Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Electrónica Código 631111307
Titulación
Diplomado en Máquinas Navais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Terceiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Facer funcionar os dispositivos de salvamento, a nivel operacional.
A5 Manter os sistemas de maquinaria naval, incluídos os sistemas de control, a nivel operacional.
A6 Operar alternadores, xeradores e sistemas de control, a nivel operacional.
A7 Operar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes, a nivel operacional.
A8 Operar os sistemas de bombeo e de control correspondentes, a nivel operacional.
A12 Utilizar as ferramentas apropiadas para as operacións de fabricación e reparación que soen efectuarse a bordo do buque, a nivel operacional.
A13 Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida para o desmantelado, mantemento, reparación e montaxe das instalacións e o equipo de abordo, a nivel operacional.
A14 Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida e proba eléctrico e electrónico para a detección de avarías e as operacións de mantemento e reparación, a nivel operacional.
A45 Localizar averías aislando, identificando e corrixindo sistematicamente fallos nun circuitos ou sistema dixital.
A51 Redacción e interpretación de documentación técnica.
A54 Operar, manter, seleccionar, e reparar os equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque.
A55 Operar, reparar, substituír e optimizar a nivel operacional as instalacións auxiliares do buque, tales coma instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaborativa.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir los conceptos físicos fundamentales ligados a los sistemas de control de la sala de máquinas de un buque: circuitos eléctricos y electrónicos A3
A5
A6
A7
A8
A12
A13
A14
A45
A51
A54
A55
B3
B5
B6
B14
B16
C1
C3
C6
Conocimientos de características de dispositivos semiconductores básicos A3
A5
A6
A7
A8
A12
A13
A14
A45
A51
A54
A55
B3
B5
B6
B14
B16
C1
C3
C6
Aplicaciones prácticas de dispositivos de estado sólido, y de circuitos integrados analógicos y digitales A3
A5
A6
A7
A8
A12
A13
A14
A45
A51
A54
A55
B3
B5
B6
B14
B16
C1
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. SEMICONDUCTORES 1.1. Teoría de bandas
1.2. Aislantes, conductores y semiconductores
1.3. Semiconductor intrínseco
1.4. Semiconductor extrínseco
1.5. Corrientes en un semiconductor
TEMA 2. UNIÓN PN. EL DIODO DE UNIÓN 2.1. Unión PN en circuito abierto
2.2. Unión PN polarizada
2.3. Característica V-I de un diodo
2.4. Resistencia de un diodo
2.5. Diodos zéner
2.6. Diodos LED
2.7. Modelo lineal del diodo
TEMA 3. CIRCUITOS CON DIODOS. RECORTADORES Y RECTIFICADORES 3.1. El diodo como elemento de un circuito
3.2. Modelo lineal aproximado
3.3. Circuitos recortadores
3.4. Circuitos rectificadores
3.5. Filtro de condensador
TEMA 4. EL TRANSISTOR BIPOLAR. POLARIZACIÓN. CIRCUITOS CON TRANSISTORES 4.1. El transistor bipolar. Tipos. Constitución
4.2. Configuración en emisor común
4.3. Características de entrada y salida
4.4. Regiones de funcionamiento. Valores típicos en cada una
4.5. Circuitos con transistores. Análisis gráfico y analítico
4.6. Recta de carga estática. Punto de trabajo
4.7. Polarización
TEMA 5. EL TRANSISTOR UNIPOLAR. TIPOS. CIRCUITOS CON TRANSISTORES UNIPOLARES 5.1. Características de los transistores unipolares
5.2. El transistor JFET. Tipos
5.3. Curvas características de salida y de transferencia
5.4. Análisis de circuitos prácticos con transistor FET
5.5. El transistor MOSFET. Tipos
5.6. Curvas características de salida y de transferencia
5.7. Análisis de circuitos prácticos con transistor MOSFET
TEMA 6. DISPOSITIVOS DE POTENCIA 6.1. Dispositivos de potencia
6.2. Transistores de potencia
6.3. Tiristores
6.4. Triac
6.5. Análisis de circuitos prácticos
TEMA 7. AMPLIFICADORES. CONCEPTO DE REALIMENTACIÓN 7.1. Tipos de amplificadores
7.2. Amplificador de tensión. Parámetros más importantes
7.3. Respuesta en frecuencia
7.4. Concepto de realimentación. Realimentación positiva y negativa
7.5. Ventajas de la realimentación negativa
TEMA 8. EL AMPLIFICADOR OPERACIONAL. CIRCUITOS LINEALES Y NO LINEALES. 8.1. Concepto de amplificador diferencial
8.2. El amplificador operacional ideal
8.3. Aplicaciones lineales
8.4. Aplicaciones no lineales
8.5. Análisis de circuitos con amplificadores operacionales ideales
8.6. Análisis de circuitos prácticos
TEMA 9. CIRCUITOS LÓGICOS. FAMILIAS LÓGICAS 9.1. Álgebra de Boole
9.2. Puertas lógicas
9.3. Funciones lógicas
9.4. El transistor bipolar en conmutación
9.5. El transistor FET y MOSFET en conmutación
9.6. Familias lógicas: DTL, TTL y CMOS
9.7. Circuitos secuenciales. Memorias, contadores
9.8. Circuitos combinacionales
9.9. Análisis de circuitos prácticos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A45 A51 A54 B14 B16 2.5 50 52.5
 
Atención personalizada 60 0 60
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Prueba escrita de teoría y resolución de problemas sobre los contenidos de la asignatura, en la que se valorará tanto la comprensión de dichos contenidos como su aplicación a la resolución de problemas.
No existen sesiones magistrales ni de soluciones de problemas porque la materia está extinguida. El alumno debe cumplimentar las horas requiridas mediante sesiones no presenciales.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición
Atención personalizada: Atender y resolver dudas del alumnado en relación a la teoría y problemas de la asignatura. Se hará en horas de tutorías de forma individualizada.



Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A45 A51 A54 B14 B16 Consistirá en una prueba escrita de teoría y resolución de problemas sobre los contenidos de la asignatura y en la que se valora la comprensión de los mismos y su aplicación a la resolución de problemas. 100
 
Observacións avaliación

Para aprobar la asignatura se exigirá:

1) Tener un mínimo de 5 puntos sobre 10 en la prueba mixta.



Para aprobar la asignatura, el alumno debe demostrar en la prueba mixta
un conocimiento básico de todo el contenido de la asignatura.

Opcionalmente pueden entregarse trabajos de teoría realizados de forma autónoma por el alumno y propuestos por el profesor de teoría.

** No se realizarán exámenes de prácticas de laboratorio al tratarse de una asignatura en extinción sin docencia práctica.


Fontes de información
Bibliografía básica Elena Novo (2010 y 2011). Apuntes de la asignatura (teoría y problemas resueltos)..
Jacob Millman y Christos C.Halkias (1989). Electrónica integrada: Circuitos y sistemas analógicos y digitales. Ed. Hispano Europea. 6ª Edición.
Robert L. Boylestad y Louis Nashelsky (2003). Electrónica: Teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. Ed. Prentice Hall . 6ª Edición.
Jacob Millman (1986). Microelectrónica. Circuitos y sistemas analógicos y digitales. Ed. Hispano Europea. 3ª Edición.

Bibliografía complementaria Julio C. Brégains y Paula M. Castro (2012). Electrónica Básica. Problemas resueltos. Ed. Starbook
Jacob Millman y Arvin Grabel (1995). Microelectrónica. Ed. Hispano Europea. 6ª Edición.
Jacob Millman y Christos C.Halkias (1982). Dispositivos y circuitos electrónicos. Ed. Pirámide. 10ª Edición.
Julio C. Brégains y Paula M. Castro (2012). Electricidad Básica. Problemas resueltos. Ed. Starbook
F. Aldana Mayor y otros (1976). Electróncia I. Publicaciones E.T.S.I. Industriales Madrid
Albert Paul Malvino (2007). Principios de electrónica. Ed. McGraw Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Física/631111105
Matemáticas/631111106
Ampliación de Física/631111108
Ampliación de Matemáticas/631111109
Electrotecnia/631111202

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Sistemas Auxiliares do Buque/631111304

Materias que continúan o temario
Instrumentación Industrial/631111506
Fundamentos de Teoría de Regulación e Control/631111205
Automatización Mediante Plcs/631111501

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías