Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Electrónica Integrada e Electrónica de Potencia Código 631311616
Titulación
Licenciado en Máquinas Navais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Primeiro Segundo Optativa 5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento ou reparalo, a nivel de xestión.
A28 Operar, manter, seleccionar, deseñar e reparar os equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B11 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B14 Capacidade para acadar e aplicar coñecementos.
B15 Organizar, planificar e resolver problemas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión. A7
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento ou reparalo, a nivel de xestión. A14
Operar, manter, seleccionar, deseñar e reparar os equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque. A28
Aprender a aprender. B1
Resolver problemas de forma efectiva. B2
Traballar de forma colaborativa. B5
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información. B11
Capacidade para acadar e aplicar coñecementos. B14
Organizar, planificar e resolver problemas. B15
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contidos
Temas Subtemas
Electronica Integrada Teoría:

1.- Sistemas integrados.
2.- Microcontroladores y microprocesadores.
3.- La elección del microcontrolador.
4.- Estudio de la arquitectura de un microcontrolador.
5.- Programación en Ensamblador

Prácticas:

1.- Operaciones de movimiento y procesamiento de datos.
2.- Puertos de entrada/salida (GPIO)
3.- Instrucciones de salto.
4.- Subrutinas.
5.- El contador/temporizador.
6.- Control del display LCD
Electrónica de Potencia Teoría:

1.- Introducción al modelado y análisis de circuitos de potencia.
2.- Diodo de potencia.
3.- Transistor bipolar de potencia.
4.- Transistor de efecto de campo de potencia.
5.- El tiristor.
6.- Transistor bipolar de puerta aislada (IGBT).
7.- Tiristores de apagado por puerta (GTO).
8.- Limitaciones de corriente y tensión.
9.- Circuitos de disparo para interruptores de potencia.
10.- Control térmico de los semiconductores de potencia.
11.- Componentes reactivos. Consideraciones prácticas.
12.- Rectificadores no controlados.
13.- Rectificadors controlados.
14.- Convertidores conmutados CC-CC.
15.- Convertidores CC-AC.
16.- Convertidores CC-AC con salida sinusoidal.

Prácticas:

1.- Rectificador semicontrolado. Cargador de baterías.
2.- Tarjeta de control de potencia con microcontrolador.
3.- Control de velocidad de motores mediante un variador de frecuencia.
4.- Tarjeta de control para arranque de motores.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 24 12 36
Prácticas de laboratorio 20 10 30
Prácticas a través de TIC 12 12 24
Solución de problemas 10 10 20
Proba obxectiva 2 4 6
 
Atención personalizada 9 0 9
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación con diapositivas
Clases de repaso
Resolución de dúbidas
Prácticas de laboratorio Os alumnos desenrolarán unha serie de sesións prácticas no Laboratorio de Electrónica traballando con unha placa de demostración.

Cada sesión consta de:
- Introducción de conceptos.
- Exemplos para comprender os conceptos.
- Actividades a resolver.
Prácticas a través de TIC Os alumnos desenrolarán unha serie de sesións prácticas no Laboratorio de Electrónica con un simulador de microcontroladores. Tamén poden traballar na casa utilizando a plataforma virtual Moodle.

Cada sesión consta de:
- Introducción de conceptos.
- Exemplos para comprender os conceptos.
- Actividades a resolver.
Solución de problemas Plantexar e resolver problemas na pizarra
Proba obxectiva Constará dun exame teórico e de problemas sobre os contidos explicados nas sesións maxistrais, e unha proba práctica para aqueles alumnos que non aprobaron as prácticas durante o curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Prácticas a través de TIC
Descrición
SESION MAXISTRAL:
Atención individual no despacho para resolver dúbidas que xurdan sobre a parte teórica.

PRACTICAS DE LABORATORIO:
Atención individual no laboratorio para resolver os atrancos atopados nas prácticas.

PRACTICAS A TRAVES DE TIC:
Atención individual no despacho para resolver os atrancos atopados nas prácticas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva Consistirá nunha proba teórico-práctica sobre os contidos explicados ao longo do curso 100
 
Observacións avaliación

Subirán a nota os seguintes aspectos:
1.- Asistencia
2.- Participación en actividades e debates
3.- Actitude positiva


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Regulación e Control de Máquinas Navais/631311104
Aplicacións Integradas de Tempo Real/631311605

Materias que continúan o temario
Máquinas Eléctricas/631311108

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías