Identifying Data 2020/21
Subject (*) Sistemas enerxéticos aplicado ó buque Code 631417109
Study programme
Máster en Enxeñaría Marítima
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optional 4
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Posuír o adecuado coñecemento e capacidade de análise e toma de decisións na condución ou operación dos servizos a bordo.
A2 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños.
A3 Coñecer o efecto dos cambios nas condicións e parámetros de operación do buque sobre a resistencia ao avance e a maniobrabilidade ante os efectos perturbadores das correntes, vento e ondas, as condicións de carga e as demais restricións á navegación.
A4 Estimar a potencia propulsora dun buque ou artefacto mariño e definir e especificar os parámetros operativos da planta propulsora tendo en conta o perfil operativo e os costos de explotación e mantemento durante o ciclo de vida.
A5 Estimar e coñecer o balance enerxético xeral dun buque, artefacto ou complexo marítimo, e o sistema de mantemento da carga, así coma xestionalo uso eficiente da enerxía en xeral e especificalas condicións de óptima eficiencia enerxética respectando o medioambente.
A6 Saber calcular e coñecer o balance de costos globais derivados da explotación dun buque e/ou dun complexo marítimo e definir e especificar as condicións óptimas de eficiencia na explotación do artefacto en condición de seguridade.
A7 Posuír o debido coñecemento global coa capacidade de análises da planta principal e os equipos auxiliares así coma a toma de decisións para resolver problemas ante severas avarías, que comprende as tarefas de reparar, re-configurar ou adaptar os sistemas a novos criterios de operación.
A12 Coñecelas restricións e condicionantes á explotación eficiente, á mantenibilidade, e ás operacións de reparación do buque e dos seus compoñentes.
A13 Capacidade para detectar necesidades de mellora así como de innovar e implementar métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes mais eficientes.
A15 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A16 Capacidade creativa e de investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A17 Capacidade de investigación e desenvolvemento de sistemas enerxéticos mais eficientes e menos contaminantes, buscando alternativas viables ós sistemas convencionais. Redución das etapas de transformación da enerxía. Estratexias máis competitivas dos ciclos combinados. Busca de métodos para a redución das emisións. Secuestramento e tratamento das emisións das combustións.
A18 Desenvolvemento de novos equipos, ou facer mais eficientes os xa existentes, para tarefas de apoio e asistencia á Enxeñaría Marítima, coma: Autopilotos e amortiguamento dos balances. Seguimento da traxectoria e control. Sistemas marítimos de guiado. Sistemas de navegación baseados en estimadores. Ferramentas de simulación para o deseño e prototipado rápidos, e o análise dos sistemas de control. Ferramentas de simulación para o entrenamento de operadores e investigación. Sistemas de alerta para o soporte a toma de decisións dos operadores. Sistemas de diagnose e monitorización da condición. Integración de sistemas estruturais e de control.
A19 Capacidade investigadora e de desenvolvemento de: Sistemas de supervisión máis intelixentes de apoio aos operadores. Sistemas de detección e illamento de fallos, toma de decisións e restauración da operación dos sistemas mais eficientes. Sistemas de administración de recursos mais áxiles e eficientes. Métodos e estratexias de salvamento mais seguras. Estratexias de xestión de emerxencias mais eficaces.
B2 Coñecemento sobre técnicas de xestión, comunicación, elaboración de informes e dirección de proxectos.
B3 Coñecemento técnico de procesos industriais e a súa re-enxeñaría.
B5 Coñecemento de xestión de calidade, seguridade e protección ambiental.
B10 Adquirir a capacidade de aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornes novos ou pouco coñecidos dentro de contextos mais amplos ou multidisciplinares relacionados coa súa área de estudio.
B13 Adquirir a capacidade de autoaprendizaxe que permita continuar actualizando os coñecementos.
B15 Capacidade para identificarse cos distintos puntos de vista enfrontados.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Evaluar los distintos sistemas energéticos. AC2
AC4
AC5
AC6
AC12
AC13
AC15
AC17
AC18
AC19
BC2
BC3
BC15
CC3
CC7
Especificar las condiciones de utilización de los sistemas energéticos. AC1
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC16
AC17
AC18
BC2
BC3
BC15
CC3
CC7
Analizar las condiciones de funcionamiento de cada sistema. AC1
AC3
AC4
AC5
AC16
AC17
BC2
BC3
BC5
BC10
BC13
CC3
CC5
CC7

Contents
Topic Sub-topic
SISTEMAS ENERGÉTICOS APLICADOS AL BUQUE 1. La generación de energía.
2. Sistemas energéticos con motores alternativos.
3. Sistemas energéticos con turbinas de gas.
4. Sistemas energéticos con vapor.
5. Sistemas de ciclos combinados.
6. Instalaciones de refrigeración.
7. Energía nuclear.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis 1 1 2
Case study 2 12 14
Problem solving 3 18 21
Supervised projects 4 40 44
 
