Identifying Data 2020/21
Subject (*) Instrumentación Industrial Code 631111506
Study programme
Diplomado en Máquinas Navais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
First Second Third Optional 3.5
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://fv.udc.es/12Ciclo/Materiales/Ficheros/benigno/277/II/home.htm
General description Nos contornos industriais encontrámonos con equipos e aparellos orientados a medición de variables físicas(Temperatura, Presión, Caudal,...), a regulación (Controladores) e outros que ofrecen capacidade de transformación, seguridade, etc.
Nesta materia estúdanse os elementos que forman parte das plantas industriais, os seus principios físicos de funcionamento, e a súa representación mediante planos de instrumentación, dedícase tamén unha parte a coñecer os medios de comunicación no contorno industrial.
Esta materia é complementaria coa de Fundamentos da Teoría de Regulación e Control. E as bases necesarias para o seu estudo son a Física e o Debuxo do primeiro curso.
O curso fai uso da Facultade Virtual, onde se encontran os materiais e as tarefas que hai que desenvolver ao longo do curso para superar a materia.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Manter os sistemas de maquinaria naval, incluídos os sistemas de control, a nivel operacional.
A13 Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida para o desmantelado, mantemento, reparación e montaxe das instalacións e o equipo de abordo, a nivel operacional.
A14 Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida e proba eléctrico e electrónico para a detección de avarías e as operacións de mantemento e reparación, a nivel operacional.
A39 Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e emprego dos sistemas de representación gráfica.
A41 Interpretar e representar o Debuxo Industrial (debuxo, simboloxía, convencionalismos....).
A42 Levar a cabo automatizacións básicas de procesos industriais.
A43 Manexar correctamente a información provinte da instrumentación e sintonizar controladores.
A44 Realizar operacións de optimización enerxética das instalacións de a bordo utilizando convenientemente os equipos de medida, a nivel operacional.
A46 Ensamblar, manter e reparar equipos informáticos e manexar sistemas operativos e aplicacións informáticas.
A48 Regular e controlar sistemas e procesos, a nivel operativo.
A51 Redacción e interpretación de documentación técnica.
A54 Operar, manter, seleccionar, e reparar os equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Aprender en contornos de teleformación.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender o papel que xogan os distintos dispositivos, aparellos e sistemas, nun contorno industrial ou a bordo dun buque A5
A13
A14
A43
A44
B8
B12
C3
Expresarse utilizando correctamente os términos relativos aos instrumentos industriales e a medida das magnitudes físicas. A5
A14
A43
A54
B4
B8
B12
B13
C1
C3
Ser capaz de valorar as propiedades físicas dos materiales e o xeito de utilizar os mesmos para a captación da información contida nunha variable física A43
B3
B4
B12
C3
C6
Interpretar os planos de instrumentación normalizados dunha instalación, facer modificacións nos mesmos e debuxar, mediante ferramentas software, planos de pequenas instalacións ou partes da mesma. A39
A41
A51
B4
B8
B12
C3
Coñecer algúns dos instrumentos para a medida das magnitudes máis frecuentes no contorno industrial, e coñecer tamén os elementos de acción de uso máis xeralizado. A13
A14
B2
B8
B12
C3
Utilizar con familiaridade os conceptos básicos de comunicación e os estándares máis usuais presentes no contorno industrial. A48
B8
B12
C3
Manexarse con facilidade na procura e localización de documentación técnica a traves da web. A51
B8
B12
C3
Interpretar a información contida nos catálogos, manuais e demais literatura técnica suministrada polas casa comerciais sobre os seus productos. A51
B8
B12
C3
Construir pequenos programas gráficos en contornos de instrumentación virtual. A42
A46
B8
B12
C3

Contents
Topic Sub-topic
Introducción Elementos de medida
Elementos de acción
Elementos de control
Vías de comunicación
Interacción home-máquina
Diagnose e Supervisión

Principios físicos de transducción Transductores pasivos
Transductores activos

Representación simbólica Introducción
Simbología conforme a ISA
Instrumentos de medida Introducción
Fuerza y presión.
Caudal.
Nivel.
Temperatura.
Posición y desplazamiento.
Velocidad y posición angulares.
Otras variables.
Equipos de acción Introducción
Válvulas.
Bombas.
Otros actuadores y accionadores.
Comunicaciones industriales Introducción
RS-232-C.
RS-422-A.
RS-485.
IEEE-488.
Buses de campo.
Ethernet.
Niveles de comunicación.
Instrumentación Virtual Valores booleanos
Valores numéricos
Estructuras de control
Lazo While
Lazo For
Case
Sequence
Nodo Fórmula
Variables locales y globales
Subprogramas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A5 A13 A14 A39 A41 A42 A43 A46 A48 A54 B3 C6 16 16 32
Guest lecture / keynote speech A44 A51 B2 B4 B13 C1 4 0 4
ICT practicals B8 B12 C3 0 30 30
Field trip A13 A14 A39 A41 4 2 6
Student portfolio A41 A44 A51 B2 B3 1 2 3
Objective test A51 B2 B3 B4 B13 C6 2 0 2
 
Personalized attention 10.5 0 10.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Hai dous tipos de prácticas de Laboratorio:
1ª) Consiste na inspección dunha planta de quencemento de auga instalada no Laboratorio de Automatización II. Trala descrición do sistema polo profesor, os alumn@s deben facer os apuntamentos necesarios, e plantexar as cuestións que consideren convenientes, para xerar un plano de instrumentación da planta.

2ª) Trátase das prácticas de instrumentación virtual que se levan a cabo na aula de informatica facendo uso do LabView ou software de similares características.
Guest lecture / keynote speech As sesión maxistrais correspóndense co descrito no primeiro apartado de Actividades Introductorias.
ICT practicals O curso fundaméntase no uso da Plataforma de Teleformación é dunha web propia da materia á que se acesa dende a Plataforma.

O curso está estructurado en temas, e a súa vez cada tema organízase nos apartados: Introducción, Actividades e Materiais.

O alumno debe realizar as actividades propostas utilizando os Materiais e as ferramentas de software adecuadas, xerando un documento entregable a través da plataforma que incluirase no seu Cartafol
Field trip Durante o curso o alumno traballa cos planos de instrumentación dunha instalación real, a do Aquarium Finisterrae dos Museos Científicos Coruñeses.

Na última parte do curso faise unha visita as instalacións técnicas de dita institución, para comprobar "in situ" a correspondencia entre os planos e funcionamento da planta.
Student portfolio O Cartafol vaise elaborando ao longo do curso mediante a entrega dos traballos que están programados na Axenda da Plataforma de Teleformación, e constitúen a principal vía de avaliación, que remata cunha entrevista persoal entre alumn@ e profesor para valorar o Cartafol e o seguimento da materia.
Objective test Os alumn@s que non superen a materia mediante a valoración do seu Cartafol poderán acudir a un exame final da materia, na que terán a oportunidade de completar a nota obtida mediante o Cartafol.

Desaconséllase esta proba como única vía para superar a materia.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
ICT practicals
Field trip
Student portfolio
Description
1º) Nas prácticas de Laboratorio o profesor está presente para resolver as dúbidas que o alumno vaia formulando no desenvolvemento das mesmas.

2º) Nas prácticas a través de TIC a atención personalizada lévase a cabo mediante a titoría individural pola Plataforma de Teleformación, ou ben nas sesións semanales de Titoría Colectiva na Aula.

3º) Na saída de campo o profesor acompaña aos alumn@s, e xunto co persoal do Aquarium vai clarexando as dúbidas que poidan surxir sobre o funcionamento da planta.

4º) O Cartafol supón unha entrevista persoal de avaliación ao finalizar o curso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A5 A13 A14 A39 A41 A42 A43 A46 A48 A54 B3 C6 Levantamento do plano de instrumentación do Laboratorio de Automatización II


Instrumentación virtual
20
ICT practicals B8 B12 C3 Trátase das actividades a realizar ao longo do curso descritas na web da materia 70
Field trip A13 A14 A39 A41 Tratase da visita as instalacións técnica do Aquarium Finisterrae dos Museos Cientificos Coruñeses 10
Student portfolio A41 A44 A51 B2 B3 É o conxunto de traballos realizados polo alumn@ máis a entrevista persoal co profesor de valoración da súa actividade 80
Objective test A51 B2 B3 B4 B13 C6 É un exame final da materia como oportunidade para completar o traballo non entregado nos seus prazos ao longo do curso 60
 
Assessment comments
A avaliación total non pode superar o 100%, o valor de 240% corresponde ao feito de poder seguir diferentes vías para obter o 100%.

Sources of information
Basic Comisión G2 (1985). Bombas y ventiladores. Madrid, Asinel
Domingo Peña, J. et al. (2003). Comunicaciones en el entorno industrial. Barcelona. UOC
Pérez García, M.A. (2003). Instrumentación electrónica . Madrid. Paraninfo
Creus Solé, A. (1997). Instrumentación industrial. Barcelona. Marcombo
Pallás Areny, R. (2003). Sensores y acondicionadores de señal. Barcelona. Marcombo
Rodríguez Mata, A. (2000). Sistemas de medida y regulación. Madrid. Paraninfo

Complementary Johnson, C. (1993). Process control instrumentation technology. London. Prentice-Hall
Fraser, R.E. (2001). Process measurement and control. Upper Saddle River. Prentice-Hall


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.