Identifying Data 2020/21
Subject (*) Electrotecnia Code 631111202
Study programme
Diplomado en Máquinas Navais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle Yearly
Second Trunk 5.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description OBJETIVOS Esta asignatura consta de dúas partes, na primeira tratase de entender os conceptos básicos dos circuitos eléctricos e as técnicas xerais de análisis dos mesmos así como os principios de funcionamento das máquinas eléctricas. A segunda parte supón un primeiro contacto cos contidos característicos da Electrónica, estudándose os compoñentes e circuitos básicos, diodos, transistores, amplificadores....Todo elo servindo de base inmediata para outras asignaturas a cursar posteriormente..Dada a extensión da materia e os créditos asignados faíse necesario que o estudante se apoie na bibliografía recomendada seguindo a orientación dos profesores.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Manter os sistemas de maquinaria naval, incluídos os sistemas de control, a nivel operacional.
A6 Operar alternadores, xeradores e sistemas de control, a nivel operacional.
A7 Operar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes, a nivel operacional.
A11 Realizar unha garda de máquina segura, a nivel operacional.
A44 Realizar operacións de optimización enerxética das instalacións de a bordo utilizando convenientemente os equipos de medida, a nivel operacional.
A45 Localizar averías aislando, identificando e corrixindo sistematicamente fallos nun circuitos ou sistema dixital.
A48 Regular e controlar sistemas e procesos, a nivel operativo.
A51 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A5
A6
A7
A11
A44
A45
A48
A51
B2
B5
B12
C1
C5
C8

Contents
Topic Sub-topic

1.- CIRCUITOS SERIE Y PARALELO.

2.- ANALISIS DE CIRCUITOS.

3.-SISTEMAS POLIFASICOS.

4.-REGIMEN TRANSITORIO

5.-MAQUINAS DE CC.

6.- MAQUINAS DE CA.

7.-TRANSFORMADORES.

8.-SEMICONDUCTORES.

9.-TRANSISTORES.

10.-OTROS COMPONENTES.

11.-AUTOMATIZACION DEL BUQUE.

12.-MANTENIMIENTO
1.-Admitancia. Conversión ZY. Potencia. Factor de potencia. Triángulo de potencias. Corrección factor potencia. RESONANCIA SERIE Y PARALELO: Resonancia en circuitos serie RLC.Resonancia en circuitos paralelo RLC. Factor de calidad
2.-Analisis de circuitos por corrientes de malla. Análisis de circuitos por tensiones en los nudos. Teoremas de Thevenin y Norton. Teoremas generales de circuitos.
3.-Cargas equilibradas en un sistema trifásico.Carga desequilibrada conectada en estrella con tres y cuatro conductores.Carga desequilibrada conectada en triángulo.
4.-Régimen transitorio en circuitos RL, RC y RLC en corriente continua. Régimen transitorio en circuitos RL, RC y RLC con alimentación senoidal
5.-Generadores. Tipos de G. Aplicaciones. Acoplamiento. Motores Tipos de M. Aplicaciones. Control velocidad
6.- Generadores. Excitación. Acoplamiento. Motores síncronos y asíncronos. Arranque. Regulación velocidad.
7.-T. Monofásicos. Circuito equivalente. T. Trifásicos. Circuito equivalente. Conexión de T. Autotransformador
8.-Conductores y semiconductores.Dopado. Unión PN. Polarización directa e inversa. Circuitos con diodos. Rectificacdores. Diodo Zener
9.- Transistor bipolar. Configuraciones. Polarización. Modelos. Amplificación. Transistores de efecto campo. Tipos. Circuitos con FET
10.-AMPLIFICADOR OPERACIONAL . Circuitos con A.O. TIRISTORES
11.- Ciclos de trabajo. Sensores. Sistemas de control con una variable de entrada. Idem con dos ó mas variables. Componentes. Tecnología eléctrica cableada.
12.-:Tipos de mantenimiento. Mantenimiento preventivo. Averías en sistemas eléctricos. Equipo eléctrico de prueba y medida Localización de averías. Accidentes por causa eléctrica Normas de seguridad en trabajos en sistemas eléctricos.
1.- CIRCUITOS SERIE Y PARALELO. 1.-Admitancia. Conversión ZY. Potencia. Factor de potencia. Triángulo de potencias. Corrección factor potencia. RESONANCIA SERIE Y PARALELO: Resonancia en circuitos serie RLC.Resonancia en circuitos paralelo RLC. Factor de calidad

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 29 58 87
Problem solving 20 20 40
Mixed objective/subjective test 4 4 8
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech 1.-Resolución dudas puntuales temas anteriores
2.-Resaltar interés e importancia del nuevo tema contextualizando.
3.- Explicacióndel tema con ayuda de material audiovisual.
4.- Resolución de dudas. Aclaraciones
Problem solving 1.- Planteamiento de "problemas tipo"
2.-Elección del método de resolución.
3.-Resolución con teoremas y leyes aplicables.
4.- Comentario de resultados numéricos obtenidos
Mixed objective/subjective test 20% Teoría
60% Problemas
20% Cuestiones breves

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Mixed objective/subjective test
Description
En clases maxistrais somente se resolven dúvidas conceptuais individuais e preguntas que requiren respostas breves. Nos demais casos farase uso da atención titorial.
A solución de problemas, dependendo do tipo, poden ser con axuda de programas de ordenados.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech Preguntas ben formuladas que mostren conocimentos ben asimilados 10
Mixed objective/subjective test Teoría. Problemas. Cuestións breves 90
 
Assessment comments

          Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-II/1, A_II/2, A-III/1 y A-III/2 del código STCW y sus enmiendas relacionados  con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y  realizar su evaluación.


Sources of information
Basic EDMINISTER, J. (1991). Circuitos eléctricos. Madrid
HUBERT, C (1987). Circuitos eléctricos. McGraw Hill-México
Profesores de la Asignatura (-). Cuaderno de prácticas. --
FRAILE, J. (1990). Electromagnetismo y circuitos eléctricos. ETSIC-Madrid
CHAPMAN, S.J. (1993). Máquinas Eléctricas. McGraw Hill-Bogotá
MALVINO (1996). Principios de electrónica. McGraw Hill-Madrid
PARRA, V (1990). Teoría de Circuitos. UNED

Complementary SHILLING y BELOVE (1993). Circuitos electrónicos. McGraw Hill- Madrid
MILLMAN y HALKIAS (1983). Electrónica integrada. Ed. Hispano Europea-Barcelona


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Ampliación de Física/631111108
Ampliación de Matemáticas/631111109

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Continuación de la signatura en la licenciatura: Máquinas Eléctricas. Sistemas Electricos del Buque, Sistemas Electónicos del Buque



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.