Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Sistemas Electrónicos do Buque Código 631311106
Titulación
Licenciado en Máquinas Navais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Primeiro Troncal 3.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Detectar e definir a causa dos efectos de funcionamento das máquinas e reparalas. a nivel de xestión.
A4 Elaborar planos de emerxencias e de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións, anivel de xestión.
A7 Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión.
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizo da maquinaria, a nivel de xestión.
A10 Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e o pasaxe, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios d demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión.
A11 Organizar procedementos seguros de mantemento e reparacións, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento ou reparalo, a nivel de xestión.
A15 Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B11 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B14 Capacidade para acadar e aplicar coñecementos.
B15 Organizar, planificar e resolver problemas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Detectar e definir a causa dos efectos de funcionamento das máquinas e reparalas. a nivel de xestión. A2
Elaborar planos de emerxencias e de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións, anivel de xestión. A4
Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión. A7
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizo da maquinaria, a nivel de xestión. A9
Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e o pasaxe, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios d demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión. A10
Organizar procedementos seguros de mantemento e reparacións, a nivel de xestión. A11
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento ou reparalo, a nivel de xestión. A14
Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión. A15
Aprender a aprender. B1
Resolver problemas de forma efectiva. B2
Traballar de forma colaborativa. B5
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información. B11
Capacidade para acadar e aplicar coñecementos. B14
Organizar, planificar e resolver problemas. B15
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. SISTEMAS DE NAVEGACIÓN Y COMUNICACIÓN Sistemas de navegación: radar y sonar
Sistemas de presentación de información
Sistemas de comunicación
Modulaciones
Sistemas analógicos
Sistemas digitales
Radiación
TEMA 2. AMPLIFICADORES OPERACIONALES. ACONDICIONADORES DE SEÑAL. FILTROS ACTIVOS Amplificadores de instrumentación
Características de estos amplificadores
Amplificadores con separación galvánica
Ruido. Ganancia en modo común y diferencial
Aplicaciones. Circuitos prácticos
TEMA 3. CONVERSORES ADC Y DAC. SISTEMAS DE ADQUISICIÓN DE DATOS Características de los conversores
Necesidad de la conversión Analógica digital y viceversa
Convertidores digital analógicos
Convertidores analógicos a digitales. Tipos. Funcionamiento
Sistemas de adquisición de datos. Multiplexado
TEMA 4. SENSORES. CARACTERÍSTICAS GENERALES Concepto de sensor
Características estáticas. Calibración
Características dinámicas
Sensores activos y pasivos
Sensores resistivos.
TEMA 5. SENSORES RESISTIVOS Galgas extensiométricos. Aplicaciones
Celulas de carga y sensores de presión
Sensores de temperatura. Tipos
Linealización
Otros sensores resistivos
Circuitos prácticos con sensores resistivos
TEMA 6. MEDIDA CON SENSORES RESISTIVOS Medida de sensores con variaciones altas de resistencia
Medida por comparación
Medidas por deflexión
Análisis de circuitos. Interpretación de planos
TEMA 7. SENSORES ACTIVOS Termopares
Problemática de la unión fria
Circuitos prácticos
TEMA 8. OTROS SENSORES. CIRCUITOS PRÁCTICOS Sensores ópticos
Medidas de longitud y velocidad
Otros sensores
PRACTICAS Manejo de LabVIEW
Convertidores DAC
Convertidores ADC
Acondicionadores de señal. Báscula electrónica
Medida de temperatura con RTD y Termopar
Ejercicios prácticos




Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio 15 7.5 22.5
Sesión maxistral 15 15 30
Solución de problemas 7 7 14
Seminario 1 0 1
Proba obxectiva 2 4 6
Traballos tutelados 2 2 4
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Os alumnos desenrolarán unha serie de sesións prácticas no Laboratorio de Electrónica traballando con unha aplicación de programación gráfica de enxeñaría electrónica.

Cada sesión consta de:
- Introducción de conceptos.
- Exemplos para comprender os conceptos.
- Actividades a resolver.

Deberán utilizar a plataforma virtual Moodle para acceder aos exemplos e para enviar os resultados das prácticas
Sesión maxistral Presentación con diapositivas
Clases de repaso
Resolución de dúbidas
Solución de problemas Plantexar e resolver problemas na pizarra
Seminario Consistirá na presentación por parte de un técnico dun aparato actual de calibración de sensores para a adquisición de datos.
Proba obxectiva Constará dun exame teórico e de problemas sobre os contidos explicados nas sesións maxistrais, e unha proba práctica para aqueles alumnos que non aprobaron as prácticas durante o curso.
Traballos tutelados Exposición por parte do alumno de un tema proposto polo profesor

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Descrición
SOLUCION DE PROBLEMAS:
Atención individual no despacho para resolver as dúbidas e os métodos aplicados na resolución dos problemas.

PRACTICAS DE LABORATORIO:
Atención individual no laboratorio para resolver os atrancos atopados nas prácticas.

SESION MAXISTRAL:
Atención individual no despacho para resolver dúbidas que xurdan sobre a parte teórica.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva Consistirá nunha proba teórico-práctica sobre os contidos explicados ao longo do curso 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Profesores de la asignatura (2010). Apuntes de la asignatura.
Manuel Mazo y otros (). Conversión de datos.
A. Martin Fernández (). Instrumentación electrónica.
Robert H. Bishop (2007). Learning with LabVIEW 8. New Jersey. Pearson Prentice Hall
Ramón Pallas Areny (). Sensores y Acondicionadores de Señal.

Bibliografía complementaria John Essick (1999). Advanced LabVIEW labs. New Jersey. Pearson Prentice Hall
A. Manuel Lázaro, Joaquin del Río (2005). LabVIEW 7.1. Programación gráfica para el control de instrumentación. Madrid. Thomson
J. Rafael Lajara, José Pelegrí (2007). LabVIEW. Entorno gráfico de programación. LabVIEW 8.20 y versiones anteriores. Barcelona. Marcombo


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Máquinas Eléctricas/631311108
Diagnose e Supervisión Aplicada ao Mantemento Industrial/631311604
Distribucion Electrica Naval/631311614

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Regulación e Control de Máquinas Navais/631311104
Sistemas Eléctricos do Buque/631311105

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías