Identifying Data 2020/21
Subject (*) Sistemas Eléctricos do Buque Code 631311105
Study programme
Licenciado en Máquinas Navais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
First Trunk 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Se pretende que el alumno adquiera competencia ...Se pretende que el alumno adquiera una visión de conjunto de cómo es una instalación electrica naval típica de un buque mercante; generación , distribución y receptores, y las particularidades que acompañan a los de propulsión eléctrica. Asimismo se trata de que el alumno conozca las labores de mantenimiento y las prácticas de seguridad a observar durante los trabajos en los sistemas eléctricos de a bordo.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Detectar e definir a causa dos efectos de funcionamento das máquinas e reparalas. a nivel de xestión.
A5 Garantir a observación das prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A32 Estimar e coñecer o balance enerxético xeral, que inclúe o balance termo-eléctrico do buque, o sistema de mantemento da carga, así coma a xestión eficiente da enerxía respectando o medio ambiente.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B9 Versatilidade.
B10 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B12 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B13 Capacidade de análise e síntese.
B14 Capacidade para acadar e aplicar coñecementos.
B15 Organizar, planificar e resolver problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Garantir a observación das prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión. A5
B2
B3
B4
B5
B10
B14
C1
C2
C6
C7
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas eléctricas e reparalas. a nivel de xestión A2
B4
B5
C7
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión A8
B2
B4
B14
C2
Coñecer as conexions electricas entre os distintos cadros Coñecer as cargas eléctricas conectadas ós distintos cadros. A32
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B9
B12
B14
B15
C1
C2
C7
Resolver problemas de forma efectiva. B2
C1
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro B13
C2
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1.- Instalación eléctrica naval. Justificación. Normas y reglas de aplicación
TEMA 2.- Planta generadora. Balance eléctrico. Análisis de carga. Características eléctricas de la instalación. Potencia unitaria de generadores. Numero de generadores. Reserva de potencia en cada situación de carga eléctrica
TEMA 3.- Distribución de energía eléctrica. Sistemas de distribución. Cuadro principal. Paneles. Servicios. Cuadro de emergencia. Subcuadros. Conductores.
TEMA 4.-Cálculo de líneas eléctricas. CC y CA, I y III.

Cargas únicas y distribuidas.Lineas abiertas y en anillo. Cables. Protecciones. Selectividad
TEMA 5.-Cortocircuitos a bordo Tipos. Cálculo de corrientes de cortocircuito. Métodos aproximados. Efectos térmicos y dinámicos
TEMA 6.- Propulsión eléctrica. Evolución. Tipos.Análisis comparativo. Campo de aplicación.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice B2 B5 B7 12 12 24
Guest lecture / keynote speech A2 A5 A8 A32 B1 B3 B4 18 18 36
Objective test B12 B13 B14 B15 C1 2 0 2
Supervised projects B9 B10 C2 C6 C7 C8 2 10 12
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Aparamenta eléctrica.
Instrumental de laboratorio.
Mediciones eléctricas
Diseño de automatismos con contactores.
Planos eléctricos
Montajes.
Guest lecture / keynote speech Explicación de cada uno de los temas mediante apoyo audiovisual.
Objective test Examen sobre los contenidos vistos en la materia
Supervised projects Desarrollo po rparte de los alumnos, de forma individual, ó en grupo, de algún trabajo que sirva de complemento ó ampliación de alguno de los epígrafes

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
Seguimiento de trabajos tutelados. Resolución de problemas. Explicación de conceptos clave.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A2 A5 A8 A32 B1 B3 B4 Proba mixta 100
 
Assessment comments
Para resolver algunos problemas, como herramienta de trabajo, se recomendará elaborar de forma autónoma distintas hojas de cálculo, que podrá ser evaluada.
El alumno podrá proponer la realización de alguna actividad, para realizar de forma individual/grupo


Existe la posibilidad de mejorar la calificación final mediante la realización, totalmente voluntaria por parte del alumno, de un trabajo complementario, de acuerdo con el profesor, acerca de cualquier tema relacionado con el contenido de la asignatura.
Los criterios de evaluación tenderán a valorar las competencias contempladas en los cuadros A-II/1, A_II/2, A-III/1 y A-III/2 del código STCW y sus enmiendas relacionadas.

Estableciendo un paralelismo con la titulación de grado, con la evaluación se trata de comprobar las competencias específicas A13-A19-A20-A32-A41-A49 y las genéricas y nucleares B2-B4-B10

Sources of information
Basic (). .
Lopez Piñeiro,A. (1998). Distribución eléctrica a bordo. Madrid, UPM
Baquerizo Pardo,M (1986). Electricidad aplicada al buque. Madrid,FEIN
Kare Adnanes (2003). Maritime Electrical Installations and Diesel Electric Propulsion. Oslo, ABB AS
Dennis T. Hall (1999). Practical Marine Electrical Knowledge. London,Witherby
Sociedades de Clasificación, IMO (2000). Reglamentos Sociedades Clasificación y Sevimar. ---

Apuntes de elaboración propia.

Complementary Roldán Viloria (1986). Automatización por contactores. Barcelona, CEAC
Merino Azcárraga, J.M. (1997). Convertidores de frecuencia para motores de c.a.. Madrid,McGraw Hill
Lopez Piñeiro,A. (1999). Diseño general de la planta eléctrica. Madrid, UPM


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Máquinas Eléctricas/631311108

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.