Identifying Data 2020/21
Subject (*) Métodos Numéricos Code 631311102
Study programme
Licenciado en Máquinas Navais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle Yearly
First Trunk 5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Matemáticas
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://www.udc.es
General description Se impartirán los métodos básicos del Cálculo Numérico realizando prácticas en ordenador (con los programas MatLab y Mathematica), proporcionando así una herramienta que pueda ser útil tanto en la actual vida académica como en la futura vida profesional.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A22 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A23 Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así coma representación e interpretación matemática de resultados obtidos.
A24 Redacción e interpretación de documentación técnica.
A25 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos en outras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos en outras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B9 Versatilidade.
B10 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B11 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B12 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B13 Capacidade de análise e síntese.
B15 Organizar, planificar e resolver problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Do listado de competencias da titulación A22
A23
A24
A25
Do listado de competencias da titulación B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B15
Do listado de competencias da titulación C1
C2
C3
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1.- Introducción: Número, Algoritmo y Errores 1.1.- Introducción
1.2.- Números: Representación y Almacenamiento
1.3.- Algoritmos
1.4.- Errores: Clasificación y Propagación
Tema 2.- Resolución de una Ecuación (Ceros de Funciones) 2.1.- Introducción
2.2.- Método de la Bisección
2.3.- Método de Newton-Raphson
2.4.- Método de la Secante
2.5.- Método del Punto Fijo
Tema 3.- Resolución de Sistemas de Ecuaciones Lineales 3.1.- Consideraciones Generales
3.2.- Métodos Directos:
3.2.1.- Sistemas con Solución Inmediata
3.2.1.1.- Matriz Diagonal
3.2.1.2.- Matriz Triangular Superior
3.2.1.2.- Matriz Triangular Inferior
3.2.2.- Métodos de Eliminación o Transformación
3.2.2.1.- Método de Gauss
3.2.2.1.- Método de Gauss-Jordan
3.2.3.- Métodos de Descomposición: Factorización LU
3.2.3.1.- Método de Doolittle
3.2.3.2.- Método de Crout
3.2.3.3.- Método de Cholesky
3.3.- Métodos Iterativos
3.3.1.- Método de Jacobi
3.3.2.- Método de Gauss-Seidel
Tema 4.- Interpolación. Derivación Numérica. 4.1.- Introducción
4.2.- Interpolación Polinomial de Lagrange
4.3.- Interpolación de Hermite
4.4.- Diferencias Divididas. Fórmula de Newton.
4.5.- Diferencias Finitas
4.6.- Derivación Numérica
Tema 5.- Integración Numérica

5.1.- Introducción
5.2.- Aproximaciones Rectangulares
5.3.- Método de los Trapecios
5.4.- Regla de Simpson
Tema 6.- Métodos Numéricos de Resolución de Ecuaciones Diferenciales
6.1.- Consideraciones Generales
6.2.- Métodos de Taylor
6.3.- Método de Euler
6.4.- Método de Heun
6.5.- Métodos de Runge-Kutta

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A22 A23 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C2 C3 C6 C7 C8 18 0 18
Guest lecture / keynote speech A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B15 C1 C2 C3 C6 C7 C8 12 0 12
Diagramming A22 A23 A24 A25 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B11 B13 B15 C1 C3 C6 C7 C8 6 0 6
Objective test A22 A23 A24 A25 B2 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C2 C3 C6 C7 C8 6 0 6
Supervised projects A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C2 C3 C6 C7 C8 8 11 19
ICT practicals A22 A23 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C2 C3 C6 C7 C8 24 10 34
 
Personalized attention 30 0 30
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Resolución de ejercicios propuestos tras observar los resueltos
Guest lecture / keynote speech En cada tema se hará una exposición de los contenidos principales y de ejercicios resueltos.
Diagramming El alumno resumirá las fórmulas empleadas para la resolución de ejercicios en cada tema.
Objective test Se propondrán ejercicios prácticos a resolver en el ordenador.
Supervised projects Trabajos a realizar de forma individual o en grupo para completar el aprendizaje de la materia.
ICT practicals En el Aula de Informática se desarrollan las prácticas de la asignatura con los programas Mathematica y Mat Lab.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Problem solving
Diagramming
Supervised projects
Description
Ayuda mediante tutoría en el aula.

Colaborar con ejemplos para mejorar la capacidad de síntesis.

En el momento de proponerlos se darán las pautas de realización.

Atención personalizada a cada alumno en su ordenador con las dudas que se planteen.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A22 A23 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C2 C3 C6 C7 C8 Prácticas en ordenador obligatorias.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B3, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C3, C5, C6, C7 y C8.
30
Problem solving A22 A23 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C2 C3 C6 C7 C8 Planteamiento y solución correcta.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B4, B5, B6, B8, B9, B10, B11, C1, C3, C6, C7 y C8.
30
Guest lecture / keynote speech A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B15 C1 C2 C3 C6 C7 C8 Asistencia y participación.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B3, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C3, C5, C6, C7 y C8.
5
Diagramming A22 A23 A24 A25 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B11 B13 B15 C1 C3 C6 C7 C8 Se valorará la capacidad de síntesis.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B4, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C5, C6, C7 y C8.
5
Supervised projects A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C2 C3 C6 C7 C8 Realización de trabajos propuestos.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B4, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C5, C6, C7 y C8.
10
Objective test A22 A23 A24 A25 B2 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C2 C3 C6 C7 C8 Cuestiones teóricas y ejercicios.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C6, C7 y C8.
20
 
Assessment comments
<p> A proba obxetiva non é necesaria para os alumnos con asistencia igual ou superior al 80%. Por ser unha materia sin docencia, dun plan anterior, computaranse as asistencias ás titorías&nbsp;como presenciais.</p><div><br /></div><div>Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 e A-III/2&nbsp;&nbsp;&nbsp; do Código STCW e as súas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a súa avaliación.</div>

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.