Identifying Data 2020/21
Subject (*) Deseño, redeseño e optimización de instalacións térmicas Code 631417113
Study programme
Máster en Enxeñaría Marítima
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optional 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Posuír o adecuado coñecemento e capacidade de análise e toma de decisións na condución ou operación dos servizos a bordo.
A2 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños.
A3 Coñecer o efecto dos cambios nas condicións e parámetros de operación do buque sobre a resistencia ao avance e a maniobrabilidade ante os efectos perturbadores das correntes, vento e ondas, as condicións de carga e as demais restricións á navegación.
A4 Estimar a potencia propulsora dun buque ou artefacto mariño e definir e especificar os parámetros operativos da planta propulsora tendo en conta o perfil operativo e os costos de explotación e mantemento durante o ciclo de vida.
A5 Estimar e coñecer o balance enerxético xeral dun buque, artefacto ou complexo marítimo, e o sistema de mantemento da carga, así coma xestionalo uso eficiente da enerxía en xeral e especificalas condicións de óptima eficiencia enerxética respectando o medioambente.
A6 Saber calcular e coñecer o balance de costos globais derivados da explotación dun buque e/ou dun complexo marítimo e definir e especificar as condicións óptimas de eficiencia na explotación do artefacto en condición de seguridade.
A7 Posuír o debido coñecemento global coa capacidade de análises da planta principal e os equipos auxiliares así coma a toma de decisións para resolver problemas ante severas avarías, que comprende as tarefas de reparar, re-configurar ou adaptar os sistemas a novos criterios de operación.
A9 Saber especificar os parámetros de operación dos sistemas de seguridade a bordo e os relacionados coa protección ambiental.
A10 Coñecelos procesos de construción, reparación e montaxe mais avanzada (fabricación áxil e flexíbel) de buques e complexos marítimos cara a eficiencia dos estaleiros.
A11 Ser capaces de estimalo efecto das condicións de operación e mantemento de buques e complexos marítimos e dos seus compoñentes nos custos de operación do ciclo de vida.
A12 Coñecelas restricións e condicionantes á explotación eficiente, á mantenibilidade, e ás operacións de reparación do buque e dos seus compoñentes.
A13 Capacidade para detectar necesidades de mellora así como de innovar e implementar métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes mais eficientes.
A14 Capacidade para desenvolver tarefas de análise e sínteses de problemas teórico-prácticos.
A15 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A16 Capacidade creativa e de investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A18 Desenvolvemento de novos equipos, ou facer mais eficientes os xa existentes, para tarefas de apoio e asistencia á Enxeñaría Marítima, coma: Autopilotos e amortiguamento dos balances. Seguimento da traxectoria e control. Sistemas marítimos de guiado. Sistemas de navegación baseados en estimadores. Ferramentas de simulación para o deseño e prototipado rápidos, e o análise dos sistemas de control. Ferramentas de simulación para o entrenamento de operadores e investigación. Sistemas de alerta para o soporte a toma de decisións dos operadores. Sistemas de diagnose e monitorización da condición. Integración de sistemas estruturais e de control.
A19 Capacidade investigadora e de desenvolvemento de: Sistemas de supervisión máis intelixentes de apoio aos operadores. Sistemas de detección e illamento de fallos, toma de decisións e restauración da operación dos sistemas mais eficientes. Sistemas de administración de recursos mais áxiles e eficientes. Métodos e estratexias de salvamento mais seguras. Estratexias de xestión de emerxencias mais eficaces.
A20 Ser capaz de desenvolver estratexias mais eficaces do sistema produtivo vinculadas a construción naval. Busca de modelos de produción mais eficientes de cara a competitividade dos estaleiros. Integración dos conceptos de axilidade e flexibilidade á construción naval. Busca de técnicas para o éxito ou a supervivencia competitiva e para gañar capacidade de adaptación as condiciones cambiantes dos estaleiros e da construción naval en xeral.
B3 Coñecemento técnico de procesos industriais e a súa re-enxeñaría.
B4 Coñecementos xenéricos e concretos da organización do traballo.
B5 Coñecemento de xestión de calidade, seguridade e protección ambiental.
B6 Fundamentos de economía da empresa. Fundamentos de técnicas comerciais e estudios de mercado.
B7 Coñecementos xurídicos sobre contratos.
B8 Empatía. Motivación polo traballo en equipo. Capacidade de traballo en equipo. Interese pola busca de información.
B9 Adquirir capacidade de dar unha base e/ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas nun contexto profesional.
B11 Adquirir habilidades para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos, a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e decisións.
B12 Adquirir a capacidade para comunicar as súas conclusións, os coñecementos e as razóns últimas que a sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro, sen ambigüidades.
B15 Capacidade para identificarse cos distintos puntos de vista enfrontados.
B16 Capacidade de análise de procesos e produtos e das súas sínteses en función do fin perseguido.
B17 Capacidade innovadora. Apertura ao cambio. Vontade de mellora continua.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de desenvolverse en el campo de los procesos de diseño, rediseño y optimicación de instalaciones. AC1
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC10
AC11
AC12
AC13
AC16
AC20
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC12
BC15
CC3
CC7
CC8
Ser capaz de realizar la programación y administración de proyectos. AC2
AC6
AC7
AC10
AC11
AC12
AC13
AC15
AC18
AC19
AC20
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC9
BC11
BC12
BC16
BC17
CC3
CC5
CC6
CC7
Usar la metodología propia de la ejecución de proyectos diverso. AC2
AC4
AC5
AC6
AC7
AC9
AC10
AC11
AC13
AC14
AC16
AC18
AC20
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC17
CC3
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
DISEÑO, REDISEÑO Y OPTIMIZACIÓN DE INSTALACIONES TÉRMICAS 1. Tecnología de procesos.
2. Administración de proyectos.
3. Programación.
4. Metodología.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects 2 24 26
Problem solving 2 10 12
Case study 3 12 15
Document analysis 1 2 3
 
Personalized attention 19 0 19
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Se propondrá la realización de trabajos sobre la resolución de casos de procesos reales, haciendo el consiguiente seguimiento.
Problem solving Resolver los problemas en cuanto al diseño y comportamiento real.
Case study Propuesta de casos prácticos, análisis, resolución, validación y crítica.
Document analysis Se llevará a cabo un análisis y selección de las fuentes de documentación más actualizadas, con ayuda de nuevas tecnologías, para alcanzar los objetivos planteados.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Problem solving
Case study
Document analysis
Description
ANÁLISIS DE FUENTES DOCUMENTALES. Se realizará una atención personalizada sobre la selección de las fuentes bibliográficas y las publicaciones especializadas.
ESTUDIO DE CASOS. Se escogerán para su análisis preferentemente casos de los que se tenga documentación de explotación ineficiente, haciendo un seguimento del desarrollo de los mismos de forma individualizada.
SOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Los problemas propuestos serán resueltos por el alumno, realizándose un seguimiento permanente.
TRABAJOS TUTELADOS. Atención en despacho o en aula para la resolución de trabajos de análisis propuestos.
Resolución de las dificultades en el trabajo.
ATENCIÓN PERSONALIZADAD. Se realizarán en horarios de tutorias establecido a comienzo del curso y expusto en el tablón del despacho. Es ta atención personalizada es indispensable por sel el trabajo realizado por el alumno.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Se propondrá la realización de trabajos sobre la resolución de casos de procesos reales, haciendo el consiguiente seguimiento. 20
Problem solving Resolver los problemas en cuanto al diseño y comportamiento real. 20
Case study Propuesta de casos prácticos, análisis, resolución, validación y crítica. 20
Document analysis Se llevará a cabo un análisis y selección de las fuentes de documentación más actualizadas, con ayuda de nuevas tecnologías, para alcanzar los objetivos planteados. 20
 
Assessment comments
Por ser la orientación de la materia dirigida al campo de la innovación tecnológica, se valorará la destreza, iniciativa y perspectiva del alumno en todas las metodologías.

Sources of information
Basic

Diseño de máquinas . Badiola Urquiola, V.. Navarra. 2004.

Análisis estructural . Hibbeler, R.C. Edit. Prentice Hall. México. 1995.

Diseño de componentes de máquinas . Orthwein, W. C. Edit. CECSA. México. 1996.

Diseño en ingeniería mecánica. Shigley, E-Mitchel, L. Edit. McGraw-Hill. México. 1989.

Elementos de máquinas. Spotts-Shoup. Edit. PROGENSA. Prentice Hall. México. 1998.

Ciclos termodinámicos de potencia y refrigeración. R.W. Haywood. Edit. LIMUSA, S.A. 2000

Fundamentals of Enginnering Thermodynamics. M. J. M., and H. N. S. Wiley. 1995.

Thermodinamics Optimization of Complex Energy Systems. A. Bejan. NATO Sciences Series 1998.

Ingeniería Térmica.

Marta Muñoz Domínguez; Antonio José Rovira de Antonio. UNED. 2006.

Power Plant System Desing. K. W. Li. Wiley. 1985.

Centrales térmicas de ciclo combinado. Santiago Sabulal García; Florentino Gómez Muñox. Díaz de Santos. 2006.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Al tratarse de una materia de Máster orientado al campo profesional, no se establece recomendación alguna con respecto a otras materias que debieran ser previamente cursadas. Solamente se recomienda que el alumno proceda del campo de las ingenierías para poder afrontar la problemática a tratar.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.