Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Electrotecnia Código 631111202
Titulación
Diplomado en Máquinas Navais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Segundo Troncal 5.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral OBJETIVOS Esta asignatura consta de dúas partes, na primeira tratase de entender os conceptos básicos dos circuitos eléctricos e as técnicas xerais de análisis dos mesmos así como os principios de funcionamento das máquinas eléctricas. A segunda parte supón un primeiro contacto cos contidos característicos da Electrónica, estudándose os compoñentes e circuitos básicos, diodos, transistores, amplificadores....Todo elo servindo de base inmediata para outras asignaturas a cursar posteriormente..Dada a extensión da materia e os créditos asignados faíse necesario que o estudante se apoie na bibliografía recomendada seguindo a orientación dos profesores.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Manter os sistemas de maquinaria naval, incluídos os sistemas de control, a nivel operacional.
A6 Operar alternadores, xeradores e sistemas de control, a nivel operacional.
A7 Operar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes, a nivel operacional.
A11 Realizar unha garda de máquina segura, a nivel operacional.
A44 Realizar operacións de optimización enerxética das instalacións de a bordo utilizando convenientemente os equipos de medida, a nivel operacional.
A45 Localizar averías aislando, identificando e corrixindo sistematicamente fallos nun circuitos ou sistema dixital.
A48 Regular e controlar sistemas e procesos, a nivel operativo.
A51 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A5
A6
A7
A11
A44
A45
A48
A51
B2
B5
B12
C1
C5
C8

Contidos
Temas Subtemas

1.- CIRCUITOS SERIE Y PARALELO.

2.- ANALISIS DE CIRCUITOS.

3.-SISTEMAS POLIFASICOS.

4.-REGIMEN TRANSITORIO

5.-MAQUINAS DE CC.

6.- MAQUINAS DE CA.

7.-TRANSFORMADORES.

8.-SEMICONDUCTORES.

9.-TRANSISTORES.

10.-OTROS COMPONENTES.

11.-AUTOMATIZACION DEL BUQUE.

12.-MANTENIMIENTO
1.-Admitancia. Conversión ZY. Potencia. Factor de potencia. Triángulo de potencias. Corrección factor potencia. RESONANCIA SERIE Y PARALELO: Resonancia en circuitos serie RLC.Resonancia en circuitos paralelo RLC. Factor de calidad
2.-Analisis de circuitos por corrientes de malla. Análisis de circuitos por tensiones en los nudos. Teoremas de Thevenin y Norton. Teoremas generales de circuitos.
3.-Cargas equilibradas en un sistema trifásico.Carga desequilibrada conectada en estrella con tres y cuatro conductores.Carga desequilibrada conectada en triángulo.
4.-Régimen transitorio en circuitos RL, RC y RLC en corriente continua. Régimen transitorio en circuitos RL, RC y RLC con alimentación senoidal
5.-Generadores. Tipos de G. Aplicaciones. Acoplamiento. Motores Tipos de M. Aplicaciones. Control velocidad
6.- Generadores. Excitación. Acoplamiento. Motores síncronos y asíncronos. Arranque. Regulación velocidad.
7.-T. Monofásicos. Circuito equivalente. T. Trifásicos. Circuito equivalente. Conexión de T. Autotransformador
8.-Conductores y semiconductores.Dopado. Unión PN. Polarización directa e inversa. Circuitos con diodos. Rectificacdores. Diodo Zener
9.- Transistor bipolar. Configuraciones. Polarización. Modelos. Amplificación. Transistores de efecto campo. Tipos. Circuitos con FET
10.-AMPLIFICADOR OPERACIONAL . Circuitos con A.O. TIRISTORES
11.- Ciclos de trabajo. Sensores. Sistemas de control con una variable de entrada. Idem con dos ó mas variables. Componentes. Tecnología eléctrica cableada.
12.-:Tipos de mantenimiento. Mantenimiento preventivo. Averías en sistemas eléctricos. Equipo eléctrico de prueba y medida Localización de averías. Accidentes por causa eléctrica Normas de seguridad en trabajos en sistemas eléctricos.
1.- CIRCUITOS SERIE Y PARALELO. 1.-Admitancia. Conversión ZY. Potencia. Factor de potencia. Triángulo de potencias. Corrección factor potencia. RESONANCIA SERIE Y PARALELO: Resonancia en circuitos serie RLC.Resonancia en circuitos paralelo RLC. Factor de calidad

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 29 58 87
Solución de problemas 20 20 40
Proba mixta 4 4 8
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral 1.-Resolución dudas puntuales temas anteriores
2.-Resaltar interés e importancia del nuevo tema contextualizando.
3.- Explicacióndel tema con ayuda de material audiovisual.
4.- Resolución de dudas. Aclaraciones
Solución de problemas 1.- Planteamiento de "problemas tipo"
2.-Elección del método de resolución.
3.-Resolución con teoremas y leyes aplicables.
4.- Comentario de resultados numéricos obtenidos
Proba mixta 20% Teoría
60% Problemas
20% Cuestiones breves

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Proba mixta
Descrición
En clases maxistrais somente se resolven dúvidas conceptuais individuais e preguntas que requiren respostas breves. Nos demais casos farase uso da atención titorial.
A solución de problemas, dependendo do tipo, poden ser con axuda de programas de ordenados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral Preguntas ben formuladas que mostren conocimentos ben asimilados 10
Proba mixta Teoría. Problemas. Cuestións breves 90
 
Observacións avaliación

          Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-II/1, A_II/2, A-III/1 y A-III/2 del código STCW y sus enmiendas relacionados  con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y  realizar su evaluación.


Fontes de información
Bibliografía básica EDMINISTER, J. (1991). Circuitos eléctricos. Madrid
HUBERT, C (1987). Circuitos eléctricos. McGraw Hill-México
Profesores de la Asignatura (-). Cuaderno de prácticas. --
FRAILE, J. (1990). Electromagnetismo y circuitos eléctricos. ETSIC-Madrid
CHAPMAN, S.J. (1993). Máquinas Eléctricas. McGraw Hill-Bogotá
MALVINO (1996). Principios de electrónica. McGraw Hill-Madrid
PARRA, V (1990). Teoría de Circuitos. UNED

Bibliografía complementaria SHILLING y BELOVE (1993). Circuitos electrónicos. McGraw Hill- Madrid
MILLMAN y HALKIAS (1983). Electrónica integrada. Ed. Hispano Europea-Barcelona


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Ampliación de Física/631111108
Ampliación de Matemáticas/631111109

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Continuación de la signatura en la licenciatura: Máquinas Eléctricas. Sistemas Electricos del Buque, Sistemas Electónicos del Buque



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías