Identifying Data 2020/21
Subject (*) Sistemas Electrónicos do Buque Code 631311106
Study programme
Licenciado en Máquinas Navais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
First Trunk 3.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría de Computadores
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Detectar e definir a causa dos efectos de funcionamento das máquinas e reparalas. a nivel de xestión.
A4 Elaborar planos de emerxencias e de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións, anivel de xestión.
A7 Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión.
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizo da maquinaria, a nivel de xestión.
A10 Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e o pasaxe, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios d demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión.
A11 Organizar procedementos seguros de mantemento e reparacións, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento ou reparalo, a nivel de xestión.
A15 Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B11 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B14 Capacidade para acadar e aplicar coñecementos.
B15 Organizar, planificar e resolver problemas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Detectar e definir a causa dos efectos de funcionamento das máquinas e reparalas. a nivel de xestión. A2
Elaborar planos de emerxencias e de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións, anivel de xestión. A4
Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión. A7
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizo da maquinaria, a nivel de xestión. A9
Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e o pasaxe, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios d demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión. A10
Organizar procedementos seguros de mantemento e reparacións, a nivel de xestión. A11
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento ou reparalo, a nivel de xestión. A14
Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión. A15
Aprender a aprender. B1
Resolver problemas de forma efectiva. B2
Traballar de forma colaborativa. B5
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información. B11
Capacidade para acadar e aplicar coñecementos. B14
Organizar, planificar e resolver problemas. B15
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. SISTEMAS DE NAVEGACIÓN Y COMUNICACIÓN Sistemas de navegación: radar y sonar
Sistemas de presentación de información
Sistemas de comunicación
Modulaciones
Sistemas analógicos
Sistemas digitales
Radiación
TEMA 2. AMPLIFICADORES OPERACIONALES. ACONDICIONADORES DE SEÑAL. FILTROS ACTIVOS Amplificadores de instrumentación
Características de estos amplificadores
Amplificadores con separación galvánica
Ruido. Ganancia en modo común y diferencial
Aplicaciones. Circuitos prácticos
TEMA 3. CONVERSORES ADC Y DAC. SISTEMAS DE ADQUISICIÓN DE DATOS Características de los conversores
Necesidad de la conversión Analógica digital y viceversa
Convertidores digital analógicos
Convertidores analógicos a digitales. Tipos. Funcionamiento
Sistemas de adquisición de datos. Multiplexado
TEMA 4. SENSORES. CARACTERÍSTICAS GENERALES Concepto de sensor
Características estáticas. Calibración
Características dinámicas
Sensores activos y pasivos
Sensores resistivos.
TEMA 5. SENSORES RESISTIVOS Galgas extensiométricos. Aplicaciones
Celulas de carga y sensores de presión
Sensores de temperatura. Tipos
Linealización
Otros sensores resistivos
Circuitos prácticos con sensores resistivos
TEMA 6. MEDIDA CON SENSORES RESISTIVOS Medida de sensores con variaciones altas de resistencia
Medida por comparación
Medidas por deflexión
Análisis de circuitos. Interpretación de planos
TEMA 7. SENSORES ACTIVOS Termopares
Problemática de la unión fria
Circuitos prácticos
TEMA 8. OTROS SENSORES. CIRCUITOS PRÁCTICOS Sensores ópticos
Medidas de longitud y velocidad
Otros sensores
PRACTICAS Manejo de LabVIEW
Convertidores DAC
Convertidores ADC
Acondicionadores de señal. Báscula electrónica
Medida de temperatura con RTD y Termopar
Ejercicios prácticos




Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice 15 7.5 22.5
Guest lecture / keynote speech 15 15 30
Problem solving 7 7 14
Seminar 1 0 1
Objective test 2 4 6
Supervised projects 2 2 4
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Os alumnos desenrolarán unha serie de sesións prácticas no Laboratorio de Electrónica traballando con unha aplicación de programación gráfica de enxeñaría electrónica.

Cada sesión consta de:
- Introducción de conceptos.
- Exemplos para comprender os conceptos.
- Actividades a resolver.

Deberán utilizar a plataforma virtual Moodle para acceder aos exemplos e para enviar os resultados das prácticas
Guest lecture / keynote speech Presentación con diapositivas
Clases de repaso
Resolución de dúbidas
Problem solving Plantexar e resolver problemas na pizarra
Seminar Consistirá na presentación por parte de un técnico dun aparato actual de calibración de sensores para a adquisición de datos.
Objective test Constará dun exame teórico e de problemas sobre os contidos explicados nas sesións maxistrais, e unha proba práctica para aqueles alumnos que non aprobaron as prácticas durante o curso.
Supervised projects Exposición por parte do alumno de un tema proposto polo profesor

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
Objective test
Description
SOLUCION DE PROBLEMAS:
Atención individual no despacho para resolver as dúbidas e os métodos aplicados na resolución dos problemas.

PRACTICAS DE LABORATORIO:
Atención individual no laboratorio para resolver os atrancos atopados nas prácticas.

SESION MAXISTRAL:
Atención individual no despacho para resolver dúbidas que xurdan sobre a parte teórica.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test Consistirá nunha proba teórico-práctica sobre os contidos explicados ao longo do curso 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Profesores de la asignatura (2010). Apuntes de la asignatura.
Manuel Mazo y otros (). Conversión de datos.
A. Martin Fernández (). Instrumentación electrónica.
Robert H. Bishop (2007). Learning with LabVIEW 8. New Jersey. Pearson Prentice Hall
Ramón Pallas Areny (). Sensores y Acondicionadores de Señal.

Complementary John Essick (1999). Advanced LabVIEW labs. New Jersey. Pearson Prentice Hall
A. Manuel Lázaro, Joaquin del Río (2005). LabVIEW 7.1. Programación gráfica para el control de instrumentación. Madrid. Thomson
J. Rafael Lajara, José Pelegrí (2007). LabVIEW. Entorno gráfico de programación. LabVIEW 8.20 y versiones anteriores. Barcelona. Marcombo


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Máquinas Eléctricas/631311108
Diagnose e Supervisión Aplicada ao Mantemento Industrial/631311604
Distribucion Electrica Naval/631311614

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Regulación e Control de Máquinas Navais/631311104
Sistemas Eléctricos do Buque/631311105

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.