Identifying Data 2020/21
Subject (*) Sistemas avanzados de xeneración Code 631417110
Study programme
Máster en Enxeñaría Marítima
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optional 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Coñecer o efecto dos cambios nas condicións e parámetros de operación do buque sobre a resistencia ao avance e a maniobrabilidade ante os efectos perturbadores das correntes, vento e ondas, as condicións de carga e as demais restricións á navegación.
A4 Estimar a potencia propulsora dun buque ou artefacto mariño e definir e especificar os parámetros operativos da planta propulsora tendo en conta o perfil operativo e os costos de explotación e mantemento durante o ciclo de vida.
A5 Estimar e coñecer o balance enerxético xeral dun buque, artefacto ou complexo marítimo, e o sistema de mantemento da carga, así coma xestionalo uso eficiente da enerxía en xeral e especificalas condicións de óptima eficiencia enerxética respectando o medioambente.
A7 Posuír o debido coñecemento global coa capacidade de análises da planta principal e os equipos auxiliares así coma a toma de decisións para resolver problemas ante severas avarías, que comprende as tarefas de reparar, re-configurar ou adaptar os sistemas a novos criterios de operación.
A13 Capacidade para detectar necesidades de mellora así como de innovar e implementar métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes mais eficientes.
A14 Capacidade para desenvolver tarefas de análise e sínteses de problemas teórico-prácticos.
A15 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A16 Capacidade creativa e de investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A17 Capacidade de investigación e desenvolvemento de sistemas enerxéticos mais eficientes e menos contaminantes, buscando alternativas viables ós sistemas convencionais. Redución das etapas de transformación da enerxía. Estratexias máis competitivas dos ciclos combinados. Busca de métodos para a redución das emisións. Secuestramento e tratamento das emisións das combustións.
B3 Coñecemento técnico de procesos industriais e a súa re-enxeñaría.
B5 Coñecemento de xestión de calidade, seguridade e protección ambiental.
B8 Empatía. Motivación polo traballo en equipo. Capacidade de traballo en equipo. Interese pola busca de información.
B9 Adquirir capacidade de dar unha base e/ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas nun contexto profesional.
B10 Adquirir a capacidade de aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornes novos ou pouco coñecidos dentro de contextos mais amplos ou multidisciplinares relacionados coa súa área de estudio.
B11 Adquirir habilidades para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos, a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e decisións.
B12 Adquirir a capacidade para comunicar as súas conclusións, os coñecementos e as razóns últimas que a sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro, sen ambigüidades.
B13 Adquirir a capacidade de autoaprendizaxe que permita continuar actualizando os coñecementos.
B15 Capacidade para identificarse cos distintos puntos de vista enfrontados.
B16 Capacidade de análise de procesos e produtos e das súas sínteses en función do fin perseguido.
B17 Capacidade innovadora. Apertura ao cambio. Vontade de mellora continua.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender el funcionamiento de los sistemas de generación de energías alternativas; así como sus aplicaciones y posibilidades en la generación de energía. AC4
AC5
AC7
AC13
AC14
AC15
AC16
AC17
BC3
BC8
BC9
BC10
BC12
BC13
BC16
BC17
CC3
CC6
CC7
Llevar a cabo los cálculos oportunos a cerca del comportamiento de los sistemas avanzados de generación de energía. AC3
AC4
AC5
AC13
AC14
AC15
AC16
AC17
BC3
BC5
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC15
BC16
BC17
CC3
CC7
CC8
Saber especificar las necesidades y requerimientos de los sistemas alternativos de generación, así como su aplicación a los procesos industriales y de propulsión. AC4
AC5
AC7
AC13
AC14
AC15
AC16
AC17
BC3
BC5
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC17
CC3
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
SISTEMAS AVANZADOS DE GENERACIÓN 1. Pilas de combustible.
2. Energía solar.
3. Energía eólica.
4. Energía de la biomasa.
5. Generador magnetohidrodinámico.
6. Energía geotérmica.
7. Energía mareomotriz.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis 1 2 3
Case study 3 12 15
Problem solving 2 10 12
Supervised projects 2 24 26
 
Personalized attention 19 0 19
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Se llevará a cabo un análisis y selección de las fuentes de documentación más actualizadas, con ayuda de nuevas tecnologías, para alcanzar los objetivos planteados.
Case study Propuesta de casos prácticos, análisis, resolución, validación y crítica.
Problem solving Resolver los problemas en cuanto al diseño y comportamiento real.
Supervised projects Se propondrá la realización de trabajos sobre la resolución de casos de procesos reales, haciendo el consiguiente seguimiento.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Problem solving
Case study
Document analysis
Description
ANÁLISIS DE FUENTES DOCUMENTALES. Se realizará una atención personalizada sobre la selección de las fuentes bibliográficas y las publicaciones especializadas.
ESTUDIO DE CASOS. Se escogerán para su análisis preferentemente casos de los que se tenga documentación de explotación ineficiente, haciendo un seguimento del desarrollo de los mismos de forma individualizada.
SOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Los problemas propuestos serán resueltos por el alumno, realizándose un seguimiento permanente.
TRABAJOS TUTELADOS. Atención en despacho o en aula para la resolución de trabajos de análisis propuestos.
Resolución de las dificultades en el trabajo.
ATENCIÓN PERSONALIZADAD. Se realizarán en horarios de tutorias establecido a comienzo del curso y expusto en el tablón del despacho. Es ta atención personalizada es indispensable por sel el trabajo realizado por el alumno.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Se propondrá la realización de trabajos sobre la resolución de casos de procesos reales, haciendo el consiguiente seguimiento. 20
Problem solving Resolver los problemas en cuanto al diseño y comportamiento real. 20
Case study Propuesta de casos prácticos, análisis, resolución, validación y crítica. 20
Document analysis Se llevará a cabo un análisis y selección de las fuentes de documentación más actualizadas, con ayuda de nuevas tecnologías, para alcanzar los objetivos planteados. 20
 
Assessment comments
Por ser la orientación de la materia dirigida al campo de la innovación tecnológica, se valorará la destreza, iniciativa y perspectiva del alumno en todas las metodologías.

Sources of information
Basic

Energías renovables. Mario Ortega Rodríguez. Edit. Thomson-Paraninfo. 2003.

Energías renovables para el desarrollo. José Mª. De Juana. Edit. Thomson-Paraninfo. 2003.

Energías renovables. Antonio Creus Solé. Edit. CEYSA. 2004.

La pila de combustible. Juan A. López Sastre. Edit. Universidad de Valladolid. 2004.

Energía Eólica Práctica. P. Gipe. Edit. PROGENSA. 2000.

Ciclos termodinámicos de potencia y refrigeración. R.W. Haywood. Edit. LIMUSA, S.A. 2000

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Al tratarse de una materia de Máster orientado al campo profesional, no se establece recomendación alguna con respecto a otras materias que debieran ser previamente cursadas. Solamente se recomienda que el alumno proceda del campo de las ingenierías para poder afrontar la problemática a tratar.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.