Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Proyecto del Paisaje 5 Código 630G03028
Titulación
Grao en Paisaxe
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 2º cuatrimestre
Tercero Obligatoria 12
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador/a
Vazquez Mosquera, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.vmosquera@udc.es
Profesorado
Irisarri Castro, Jesús
Vazquez Mosquera, Jose Manuel
Correo electrónico
j.irisarri@udc.es
jose.vmosquera@udc.es
Web
Descripción general Esta materia está baseada no "espazo público"considerado como escearios que representan a relación espazo-tempo. Achéganos ás condición do contexto, á dimensión do epazo en relación coas estratexias contemporáneas xeradoras de vida urbana atractiva, á vez que como contedores da totalidade (espazo-tempo) e da escala; claves na forma física da cidade e da identidade colectiva. Por ser froito da actividade dunha comunidade representa tamén as aspiracións colectivas.
Plan de contingencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizaron cambios

2. Metodoloxías
Metodoloxías docentes que se manteñen
_Sesión maxistral
_Portafolios do alumno
_Proba mixta
*Metodoloxías docentes que se modifican
_Obradoiro: Os exercicios a desenvolver nesta metodoloxía incorpóranse na metodoloxía "Traballos tutelados"

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
_Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, resolver dúbidas, solicitar encontros virtuais, e facer o seguimento dos traballos tutelados.
_Moodle: Diariamente e segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, a través dos que se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos impartidos.
_Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate
6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “Traballos tutelados”. Esta dinámica
permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do
alumando para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación
Traballos tutelados (70%).
En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que as referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
E requisito para superar a materia tanto asistir e participar regularmente nas actividades da clase como entregar e expoñer os traballos tutelados na data e nos medios que se indiquen.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
_Non se modifican.

Competencias del título
Código Competencias del título
A21 CE21 - Aptitud para elaborar y gestionar proyectos paisajísticos y/o de ajardinamiento que se ajusten a criterios técnicos,socioeconómicos y sostenibles.
A23 CE23 - Comprensión de la responsabilidad ética del paisaje en relación con las expectativas de los actuantes.
A25 CE25 - Capacidad de inventar, representar y expresar una situación con precisión y en una variedad de medios: escritos, gráficos,maquetas, informáticos.
A27 CE27 - Conocimientos generales relacionados con el paisaje, los campos relacionados y sus características históricas y actuales:agricultura, teoría de parques y jardines, arte, arquitectura, diseño urbano, planificación urbana, tecnologías y ciencias humanasrelacionadas.
A30 CE30 - Capacidad de articular los conocimientos; la experiencia y la práctica artística; los logros científicos y técnicos.
A31 CE31 - Cultura y comprensión de las estrategias de intervención en términos de paisaje y de control ambiental.
A35 CE35 - Programación, teniendo en cuenta los aspectos sociales, jerárquicos, materiales, técnicos, estéticos, así como las normasdimensionales y funcionales a gran escala proyectual.
A45 CE45 - Capacidad de intervenir en los jardines y en los paisajes de valor histórico, redactar y/o colaborar en la ejecución de losproyectos de restauración y rehabilitación
A46 CE46 - Elaboración, presentación y defensa de un Proyecto de Paisaje original, realizado individualmente.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Conocer el papel de las bellas artes, la historia y las teorías del paisaje, así como las tecnologías y ciencias humanas relacionadas con este.
B7 CG2 - Conocer los sistemas de información y representación del paisaje.
B11 CG6 - Conocer los problemas físicos y ambientales; los factores hidrológicos y climáticos; la edafología y la calidad vegetal que determinan el paisaje.
B12 CG7 - Conocer las organizaciones, los actores, normativas y procedimientos para plasmar los proyectos de paisaje y estudios medioambientales.
B13 CG8 - Comprender las relaciones entre el territorio, la cultura, la economía, el clima, las personas y las edificaciones .
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente.
C2 CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet.
C3 CT3 - Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género. Capacidad para trabajar en grupo y abarcar situaciones problemáticas de forma colectiva.
C4 CT4 - Adquirir habilidades para la vida. y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables.
C5 CT5 - Estimular la capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas quecontribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.
C6 CT6 - Capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar, actividades. identificar las críticas, establecer plazosy cumplirlos. Capacidad de trabajo individual, con actitud autocrítica.
C7 CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultura de la sociedad.
C8 CT8 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Capacidad de analizar, definir criterios de intervención, elementos a valorar y ámbitos a tratar. A21
A23
A25
A27
A30
A31
A35
A45
A46
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contenidos
Tema Subtema
Propuestas de transformación de espacios públicos urbanos.
Regeneración de espacios degradados (brownfields, zonas industriales, portuarias, etc.).
Paisaje y contexto social
Características del espacio público.
Gestión de los espacios libres.
Estructura y conectividad del verde urbano.
Movilidad y paisaje urbano.
Regeneración urbana.
Nuevas formas de planificación urbana: los aspectos paisajísticos en el planeamiento y proyecto urbano.
Recoñecemento da realidade a transformar
Contexto físico e construido do ámbito
Mobilidade
Espazo público

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral B1 B2 B6 B7 B11 B12 B13 15 0 15
Salida de campo B5 C4 C3 7 5 12
Taller A21 A23 A25 A27 A30 A31 A35 A45 A46 B3 B4 C6 C8 35 85 120
Actividades iniciales C1 C2 C5 C7 1 0 1
 
Atención personalizada 2 0 2
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Salida de campo Visitas a os lugares da intervención de proxecto e análise, bservación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.)
Taller Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Actividades iniciales Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.

Atención personalizada
Metodologías
Actividades iniciales
Descripción
O obradoiro realízase con atención personalizada ao alumno correxindo o seu traballo semana a semana.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Salida de campo B5 C4 C3 Valoraranse as notas que mostren a capacidade de observación da realidade e o seu traslado a planos e textos. 10
Sesión magistral B1 B2 B6 B7 B11 B12 B13 Valorarase a asistencia e a participación na aula 10
Actividades iniciales C1 C2 C5 C7 Valórase a capacidade de observación, lectura e atención. 10
Taller A21 A23 A25 A27 A30 A31 A35 A45 A46 B3 B4 C6 C8 Avaliarase o resultado de traballo de taller tanto o individual como o colectivo das distintas prácticas entregadas. É necesario ter este traballo aprobado para superar a materia. 70
 
Observaciones evaluación

A avaliación será continua.Os sistemas de avaliación axustaranse ao establecido na

Normativa vixente de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións de estudos de

grao e máster universitario da Universidade da Coruña e da Universidade de Santiago

de Compostela.

Para aprobar o alumno debe acadar unha nota igual ou superior a un 5 tanto nas

prácticas individuais como na prácticas de grupo, de non ser así non se fará media.

Asemade o estudante debe ter unha asistencia mínima do 80% e todas as súas prácticas

deberán ser entregadas nas datas especificadas.

Haberá exames (e/ou repetición de entregas, a xuízo do docente) de primeira e segunda

oportunidade nas datas fixadas e a celebrar na EPS de Lugo, aos que só poderán

presentarse os alumnos que teñan a asistencia mínima do 80% a sesións maxistrais e

obradoiro e todas as prácticas semanais e de curso entregadas nas datas requeridas.


Fuentes de información
Básica Harvey, David (). Ciudades rebeldes. Del derecho a la ciudad a la revolución urbana. Ediciones Akal
Lefebvre, Henry (). El derecho a la ciudad. Barcelona 1969
Borja, Jordi - Muxi, Zaida (). El espacio público: ciudad y ciudadanía. Grupo Editorial Random House Mondadori
Castells, Manuel (). La cuestión urbana. Siglo XXI Editores
Gehl, Jan (). La humanización del espacio urbano. Editorial Reverté
Lynch, Kevin (). La imagen de la ciudad. Editorial Gustavo Gili
Lefebvre, Henry (). La producción del espacio. Capitán Swing Libros
Ramos, Ángel Martín (). Lo urbano. Educiones UPC
Jacobs, Jane (). Muerte y vida de las grandes ciudades. Capitán Swing Libros
McHarg, Ian (). Proyectar con la naturaleza. Editorial Gustavo Gili
Font Orellana,Antonio (). Territorios urbanos. Iniciativa Digital Politécnica
Gallego Jorreto, J.Manuel (). Works. T6 Ediciones,Barcelona 1997

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Proyecto del Paisaje 3/630G03020
Proyecto del Paisaje 2/630G03015
Proyecto del Paisaje 1/630G03010

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Planificación y Sostenibilidad del Paisaje/630G03025
Construcción Aplicada 2/630G03026

Asignaturas que continúan el temario
Proyecto del Paisaje 6/630G03032

Otros comentarios

-O desenvolvemento de toda a práctica deberase realizar con debuxos realizados a man e de forma

individual ou en grupo.

-Valorarase a asistencia ao taller, as entregas das prácticas e a participación en clase do alumn@  

-Ademais das entregas parciais o alumno deberá ter un pequeno caderno de notas de campo onde

envorcará todas as súas reflexións, probas bosquexos, etc. (Pode ser tamaño A5 ou a elección)

-Tamaño recomendado A1 ou A2 Escala 1:2.000

PLAN DE CONTINXENCIA COVID-19. De non poder realizarse presencialmente as clases, tanto

interactivas como expositivas, estas realizaranse en formato online. Do mesmo xeito se realizará a

avaliación. Utilizaranse para eses fins a plataforma Teams, moodle USC e o correo electrónico

– Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para

resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.

– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos

asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros

de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se se

pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.

– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumnado para o desenvolvemento das tarefas



(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías