Identifying Data 2019/20
Subject (*) Prácticas Code 631111310
Study programme
Diplomado en Máquinas Navais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle Yearly
Third Trunk 4.5
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://www.marineengineering.org.uk
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Asegurar o cumprimento das prescricións sobre prevención da contaminación, a nivel operacional.
A3 Facer funcionar os dispositivos de salvamento, a nivel operacional.
A4 Manter a navegabilidade do buque, a nivel operacional.
A5 Manter os sistemas de maquinaria naval, incluídos os sistemas de control, a nivel operacional.
A7 Operar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes, a nivel operacional.
A8 Operar os sistemas de bombeo e de control correspondentes, a nivel operacional.
A11 Realizar unha garda de máquina segura, a nivel operacional.
A15 Vixiar o cumprimento das prescricións lexislativas, a nivel operacional.
A16 Adopción de medidas inmediatas o producirse un accidente ou outro tipo de emerxencia médica.
A17 Comprender as ordes e facerse entender en relación coas tarefas de a bordo.
A18 Contribuír a que as relacións humanas a bordo do buque sexan boas.
A31 Observar prácticas de seguridade no traballo.
A35 Supervivencia no mar en caso de abandono do buque.
A36 Tomar precaucións para previr a contaminación do medio mariño.
A37 Utilizar os dispositivos de localización incluídos os aparellos de comunicación e sinalización e as sinais pirotécnicas.
A43 Manexar correctamente a información provinte da instrumentación e sintonizar controladores.
A45 Localizar averías aislando, identificando e corrixindo sistematicamente fallos nun circuitos ou sistema dixital.
A48 Regular e controlar sistemas e procesos, a nivel operativo.
A52 Emprego do inglés escrito e falado a nivel operacional, aplicado a maquinaria, instalacións, servizos e mantemento do buque que permita ao oficial utilizar as publicacións en inglés sobre maquinaria naval e desempeñar as súas funcións ao respecto.
A53 Operar, reparar, manter, reformar, optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría marítima, coma motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; propulsión eléctrica e propulsión con turbinas de gas.
A54 Operar, manter, seleccionar, e reparar os equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque.
A55 Operar, reparar, substituír e optimizar a nivel operacional as instalacións auxiliares do buque, tales coma instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc.
A58 Diagnose e supervisión de tódolos equipos que compoñen a planta propulsora dun buque utilizando as ferramentas adecuadas.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Aprender en contornos de teleformación.
B9 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos en outras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Versatilidade.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B15 Capacidade para acadar e aplicar coñecementos.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Asegurar o cumprimento das prescricións STCW 95 a nivel operacional. A1
A3
A4
A5
A7
A8
A11
A15
A16
A17
A18
A31
A35
A36
A37
A43
A45
A48
A52
A53
A54
A55
A58
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1.
PRÁCTICAS EN PROCESOS DE TRANSPORTE. FLUJO DE FLUIDOS
1.1. Introducción. 1.2. Flujo de fluidos. 1.3. Transferencia de calor. 1.4. Transferencia de
materia. 1.5. Transferencia de cantidad de movimiento. 1.6. Flujo ideal incompresible. 1.7.
Ecuación de Bernuilli. 1.8. Dispositivos de medida de la velocidad del flujo. 1.9. Caídas de
presión por cambios en el área del flujo. 1.10. Observación y análisis de instalaciones de transporte de fluidos reales.
TEMA 2.
TRANSFERENCIA DE CALOR
2.1. Introducción. 2.2. Convección térmica. 2.3. Conducción térmica. 2.4. Radiación térmica.
2.5. Radiación térmica en cuerpos grises. 2.6. Transferencia de calor en estados transitorios.
2.7. Aplicaciones del método de capacidad global. 2.8. Coeficiente global de transferencia de
calor. 2.8 . Observación y análisis de instalaciones de transferencia de calor reales.
TEMA 3.
CICLOS DE GAS
3.1. Introducción. 3.2. Condiciones de referencia (aire estándar). 3.3. Motores de émbolo. 3.4.
Ciclo de Brayton ideal. 3.5. Turbina de gas. 3.6. Ciclos de Stirling y Ericsson 3.8 . Observación y análisis de instalaciones de gas reales.
TEMA 4.
CICLOS DE VAPOR Y COMBINADOS
4.1. Introducción. 4.2. Ciclo de Rankine. 4.3. Ciclo de vapor real. 4.4. Posibilidades de mejora
del rendimiento en ciclo de Rankine. 4.5. Ciclo con recalentamiento intermedio. 4.6. Ciclo
regenerativo ideal. 4.7. Instalaciones de cogeneración. 4.8. Ciclos de vapor binarios. 4.9. Ciclos
combinados gas-vapor. 4.10 . Observación y análisis de instalaciones de vapor reales.
TEMA 5.
CICLOS DE REFRIGERACIÓN
5.1. Introducción. 5.2. Ciclo inverso de Carnot. 5.3. Refrigeración por compresión. 5.4. Ciclo
ideal. 5.5. Refrigeración por compresión. 5.6. Ciclo real. 5.7. Fluidos refrigerantes. 5.8. Bomba
de calor. 5.9. Refrigeración por compresión. Mejoras. 5.10. Sistemas de refrigeración por
absorción. 5.11 Observación y análisis de instalaciones de refrigeración reales.
TEMA 6.
MEZCLAS DE GASES
6.1. Introducción. 6.2. Masa y fracción molar de las mezclas de gases. 6.3. Presión,
volumen y temperatura de las mezclas de gases ideales y reales. 6.4. Propiedades extensivas
de las mezclas de gases ideales y reales. 6.5 Observación y análisis de instalaciones de climatización reales.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Clinical practice placement 85 17 102
 
Personalized attention 10.5 0 10.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Clinical practice placement Preténdese que o alumno adquira as habilidades ou destrezas prácticas relativas a operación de buques e outras plantas industriais.

Personalized attention
Methodologies
Clinical practice placement
Description
O alumno terá atención personalizada para o mellor aproveitamento do período de practicum tanto polo profesorado tutor como polo personal da empresa na que se desenvolvan estas prácticas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Clinical practice placement O alumno asistirá durante o período de practicum ó centro que lle sexa asignado. O profesor tutor supervisará as tarefas a realizar de acordo co personal do centro de prácticas.
O remate do período de practicum o alumno terá que entregar unha memoria das actividades realizadas.
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

LIBROS E MANUAIS TÉCNICOS SOBRE OS EQUIPOS DA INSTALACIÓN NA QUE REALICE AS PRÁCTICAS.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Pola súa natureza a recomendación é ter cursado a totalidade das materias da titulación.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.