Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Electricidade e Electrónica Código 631211205
Titulación
Diplomado en Navegación Marítima
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Segundo Troncal 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Adoptar as medidas axeitadas nos casos de emerxencia, a nivel operacional.
A41 Interpretar e representar as formas do buque e das súas instalacións.
A48 Localizar avarías illando, identificando e corrixindo sistematicamente fallos nun circuito ou sistema dixital.
A51 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A52 Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así coma representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente.
A53 Redacción e interpretación de documentación técnica.
A54 Redacción de informes, cumprimentación e comprensión en Inglés dos diferentes documentos internacionais relacionados coa navegación e o comercio marítimo.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B12 Uso das novas tecnoloxías Tic, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B15 Capacidade para acadar e aplicar coñecementos.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir los conceptos físicos fundamentales con el objetivo de analizar y detectar problemas tanto en la red eléctrica como en los sistemas electrónicos ligados a los procesos de navegación y de control del buque: circuitos eléctricos y electrónicos A6
A41
A51
A53
B1
B2
B3
B5
B11
C1
C3
C7
Conocimientos de características de dispositivos eléctricos básicos B1
B2
B3
B4
B7
B11
B12
B14
B16
C1
C3
C6
C7
Aplicaciones prácticas de dispositivos eléctricos de protección, control y regulación del buque A41
A48
A51
A52
A53
B1
B2
B3
B4
B5
B11
B14
B16
C1
C3
Conocimientos de características de dispositivos semiconductores básicos A48
A53
A54
B1
B2
B3
B4
B5
B11
B13
B14
B15
B16
C1
C3
Aplicaciones prácticas de dispositivos de estado sólido, y de circuitos integrados analógicos y digitales A48
A52
A53
A54
B1
B2
B3
B4
B5
B14
B15
B16
C1
C3

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: CIRCUITOS ELÉCTRICOS EN CONTINUA 1.1. Magnitudes eléctricas: Corriente, tensión, potencia
1.2. Elementos activos y pasivos
1.3. Leyes de Kirchhoff
1.4. Teoremas de circuitos: Superposición, Thevenin, Norton
TEMA 2: CIRCUITOS ELÉCTRICOS EN ALTERNA. TRANSFORMADOR 2.1. Forma de onda. Valores fundamentales
2.2. Régimen senoidal. Impedancia
2.3. Resonancia
2.4. El transformador ideal
2.5. Análisis de circuitos. Interpretación de planos
TEMA 3. REGIMEN TRANSITORIO 3.1. Circuitos RC en el dominio del tiempo
3.2. Circuitos RL en el dominio del tiempo
TEMA 4. DISTRIBUCIÓN DE ENERGÍA 4.1. Sistemas monofásicos
4.2. Sistemas trifásicos
4.3. Tensiones, intensidades y potencias en sistemas trifásicos
4.4. Análisis de circuitos. Interpretación de planos
TEMA 5. ACCIONAMIENTOS ELÉCTRICOS. GENERADORES 5.1. Motores de continua y alterna
5.2. Elementos de protección de instalaciones
5.3. Elementos de protección de motores
5.4. Alternadores
5.5. Acoplamiento de alternadores
5.6. Propulsión eléctrica de buques
5.7. Análisis de circuitos. Interpretación de planos
TEMA 6. SEMICONDUCTORES 6.1. Semiconductor intrínseco
6.2. Semiconductor extrínseco
6.3. Corrientes en un semiconductor
TEMA 7. EL DIODO. RECTIFICADORES. DIODOS LED 7.1. Unión PN polarizada
7.2. Característica V-I de un diodo
7.3. Diodos Zéner
7.4. Modelo lineal del diodo
7.5. Circuitos rectificadores
TEMA 8. EL TRANSISTOR BIPOLAR 8.1. Componentes de la corriente de un transistor
8.2. Características V-I en emisor común
8.3. Regiones de funcionamiento y valores límite
8.4. Análisis de circuitos. Interpretación de planos
TEMA 9. EL TRANSISTOR UNIPOLAR. El JFET
9.1. Características V-I del FET en fuente común
9.2. El MOSFET
9.3. Características V-I del MOSFET en fuente común
TEMA 10: ELECTRÓNICA DE POTENCIA 10.1. Dispositivos de potencia
10.2. Transistores de potencia
10.3. Tiristor
10.4. Triac
TEMA 11: AMPLIFICADORES. EL AMPLIFICADOR OPERACIONAL 11.1. Características de los amplificadores
11.2. Concepto de realimentación negativa
11.3. El amplificador operacional
11.4. Aplicaciones lineales
11.5. Aplicaciones no lineales
11.6. Análisis de circuitos. Interpretación de planos
TEMA 12: CIRCUITOS LÓGICOS 12.1. Circuitos digitales
12.2. Álgebra de BOOLE
12.3. Puertas AND, OR y NOT
12.4. Funciones lógicas
12.5. Simplificación de funciones
12.6. TTL y CMOS
12.7. Análisis de circuitos. Interpretación de planos
TEMA 13: SISTEMAS DE COMUNICACIONES 13.1. Diagrama de bloques de un sistema de comunicación
13.2. Modulaciones
13.3. Comunicaciones analógicas
13.4. Comunicaciones digitales
13.5. Radiación. Antenas
TEMA 14: SISTEMAS DE CONTROL Y REGULACIÓN DEL BUQUE 14.1. Diagrama general de un sistema de control
14.2. Control cableado y programado
14.3. Controladores lógicos programables
14.4. Concepto de regulación: reguladores en lazo abierto y cerrado
14.5. Tipos de reguladores
14.6. Concepto de estabilidad

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 0 142 142
Proba mixta 3 0 3
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Como es una asignatura a extinguir, la carga horaria de las sesiones magistrales corresponderán los horarios de estudio no presenciales del alumno. Las consultas correspondientes podrán realizarse en horarios de tutorías.
Proba mixta Prueba escrita de teoría y resolución de problemas sobre los contenidos correspondientes a las dos partes de Electricidad y de Electrónica de las que consta el curso, en la que se valorará tanto la comprensión de dichos contenidos como su aplicación a la resolución de problemas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Proba mixta
Descrición
Atender y resolver dudas del alumnado en relación al contenido de la asignatura en los horarios de tutorías.

No hay trabajos tutelados, por haberse extinguido la asignatura.

Atención personalizada: En todos los casos se usarán preferentemente horas de tutoría de forma individualizada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta Consistirá en un exámen teórico y de resolución de problemas sobre los contenidos correspondientes a las dos partes del curso de Electricidad y Electrónica, valorándose la comprensión de dichos contenidos, y su aplicación a la resolución de problemas. 100
 
Observacións avaliación

La prueba mixta constará de dos partes de teoría y resolución de problemas, relativas a los contenidos de Electricidad y Electrónica de la asignatura.

Para aprobar la asignatura se exigirá tener un mínimo de 5 puntos sobre 10 en cada una de las partes de las que consta la prueba mixta. La nota final se computará como el promedio de las notas obtenidas en cada una de las partes.


Fontes de información
Bibliografía básica Profesores de Electricidad y Electrónica (). Apuntes de la asignatura.
J. C. Brégains, P. M. Castro (). Electricidad Básica. Problemas Resueltos. Ed. Starbook
J. C. Brégains, P. M. Castro (). Electrónica Básica. Problemas Resueltos. Ed. Starbook
Robert L. Boylestad (). Fundamentos de electrónica. Prentice-Hall Hispanoamericana
Robert L. Boylestad (). Introducción al análisis de circuitos. Ed. Prentice Hall
Jacob Millman (). Microelectrónica. Circuitos y sistemas analógicos y digitales. Ed. Hispano Europea

Bibliografía complementaria Francisco Javier Martín Pérez y Javier Martín Juan (). Apuntes de electricidad aplicada a los buques . Ed. ECU
J.A.Edminister (). Circuitos eléctricos Serie Schaum. Ed. McGraw Hill
Norbert R. Malik (). Circuitos electrónicos. Análisis, simulación y diseño. Ed. Prentice Hall
M. H. Rashid (). Circuitos microelectrónicos. Análisis y diseño. Ed. Thomson
Allan R. Hambley (). Electrónica . Ed Prentice Hall
Robert L. Boylestad y Louis Nashelsky (). Electrónica: teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. Ed. Prentice Hall
A.P.Malvino (). Principios de electrónica. Ed. McGraw-Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Física/631211101
Matemáticas/631211104
Ampliación de Matemáticas/631211109
Ampliación de Física/631211501

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Radiocomunicacións. Regulamentos e Sinais/631211207
Sistemas Enerxéticos e Auxiliares. Buques/631211208

Materias que continúan o temario
Métodos Informáticos/631211105
Electrotecnia/631211513

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías