Identifying Data 2018/19
Subject (*) Electrónica Integrada e Electrónica de Potencia Code 631311616
Study programme
Licenciado en Máquinas Navais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle Yearly
First Second Optional 5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría de Computadores
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento ou reparalo, a nivel de xestión.
A28 Operar, manter, seleccionar, deseñar e reparar os equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B11 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B14 Capacidade para acadar e aplicar coñecementos.
B15 Organizar, planificar e resolver problemas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión. A7
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento ou reparalo, a nivel de xestión. A14
Operar, manter, seleccionar, deseñar e reparar os equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque. A28
Aprender a aprender. B1
Resolver problemas de forma efectiva. B2
Traballar de forma colaborativa. B5
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información. B11
Capacidade para acadar e aplicar coñecementos. B14
Organizar, planificar e resolver problemas. B15
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contents
Topic Sub-topic
Electronica Integrada Teoría:

1.- Sistemas integrados.
2.- Microcontroladores y microprocesadores.
3.- La elección del microcontrolador.
4.- Estudio de la arquitectura de un microcontrolador.
5.- Programación en Ensamblador

Prácticas:

1.- Operaciones de movimiento y procesamiento de datos.
2.- Puertos de entrada/salida (GPIO)
3.- Instrucciones de salto.
4.- Subrutinas.
5.- El contador/temporizador.
6.- Control del display LCD
Electrónica de Potencia Teoría:

1.- Introducción al modelado y análisis de circuitos de potencia.
2.- Diodo de potencia.
3.- Transistor bipolar de potencia.
4.- Transistor de efecto de campo de potencia.
5.- El tiristor.
6.- Transistor bipolar de puerta aislada (IGBT).
7.- Tiristores de apagado por puerta (GTO).
8.- Limitaciones de corriente y tensión.
9.- Circuitos de disparo para interruptores de potencia.
10.- Control térmico de los semiconductores de potencia.
11.- Componentes reactivos. Consideraciones prácticas.
12.- Rectificadores no controlados.
13.- Rectificadors controlados.
14.- Convertidores conmutados CC-CC.
15.- Convertidores CC-AC.
16.- Convertidores CC-AC con salida sinusoidal.

Prácticas:

1.- Rectificador semicontrolado. Cargador de baterías.
2.- Tarjeta de control de potencia con microcontrolador.
3.- Control de velocidad de motores mediante un variador de frecuencia.
4.- Tarjeta de control para arranque de motores.


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 24 12 36
Laboratory practice 20 10 30
ICT practicals 12 12 24
Problem solving 10 10 20
Objective test 2 4 6
 
Personalized attention 9 0 9
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación con diapositivas
Clases de repaso
Resolución de dúbidas
Laboratory practice Os alumnos desenrolarán unha serie de sesións prácticas no Laboratorio de Electrónica traballando con unha placa de demostración.

Cada sesión consta de:
- Introducción de conceptos.
- Exemplos para comprender os conceptos.
- Actividades a resolver.
ICT practicals Os alumnos desenrolarán unha serie de sesións prácticas no Laboratorio de Electrónica con un simulador de microcontroladores. Tamén poden traballar na casa utilizando a plataforma virtual Moodle.

Cada sesión consta de:
- Introducción de conceptos.
- Exemplos para comprender os conceptos.
- Actividades a resolver.
Problem solving Plantexar e resolver problemas na pizarra
Objective test Constará dun exame teórico e de problemas sobre os contidos explicados nas sesións maxistrais, e unha proba práctica para aqueles alumnos que non aprobaron as prácticas durante o curso.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
ICT practicals
Description
SESION MAXISTRAL:
Atención individual no despacho para resolver dúbidas que xurdan sobre a parte teórica.

PRACTICAS DE LABORATORIO:
Atención individual no laboratorio para resolver os atrancos atopados nas prácticas.

PRACTICAS A TRAVES DE TIC:
Atención individual no despacho para resolver os atrancos atopados nas prácticas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test Consistirá nunha proba teórico-práctica sobre os contidos explicados ao longo do curso 100
 
Assessment comments

Subirán a nota os seguintes aspectos:
1.- Asistencia
2.- Participación en actividades e debates
3.- Actitude positiva


Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Regulación e Control de Máquinas Navais/631311104
Aplicacións Integradas de Tempo Real/631311605

Subjects that continue the syllabus
Máquinas Eléctricas/631311108

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.