Personalized attention 19 0 19
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Se llevará a cabo un análisis y selección de las fuentes de documentación más actualizadas, con ayuda de nuevas tecnologías, para alcanzar los objetivos planteados.
Case study Propuesta de casos prácticos, análisis, resolución, validación y crítica.
Problem solving Resolver los problemas en cuanto al comportamiento real.
Supervised projects Se propondrá la realización de trabajos sobre la resolución de casos de procesos reales, haciendo el consiguiente seguimiento.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Case study
Problem solving
Supervised projects
Description
ANÁLISIS DE FUENTES DOCUMENTALES. Se realizará una atención personalizada sobre la selección de las fuentes bibliográficas y las publicaciones especializadas.
ESTUDIO DE CASOS. Se escogerán para su análisis preferentemente casos de los que se tenga documentación de explotación ineficiente, haciendo un seguimento del desarrollo de los mismos de forma individualizada.
SOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Los problemas propuestos serán resueltos por el alumno, realizándose un seguimiento permanente.
TRABAJOS TUTELADOS. Atención en despacho o en aula para el análisis y la resolución de trabajos.
Resolución de las dificultades en el trabajo.
ATENCIÓN PERSONALIZADAD. Se realizarán en horarios de tutorias establecido a comienzo del curso y expusto en el tablón del despacho. Es ta atención personalizada es indispensable por sel el trabajo realizado por el alumno.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis Se llevará a cabo un análisis y selección de las fuentes de documentación más actualizadas, con ayuda de nuevas tecnologías, para alcanzar los objetivos planteados. 20
Case study Propuesta de casos prácticos, análisis, resolución, validación y crítica. 20
Problem solving Resolver los problemas en cuanto al diseño y comportamiento real. 20
Supervised projects Se propondrá la realización de trabajos sobre la resolución de casos de procesos reales, haciendo el consiguiente seguimiento. 20
 
Assessment comments
Por ser la orientación de la materia dirigida al campo de la práctico se valorará la destreza, iniciativa y perspectiva del alumno en todas las metodologías.

Sources of information
Basic

“Termodinámica Técnica”. J. L. Gómez Ribelles . Editorial UPV. (Valencia) 2002.

“Fundamentos de Termodinámica”. G. J. Van Wylen . Limusa-Wiley. (México) 1999.

“Termodinámica”. Yunus A. Çengel . McGraw-Hill. Cuarta edición. (México) 2002.

“Fundamentos de Termodinámica Técnica”. M. J. Moran; H.N. Shapiro . Editorial Reverté S.A. (Barcelona) 2003.

“Fundamentals of Enginnering Thermodynamics”. M. J. M., and H. N. S . Wiley. 1995.

“Modern Thermodinamics Técnica”. D. Kondepudi . Wiley. 1998 .

“Thermodinamics Optimization of Complex Energy Systems”. A. Bejan . NATO Sciences Series 1998.

“Turbomáquinas Térmicas”. Claudio Mataix . Editirial DOSSAT, S.A. 2000.

“Boilers, Evaporators and Condensers”. S. Kabac. J. Wiley & Sons . 1995.

“Boiler Operation Engineering”. P. Chattopaghyay. McGraw-Hill . 2001.

“Turbines, Generators and Associated Plant”. P. Hambling. Pergamon Press. 1991.

“Energy Conversion Systems”. H. A. Sorensen. Wiley . 1983.

“Fundamentos de transferencia de Momento, Calor y Masa”. J. R. Welty. Limusa-Wiley . (México) 1999.

“Mass-Tranfer Operations”. Robert E. Treybal. McGraw-Hill. 1980.

“Fundamentos de transferencia de calor”. Frank P. Incropera. Prentice Hall. (México) 1999.

“Ingeniería Térmica”. Marta Muñoz Domínguez; Antonio José Rovira de Antonio. UNED . 2006.

“Ciclos termodinámicos de potencia y refrigeración”. Haywood. Limusa. 2000.

“Power Plant System Desing”. K. W. Li. Wiley . 1985.

“Retrofitting Buildings for Energy Conservation”. M. Meckler. The Fairmont Press. 1994.

“Centrales térmicas de ciclo combinado”. Santiago Sabulal García; Florentino Gómez Muñox. Díaz de Santos. 2006 .

“Cogeneración”. José Mª. Sala Lizarraga. Servicio Editorial UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO. 1999.

“Combinned Power and Process-an Exergy Approach”. F. J. Barclay. MEP . 1995.

“Energías Renovables para el desarrollo”. José Mª. De Juana. Thomson-Paraninfo. S.A.

2003.

“Energías Renovables”. Mario Ortega Rodríguez. Thomson-Paraninfo. S.A. 2003.

“La bomba de calor”. Ramón Monasterio Larrinaga. McGraw-Hill. 1993.

“La economía del hidrógeno”. Jeremy Rifkin. PAIDÓS. 2002.

“Tubomáquinas Térmicas”. Mariano Muñoz Rodríguez et al. Editorial PRENSAS UNIVERSITARIAS DE ZARAGOZA. (Zaragoza). 1999.

“Combined Power Plants”. J. H. Horlock. Krieger Publishing Company. 2002.

“Termodinámica de las Turbomáquinas”. S.L. Dixon. Mecánica de Fluidos. Ed. DOSSAT, S.A.

“Fundamentos del diseño termodinámico”. Manuel Muñoz Torralbo, Manuel Valdés del Fresno, Marta Muñoz Domínguez. Sección de Publicaciones de la E.T.S. de Ingenieros Industriales. U.P.M. 2001.

“Termodinámica Lógica y Motores Térmicos”. José Agüera Soriano. Editorial Ciencia 3, S.L. 1999.

“Mecánica de Fluidos”. Merle C. Potter, David C. Wiggert. Prentice Hall. 1998.

“Mecánica de Fluidos Aplicada”. Robert L. Mott. Prentice Hall Hispanoamericana, S.A. 1996.

“Steam and Gas Turbines for Marine Propulsion”. M. Saarlas. United States Naval Institute. 1978.

“Centrales Termoeléctricas”. V. Ya. Rizhkin. Editorial MIR. (Moscú) 1979.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Al tratarse de una materia de Máster de orientación profesional, no se establece recomendación alguna con respecto a otras materias que debieran ser previamente cursadas. Solamente se recomienda que el alumno proceda del campo de las ingenierías para poder afrontar la problemática a tratar.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.