Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Proxecto da Paisaxe 5 Código 630G03028
Titulación
Grao en Paisaxe
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 12
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Vazquez Mosquera, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.vmosquera@udc.es
Profesorado
Fernández-Albalat Ruiz, Andrés
Meijide Tomas, Jorge Vicente
Vazquez Mosquera, Jose Manuel
Correo electrónico
andres.fernandez-albalat@udc.es
jorge.meijide@udc.es
jose.vmosquera@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia está baseada no "espazo público"considerado como escearios que representan a relación espazo-tempo. Achéganos ás condición do contexto, á dimensión do epazo en relación coas estratexias contemporáneas xeradoras de vida urbana atractiva, á vez que como contedores da totalidade (espazo-tempo) e da escala; claves na forma física da cidade e da identidade colectiva. Por ser froito da actividade dunha comunidade representa tamén as aspiracións colectivas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A21 CE21 - Aptitud para elaborar y gestionar proyectos paisajísticos y/o de ajardinamiento que se ajusten a criterios técnicos,socioeconómicos y sostenibles.
A23 CE23 - Comprensión de la responsabilidad ética del paisaje en relación con las expectativas de los actuantes.
A25 CE25 - Capacidad de inventar, representar y expresar una situación con precisión y en una variedad de medios: escritos, gráficos,maquetas, informáticos.
A27 CE27 - Conocimientos generales relacionados con el paisaje, los campos relacionados y sus características históricas y actuales:agricultura, teoría de parques y jardines, arte, arquitectura, diseño urbano, planificación urbana, tecnologías y ciencias humanasrelacionadas.
A30 CE30 - Capacidad de articular los conocimientos; la experiencia y la práctica artística; los logros científicos y técnicos.
A31 CE31 - Cultura y comprensión de las estrategias de intervención en términos de paisaje y de control ambiental.
A35 CE35 - Programación, teniendo en cuenta los aspectos sociales, jerárquicos, materiales, técnicos, estéticos, así como las normasdimensionales y funcionales a gran escala proyectual.
A45 CE45 - Capacidad de intervenir en los jardines y en los paisajes de valor histórico, redactar y/o colaborar en la ejecución de losproyectos de restauración y rehabilitación
A46 CE46 - Elaboración, presentación y defensa de un Proyecto de Paisaje original, realizado individualmente.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Conocer el papel de las bellas artes, la historia y las teorías del paisaje, así como las tecnologías y ciencias humanas relacionadas con este.
B7 CG2 - Conocer los sistemas de información y representación del paisaje.
B11 CG6 - Conocer los problemas físicos y ambientales; los factores hidrológicos y climáticos; la edafología y la calidad vegetal que determinan el paisaje.
B12 CG7 - Conocer las organizaciones, los actores, normativas y procedimientos para plasmar los proyectos de paisaje y estudios medioambientales.
B13 CG8 - Comprender las relaciones entre el territorio, la cultura, la economía, el clima, las personas y las edificaciones .
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente.
C2 CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet.
C3 CT3 - Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género. Capacidad para trabajar en grupo y abarcar situaciones problemáticas de forma colectiva.
C4 CT4 - Adquirir habilidades para la vida. y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables.
C5 CT5 - Estimular la capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas quecontribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.
C6 CT6 - Capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar, actividades. identificar las críticas, establecer plazosy cumplirlos. Capacidad de trabajo individual, con actitud autocrítica.
C7 CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultura de la sociedad.
C8 CT8 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de analizar, definir criterios de intervención, elementos a valorar e ámbitos a tratar. A21
A23
A25
A27
A30
A31
A35
A45
A46
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Propostas de transformación de espazos públicos urbans.
Rexeneración de espazos degradados (brownfields, zoas industriais, portuarias, etc.).
Paisaxe e contexto social
Características do espazo público.
Xestión dos espazos libres.
Estrutura e conectividade do verde urbano.
Mobilidade e paisaxe urbano.
Rexeneración urbana.
Novas formas de planificación urbana: os aspectos paisaxísticos no planeamento e no proxecto urbano.
Os espazos intermedios como elementos de conexión.
Recoñecemento da realidade a transformar
Contexto físico e construido do ámbito
Mobilidade
Espazo público
Os espazos intersticiais.
Os elementos territoriais estruturantes.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B1 B2 B6 B7 B11 B12 B13 15 0 15
Saídas de campo B5 C3 C4 7 5 12
Obradoiro A21 A23 A25 A27 A30 A31 A35 A45 A46 B3 B4 C6 C8 35 85 120
Actividades iniciais C1 C2 C5 C7 1 0 1
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Saídas de campo Visitas ao lugar da intervención de proxecto, para os análises necesarios para actuar, coa observación directa e sistemática, a recollida de información, e o desenvolvemento de tarefas (bosquexos, deseños, etc.)
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, maquetas, etc) a traveso da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Descrición
O obradoiro realízase con atención personalizada ao alumno correxindo o seu traballo semana a semana.
Importancia da participación do alumnado na preparación dos traballos a realizar, mediante os comentarios participativos resultado das lecturas recomendadas, tuteladas polo profesorado da materia.
Axuste do marco e delimitación do área de traballo, con participación do alumnado nesta tarefa inicial.

Medidas de dedicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”. O alumnado nesta circunstancia:
_Con respeto as clases de teoría terá a dispensa de asistencia a ditas clases. Deberá acudir polo menos a un 20% das tutorías establecidas no horario dos docentes de teoría da materia para resolver as cuestions pertinentes de seguimento.
_Con respeto as clases de práctica, estos estudantes deberán asistir a un mínimo do 80% das aulas, incluindose nesta porcentaxe os días da sesión de presentación conxunta dos traballos. Ase mesmo, os docentes de prácticas disporan un 20% das suas tutorías, a requerimento dos estudantes, para o reforzo necesario dos traballos a presentar.
En ambolos dous casos axustaránse ditas medidas segundo os casos concretos, adecuándoas as circunstancias.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Saídas de campo B5 C3 C4 Valoraranse as notas que mostren a capacidade de observación da realidade e o seu traslado a planos e textos. 10
Sesión maxistral B1 B2 B6 B7 B11 B12 B13 Valorarase a asistencia e a participación na aula 10
Actividades iniciais C1 C2 C5 C7 Valórase a capacidade de observación, lectura e atención. 10
Obradoiro A21 A23 A25 A27 A30 A31 A35 A45 A46 B3 B4 C6 C8 Avaliarase o resultado de traballo de taller tanto o individual como o colectivo das distintas prácticas entregadas. É necesario ter este traballo aprobado para superar a materia. 70
 
Observacións avaliación

A avaliación será continua.Os sistemas de avaliación axustaranse ao establecido na Normativa vixente de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións de estudos de grao e máster universitario da Universidade da Coruña e da Universidade de Santiago

de Compostela.

Para aprobar o alumno debe acadar unha nota igual ou superior a un 5 tanto nas prácticas individuais como na prácticas de grupo, de non ser así non se fará media.

Medidas de dedicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”. O alumnado nesta circunstancia:

_Con respeto as clases de teoría terá a dispensa de asistencia a ditas clases. Deberá acudir polo menos  a un 20% das tutorías establecidas no horario dos docentes de teoría da materia para resolver as cuestions pertinentes de seguimento.

_Con respeto as clases de práctica, estos estudantes deberán asistir a un mínimo do 80% das aulas, incluindose nesta porcentaxe os días da sesión de presentación conxunta dos traballos. Ase mesmo, os docentes de prácticas disporan un 20% das suas tutorías, a requerimento dos estudantes, para o reforzo necesario dos traballos a presentar. 

Haberá exames (e/ou repetición de entregas, a xuízo do docente) de primeira e segunda

oportunidade nas datas fixadas e a celebrar na EPS de Lugo, aos que só poderán

presentarse os alumnos que teñan a asistencia mínima do 80% a sesións maxistrais e

obradoiro e todas as prácticas semanais e de curso entregadas nas datas requeridas.

O desenvolvemento de toda a práctica deberase realizar con debuxos realizados a man e de forma

individual ou en grupo.

-Valorarase a asistencia ao taller, as entregas das prácticas e a participación en clase do alumn@  

-Ademais das entregas parciais o alumno deberá ter un pequeno caderno de notas de campo onde

envorcará todas as súas reflexións, probas bosquexos, etc. (Pode ser tamaño A5 ou a elección)

-Tamaño recomendado A1 ou A2 Escala 1:2.000

*O “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” para aprobar esta materia cumplirá as mesmas condicions que o resto do alumnado matriculado nela.

*IMPLICACIÓNS DO PLAXIO na realización das probas ou actividades de avaliación: "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria".


Fontes de información
Bibliografía básica Harvey, David (). Ciudades rebeldes. Del derecho a la ciudad a la revolución urbana. Ediciones Akal
Lefebvre, Henry (). El derecho a la ciudad. Barcelona 1969
Borja, Jordi - Muxi, Zaida (). El espacio público: ciudad y ciudadanía. Grupo Editorial Random House Mondadori
Castells, Manuel (). La cuestión urbana. Siglo XXI Editores
Gehl, Jan (). La humanización del espacio urbano. Editorial Reverté
Lynch, Kevin (). La imagen de la ciudad. Editorial Gustavo Gili
Lefebvre, Henry (). La producción del espacio. Capitán Swing Libros
Ramos, Ángel Martín (). Lo urbano. Educiones UPC
Jacobs, Jane (). Muerte y vida de las grandes ciudades. Capitán Swing Libros
McHarg, Ian (). Proyectar con la naturaleza. Editorial Gustavo Gili
Font Orellana,Antonio (). Territorios urbanos. Iniciativa Digital Politécnica
Gallego Jorreto, J.Manuel (). Works. T6 Ediciones,Barcelona 1997

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxecto da Paisaxe 3/630G03020
Proxecto da Paisaxe 2/630G03015
Proxecto da Paisaxe 1/630G03010

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Planificación e Sostibilidade da Paisaxe/630G03025
Construción Aplicada 2/630G03026

Materias que continúan o temario
Proxecto da Paisaxe 6/630G03032

Observacións

-O desenvolvemento de toda a práctica deberase realizar con debuxos realizados a man e de forma

individual ou en grupo.

-Valorarase a asistencia ao taller, as entregas das prácticas e a participación en clase do alumn@  

-Ademais das entregas parciais o alumno deberá ter un pequeno caderno de notas de campo onde

envorcará todas as súas reflexións, probas bosquexos, etc. (Pode ser tamaño A5 ou a elección)

-Tamaño recomendado A1 ou A2 Escala 1:2.000



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías