Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Sistemas Automáticos de Regulación e Control Código 631211504
Titulación
Diplomado en Navegación Marítima
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Primeiro Segundo Terceiro Optativa 5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://http://fv.udc.es/12Ciclo/materiales/ficheros/benigno/83/webSARC/home.htm
Descrición xeral Nesta materia trátase de coñocer os aparellos e sistemas que permiten automatizalas
tarefas no sector marítimo.
O primeiro tema introduce os Sistemas de Control, tales como o Piloto Automático e o Servotimón.
No segundo relátase a aplicación dos sistemas dixitais simxelos, e propoñense unha serie de exercicios para facilitala comprensión dos mesmos.
Nun terceiro bloque estudianse as aplicaciones nos campos das comunicacións, navegación control a máquinda dende a ponte, xestión marítima, etc.
O curso apoiase no uso de Moodle, e proporciónase material multimedia en soporte CD onde se encontran todo o necesarios para o desenvolvemento da materia.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A48 Localizar avarías illando, identificando e corrixindo sistematicamente fallos nun circuito ou sistema dixital.
A51 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A52 Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así coma representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente.
A53 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B8 Aprender en contornos de teleformación.
B12 Uso das novas tecnoloxías Tic, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Manexar conceptos xerais básicos relativos as estructuras de regulación e control. A53
B4
B8
B12
C1
C3
Comprende-lo modelado matemático e posterior simulación dos sistemas físicos. A51
A52
B3
B4
B8
B12
C3
Manipulalos conectivos elementais da lóxica dixital binaria. A48
A51
B2
B3
B4
B8
B12
C3
Identificar e diferencialos distintos campos de aplicación da automatización naval e ter coñecemento dos dispositivos reais. A53
B3
B4
B8
B12
C3
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción 1.1. Sistema
1.2. Representación externa
1.3. Representación interna
1.4. Perturbación
1.5. Sistema de control en lazo aberto
1.6. Sistema de control en lazo cerrado
1.7. Servosistema
1.8. Sistema de regulación automática
1.9. Proceso
1.10.Sistema de control de procesos
1.11.Sistema manual
1.12.Sistema automatizado
1.13.Sistema de control manual
1.14.Sistema automático de control e sistema automático de
regulación
2. Modelización matemática 2.1. Definicións
2.2. Modelo de Nomoto
2.3. Servotimón
3. Sistemas Dixitais 3.1. Introducción
3.2. Elementos de automatización
3.3. Operacións lóxicas AND e OR
3.4. Elementos electromecánicos
3.5. Operador NOT
3.6. Operacións lóxicas NAND e NOR
3.7. Sensores e actuadores
3.8. Dispositivos electrónicos
3.9. Exercicios
4. Automatización Naval 4.1. Comunicacións
4.1.1. GMDSS
4.1.2. COSPAS-SARSAT
4.1.3. INMARSAT
4.1.4. DSC
4.1.5. Comunicación computerizada
4.2. Navegación
4.2.1. Sistemas de posicionamento
4.2.2. Sistemas de cartas electrónicas
4.2.3. Goberno automático
4.2.4. Seguimento automático da derrota
4.2.5. Navegación meteorolóxica
4.2.6. Control do tráfico
4.2.7. Atraque automático
4.2.8. Outra instrumentación
4.3. Control da máquina
4.3.1. Nivel de automatización
4.3.2. Automatización de servicios
4.3.3. Carga, lastre, combustible, auga e sentinas
4.3.4. Sistemas de xeración de electricidade
4.3.5. Control e monitorización de alarmas
4.3.6. Reguladores de velocidade dixitais
4.3.7. Control remoto del sistema de propulsión
4.3.8. Telégrafo de ordenes
4.3.9. Sistema de posicionamento dinámico
4.4. Xestión marítima
4.4.1. Panorama actual
4.4.2. Mantemento e repostos
4.4.3. Xestión de documentos
4.4.4. Cálculo da carga
4.4.5. Carga e xestión de buques portacontedores
4.4.6. Control de contedores
4.4.7. Sistema de control de mercancías peligrosas
4.5. Sistemas integrados
4.5.1. Descrición
4.5.2. Control de tráfico e manobra
4.5.3. Navegación
4.5.4. Goberno manual
4.5.5. Supervisión da navegación
4.5.6. Planificación da derrota
4.5.7. Operacións de seguridade
4.5.8. Operacións de atraque
4.5.9. Comunicacións
4.5.10. Control de carga e lastre
4.5.11. Vixilancia e control da máquina
4.5.12. Control de equipos de cuberta
4.6. Simulación
4.6.1. Simulación e educación
4.6.2. Tipos de simuladores
4.6.3. Simulación e construcción naval
5. Traballo de Búsqueda Documental Contido a consensuar entre profesor e alumno

