable Development: Challenges of the European Landscape Convention. Strasbourg: Council of

Europe.

-Tarroja, A. e Camagni, R. (Coords.) (2006): Uma nueva cultura del território. Criterios socials y ambientales en las políticas y el gobierno del

territorio. Barcelona: Diputaciò de Barcelona.

- Zoido, F. e Venegas, C. (coords.) (2002): Paisaje y ordenación del territorio. Sevilla/Soria: Junta de Andalucia/Fundación Duques de Soria.

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Geografía Física y Humana/630G03002

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Planificación y Sostenibilidad del Paisaje/630G03025

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías