Identifying Data 2020/21
Subject (*) Mantemento do Buque. Técnica Operativa Code 631211507
Study programme
Diplomado en Navegación Marítima
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle Yearly
First Second Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://www.nauticaymaquinas
General description Se pretende que el alumno adquiera los conocimientos teóricos y prácticos, suficientes, conducentes a la obtención del título académico que pretende, para que en el ejercicio de su profesión, pueda resolver cuantas cuestiones se le presenten en la planificación del mantenimiento durante su ejercicio profesional, en cualquier ámbito de la industria
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Asegurar o cumprimento das prescricións sobre prevención da contaminación, a nivel operacional.
A18 Contribuír a que as relacións humanas a bordo do buque sexan boas.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Versatilidade.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B15 Capacidade para acadar e aplicar coñecementos.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Asegurar el cumplimiento de las prescripciones sobre prevención de la contaminación. A1
Planificación de planes de mantenimiento para aquellos equipos que esten a cargo del alumno durante su vida profesional. A18
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B10
B14
B15
B16
C1
C4
C6
C7
C8
Optimizar el mantenimiento desde el punto de vista económico y técnico de las instalaciones qu esten a cargo del alumno durante el ejercicio de su vida profesional B1
B3
B6
B7
B14
C1
C7

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN O MANTEMENTO
Definición. Obxetivos. Historia. Organización. Evolución. Metodoloxía.
TEMA 2.- TIPOS DE MANTEMENTO
Clasificación. Mantemento Correctivo. Mantemento Preventivo. Mantemento Predictivo. Mantemento Modificativo. Mantemento Productivo Total (TPM). Selección dun plan de Mantemento.
TEMA 3.- PLANIFICACIÓN DO MANTEMENTO
Planificación do mantemento preventivo sistemático. Programación de revisions. Organización. Planificación do mantemento predictivo. Organización. Problemática do mantemento predictivo.
TEMA 4.- MANTEMENTO CENTRADO NA FIABILIDADE (RCM)
Introducción. As sete cuestions básicas. Funcions e estándares de uso. Fallos funcionais. Modos de fallo funcional (MF). Causas do fallo. Efectos do fallo. Consecuencias do fallo (CF). Selección do plan. Tareas proactivas. Accions que tratan o modo de fallo. Proceso de selección de tareas. Planificación del proceso RCM. Beneficios del análisis RCM.
TEMA 5.-ESTUDIO DE FALLOS E SÍNTOMAS
Introducción. Definición do fallo . Clasificación de fallos. Curva de tasa de fallo-tempo. Definición e selección de síntomas.
TEMA 6.- EVALUACIÓN TÉCNICA DO MANTEMENTO

Fiabilidade. Disponibilidade e mantenibilidade. Modelos de vida. Fiabilidade de conxuntos
TEMA 7.- ASPECTOS ECONÓMICOS
Tipos de custes. Custes de explotación do material. Vida, deterioro e obsolencia dun equipo. Renovación e reconstrucción de equipos. Os custes de mantemento dentro da estructura de custes fixos de operación dos diferentes tipos de buques. Compoñentes do custe de mantemento
TEMA 8.- MANTEMENTO DO CASCO DO BUQUE
Xeneralidades. Mantemento da obra viva do buque. Obxetivos. Resistencia o avance dun buque. Rugosidad do casco. Variación da velocidad do buque co tempo. Características dos medios empleados na protección da obra viva do buque. Incidencia económica dos protectores da obra viva. Tratamento da obra viva no dique seco. Tratamiento da obra viva a flote. O mantenimiento do resto da estructura do buque. Condiciones xenerais sobre o pintado. Mantemento programado das superficies do casco e estructura. Características principais dos planes de mantemento. Presupostos. Exemplos de tratamentos. Tratamento mediante brea epoxy. Sistema de corrente Impresa Aquaqmatic. Sistema antiincrustante Fraicomatic.
TEMA 09.-SISTEMA DE MANTENIMIENTO PROGRAMADO
Introducción. Disposición xeneral dun sistema de mantemento programado. Codificación de equipos incluidos no Plan de Mto Programado. Lista de compoñentes de cada equipo. Instruccions do mantemento. Planificación do mantemento.
TEMA 10.- MANTEMENTO PERIODICO DE BOTES SALVAVIDAS Probas Técnicas necesarias para o mantemento periodico de botes salvavidas, dispositivos de posta a flote e aparellos de solta con carga nos buques mercantes.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A18 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B14 B15 B16 C6 6 0 6
Guest lecture / keynote speech B2 B3 B4 B5 B14 B15 B16 C1 C4 C7 C8 97 0 97
Supervised projects B1 B2 B3 B4 B10 B14 B15 B16 C1 C6 40 0 40
Objective test B2 B3 B7 B10 B14 B16 C6 4 0 4
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Resolucion dos casos propostos, inspirados nas experiencias da vida real
Guest lecture / keynote speech Realizaráse a explicación detallada dos contidos da materia e que se distribuyen en temas.
O alumno contará en todo momento con material bibliográfico, do tema a tratar en cada sesión maxistral.
Fomentase a participación na clase, a través de comentarios que relacionan os contidos teóricos con experiencias da vida real
Supervised projects Elaboración de memorias e traballos específicos, relacionadas co contenido da materia de cada tema expuesto na sesión maxistral
Objective test Expoñer as preguntas teóricas e resolver os casos propostos, valorando o grao de coñecementos adquiridos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Tratase de orientar o alumno naquelas cuestions relativas a materia impartida e que resulten de especial dificultade para a sua comprensión.
Tamen incluense as correspondentes revisions das memorias e traballos da avaliación continua.
Os canais de información e contacto serán a Facultade Virtual e as titorías individualizadas que se desenrolaran durante seis horas a largo da semana

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B2 B3 B7 B10 B14 B16 C6 Desenrolo teorico
Resolucion de problemas
Comprension de casos
60
Supervised projects B1 B2 B3 B4 B10 B14 B15 B16 C1 C6 Traballos específicos sobre a materia e sobre o desenrolo de cada tema. 40
 
Assessment comments

Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2    del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar su evaluación.


Sources of information
Basic Escuela Técnica Superior de Ingenieros Indutriales. (). Fundamentos de Ingeniería del Mantenimiento..
Terotecnología Naviera. (). Técnicas de Mantenimiento..
F. Monchy. (). Teoria y Práctica del Mantenimiento Industrial. .

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.