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A48 A51 A52 A53 B2 B4 B8 B12 C1 C3 30 30 60
Recensión bilbiográfica B3 B4 B12 C1 C3 C8 22 22 44
Proba obxectiva A51 A53 B2 B3 B4 C1 C8 1 10 11
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Todolos temas fan uso da Facultade Virtual coma forma de desenvolvemento normal, dende ela se acesa a web propia da materia onde se atopan os materiais cos que se traballará durante o curso.
As clases presenciais correspondense cun sistema de titoría colectiva onde cada asistente pode expoñera, as súas dúbidas, e dificultades, tanto conceptuales coma instrumentais.
Recensión bilbiográfica Nesta parte o alumno debe desenvolver un traballo de documentación sobre un tema da súa elección dentro do contexto da materia, o que debe realizar é unha búsqueda extensa de materiais e un comentario sobre os mesmos.

As horas presenciais son igualmente adicadas a titoría colectiva, para aclarar as dúbidas que poidan xurdir no desenvolvemento da materia.
Proba obxectiva Trátase dunha proba complementaria para quén non acade a puntuación suficiente para superar a materia coas outras metodoloxías, ou ben deixara unha parte do temario sen completar.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
A atención persoalizada na aula: semanalmente o horario de docencia está especialmente enfocado a resolución de dúbidas sobre os traballos planificados.

Nas prácticas a través de TIC o alumno pode dirixirse ao profesor en calquera momento para resolver as súas dúbidas, tanto sobre o traballo a realizar como sobre a avaliación recibida.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A48 A51 A52 A53 B2 B4 B8 B12 C1 C3 O alumno vai xerando un rexistro coas súas intervencións na Facultade Virtual que deben ser continuadas ao longo do temario, segundo márcase na axenda da materia. 60
Recensión bilbiográfica B3 B4 B12 C1 C3 C8 O alumno tras elexir un tema no contexto da materia, debe facer unha búsqueda intensiva de materiais sobre o mesmo, e consultalos, comparalos e comentalos, de xeito que alcance unha comprensión profunda do tema. 40
Proba obxectiva A51 A53 B2 B3 B4 C1 C8 Trátase dun complemento para aqueles que coa súa falta de participación nas outras metodoloxías. ou debido as circunstacias que sexan non alcanzan a puntuación necesaria para aprobar a materia. 66.7
 
Observacións avaliación
Dende logo ninguén pode acadar unha puntuación do 166.7%, esto indica tan só a doble oportunidade de superala materia, a través do traballo continuado ou ben mediante a proba obxectiva, e tamén mediante a combinación de ambalasdúas.

Fontes de información
Bibliografía básica Vidal Paz, J. y Rodríguez Gómez, Benigno (2001). http://fv.udc.es/12Ciclo/materiales/ficheros/benigno/83/webSARC/home.htm.

Bibliografía complementaria PORRAS CRIADO, Alejandro; MONTANERO MOLINA, Antonio Plácido (1990). Autómatas Programables. Fundamento, Manejo, Instalación y Prácticas. Mc-GrawHill
Ogata, Katsuhiko (1980). Ingeniería de Control Moderna. México. Prentice-Hall Hispanoamericana
TOKHEIM (1991). Principios digitales. Madrid. Mc-GrawHill
MASCAREÑAS y PÉREZ-ÍÑIGO, Carlos (1999). Sistemas de Gobierno del buque. Cádiz. Servicio de Publicaciones Universidad de Cádiz


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Física/631211101
Matemáticas/631211104
Métodos Informáticos/631211105
Ampliación de Matemáticas/631211109
Ampliación de Física/631211501

Observacións
Aínda que a aparataxe matemática reduciuse ao mínimo imprescindible dentro desta materia, e unha moi boa axuda contar con conceptos claros de matemáticas e física, así coma o coñecemento das operación lóxicas básicas que se estudan en métodos informáticos.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías