Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Automatización Mediante Plcs Código 631111501
Titulación
Diplomado en Máquinas Navais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Primeiro Segundo Terceiro Optativa 3.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral A automatización consiste en delegar nunha máquina as decisións de que operacións
hanse de levar a cabo para completar a realización dun producto.
A maquinización é a substitución da enerxía proporcionada polo home ou polas bestas, por unha máquina que aproveite outro tipo de enerxía(hidráulica, calorífica,..) para facer tarefas útiles. Por contra a automatización non substitúe a enerxía, senón o razoamento do home decidindo, como e cando deben levarse a cabo as tarefas polas máquinas, de tal xeito que temos máquinas controlando a outras máquinas.
O PLC (Programmable Logic Controller) é un destes aparellos que controlan ás outras máquinas.
Nesta materia practícase a programación dos PLC’s.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A42 Levar a cabo automatizacións básicas de procesos industriais.
A43 Manexar correctamente a información provinte da instrumentación e sintonizar controladores.
A48 Regular e controlar sistemas e procesos, a nivel operativo.
A51 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaborativa.
B10 Versatilidade.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B15 Capacidade para acadar e aplicar coñecementos.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Posuir unha visión xeral do que significa a automatización dun proceso industrial. A42
B2
C6
C8
Expresarse coa terminoloxía adecuada, e manexar os elementos necesarios cando se usa o PLC no proceso de automatización. A42
A51
B2
B13
C1
C6
Coñecer e manexar un contorno real de traballo con PLC's: O PL7 e os autómatas TSX. A42
A48
A51
B2
B3
B5
B14
C8
Conectar ao PLC sensores é actuadores, e comprobar o seu correcto funcionamento. A42
A43
A48
B2
B3
B5
B6
B14
B15
C8
Elaborar pequenos programas en Diagrama de Contactos e GRAFCET, volcalos ao PLC e comprobar o seu correcto funcionamento. A42
A48
B2
B3
B5
B6
B10
B11
B14
B15
B16
C3
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Automatización 1.1. Fins da automatización.
1.2. Características dos automatismos
1.3. Realización dun automatismo
1.4. Elementos para automatizar unha instalación
1.5. Estructura dun sistema automatizado
1.6. Opcións tecnolóxicas para a automatización
1.7. Tipos de procesos industriais
2. O Autómata Programable ou PLC 2.1. Funcións básicas
2.2. Arquitectura
2.3. Entradas e Saídas Dixitais
2.4. Entradas e Saídas Analóxicas
3. Captadores 3.1. Estructura xeral
3.2. Tipos
3.3. Detectores de proximidade
3.4. Selección de captadores en función do material e a
distancia
3.5. Cableado de captadores a módulos de entrada
4. Preaccionadores e accionadores 4.1. Contactores
4.2. Accionamentos de velocidade constante
4.3. Accionamentos de velocidade variable
4.4. Accionadores pneumáticos
5. Cableado 5.1. Clásico
5.2. Bases de precableado
5.3. Entradas e saídas distribuídas
5.4. Multirack
5.5. Buses de campo
6. Norma IEC 1131 6.1. Vantaxes da adopción da norma
6.2. Definicións
6.3. Linguaxes normalizados
6.4. Obxectos da linguaxe
7. PL7 7.1. Obxectos direccionables
7.2. Memoria de usuario
7.3. Modos de marcha
8. Esquema de contactos 8.1. Elementos gráficos
8.2. Estructura dunha rede de contactos
8.3. Regras de execución dunha rede de contactos
9. Bloques de función predefinidos 9.1. Temporizador
9.2. Contador
9.3. Monoestable
9.4. Rexistro
9.5. Programador cíclico
9.6. Temporizador serie 7
9.7. Comparador vertical
10. Tratamento numérico de enteiros
10.1. Instruccións de comparación
10.2. Instruccións de asignación
10.3. Instruccións aritméticas con enteiros
10.4. Instruccións lóxicas
10.5. Expresións numéricas
11. GRAFCET 11.1. Elementos
11.2. Accións
11.3. Regras de Evolución
11.4. Estructuras
11.5. Macroetapas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A43 A51 B3 B5 B14 C1 C6 C8 14 28 42
Prácticas de laboratorio A42 A48 B2 B6 B10 B11 B15 B16 C3 30 9 39
Proba obxectiva A51 B2 B3 B5 B10 B13 B14 B16 3.5 0 3.5
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Nas sesións maxistrais, dunha banda expoñense os conceptos básicos da materia e pola outra explícanse as prácticas que deben realizarse no laboratorio.
Prácticas de laboratorio As prácticas de laboratorio son a dinámica prinicipal de aprendizaxe nesta materia.

O alumno debe levar os enunciados das prácticas ao laboratorio, ter claro en que consiste a práctica é executala, para o que conta coa asistencia do profesor na resolución das súas dúbidas.

Unha vez finalizada a práctica debe mostrar o seu funcionamento ao profesor, comentala e demostrar que adquiríu os conceptos correspondentes.

As prácticas son controladas individualmente de xeito que ao finalizar as mesmas queda un rexistro da execución das mesmas.
Proba obxectiva A proba obxectiva é polo xeral unha única proba final, na que se fan cuestións breves, de asociación, de resposta múltiple, etc.
A temática comprende tanto o exposto nas sesións maxistrais como o aprendido nas prácticas de Laboratorio.

Aínda que se reserva un total de 3,5 horas para a realización desta proba, normalmente cunha hora é suficiente para a súa realización.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Descrición
No desenvolvemento das prácticas de laboratorio, dase a continua interacción entre profesor e alumnos, xa que estos deben facer todas as consultas necesarias para acadar o correcto funcionamento das prácticas propostas.

As sesións maxistrais aínda que son expositivas por parte do profesor, plantéxanse frecuentemente cuestións para requerir a intervención dos alumnos e avaliar a comprensión dos temas desenvolvidos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A51 B2 B3 B5 B10 B13 B14 B16 A descripción da proba obxectiva atópase no apartado de Metodoloxías. 66.66
Prácticas de laboratorio A42 A48 B2 B6 B10 B11 B15 B16 C3 Nas práctixas xérase un rexistro de actividade do alumno de tal xeito que aqueles que completen o conxunto completo de prácticas reciben unha puntuación equivalente a un tercio da máxima cualificación alcanzable na materia.
Quen non complete o conxunto de prácticas recibe unha puntuación proporcional ao traballo realizado.
33.34
 
Observacións avaliación
O alcanzar o 33,34% da puntuación mediante a realización das prácticas do laboratorio supón que é suficiente para conseguila cualificación de Aprobado na materia unha cualificación na proba obxectiva dun 2,2 nun exame calificado sobre 6,66.

Fontes de información
Bibliografía básica PIEDRAFITA MORENO, Ramón (1999). Ingeniería da Automatización Industrial. Madrid. Ra-Ma
GROUPE SCHNEIDER (1999). PL7Micro/Junior/Pro. Manual de referencia. Schneider Automation S.A.

Bibliografía complementaria BALCELLS, Josep, e ROMERAL, José Luis (1997). Autómatas Programables. Barcelona. Marcombo
SIMON Andre, (1998). Autómatas Programables. Madrid. Paraninfo
PORRAS CRIADO, Alejandro, e MONTANERO MOLINA, Antonio Placido (1990). Autómatas Programables. Fundamento, Manejo, Instalación e Prácticas. Madrid. McGraw-Hill
ROMERA, J. Pedro, Lorite, J. Antonio, Montoro Sebastián (1996). AUTOMATIZACIÓN. Problemas resueltos con autómatas programables. Madrid. Paraninfo
MARTÍNEZ SÁNCHEZ, Victoriano A. (1991). Automatizar con Autómatas Programables. Madrid. Ra-Ma
MANDADO PÉREZ, Enrique, MARCOS ACEVEDO, Jorge, e PÉREZ LÓPEZ, Serafín Alfonso (1990). Controladores Lógicos e Autómatas Programables,. Barcelona. Marcombo
FERREIRO GARCÍA (1995). Nociones sobre Aplicación de PLC's al Control de Procesos. Servicio de Publicaciones da Universidade da Coruña
GROUPE SCHNEIDER (1999). PL7Micro/Junior/Pro. Autómatas Micro. Manual de puesta en marcha de funciones específicas. Schneider Automation S.A.
OJEDA CHERTA, Francisco (1996). Problemas de Diseño de Automatismos. Madrid. Paraninfo
IEC, CEI/IEC 1131-3:1993 (1993). Programmable Controllers- Part 3 Programming languages. Geneve. Bureau Central da Comisión Electrotechnique Internationale


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Na Licenciatura en Máquinas Navais hai dúas materias que pódense apoiar nesta: Diagnosis e Supervisión de Sistemas Sistemas Integrados en Tempo Real


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías